Lucidunet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 31 Touko 2009, 17:22

Muutama yö sitten onnistuin viimeinkin pääsemään lucidiin. En oikeastaan ollut tehnyt sen eteen yhtään mitään, se vain tapahtui. Näin unta että tietokoneeni hajosi (:---D) ja minulta paloi hermot ihan täydellisesti. Siinä vaiheessa jotenkin hoksasin että "tämän on pakko olla unta" (On se niin järkyttävää kun kone menee rikki...) ja juoksin suoraan huoneeni ikkunasta läpi ja lähdin lentelemään taivaalle. Oli se hieno tunne. Muistan vielä ajatelleeni siinä että "hitto tää toimii!"

Nyt kun koulut loppuivat niin voisi alkaa muutenkin panostamaan enemmän tuohon uneksimiseen kun ei ole sitä yliväsymistä/stressiä niin paljon.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 31 Touko 2009, 19:25

Itsekin aion nyt kesällä panostaa lucidiin pääsemiseen. Voi valvoa myöhään ja muutenkin rauhallista. En oikeastaa muulloin voi kun lomalla kerta itse pääsen lucidiin vain WILD:illä.

Avatar
Blacky
Kummitus
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Huhti 2009, 22:16
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Blacky » 01 Kesä 2009, 12:48

Minulla uniin vaikuttaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. En varsinaisesti yritä kesken unta hypätä ja nousta lentoon, vaan teen lähinnä sivustakatsojan asemassa päätöksiä että tarina ei saa loppua/jatkua niin tai näin. Tämä tosin perustuu paljolti siihen, etten käytännössä koskaan ole uneni "päähenkilö", vaan seurailen sitä osittaisena sivustakatsojana. Tapahtumat ovat yleensä niin kaukaisia ettei minua paljoa kiinnosta, onko joku tappamassa minua unen aikana vai ei. Tarinahan se vain on.

Kerran aikoinani kokeilin ihan tietoisesti lucid-unennäköä. Siinä vain sitten kävi niin, että yritys muuttuikin elämäni pahimmaksi painajaiseksi, jollaista en ollut koskaan nähnyt ennen sitä enkä ole näynyt sen jälkeenkään. Jostakin syystä yritykset loppuivat siihen. Kenties tätä pääkoppaa on vain parempi olla hallitsematta.

Tätä varsinaista "tämä on unta"-tajuamista minulla ei ole muistaakseni kertaakaan unen aikana ollut. Mielenkiintoinen ristiriita sinäänsä, tämä unennäköni.
Se siivekäs aivan takanasi

Avatar
slipknotrulez
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Touko 2009, 17:46
Paikkakunta: Oulu/Kiiminki

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja slipknotrulez » 02 Kesä 2009, 12:40

Nykyään olen nähnyt aika paljon lucid-unia. Yleensä olen vankina jossakin ja yritän paeta sitten sieltä
http://www.youtube.com/watch?v=2USj8sTLKGk Corey Taylor vetää herneen nenään CD-koteloista :DDDD

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Tenkku » 03 Kesä 2009, 10:03

Minä näen aina silloin tällöin lucidunia. Ensimmäisen kerran joskus kolmosluokalla, muistaakseni.
Fabulous babe

Avatar
riki sorsan veli
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 02 Heinä 2009, 16:20

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja riki sorsan veli » 03 Heinä 2009, 12:41

olen yhden kerran nähnyt selkounen, vaikken silloin edes tiennyt mitä se tarkoittaa. se tapahtui aivan vahingossa, tajusin vain että se on vaan unta. en tajunnut, että olisi pitänyt keskittyäenemmän, niin vajosin aika pian normaaliin uneen.
sen jälkeen en ole lucid-unia nähnyt vaikka olen yrittänyt
mitä jos maailma onkin vain harhaa...

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 03 Heinä 2009, 13:54

Näin viime yönä lucid unen, nyt on jotenkin ihmeellinen olo :s Väsyttää ja päätä särkee
Better to reign hell, than serve in heav'n

WM_

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja WM_ » 03 Heinä 2009, 22:06

ShadowPeople kirjoitti:Näin viime yönä lucid unen, nyt on jotenkin ihmeellinen olo :s Väsyttää ja päätä särkee

Sama, vaikken lucidia nähnytkään, nukuin vaan vähän.. :/ Mutta onnea lucidista! :)

Avatar
JJ42
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 09:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja JJ42 » 03 Heinä 2009, 23:22

Jaarno, mitä toi WILD meinaa tossa yhteydessä?

WM_

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja WM_ » 04 Heinä 2009, 00:35

JJ42 kirjoitti:Jaarno, mitä toi WILD meinaa tossa yhteydessä?

WILD "Wake Initiated Lucid Dream", hereiltä selkouneen.. Vai mitä että tarkoitit "tuossa yhteydessä"? :o

Avatar
JJ42
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 09:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja JJ42 » 04 Heinä 2009, 01:14

Joo, ihan oikein meni :) Mutta miten hereiltä selkouneen käytännössä pelaa? Alko kiinnostaa tää aihe nyt..täytyy lukee noi aikasemmat keskustelutkin. Onko jotain keinoja parantaa onnistumisprosenttia noitten unien suhteen?

WM_

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja WM_ » 04 Heinä 2009, 09:47

JJ42 kirjoitti:Joo, ihan oikein meni :) Mutta miten hereiltä selkouneen käytännössä pelaa? Alko kiinnostaa tää aihe nyt..täytyy lukee noi aikasemmat keskustelutkin. Onko jotain keinoja parantaa onnistumisprosenttia noitten unien suhteen?


tässä on linkkejä jotka voi auttaa.
Kannattaa aloittaa Höyhensaarilta selkouniin tutustumisen! :) Foorumia unohtamatta!

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 04 Heinä 2009, 17:42

JJ42 kirjoitti:Jaarno, mitä toi WILD meinaa tossa yhteydessä?


Kuten tuossa selitettiinkin niin "Wake Initiated Lucid Dream" tai jotn. :)
Elikkäs nukut muutaman tunnin. Herätyskello soi. Olet hereillä pikku hetken ja rupeat rentoutumaan. (Ajatukset helppo pitää kasassa kun on puoliunessa) Kohta rupeaa näkymään näitä hypnagogisia kuvia. Tässä ihan rauhassa katselee niitä. Tulee sitten pikkuhiljaa tätä outoa kohinaa yms. Kohta sitä sitten on hyvällä tuurilla lucidissa.

Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 08 Heinä 2009, 20:55

Olen muutamaan otteeseen tässä viime aikoina nyt kokeillut tuota WILD- systeemiä, muttei se ole oikein tuottanut tulosta. Yksinkertaisimmillaanhan se on vain nukahtamista tietoisena. Ongelmani on että kun pysyttelen väkisin tietoisena, minä en nukahda. Olen päässyt vaiheeseen jossa näin erilaisia kuvia ja kuulin ehkä ääniäkin, mutta jotenkin ajattelen aina liian "kovaa", että "olen unessa", ja sitten "putoan" taas hereille. Tai sitten vaihtoehtoisesti unohdan koko WILDin ja hävitän sen tietoisuuden.

Koskaan en siis ole Lucidiin asti WILD- tekniikalla päässyt, mutta ehkäpä melko lähelle kuitenkin. Rentoutumisen jälkeen on usein tuntunut siltä, että koko ruumis ikäänkuin "palaisi" pois, ja sitä pääsisi sinne unitilaan. Onnistun vaan aina hätkähtämään siitä hereille >__< Lisäksi kun on aamulla puoli viideltä herätyskello soimassa... Motivaatio WILDin kokeilemiseen ei aina tuohon aikaan ole ihan suurimmillaan. Nukkua kuitenkin pitäisi viitisen tuntia että se onnistuisi. Pitää varmaan ensin opetella heräämään kunnolla. ;D

DILDinä olen saanut useampia selkounia nyt loman aikana.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 08 Heinä 2009, 21:01

Jooh eihän nuo yleensä heti onnistu. Itse olen ruvennut kokeilemaan OOBE:en pääsyä i-doserin avulla. Nyt pari kertaa kokeillut nukkumaan mennessä siis. En ole vielä saanut kunnolla "päätä tyhjäksi" koska ajattelen liikaa tuota OOBE:a ja että miltä se tuntuisi yms. Pitää nyt jatkaa kokeilemista jos tuo alkuinnostus loppuisi tässä.

Ulwoja
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Huhti 2009, 16:01
Paikkakunta: Haamulandia

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Ulwoja » 08 Heinä 2009, 23:48

Pienenä mulla oli luci-uni joka ei halunnut loppua millään! Koitin hyppiä alas kotini korkeilta huonekaluilta, mutta uni vaan jatkui, mutta oli se pomppiminen kyllä mukavaa.

Vasta näin luci-unen jossa olin yhdessä vaiheessa siskoni kanssa lenkillä ja sitten siellä on karhu ja siskoni huomaa sen eka ja meidän edessä oli myös iso lehtikasa josta törrötti karhun häntä. Siskoni alko varoittaa toisesta karhusta ja minä äkkiä käskin häntä olemaan hiljaa, mutta lehtikasassa ollut karhu heräs silti ja syöksyi kimppuuni ja kauempana ollut siskoni kimppuun. Jos olisin tuntetun kipua tässä unessa nii jee. Huh etten tuntenut kipua. Kummallisinta oli että uni jatkui vain. No, hivuttauduin karhun huomion herpaantuessa rinnettä pitkin alas turvaan ja katselin karhun raatelujälkiä ja kas! Ei naarmunaarmua.

Luci-unissa on minusta ihana lentää. Olen hyvin monessa luci-unessa lentänyt. Rakastan sitä ja varsinkin sitä jos olen jo Winx:eistä sillä silloin voi lentää ja on taikavoimia, mutta hassua on se kun joissakin Winx-unissa pystyn lentämään tai tekemään jonkun iskun eritavalla. Eräässä Winx-unessa minun täytyi, muuttua keijumuotoon, hypätä ilmassa jotta pystyin lentämään ja tuli tuli suusta puhalltamalla? Toisissa taas piti vain hypätä ja niinkuin nousta vain korkeammalle ja tehdä käsillä joku liike ja sanoa iskun nimi. Hauskaa.
Kun tunnet käden olkapäälläsi, tiedä että minä olen turvanasi.

@singantanoi
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 19:50

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja @singantanoi » 09 Heinä 2009, 20:34

Viime yönä oli aika mielenkiintoinen kokemus unessa ,muistan että uni oli todella kaaoksen omainen eli tyyliin ajan ferrarilla tuhatta ja sataa karkuun vaikka poliiseja ,seuraavaks ferrari onkin joku polku-auto jne ,muistan kuitenkin selkeesti tän kohdan jossa istuin korkeen kallion juurella perinteisesti pukeutuneen intiaanin kanssa ja jotain keskusteltiin mutta siinä sitten tajusin olevani unessa ja sanoin tuolle inkkarille jotain et "täähän on unta niin voinkohan mä vaan hypätä ja lähtee :angel2: lentää" ,mut just ku hyppäsin kalliolta niin kerpeleen uni katkes :demoni:
Tuli kuitenkin mieleen että tää uni oli ns.opetus että sen tilanteen pitäminen vaatii jo jonkinlaista keskittymis kykyä eikä vain suoraa toimintaa ja sitten kun hallihtee ittensä niin pystyis periaattessa tekemänä mitä tahansa.

Avatar
riki sorsan veli
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 02 Heinä 2009, 16:20

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja riki sorsan veli » 10 Heinä 2009, 12:23

miksi minä näin viime yönä unta, jossa tajusin keskellä unta ja koko unen loppuun asti sen olevan unta, mutten pystynyt hallitsemaan sitä yhtään? yritin lentää siitä pois ties kuinka monta kertaa.lopulta onnistuin edes heräämään.
miksi selkouni ei toiminutkaan??
mitä jos maailma onkin vain harhaa...

WM_

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja WM_ » 10 Heinä 2009, 12:31

riki sorsan veli kirjoitti:miksi minä näin viime yönä unta, jossa tajusin keskellä unta ja koko unen loppuun asti sen olevan unta, mutten pystynyt hallitsemaan sitä yhtään? yritin lentää siitä pois ties kuinka monta kertaa.lopulta onnistuin edes heräämään.
miksi selkouni ei toiminutkaan??


Kontrollia uneen ei välttämättä aina saa. Sitä voi kehittää ja harjoittaa kyllä. Itsevarmuus auttaa.

Jehabi
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Heinä 2009, 16:43

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Jehabi » 14 Heinä 2009, 14:42

BS WARNING

Helpoin tapa päästä LucidUneen ilman mitään heräämisiä ja 10 minuutin taukoja yms. tiedätte. Minulla on käynyt monesti niin kun olen katosnut esim. muumeja ja olen nukahtanut vuorosanat tulevat uniini näin unta kerran ylä-asteesta ja ammattikoulun opttajista sekaisin joilla oli muumilaakson väen repliikit.

BS WARNING ends

Nauhoita äänite missä sanot jotain Hei muistatko nauhoitit tämän äänitteen älä herää! Olet unessa voit hallita untasi yms muuta paskaa mitä mieleen juolahtaa toimii jos olette alttiita äänille kun nukutte.

Esimerkiksi jos kännykän herätys herättää ja tärinä on päällä se tärisee jotain pintaa vasten alan näen unessa että autoni alkaa ajamaan penkkaan. Ja herään.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron