Yleinen Uniaihe

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
grimreaper
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Elo 2008, 16:23
Paikkakunta: graveyard

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja grimreaper » 12 Elo 2008, 18:36

Ennen näin unia, joissa tunsin oikeasti eläväni.

En tosin sanoisi niitä mitenkään onnellisiksi - sitten yksi niistä unista toistui pari kertaan. Ja kuin silmänräpäyksessä ne loppuivat kuin seinään.

Tämä toistuva uni liittyi portaisiin. Naurettavaa sinäänsä, mutta toisaalta taas ei. Ne portaat olivat loputtomat. Ne jatkuivat ja jatkuivat - en päässyt minnekään. Pystyin kävelemään tietenkin portaiden punaista mattoa pitkin, mutta mitä luultavammin en ollut sitten missään. Pelkään tilanteita, joissa en etene. Ehkä oivalsin tuon pelon ja sitten unet katkesivat.

Toinen merkittävä uni oli se, kun olin huoneessa jossa oli siniset hieman läpinäkyvät verhot. En ollut yksin - niin luulisin. Mutta huone oli sisustettu valkoisilla marmoripatsailla ja jos oikein muistan, niin eräässä laatikossa oli myös patsaiden päitä.

Uni oli pelottava - että myös mielenkiintoinen. En vain tajua miksi se noin vain sitten katosi.

Eräs karmiva uni oli joskus penskana, kun ala-asteella mukamas oli pieni huone. Se pelotti minua, koska uni toistui ja toistui ja joka kerta oli yhtä kamala. En tajua miksi, mutta siinä huoneessa oli jotakin kamalaa - ja kappas vain, kun nyt eilen menimme kävelemään ala-asteen kuntosalille tai jonnekin, niin näin siinä samassa seinät jotka muistuttivat siitä huoneesta. Pienoinen paniikkihan siitä sitten seurasi..

Veriset murhaunet ovat kuitenkin painajaislistani ykkösinä, niistä ei pääse vain eroon vaikka kuinka tahtoisin.
keep begging for more.

Avatar
Werttinen
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 15:18
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Werttinen » 17 Elo 2008, 13:06

Nyt oon jo toistuvasti nähny 3 yötä peräkkäin samaa unta siinä minä olen takaaajettu jo ramppaan hevosella karkuun ja jahtaajat ovat intiianeja. uni ei toistu aina samalla tapaa vaan esim. viimeyönä jätin hevosen ja lähdin juoksemaan läheiseen metikköön ja mulla oli kirves vaikka en sillä mitään tehnyt näyttää että uni lähtee pätkittäin eteenpäin kiinnostavaa en kyllä osaa tulkita tätä unta millään :D
Eksyin kerran viisauden valtatielle.

Avatar
Calemran
Ylläpitäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 12 Touko 2008, 11:40
Paikkakunta: Pohojanmaa
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Calemran » 17 Elo 2008, 18:45

Itselläni on yleensä näissä painajaisissa osallisena käärme jostakin syystä, vaikka inhoan käärmeitä, niin en silti pelkää niitä niin paljon kun hämähäkkejä. Onhan tämä käärme jotenkin pahuuden symboli, mutta aika outoa, että se tulee melkein jokaikiseen painajaiseen mukaan. Lieneekö sillä suurempi merkitys sitten : D
The wind blows through my heart, shivers me one last time, as I now reach out in the dark, no one there.

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Arctica » 17 Elo 2008, 19:59

Peuroista olen nykyään paljon unia nähnyt, ja susista :I
Nyt kävi
näin

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Wespa » 16 Syys 2008, 19:23

Olen lähiaikoina tullut jotenkin herkemmäksi ihmiseksi ja mm. monet hauskat tai herkät videot ovat saaneet minut hymyilemään jopa niin, että on oikeen tippa tullut linssiin. Tuntuu, että minulle on tapahtumassa jonkinlainen muutos omassa elämässäni ja luulen, että tämä muutos voi olla myös globaali.

Tänne päätin kirjoittaa tämän, koska viime kerran kun nukuin näin unta, joka tuntui, että päähäni ladattiin paljon tietoa ja rakkautta. En muista itse unesta mitään, mutta tuo oli päälimmäinen tunteeni kun heräsin. Pitää varmaankin ruveta pitämään kirjaa unista.

Oletteko itse nähneet mitään merkittäviltä tuntuvia unia lähiaikoina?
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 16 Syys 2008, 19:35

Wespa kirjoitti:Olen lähiaikoina tullut jotenkin herkemmäksi ihmiseksi ja mm. monet hauskat tai herkät videot ovat saaneet minut hymyilemään jopa niin, että on oikeen tippa tullut linssiin. Tuntuu, että minulle on tapahtumassa jonkinlainen muutos omassa elämässäni ja luulen, että tämä muutos voi olla myös globaali.

Tänne päätin kirjoittaa tämän, koska viime kerran kun nukuin näin unta, joka tuntui, että päähäni ladattiin paljon tietoa ja rakkautta. En muista itse unesta mitään, mutta tuo oli päälimmäinen tunteeni kun heräsin. Pitää varmaankin ruveta pitämään kirjaa unista.

Oletteko itse nähneet mitään merkittäviltä tuntuvia unia lähiaikoina?

No ainakin kun ihminen vanhenee niin siinäkin herkistyy enemmän ootko ikinä nähnyt jotain 6 vuotiasta joka välittäisi paskan vertaa vaikkapa jostain sodasta ellei itse ole osana sitä
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Wespa » 16 Syys 2008, 19:55

Ei minua sota pelota, vaan lähinnä olen tuntenut "lämpöä sydämessäni". Hienot, hengelliset, hauskat ym. videot ovat saaneet tipan linssiin, eikä se ole ollut surua, eikä pelkoa, vaan positiivinen kokemus.

Voisin silti väittää, että olin lapsena paljonkin herkempi, niin kuin monet muutkin. Lapsena tuli monellekkin asialle itkettyä, mutta nykyään en ole juurikaan itkenyt paitsi lähiviikkojen positiivisten kokemusten takia. Myös moni positiivinen lapsi masentuu ja "neutralisoituu" iän myötä, eli itse olen nähnyt tämän juurikin päinvastaisena prosessina kuin sinä.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 16 Syys 2008, 20:14

Wespa kirjoitti:Ei minua sota pelota, vaan lähinnä olen tuntenut "lämpöä sydämessäni". Hienot, hengelliset, hauskat ym. videot ovat saaneet tipan linssiin, eikä se ole ollut surua, eikä pelkoa, vaan positiivinen kokemus.

Voisin silti väittää, että olin lapsena paljonkin herkempi, niin kuin monet muutkin. Lapsena tuli monellekkin asialle itkettyä, mutta nykyään en ole juurikaan itkenyt paitsi lähiviikkojen positiivisten kokemusten takia. Myös moni positiivinen lapsi masentuu ja "neutralisoituu" iän myötä, eli itse olen nähnyt tämän juurikin päinvastaisena prosessina kuin sinä.

No näkökulma kysymys, tarkoitin ehkä lähinnä että kun kasvaa voi alkaa välittämään enemmän muustakin kuin omaan elämään liittyvästä
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja tuputhy » 16 Syys 2008, 20:59

Niin, kun ikää tulee lisää, sitä valitettavasti alkaa enemmän huolehtia muista, kuin itsestään ja kaiken maailman muutkin huolet painavat mieltä siinä määrin, että omasta hyvinvoinnista huolehtiminen kyllä jää sinne viimeiseksi! Lapsena sitä oli sellainen, kuin oli eikä välittänyt muusta, kuin siitä, mitä itsestä tuntui. Aikuisena taas mennään toiseen ääripäähän, eli välitetään kaikesta muusta, kuin itsestään.. Toivottavasti kenenkään teistä ei tarvitsisi olla näin "musta-valkoinen; on rankkaa etsiä sitä keskitietä..

Ai niin, tää oli uniaihe: No, liittyy tää siten, että unissa monesti sitten näkee jotain sellaista, mikä on mielessä vielä aamullakin ja sitten sitä pohtiessa saattaa selvitä, että niin just: tätä ongelmaahan juuri minulla on. Kyllä ainakin itselläni unet ovat avanneet silmiä useastikin!
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Andie
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 21:59

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Andie » 17 Syys 2008, 00:01

Näin viime viikolla todella kummallisen unen. Se on mietityttänyt minua paljonkin, ja olen yrittänyt etsiä jotakin, joka selittäisi tuollaisen, mutta en ole löytänyt.

Unessa olen pienessä helikopterissa, jossa on takaosassa vaaleansininen/vaaleanliila leveä penkki, vähän niin kuin auton takapenkki. Edessä, ehkä noin parin metrin päässä minusta, on kaksi samanväristä penkkiä yhdelle hengelle, toinen vasemmassa ja toinen oikeassa reunassa. Makaan taaimmaisessa penkissä, ja ilmeisesti herään, sillä avaan silmäni. Vasemmanpuoleisen yksittäisen penkin takana, koneen uloskäynnin kohdalla, seisoo vaaleahiuksinen lentoemäntä mustavalkoisissa vaatteissa (musta polvihame, valkoinen kauluspaita, kravatti ja jokin musta takki/liivi päällä). Nainen nojaa oveen rennon näköisenä seisten, ja hymyilee jotenkin todella pelottavasti. Huomattuani naisen hymyilevän kone alkaa heittelehtiä ilmassa rajusti. Menen paniikkiin ja nappaan yläpuolellani olevasta rautatangosta, ja heilun siinä roikkuen. Kone menee ylösalaisin ja vaikka miten, kunnes se yhtäkkiä taas kulkee tasapainoisesti. Lentoemäntä on koko ajan seissyt samassa asennossa, nojaten oveen, hymyillen. Tipahdan rautatangolta vatsalleni samaiselle penkille, ja edessäni on muutama kelta-tummansininen AA-patteri. Pattereissa lukee pienillä, mutta leveillä valkoisilla tikkukirjaimilla "Livingstone". Tämän jälkeen uni loppuu.

En ole koskaan mielestäni ollut mitenkään yhteydessä tuollaiseen sanaan, tai ilmeisesti sukunimeen, se kuulostaa ainakin siltä. Kun kyselin äidiltäni, niin tämä kertoi että oli tällainen David Livingstone, joku tutkija, joka kuoli Afrikassa malariaan ja punatautiin... o.o Outoa. Helikopteri saattoi johtua siitä, että katsoin edellisiltana tv-sarjaa, jossa näkyi vilaukselta tällainen... Mutta Livingstone ja lentoemäntä? Kumma uni.
"You've seen a lot of horror movies? Do me a favour, next time you see one? Pay attention. When someone says the place is haunted, DON'T GO IN!"

Avatar
Maigi
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 17 Syys 2008, 17:39

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Maigi » 17 Syys 2008, 18:32

Hassuja unia olette kyllä nähneet... :shock:

Itsekin oon välillä nähnyt tosi friikkejä unia, nyt tosin vähän aikaan ei mitään erityisen kummallista ole ollut. Noin puolisen vuotta sitte näin unessani mm. pari pikkupoikaa, jotka kertoivat minulle rinnakkaistodellisuuksista :? Lisäksi näin myös unen jo kauan sitten edesmenneestä kirjailijattaresta Virginia Woolfista ja hänen paksusta tukastaan (??) Myös muuta outoa on tullut nähtyä unissa...

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 17 Syys 2008, 18:34

Jos kertoisin, mitä joissakin unissani tapahtuu, minut vietäsiin ihanaan paikkaa, missä on pehmustetut seinät...

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja tuputhy » 17 Syys 2008, 18:58

Mulla oli herätyskello (siis kännykän herätys..) neljältä. Heräsin kovaan koputukseen. Säpsähtäen luulin nukkuneeni "pommiin" ja katsoin kelloa; se oli 03.59 !
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 17 Syys 2008, 19:27

Ja taas kerran... en jaksanut etsiä herätyskelloa, joten en pistänyt sitä soimaan seitsemältä kuten tavallisesti, mutta heräsin kuitenkin seitsemältä, ja tämä ei ollut ainoa kerta.

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Riikervo » 25 Syys 2008, 22:41

Olen nähnyt nyt parina yönä unta, jossa puhunu puhelimeen, mutta "halvaudun" kesken puhelun. Siis puhelun aikana makaan sängyssä ja pidän puhelinta korvalla, kuten normaalistikin, mutta yhtäkkiä kesken puhelun käteni laskee vasten omaa tahtoani sängylle ja ääneni lakkaa kulkemasta. Hassuinta unessa on se, että tuo "halvautuminen" ei suinkaan ole pelottavaa tai ahdistavaa, vaan todella vapauttavaa ja suorastaan nautinnollista. En edes yritä liikkua tai saada ääntä suustani. Uni loppuu siihen, kun suljen silmäni. :?
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Twisted » 25 Syys 2008, 23:16

Itselleni jäi mieleen hauska tapaus, hyvin pienimuotoinen, mutta silti mielenkiintoinen.
Olin kaverillani yötä ja heräilin aamusella hyvin verkkaisesti ilman mitään kiirettä, viikonloppu kun oli. Tyynyni oli hieman huonossa asennossa ja ajattelin fiksata sen hyvin, halusin vielä nukkua jonkin aikaa. Juuri ku aloitin fiksaamisen, kuulin "pääni sisältä" äänen, joka sanoi jotakuinkin näin:
"Turhaan tuota teet, kun et kuitenkaan ehdi siitä nauttia." Tämän kuultuani kännykkä sitten pärähti soimaan ja jouduin jättämään uneskelut, puhelun jälkeen ei sitten nukuttanutkaan enään.
Tuntui siis siltä, etten itse ajatellut tuota lausetta, vaan että joku toinen olisi sen sanonut.

Avatar
Regina
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:04

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Regina » 26 Syys 2008, 22:04

No mulla on tälläinen muisto. Oltiin tulossa kaupasta, oltiin haettu viikonloppu ruuat yms.
Me oltiin ajamassa takasin kotiin yhtä ihan yleistä tietä pitkin ja katoin auton takaikkunasta ulos ja pilven takaa tuli valtava Star Wars tyyppinen kolmion muotoinen alus, jossain päin nettiä olen nähnyt sellasen, en muista vaan nimeä. Se oli outoa :ghost:

E:// Olin aika nuori, joku 5-6
The Truth Is Out There.

Ava; Rebecca Lupin (FinFanFun.Fi)

Avatar
Shxam
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 21:20

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Shxam » 28 Syys 2008, 21:52

Pahin painajaiseni näin joskus 5 vuotiaana.Unessa hukuin järveen (edellisenä päivänä meinasi oikeasti käydä niin joten se palautu sitten uniin).Heräsin sitten siihen kun en saanut henkeä ja luulin jo vähän aikaa että kuolin ja jouduin helvettiin mutta sitten huomasinkin että olinkin vain joutunut peiton alle ja siksi oli niin kuuma ja pimeä ja oli vaikee hengittää...kauhee kokemus ei oo onneks toisen kerran tullu vastaan.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja tuputhy » 28 Syys 2008, 22:08

Pienenä näin unta, että menin mummon vinttiin, jossa avasin jonkun lipaston laatikon. Siellä oli kirjekuori, johon minut tungettiin. Olo oli tukala ja kun heräsin, peitto oli vedettynä pääni yli! En vieläkään voi sietää mitään naamani edessä, en päivällä, enkä yöllä.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Dala
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Syys 2008, 10:33
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Dala » 12 Loka 2008, 09:49

Nyt näin sitten ensimmäisen 14.10. aiheisen unen. Se oli vain pätkä pitemästä unesta, mutta jäi mieleen. Istuin junassa ja katselin taivaalle. Näin lukusiia sateenkaaren pätkiä pitkin taivasta ja osa oli kuin pilvet olisivat säteilleen sateenkaaren väreissä. Pilvissä oli myös symmetrisiä aukkoja. Ajattelin vain, että "Nytkö ne jo tulee?" :roll:
Uskoa se on epäuskokin


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa