Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
pikkuhippo77
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Heinä 2008, 01:06

Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja pikkuhippo77 » 05 Marras 2008, 21:22

Moi!Joudun usein hyökkäysten kohteeksi(auraani tulee häiriötiloja, joita käyn korjauttamassa eräällä ammattiparantajalla).Olo on parantamisen jälkeen hyvä ja hyvää oloa voi kestää pitkäänkin,mutta olen ilmeisen herkkä ottamaan vastaan niin hyviä kuin huonoja energioita ihmisistä ja se on ongelma,johon tarvitsen apua!Hyvistä energioista tulee sellainen ihana leijuva olotila enkä niistä halua luopua--kukapa haluaisi(=, mutta nuo ikävät hyökkäykset ovat varsinkin tänä syksynä olleet jatkuvia ja niitä on ollut kymmeniä. Olen myös joutunut pahan valtaan ja se sai minut käyttäytymään vastoin omaa tahtoani.(minulla ei ole mielenterveyden ongelmia tms)Parantaja,jonka vastaanotolla käyn useasti, sai tämänkin pahuuden poistettua aurastani. Olen myös sairastunut fyysisesti toisten ihmisten aiheuttamana.Tänä syksynä olen ollut monta kuukautta kipeänä yhtä kyytiä.

En ole riippuvainen tuosta parantajasta eikä hän ole hyökkäysten aiheuttaja.Hän on ainoa ihminen, joka on oikeasti auttanut minua vaikeista tilanteista ja nämä tilanteet ovat olleet erittäin pahoja, niitä ei voi edes kuvailla!

Aiheuttajina ovat usein kateelliset ja pahansuovat ihmiset, joita kohtaan työni vuoksi lähes päivittäin.Työtä en voi vaihtaa ainakaan ihan heti, tosin sitäkin vaihtoehtoa toki työstän mielessäni.

Olen tietoinen suojauksesta ja joistakin menetelmistä,mutta jotenkin en vain osaa tehdä niitä ja kuvitella itseäni jossakin valopallossa tms.

Auttaisiko jokin onnen esine tms?Tai peili käännettynä seinään(työkaveria kohti)?

Kaikki vinkit otan lämmöllä vastaan!!!!

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja ninjani » 05 Marras 2008, 21:36

Tämmöstäpä en ole ennen kuullutkaan. Veikkaisin jonkin sortin syysmasennusta. En osaa oikein muuta sanoa. Ole vain ylpeä työstä minkä oletkaan saanut, ja anna ihmisten vain olla kateellisia.
Voihan tuo olla kyllä pahakin tilanne jos joutuu muutama pari kertaa viikossa parantajalle, ja minä kun en tiedä miten kalliita nämä parantajat ovat.
No ajattele positiivisemmin. ;) Enpä keksi parempaa.
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Bugitus
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Marras 2008, 13:39

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja Bugitus » 05 Marras 2008, 22:05

pikkuhippo77 kirjoitti:Moi!Joudun usein hyökkäysten kohteeksi(auraani tulee häiriötiloja, joita käyn korjauttamassa eräällä ammattiparantajalla).Olo on parantamisen jälkeen hyvä ja hyvää oloa voi kestää pitkäänkin,mutta olen ilmeisen herkkä ottamaan vastaan niin hyviä kuin huonoja energioita ihmisistä ja se on ongelma,johon tarvitsen apua!Hyvistä energioista tulee sellainen ihana leijuva olotila enkä niistä halua luopua--kukapa haluaisi(=, mutta nuo ikävät hyökkäykset ovat varsinkin tänä syksynä olleet jatkuvia ja niitä on ollut kymmeniä. Olen myös joutunut pahan valtaan ja se sai minut käyttäytymään vastoin omaa tahtoani.(minulla ei ole mielenterveyden ongelmia tms)Parantaja,jonka vastaanotolla käyn useasti, sai tämänkin pahuuden poistettua aurastani. Olen myös sairastunut fyysisesti toisten ihmisten aiheuttamana.Tänä syksynä olen ollut monta kuukautta kipeänä yhtä kyytiä.

En ole riippuvainen tuosta parantajasta eikä hän ole hyökkäysten aiheuttaja.Hän on ainoa ihminen, joka on oikeasti auttanut minua vaikeista tilanteista ja nämä tilanteet ovat olleet erittäin pahoja, niitä ei voi edes kuvailla!

Aiheuttajina ovat usein kateelliset ja pahansuovat ihmiset, joita kohtaan työni vuoksi lähes päivittäin.Työtä en voi vaihtaa ainakaan ihan heti, tosin sitäkin vaihtoehtoa toki työstän mielessäni.

Olen tietoinen suojauksesta ja joistakin menetelmistä,mutta jotenkin en vain osaa tehdä niitä ja kuvitella itseäni jossakin valopallossa tms.

Auttaisiko jokin onnen esine tms?Tai peili käännettynä seinään(työkaveria kohti)?

Kaikki vinkit otan lämmöllä vastaan!!!!


Tässä ei ole oikeastaan muuta tietääkseni, kuin yrittää välttää kaikenlaista negatiivista. Koska työsi on sellainen, sinun on hyvä päivänpäätteeksi vain rauhoittua ja miettiä hyviä piirteitä itsessäsi kuin muissakin. Mielestäni tällainen on jo pelkästään hyvä ilman kummempia menetelmiä, ainakin minulle. Onkos parantajasi kertonut sinulle auran värin? Jotkut aurathan ottavat helposti energian haltuun.

Vältä siis negatiivista ja nauti arjesta! Voimia! :D

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja Wespa » 05 Marras 2008, 22:13

Kristallit ym. onnenkivet voivat auttaa energioiden tasapainottamisessa. Ametisti on aika suosittu, mutta on myös tiettyjä kivityyppejä, joita on tarkoitettu negatiivisten energioiden poistoon.

Kannattaa lukea täältä (selaa hieman alaspäin) eri kivien/kristallien ominaisuuksia:
http://stores.ebay.com/Blue-Water-Cryst ... ctory.html

Tuon listan mukaan mm. Amazonite, Amber, Chalcedony Blue, Chrysoprase, Citrine, Fluorite, Jet, Lodestone, Selenite, Sodalite ja Sunstone (englannin kieliset nimet) poistavat/suojaavat negatiivisilta energioilta.

Myös yleinen positiivisuus voi auttaa. Yritä parantaa suhdettasi muihin työpaikallasi. Juttele muiden kanssa enemmän ja leivo vaikka pullaa tms. jota voit antaa muille. Toinen vaihtoehto olisi tietenkin työpaikan vaihtaminen, jota kannattaa pohtia jos työpaikkavaihtoehtoja löytyy.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja Hartsa » 05 Marras 2008, 22:52

Suola imee itseensä negatiivistä energiaa. Kokeilepa ottaa suolakylpy tällaisen työpäivän päätteeksi ihan testimielessä jossei muuten. Mieluiten käytä vielä merisuolaa, kun sitä ei ole juuri käsitelty.

En tiedä onko tuossa mitään väliä että laitat suolaa vaikka kylpyammeeseen jos sellaisen omistat, tai sitten ihan otat purkkiin merisuolaa (mielellään ihan pienikiteistä, isot rakeet voi repiä ihoa) ja sillä peseydyt samalla kun käyt suihkussa.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja Regendos » 05 Marras 2008, 23:51

Tälläisessä asiassa asiaan taitaa vaikuttaa enemmän pää kuin itse energiat. Jos uskot että paha energiasi imetään pois astuu voimaan pieni psykologinen asia nimeltä lumevaikutus. Tarjoappa teineille laimentamatonta mehukattia viinipullossa, kerro heille että prosentteja kyseisessä litkussa on 40 niin he ovat varmasti kännissä - vain koska uskovat siihen itse. Tai kääri ruohoa sätkään ja kerro tarjoavasi marijuanaa. On myös ollut kokeilu, jossa osalle ylipainoisista ihmisistä annettiin lääkettä, joka tehostaa kolesterolin kulutusta ja osalle annettiin lääkettä, joka ei vaikuttanut asiaan mitenkään. Kenellekkään ei kerrottu saavatko he oikeata lääkettä vai tehottomia tabletteja. Osa ihmisistä jotka eivät lääkettä saaneet laihtuivat myös. Toki, ei ilman liikuntaa, mutta he uskoivat lääkitykseen ja se riitti

Mietippä miksi muut ihmiset eivät tarvitse parantajaa paitsi he, jotka uskovat/kokevat sen saavan heissä positiivisia vaikutuksia aikaan? Uskon aika vahvasti, että elämästäsi on tullut vain monimutkaisempaa kun aloit panostaa tähän hoitomuotoon. Toivon vain, ettei parantaja veloita sinulta rahaa. Tälläisissä asioissa - kuten uskonnoissakin - voidaan veloittaa vallan helposti mitätöntä ihmistä.

Jonii
Alieni
Viestit: 104
Liittynyt: 18 Loka 2008, 06:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja Jonii » 06 Marras 2008, 07:15

Omat suositteluni antaisin sikäli että lakkaat maksamasta rahaa tälle 'ammattiparantajalle'. Toki on hauskaa placebolla saada sinut leijumaan, mutta näemmä tämä aura/negatiiviset energiat -hömppä saa sinut voimaan pikemminkin pahoin kuin hyvin. 'Parantaja' ei siis tuolla humpuukin levittämisellään ole tehnyt mitään josta sinun kannattaisi maksaa.

Negatiivisia energioita torjut parhaiten mukavien asioiden ajattelemisella. Kun ahdistaa, ajattele vaikka söpöjä kissanpentuja.
It is better to grasp the universe as it really is than to persist in delusion, however reassuring
-Carl Sagan
All thinking men are atheists
-Ernest Hemingway

Avatar
Dala
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Syys 2008, 10:33
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja Dala » 06 Marras 2008, 14:32

Moikka!

Minulla ei ole vastaavanlaisia ongelmia, mutta tiedän muutaman keinon jolla suojata itseään. Varmaan tiedätkin ne jo, eli luo ymärillesi joka ilta ja aamu suojakupu, pidä sitä yhtäjaksoisesti yllä niin pitkään kuin pystyt keskittymään ja se kannattaa uusiakin vaikka pari kertaa peräkkäin. Yhdistä siihen kirkas valo, jossa tunnet olosi hyväksi, valo on aina vastakohta pimeydelle. Visualisoi kaikki mielessäsi niin kirkkaana ja selvänä kuin pystyt ja yritä ottaa tapa rutiiniksi, varsinkin niin kauan kuin olet nykyisessä työssäsi.

Tutustu Esko Jalkasen kirjallisuuteen (terve kriittisyys mielessä tosin), hänellä on paljon kerrottavaa pahoista silmistä sun muista jutuista.

SItte tärkein, ole niin positiivinen kuin pystyt! Ihmistä, joka ajattelee positiivisesti ja säteilee rakkautta, on aina vaikeampi vahingoittaa kuin negatiivista. Voit myös pyytää henkioppaiden ja suojelusenkeleiden tukea kun tuntuu siltä, ettei enää jaksa omin voimin.

Hyvä että sinulla on luotettava parantaja apunasi, sellainen on tässä kylmässä maailmassa kultaakin kalliimpi! Tsemppiä!

Edit: Ainiin, tulipa noista pahoista silmistä mieleen, että serkkuni toi minulle ulkomailta avaimenperän, jonka pitäisi torjua pahat silmät. ;) Noh, löytyyhän minulta myös unisieppari ja heijastin sänkyni yltä, että se siitä sitten.. :lol: Kuvittelen välillä, että jospa nuo kaikki yhdessä toimisivat!
Uskoa se on epäuskokin

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja ridikulous » 06 Marras 2008, 20:19

Ihan hyviä vinkkejä, kunhan pitää sen terveen järjen ja skeptisyyden mukana. Itse vielä lisäisin, että joka ikiselle ihmiselle tulee joskus paha olo (tai "negatiivista energiaa", kuinka vain), eikä siitä tarvitse sen kummemmn huolestua. Ellei olotila jää pysyväksi.

Älä nyt ainakaan mitään jäniksenkäpäliä rupea kantamaan mukanasi ;)
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja Aurelia » 09 Marras 2008, 14:23

Onnenamuleteissa yms. suojaavissa esineissä, samoin kuin jonkun tietyn henkilön suorittamissa suojauksissa ja puhdistuksissa on aina se vaara, että niihin tuudittautuu ja niistä tulee riippuvaiseksi eikä ilman niitä meinaa millään pärjätä. Sitten kun vaikkapa kadottaa sen onnenamuletin alkaa tiedostamatta kerätä itselleen epäonnisia sattumia kun menettää sen turvallisuudentunteen mikä on huono tilanne, mutta muutettavissa tappiosta voitoksi ihan ilman mitään poppaskonstejakin.

Ehkä ennemminkin kannattaisi opetella luottamaan siihen että osaa itse suojautua ja säädellä sitä paljonko kuormitusta kestää ja milloin on hyvä vetäytyä ja ladata niitä omia akkuja sillä tavalla mikä itselle tuntuu parhaalta. Jonkun toisen tekemä puhdistus tuskin on se paras vaihtoehto, ehkä ennemminkin toimii jonkinlaisena satunnaisena ensiapuna muttei ratkaise mitään.

Aloittajan olisi hyvä kokeilla olla täysin ilman näitä puhdistumiskäyntejä ja kerätä itse tapoja millä saa hyvän olon. Jonkin ajan kuluttua huomaa että on selvinnyt hyvin ilman ulkopuolista apua ja sitä kautta saa rakennettua lisää itseluottamusta. Pitää vain muistaa ettei mikään negatiivinen pääse käsiksi eikä vaikuttamaan jollei sille anna lupaa. Ja jos pääseekin, niin itsestä löytyy kyllä keinot oman kunnon eheyttämiseen.

Tämä siis minun mielipiteeni ja kukin tavallaan. Itse en vain näe mitään järkeä siinä että keräisi suojaavia esineitä (mitä itsekin muinoin harrastin lievittääkseni ahdistustani) joiden toiminta kuitenkin perustuu enenmmän siihen että ne herättävät itsessä sen luottamuksen turvaan ja selviytymiseen mikä on olemassa ilman niitä tavaroitakin.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Tintti
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Loka 2008, 21:58

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja Tintti » 14 Marras 2008, 13:04

Yritä nähdä kaikki pahat asiat niin sanotusti kolikon kääntöpuolena. Eli kaikki negatiivisetkin positiivisena ja olla välittämättä niistä pahoista asioista.

lala
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Tammi 2009, 11:35

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja lala » 11 Tammi 2009, 11:46

Koen myös olevani erittäin altis toisten ihmisten olotiloille ja värähtelyille. Varsinkin joidenkin ihmisten puheen kuunteleminen ja henkilön katsominen saattaa viedä euforiseen tilaan. Ensimmäisen kerran muistan tämän tapahtuneen kauan aikaa sitten ala-asteella, kun kävin jonkin moisessa puheterapiassa. Terapeutti oli keski-ikäinen hieman pullea kiharapäinen naishenkilö. Hänen puheensa ja olemus oli niin valtavan rauhoittava, että minulla tuli ongelmia keskittyä itse aiheeseen. Oloksi tulee hieman unettava ja tuntuu kihelmöintiä ja keveyttä päässä.
Joskus saavutan tälläisiä tiloja ilman toisia henkilöitäkin, mutta erityisesti vanhuksilla on myös kyseinen efekti minuun. He ovat jo siinä vaiheessa elämää, että he ovat huoletta sitä mitä ovat, kiirettä ei ole ja jokaisesta hetkestä nautitaan.

Valittettavasti vastaavasti koen, että imen itseeni negatiivistä energiaa muilta ihmisiltä. Tietty kohtaaminen saattaa muuttaa koko päiväni. Olen oppinut eristämään ja vaimentamaan reaktion joka laukeaa minussa, mutta se vaatii jatkuvaa keskittymistä ja joskus täytyykin olla vain niin introvertti ja vetäytyä hiljaisuuteen lataamaan akkuja. Liikunta auttaa positiviisesti, tunnin lenkki nollaa tilannetta ja vaikka ajatukset pyörivät päässä niin keskittyy rauhallisesti vain omaan hengitykseen. Jossain vaiheessa huomaat tuulen silittävän poskeasi ja tunnut kuin olisit palannut maan päälle.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 11 Tammi 2009, 22:16

itse joskus luin auroista sun muuta niin oletko tietoinen aurasi väristä??

käsittääkseni oli kristalli aura joka juuri kerää toisten ihmisten tunnetiloja ja muiden auroista niitä "väriä itseensä" jos näin voisi sanoa. mutta en kyllä tiedä yhtään mitä tuolle olis tehtävissä :| ellei sitten vaan hakeudu siihen hyvään seuraan parantelemaan oloaan?
toisen roska voi olla toisen aarre.

lala
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Tammi 2009, 11:35

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja lala » 12 Tammi 2009, 22:24

Väristä en ole tietoinen, auran käsitteenä tiedän kyllä :) Pitäis olla joku joka auroja näkee, ois ihan mielenkiintonen..

Asia ei mua hirveesti haittaa, olen sen hyväksynyt. Kuitenkin ajattellen pitemmän päälle että se on mulle kehitysasia ja mun juttu ottaa hallintaan. Jatkuvan ikävien tilanteiden ja/tai ihmisten välttely ei kuulosta kovin toimivalta. Tuntuu, että mitä enemmän huomaa tilanteessa omat reaktiot ja koko tilanteen eli mitä enemmän etäisyyttä saa tilanteesta niin sitä paremmin voi vaikuttaa ja huomaa uusia asioita.


Voisi olla ihan mielenkiintoista piipahtaa jollain reiki-hoitajalla tai vastaavalla ja kuunnella mitä sanottavaa heillä on

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja Zrud » 12 Tammi 2009, 23:29

Eikös ne legendaarisimmat suojautumis välineet ole hopeinen risti kaulakoru.
jotkut "oman uskonnon ""taika"" riimut"
"rukoukset"
jne jne jne.
taikauskovaiseen hömpötykseen löytyy monia lääkkeita.

"Musta kissa juos tien yli edestäsi... noh jos en halua pahaa energiaa itseeni niin sylkäisempä oikean olkapääni ylitse."
Feel the LOVE

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja Regendos » 13 Tammi 2009, 00:01

lala kirjoitti:Väristä en ole tietoinen, auran käsitteenä tiedän kyllä :) Pitäis olla joku joka auroja näkee, ois ihan mielenkiintonen..

Asia ei mua hirveesti haittaa, olen sen hyväksynyt. Kuitenkin ajattellen pitemmän päälle että se on mulle kehitysasia ja mun juttu ottaa hallintaan. Jatkuvan ikävien tilanteiden ja/tai ihmisten välttely ei kuulosta kovin toimivalta. Tuntuu, että mitä enemmän huomaa tilanteessa omat reaktiot ja koko tilanteen eli mitä enemmän etäisyyttä saa tilanteesta niin sitä paremmin voi vaikuttaa ja huomaa uusia asioita.


Voisi olla ihan mielenkiintoista piipahtaa jollain reiki-hoitajalla tai vastaavalla ja kuunnella mitä sanottavaa heillä on


Minä pystyn näkemään auroja jos haluan, mutta tietynlaista pintaa vasten. Eron tekeekin se, että tiedän silmieni tekevän sen eikä asiaan liity mitään tavallisesta poikkeavaa. En tiedä onko mahdollista nähdä auroja, mutta minä näen niitä ja ne ovat silmieni temppuilua

Jos auran näkijät näkevät auran samalla tavalla kuin minä on se silloin silkkaa huijausta. Voi olla hyvinkin mahdollista, että he pitävät tälläistä silmän temppua kykynä.

Plasebo on vahva vaikutus.

Annan vinkin, älä maksa hoidoistasi. Jos saat ne ilmaiseksi, ei hätää, mutta maksun veloittaminen moisesta olisi silkkaa perosta. Ymmärrät kai, että kuka tahansa voisi ryhtyä tuohon puuhaan pelkän plasebon turvin.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja Zrud » 13 Tammi 2009, 00:38

ja tällä "yliluonnollisella" alalla on suur osa pelkkii kusettajia.
esim aika sata varmasti miltei kaikki "ennustajat" on kusettajia.
sun muut hihhulit. helppo tapa saada paljo rahaa hyväuskosilta pöpeiltä :-3
ei siin mitn. itekki voisin sille alalle mennä. asiakkaita riittäis.
Feel the LOVE

lala
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Tammi 2009, 11:35

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja lala » 13 Tammi 2009, 14:34

Mun ideologiana näissä asioissa on aina ollut se etten suorilta hylkää tai hyväksy mitään, koska on mahdotonta tietää. Ihminen ei usko ennenkuin kokee tai näkee itse. Tässä tietysti korostuu plaseboefekti. Itse olen kokeillut useita tekniikoita jotka voidaan laskea "hömppähoidoksi" matti meikäläisen sanastossa, koska niillä ei välttämättä ole tieteellistä perustaa kuin ehkä tietyille ryhmille tehdyt testit. Vaikka nämä käytännön testit osoittaisivat että tekniikka toimii, sitä ei silti uskota koska hoidon tehoa (vrt. vaikuttava lääkeaine lääkkeessä) ei voida todistaa.

Mä maksan mielelläni rahaa vaihtoehtoisista hoitomuodoista,ainakin sen ensimmäisen kerran jotta tiedän miten homma toimii ja auttaako se. Osasyy on helvetin utelias luonne ja kiinnostus yliluonnollisiin asioihin jotka ei mun mielestä ole edes yliluonnollisia vaan erittäin luonnollisia, mutta unohtuneita ja tuntemattomia valtaväestölle.

En helposti hurahda mihinkään suuntaan, kokeilen,katson,tutkin,pidän vaihtoehdot auki, mutta terveen kriittisellä asenteella tästä johtuen koen olevani suht vastustuskykyinen plasebolle, ainakin jos kyse on toistuvasta jutusta.

Plasebosta tuli mieleen, eikös Jessen löytäminen ja sillä parantuminen esim. alkoholismista ole plaseboa? ;)

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja Regendos » 13 Helmi 2009, 15:08

lala kirjoitti:Plasebosta tuli mieleen, eikös Jessen löytäminen ja sillä parantuminen esim. alkoholismista ole plaseboa? ;)


Näin voidaan ajatella ateistiselta kannalta. Minä henkilökohtaisesti olenkin tätä mieltä. Plasebo voi olla hyvinkin vahva eikä sen voimaa pidä aliarvioida.

Avatar
Blacky
Kummitus
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Huhti 2009, 22:16
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Miten suojautua pahalta/negatiiviselta energialta?

ViestiKirjoittaja Blacky » 28 Huhti 2009, 09:47

Herkkänä ihmisenä tiedän, että toisinaan muiden ihmisten asenteet tuntuvat tosi pahoilta ilman että siihen liittyy minkäänlaisia energioitakaan. Helpoin tapa selvitä päivästä horjumatta on etsiä niitä omia henkisiä vahvuuksiaan ja kehittää niitä. Ja, kuten moni on jo ketjussa neuvonut, ajattelemaan positiivisesti ja muistamaan, että kyseessä on enemmän placeboa kuin mitään varsinaista voimaa.

Annan kuitenkin vinkin, jonka takaan toimivan aivan kaikille: Etsi se oma juttusi, yksi sisäinen voimavara ja ajatus, joka saa sinut tuntemaan itsesi vahvaksi. Tunnistat sen kun huomaat, kuinka suoristat selkäsi sitä ajatellessa ja tuntuu, kuin sydän paisuisi rinnassa. Minulla itselläni se on niinkin yksinkertainen asia kuin pieni liekki sisällä, mutta sen harjoitteleminen vie aikaa. Aina kun tuntuu, ettei jokin toimi, ajattele sitä omaa asiaasi ja huomaat saavasi suojan, jota kukaan maailmassa ei pysty rikkomaan ja joka lyö mennen tullen laudalta kaikki esineet ja suojaloitsut, joita voi vain keksiä.
Se siivekäs aivan takanasi


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa