Yleinen Uniaihe

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Verninia » 18 Touko 2010, 21:31

heartyhug kirjoitti:Ajattelin ruveta pitämään unipäiväkirjaa.. sen verran mielenkiintoisia unia tulee välillä nähtyä, että kannattaahan ne ylös kirjottaa. :) Ja ehkä niistä sitten alkaa ymmärtämäänkin jotain.


Kannattaa ehdottomasti! Monesti myös näennäisen mitättömät unet jälkeenpäin tarkasteltuna saattavat kertoa yllättävän paljon.Kannattaa kirjoittaa kaiken mitä näkee ja tuntee, mahdollisimman ytimekkäästi ja selkeästi. Tai niin ainakin itse teen. Mun unikirjan merkinnät on lähinnä raportteja. Tunteista, ajatukista, ihmisitä, esineistä, paikoista.

Kävin viikko sitten viemässä hajonnutta tietokonettani huoltoon ja matkustin paikkaan, jossa en tietääkseni ollut koskaan käynyt. Silti minua seurasi outo tunne, että olen ollut täällä aiemmin. Yritin miettiä kenen kanssa, mutta asia jäi vaivaamaan. Minulla oli jonkinlainen muistikuva paikan yksityiskohdista, ja siitä, että olen juossut, mutta ei muuta. Mietinkin, olenkohan nähnyt paikasta unta aiemmin. Eilen pääsykokeissa tajusin että tuo juna-asema onkin siinä mielessä merkittävä paikka, että siitä ei ole kovinkaan pitkä matka erääseen kouluun, johon tulen vielä joku päivä pääsemään sisään.

Näin pääsykokeiden alla näin myös unen, jossa upotin jalkani kylmään veteen. Tulkitsin sen niin, että minun aikani ei ole vielä. (Jalat- eteenpäin meneminen, vesi-kylmä-odottaminen.) Ehkä ensi keväänä pääsen siihen helvetin kouluun sisään? Pakko.
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.

WM_

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja WM_ » 18 Touko 2010, 21:53

Sori, nauroin tuolle "Helvetin koululle" :D

Mutta juu, unipäiväkirjan kannattaja täälläkin -ja pitäjä

Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Verninia » 18 Touko 2010, 21:56

Hyvä vaan jos naurattaa! :D
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja heartyhug » 10 Kesä 2010, 20:17

Verninia kirjoitti:
heartyhug kirjoitti:Ajattelin ruveta pitämään unipäiväkirjaa.. sen verran mielenkiintoisia unia tulee välillä nähtyä, että kannattaahan ne ylös kirjottaa. :) Ja ehkä niistä sitten alkaa ymmärtämäänkin jotain.


Kannattaa ehdottomasti! Monesti myös näennäisen mitättömät unet jälkeenpäin tarkasteltuna saattavat kertoa yllättävän paljon.Kannattaa kirjoittaa kaiken mitä näkee ja tuntee, mahdollisimman ytimekkäästi ja selkeästi. Tai niin ainakin itse teen. Mun unikirjan merkinnät on lähinnä raportteja. Tunteista, ajatukista, ihmisitä, esineistä, paikoista.

Kävin viikko sitten viemässä hajonnutta tietokonettani huoltoon ja matkustin paikkaan, jossa en tietääkseni ollut koskaan käynyt. Silti minua seurasi outo tunne, että olen ollut täällä aiemmin. Yritin miettiä kenen kanssa, mutta asia jäi vaivaamaan. Minulla oli jonkinlainen muistikuva paikan yksityiskohdista, ja siitä, että olen juossut, mutta ei muuta. Mietinkin, olenkohan nähnyt paikasta unta aiemmin. Eilen pääsykokeissa tajusin että tuo juna-asema onkin siinä mielessä merkittävä paikka, että siitä ei ole kovinkaan pitkä matka erääseen kouluun, johon tulen vielä joku päivä pääsemään sisään.

Näin pääsykokeiden alla näin myös unen, jossa upotin jalkani kylmään veteen. Tulkitsin sen niin, että minun aikani ei ole vielä. (Jalat- eteenpäin meneminen, vesi-kylmä-odottaminen.) Ehkä ensi keväänä pääsen siihen helvetin kouluun sisään? Pakko.


Osaat aika hyvin tulkita. :)
Mulla tulee joskus ihan uusissa paikoissa sellainen tunne, että on ollut siellä joskus, mutta ei ainakaan muistaakseni ole tullut mitään mielikuvia.. ainakaan kovin mieleen jääviä.

Nyt on tullut jo aika mukavasti unia kirjattua ylös. Ja jotkut unet ovat aika mielenkiintoisia. Joskus vähän jopa harmittaa kun ei kerkeä kirjoittamaan jotain unta ja lopulta unohtaa koko unen.

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja heartyhug » 10 Kesä 2010, 20:28

Näin tässä yksi yö aika erikoisen unen. :D

Unessa ihmisen elämä oli määritelty todella lyhyeksi. Unessa kuolin ja yht-äkkiä heräsinkin avaruusaluksesta, missä oli muitakin "kuolleita" ihimisiä (sieluja). Olimme matkalla uuteen maailmaan tai planeetalle syntyäksemme uudestaan.. tai vain muutimme uuteen maailmaan. Jostain syystä en meinannut millään pysyä maan pinnalla ja olin ajelehtia kokoajan takaisin avaruuteen toisin kuin muut... ja lopulta taisinkin vajota kokonaan avaruuteen.
En muista unta enää kovin hyvin, mutta suurinpiirtein noin se meni.

Avatar
Verninia
Alieni
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Touko 2010, 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Verninia » 21 Kesä 2010, 00:14

Unissa kaikki on mahdollista!!! Se on niin mieletöntä. Voi tulla ammutuksi, kuolla ja herätä, raivota ikäville ihmisille päin naamaa kaiken sen, mitä on pitänyt sanoa, voi suudella ihmisiä joita ei koskaan tule suutelemaan, voi voittaa euroviisut Suomen edustajana ja nousta lentoon!

Muita lentounien näkijöitä?
Lentounethan ovat yksi yleisimmistä uneksituista asioista ja lentämiselle on paljon tulkittavissa symboliikkaa. Olen taas alkanut uneksia lentämisestä pidemmän tauon jälkeen, ja se on jotain minkä tuntee unen läpi kehossaan.
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja heartyhug » 21 Kesä 2010, 23:20

Juu lentounet on ihan loistavia.. varsinkin kun ne unet tosiaan tuntuu joskus niin aidoilta. Lentounissa yleensä vain leijailen ja liidän korkealla, mutta joskus omistan siivet tai en välttämättä ole edes ihminen, vaan joku eläin tms. :alien2:

Avatar
Dents
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Marras 2009, 14:46

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Dents » 22 Kesä 2010, 14:13

Mä nään tosi outoja unia.

Kerran mökillä näin unta, että olin koulun juhlissa. Muistan, että juttelin Johannan kanssa, ja yhtäkkiä katosta loikki hirviöleluja. Erääseen luokkahuoneeseen oli heitetty Toy Storyn Woody sidottuna. Enempää en muista.

Toinen outo uni mökillä oli se, jossa olin Digimonin maailmassa, ja valittujen lasten uusi vastustaja oli eräs tyttö jolla oli Giraffemon-niminen musta kirahvi, jonka pää oli kuin kirves. Uneen liittyi myös musta lohikäärmedigimon. Sama uni jatkui niin, että matkustimme uudestaan digimaailmaan, mutta jotkut eivät päässeet sisään.

Outo uni n. kahden vuoden takaa on sellainen, että kaksi aseistautunutta metsästäjää vei minua metsässä mökille. Katsoin ovea ja sanoin, että tästä ei pääse läpi. Samassa toinen huusi: "Käytä päätäs!", ja potkaisi minut oven läpi. Mökissä oli pöytä ja tarjotin, jossa lepäsi kasassa oleva käärme.
"Ihan miten vaan, mutta otan kakkusi."

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tenkku » 22 Kesä 2010, 15:06

Dents kirjoitti:Mä nään tosi outoja unia.

Kerran mökillä näin unta, että olin koulun juhlissa. Muistan, että juttelin Johannan kanssa, ja yhtäkkiä katosta loikki hirviöleluja. Erääseen luokkahuoneeseen oli heitetty Toy Storyn Woody sidottuna. Enempää en muista.

Toinen outo uni mökillä oli se, jossa olin Digimonin maailmassa, ja valittujen lasten uusi vastustaja oli eräs tyttö jolla oli Giraffemon-niminen musta kirahvi, jonka pää oli kuin kirves. Uneen liittyi myös musta lohikäärmedigimon. Sama uni jatkui niin, että matkustimme uudestaan digimaailmaan, mutta jotkut eivät päässeet sisään.


Ei pahalla, mutta repesin. Ei nuo minusta kovin oudoilta kuulosta. Hox hox, minun mielipiteeni.
Fabulous babe

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 23 Kesä 2010, 01:56

Tenkku kirjoitti:
Dents kirjoitti:Mä nään tosi outoja unia.

Kerran mökillä näin unta, että olin koulun juhlissa. Muistan, että juttelin Johannan kanssa, ja yhtäkkiä katosta loikki hirviöleluja. Erääseen luokkahuoneeseen oli heitetty Toy Storyn Woody sidottuna. Enempää en muista.

Toinen outo uni mökillä oli se, jossa olin Digimonin maailmassa, ja valittujen lasten uusi vastustaja oli eräs tyttö jolla oli Giraffemon-niminen musta kirahvi, jonka pää oli kuin kirves. Uneen liittyi myös musta lohikäärmedigimon. Sama uni jatkui niin, että matkustimme uudestaan digimaailmaan, mutta jotkut eivät päässeet sisään.


Ei pahalla, mutta repesin. Ei nuo minusta kovin oudoilta kuulosta. Hox hox, minun mielipiteeni.

Vähän samaa mieltä. Tietysti jokainen määrittelee oudon eri tavalla, mutta itse tulee katteltua paljon sekavampiakin, jopa sairaiksi luokiteltavia juttuja unen ihmeellisessä maailmassa.

Avatar
Dents
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Marras 2009, 14:46

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Dents » 23 Kesä 2010, 19:55

Tenkku kirjoitti:
Dents kirjoitti:Mä nään tosi outoja unia.

Kerran mökillä näin unta, että olin koulun juhlissa. Muistan, että juttelin Johannan kanssa, ja yhtäkkiä katosta loikki hirviöleluja. Erääseen luokkahuoneeseen oli heitetty Toy Storyn Woody sidottuna. Enempää en muista.

Toinen outo uni mökillä oli se, jossa olin Digimonin maailmassa, ja valittujen lasten uusi vastustaja oli eräs tyttö jolla oli Giraffemon-niminen musta kirahvi, jonka pää oli kuin kirves. Uneen liittyi myös musta lohikäärmedigimon. Sama uni jatkui niin, että matkustimme uudestaan digimaailmaan, mutta jotkut eivät päässeet sisään.


Ei pahalla, mutta repesin. Ei nuo minusta kovin oudoilta kuulosta. Hox hox, minun mielipiteeni.


Milles kohdalle repesit? Vai repesitkö koko jutulle?
"Ihan miten vaan, mutta otan kakkusi."

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Tenkku » 24 Kesä 2010, 11:18

Dents kirjoitti:
Tenkku kirjoitti:
Ei pahalla, mutta repesin. Ei nuo minusta kovin oudoilta kuulosta. Hox hox, minun mielipiteeni.


Milles kohdalle repesit? Vai repesitkö koko jutulle?


Repesin ihan niille kahdelle ekalle unelle.
Fabulous babe

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

itsensä herättäminen unesta

ViestiKirjoittaja Laura » 24 Kesä 2010, 18:21

Nyt oon taas muutamina öinä nähnyt unta, mistä olen pystynyt herättämään itseni. Vaikka en ole unen aikana tiedostanut olevani unessa. Mun on siis täytynyt jotenkin muistaa se, että pääsen pelottavista tilanteista pois kun haluan. Yhdella kerralla kun uni kävi oudoksi niin otin toista unessani olevaa kaveria kädestä kiinni ja ajattelin pois menoa, en edes ehtinyt sanoa mielessäni että haluan pois kun heräsin samantien unesta klo. 3:20 yöllä.
Ja seuraavassa unessa missä tappelin fyysisesti jonkun kanssa, halusin pois siitä tilanteesta ja pääsinkin, vähän hitaammin kun äskeisestä, tässä oli se uusi piirre että olin huomaavinani pienen etääntymisen siitä tappelutilanteesta, kuin olisin kohonnut ylöspäin hitaasti ja sitten vasta herännyt. Olisi kiva jos pystyisin jäämään siihen uneen joskus, enkä joka kerta heräämään kun haluan pois vaan itse tilanteesta. Ja että pystyisin juttelemaan oman tahtoni mukaan unessa oleville ja tekemään kysymyksiä jne.

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 25 Kesä 2010, 11:08

Nykyisin olen nähnyt pääosin unia, jotka muistuttavat vain tätä valvemaailmaa, eikä niissä ole mitään eroa. Viime yönä unessa tapasin ihmisiä, joita toivoisin näkeväni mahdollisimman pian, ja kerroin heille unessa kaiken sen, mitä olen ajattellut kertovani heille oikeastikin. Eli siis kertaan unessa kuluneen päivän kuulumisia tutuilleni aivan kuin kertoisin kuulumisiani hereillä ollessanikin. Se on ongelma siinä vaiheessa kun pitäisi oikeasti kertoa kuulumiset, enkä enää ole varma siitä, olenko jo kertonut ne myös valveilla.

Unissa lähettelen myös tekstiviestejä tutuille samoista asioita, joihin liittyen ottaisin heihin yhteyttä hereilläkin ollessani. Se on siis eräänlainen toinen todellisuus.

Ainoa ongelma on se, että uneni ovat välillä liian subjektiivisia, sillä niihin on sekoittunut toiveitani siitä, kuinka asioiden pitäisi olla tai ihmisten suhtautua. Näitä tapauksia ei ole paljon, mutta kuitenkin riittävän monta, että en enää luota alitajuntaani sataprosenttisesti.

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja heartyhug » 04 Heinä 2010, 23:10

Viime yönä näin sellaista unta, että lähetin jollekkin henkilölle viestin.. kaverini kielsi lähettämästä sitä, lähetin sen silti, vaikka en edes tiennyt, mitä viestissä oli. Sain vastauksen viestiin heti ja vaikka viestin sisältö ei ollut kovin negatiivinen, mutta kuitenkin se tunne, mikä tuli viestin luettua, oli negatiivinen. Tuli surullien ja riittämätön olo.
Tämän pienen tunnemyrskyn jälkeen heräsin enkä saanut unta heti, joten päätinkin huvikseni tarkistaa kännykän ja sähköpostin jos vaikka olisikin tullut joku viesti, mutta eipä ollut. :D

Avatar
M3rr1
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Kesä 2010, 22:36

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja M3rr1 » 10 Heinä 2010, 23:24

Tästä unesta on jo jonkun aikaa (mutta kiitos että olin muistanut tallentaa sen puhelimeen viesti luonnoksiin :--D) että mun piti hiippailla kaverin kanssa johonkin niin salaiseen paikkaan ettei mitään rajaa, ja sit mun piti maistaa sen uusinta nami-nami makua, joka oli savu-juusto. kyllä, luitte oiken, savu-juusto:n makuista nami namia. Ja se oli vielä hervotonta se että mä maistoin oikeasti sen maun siinä unessa :___D sitten kun heräsin niin voin sanoa että mietin maistoinko sitä oikeasti vai en.
They see what we don't see, but we feel what they don't feel.
~

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 12 Heinä 2010, 23:37

M3rr1 kirjoitti:Tästä unesta on jo jonkun aikaa (mutta kiitos että olin muistanut tallentaa sen puhelimeen viesti luonnoksiin :--D) että mun piti hiippailla kaverin kanssa johonkin niin salaiseen paikkaan ettei mitään rajaa, ja sit mun piti maistaa sen uusinta nami-nami makua, joka oli savu-juusto. kyllä, luitte oiken, savu-juusto:n makuista nami namia. Ja se oli vielä hervotonta se että mä maistoin oikeasti sen maun siinä unessa :___D sitten kun heräsin niin voin sanoa että mietin maistoinko sitä oikeasti vai en.

Savu-juusto ei itse asiassa ole kovin kaukaa haettu idea, ainakaan mitä tulee makkaralaatuihin. Voisi itse asiassa olla hyvääkin.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Jopelius » 13 Heinä 2010, 20:08

Suututtaa kun en näe unia juuri koskaan, ja sillon kun näen ne on replayta edellis päivän asioista, ainut mikä niissä on erilaista se että näen yksityiskohdat jotka on jäänyt päivällä muuten huomaamatta. Ei mitenkään suuri asia, mutta silti välillä hauskaa muistella unista että mitä muuta on ollut ympäristössä...

Mutta kuten sanoin näen hyvin harvoin unia. Tahtoisin nähdä paljon enemmän, jos vaikka näkis joitain henkilöitä unissa ;)
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Wespa » 13 Heinä 2010, 21:42

Tuosta savujuustosta tuli mieleen, että yhdessä unessa olen maistanut jotain keltaisen/kultaisen väristä pähkinäkonjakkia (neste oli hieman raskaampaa/tiheämpää kuin normaalisti juoma, enemmän siis kastikemaista) ja maistui mielenkiintoiselle. Ei hajuakaan miltä pähkinäkonjakki maistuu, mutta unessa se oli hyvän makuista, hiukan sellasta voimaista myös. Miellyttävä maku vaikka ei juurikaan maistunut pähkinä siinä.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Yleinen Uniaihe

ViestiKirjoittaja Jopelius » 14 Heinä 2010, 15:05

Aivot ovat melko ihmeellinen juttu. Olet varmaan joskus maistanut kumpaakin erikseen, konjakkia ja pähkinää. Unessa aivot luultavasti yhdisti nämä asiat jolloin tuli semmoinen pähkinäkonjakin maku... samoin muiss :idea: a tapauksissa. Kaikkien eri asioiden tekstuurit aivojen yhdistelmiä aiemmista tuntemuksista.
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa