Lucidunet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Tenkku » 05 Marras 2009, 08:03

Näin viime yönä lucidin, joka kesti kyllä vain vähän aikaa. Olin tosi mystisellä rannalla ja seurasin jotakin nuorta miestä joka oli pyytänyt minut mukaansa näyttääkseen jotain. Sillä hetkellä tuli vain se "Hei, täähän on unta" ja aloin miettimään mitä sitä tekisi ja mieleen tuli heti tuo Wespan auringossa käynti. Samassa olin pompannut avaruuteen tuon nuoren miehen kanssa. Sitten ajattelin "ei hyi, täällä on inhaa, jatketaan sitä rantaunta" ja sitten pompsahdimme takaisin rannalle ja uni jatkui, enkä enää tajunnu olevani unessa.
Fabulous babe

Avatar
AnzqTheAlien
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 05 Marras 2009, 08:26

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja AnzqTheAlien » 06 Marras 2009, 07:38

Viime yönä näin taas ekan lucidunen muutamaan vuoteen. Ikävä kyllä en suhteellistanut asiaa niin, että voisin mennä avaruuteen, mutta kuitenkin ohjailin unta.
Siis, ensin uni oli tavallinen ja olimme uimassa. Sitten yhtäkkiä tajusin unen olevan unta (älä kysy miksi) ja selitin sen kaverilleni. Tämä ei tuntunut tajuavan, mutta hän teki sillee hienosti, että otti käsistäni kiinni ja pyöritti minua ympäri. Samalla lauloin Mamma Miaa täysillä, koska ketään ei reagoi siihen. Lopulta ystäväni tajusi asian olevan unta, ja osti kaljakorin koska olimme alaikäisiä x] sellainen oli mun luciduneni.
Tokio Hotel rulez - mitenhän se liittyy paranormaaliin?
Siten, että Bill laulaa mystisen ihanasti <3

Avatar
solidmage
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Loka 2009, 23:18

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja solidmage » 15 Marras 2009, 14:13

Itse olen huomannut että lucid unia ja tavallisia unia voi nähdä paremmin kun ennen nukkumaan menoa syö melatoniinia.
Onkos täällä kukaan kokeillut "dream herbejä"?

Silene capensis http://en.wikipedia.org/wiki/Silene_capensis
Calea zacatechichi http://en.wikipedia.org/wiki/Calea_zacatechichi

Itse olen kokeillut myös noita molempia.
Calea zacatechichista tein teetä joka maistui aivan kamalalta. Hieman maku parani kun sekaan laittoi sitruuna tiivistettä.
Tuota voi myös polttaa jos ei tuota saa alas juotuna. Polttamisessa tosin on omat huonot puolet jotenka tee olisi suositeltava tapa. Unet olivat todella pitkiä eikä aina ollut varman onko enää unessa vai oikeassa elämässä. Piti aina tehdä levitaatio testi että tiesi että on vielä unessa.

Silene capensiksen juurta sekoitetaan veteen. Aine on todella voimakasta jotenka sitä tarvitaan vain noin 100mg mikä noin noin puoli teelusikallinen. Tätä olen testannut 5 kertaa. Tämä vie unet todella uuteen ulottuvuuteen joita ei voi edes selittää. Monesti nään aluksi painajaista joka on aivan sietämätöntä tuskaa, mutta kun saan selvitettyä mikä asia pelottaa niin koko uni muuttuu aivan mahtavaksi. Tämä on minun mielestä parempi kuin Calea zacatechichi mutta joillekkin jotka pelkäävät painajaisia ei välttämättä sovi.

Nuo molemmat vaikuttavat pelkästään uniin eikä niilä ole mitään vaikutusta hereilläolessa. Huom vaikka wikipedia artikkeli Calea zacatechichin kohdalla muuta väittääkin. Tietty voi olla ihmisestäkin kiinni minkälaisia vaikutuksia tulee.

Aluksi mainitsema melatoniinin esiintyy ihmisessä jo itsessä jotenka se ei ainakaan ole vaarallista mutta on kaikkein "miedoin" näistä uni "lääkkeistä"

Melatoniinia ei saa suomen apteekista mutta virosta ja netistä sitä voi tilata. Tulliin tilaus ei ole jäännyt ikinä.
Netistä melatoniinia tilata http://www.iherb.com tuolta olen itse tilannut muutaman kerran. Vaatii visan että voi tilata. Uudet tilaajat voivat käyttää 5€ alennus tarjousta tilauksen yhteydessä laittamalla "Coupon Code" kohtaan koodin PAS784

Niin ja mainitaan vielä että mikään noista ei ole laitonta suomessa!
Linkkejä noihin Silene capensis ja Calea zacatechichi en kuitenkaan laita näkyville ennen kun joku admin täällä sanoo että onko ok laittaa linkkiä.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Wespa » 16 Marras 2009, 02:30

African Dream Rootia (Silene capensiksen juuria) olen kokeillut. Noin viikon kokeilulla sain muistaakseni yhden mielenkiintoisen unen ainakin, joka oli osittain Lucidi. Tässä unessa tapasin mm. esi-isäni. Muistaakseni tämän unen jossain täällä foorumilla selitinkin, vaikka en vielä ole löytänyt kyseistä logoa, jonka unessa myös näin. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

marge15
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 20:46

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja marge15 » 12 Joulu 2009, 00:52

Mistäs tuota Silene capensis:sta voisi saada? Netin kautta vai voiko ihan suomestakin? Pikasen googlaamisen jälkeen löyty jotain sivuja, mutta suurimassa osassa "Out of stock"..

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja heartyhug » 06 Maalis 2010, 16:02

Näen joskus lucidunia.. aika harvoin kyllä, eivätkä ne oikein meinaa onnistua. Lähes aina kun tajuan näkeväni unta niin innostun siitä liikaa ja yritän heti muokata untani.. ja innostumisen takia herään melkein heti. :D Silloin taas kun en heti herääkkään ja yritän muokata untani, niin jostain syystä se on todella vaikeaa. Luovutan melkein heti ja tyydyn katselemaan unimaisemia, kunnes näen taas tavallista unta. En tajua miten sellaisen hienon maailman voi nähdä yhtä selkeänä ja todellisena kuin hereillä ollessa.

Yugata
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Loka 2009, 13:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Yugata » 09 Huhti 2010, 03:13

Eina kun tajuan uneni olevan unta, niin maisema vaihtuu sellaseksi, että olen jonkin jyrkänteen/soramontun reunalla ja yhtäkkiä tuuli ikäänkuin "nappaa" minut lentoon. Lennon teen testiksi, miten pystyn kontrolloimaan untani.

Pari muuta lucid- untani on sitten ollut ihan arkisia.
Ensimmäinen oli anoppilassa. Halusin kaataa puuron keittiön lavuaariin, mutta toisaalta en halunnut. Siinä unessa sitten se lautanen vääntyi itse kaatamaan sisältöään lavuaariin ja jouduin käsivoimillani taistelemaan vastaan, ettei puuro kaatuisi. :'D En oikein hallitse lucid- uniani. Ainoastaan omat tekemiseni ennaltavalitussa maisemassa on minun kontrolloimia. Tosin ei nekään aina ole täysin kontrollini alla.

Toinen lucid uneni oli sellainen, että herättyäni uskoin sen vielä olevan totta. Eräänä viikonloppuna näin unen, että heräsin tässä makuuhuoneessa, menin keittiöön ja olohuoneeseen, jossa mieheni oli jo aamutoimissaan. Katsoin, että "onpa kiva, että jaksoit siivota välipöydän!" kun heräsin, pettymykseni oli suuri, sillä välipöytää EI OLLUT siivottu...

Kuitenkin. Nuo selkounet tunnistan aina siitä, että omia sanojani ja liikkumisiani voin kontrolloida itse. Ja sitten sekin, että näkymä on kirkkaampi kuin tavallisessa unessa. Ja että maisemat on paljon realistisempia. Mutta on siinä näkymässä sellainen hassu juttu, että ympäristö tuntuu silti utuiselta. Ikäänkuin pölyä leijailisi ilmassa. Se näyttää samalta kuin olisi kuvannut digikameralla likaisen lasin takaa. Kaikenlaista töhnää ja hiukkasia lilluu ilmassa. Tavallisessa unessa ei ole näin realistisia juttuja. Eikä leijuvaa töhnää ilmassa.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 09 Huhti 2010, 07:47

Yugata kirjoitti:Eina kun tajuan uneni olevan unta, niin maisema vaihtuu sellaseksi, että olen jonkin jyrkänteen/soramontun reunalla ja yhtäkkiä tuuli ikäänkuin "nappaa" minut lentoon. Lennon teen testiksi, miten pystyn kontrolloimaan untani.



Onpas muuten hieno menetelmä. :) Ei ole mitään tämäntapaista tullut mieleen lucideja yrittäessä. Pitääpä koittaa saada unet alkamaan jyrkänteen reunalta.

Avatar
solidmage
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Loka 2009, 23:18

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja solidmage » 18 Huhti 2010, 23:31

marge15 kirjoitti:Mistäs tuota Silene capensis:sta voisi saada? Netin kautta vai voiko ihan suomestakin? Pikasen googlaamisen jälkeen löyty jotain sivuja, mutta suurimassa osassa "Out of stock"..



Täältä ole itse tilannut tuota http://www.maya-ethnobotanicals.com/pro ... herbid_060
Kauppa sijaitsee hollannissa mutta postilla tilaus tulee noin viikossa kotiin.

WM_

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja WM_ » 19 Huhti 2010, 06:51

Mitä postikulut on? :)
Kiitos linkistä

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 05 Touko 2010, 08:23

Muutamia kertoja olen nähnyt lucid-unia, olen joka kerta ollut etsimässä jotain (esinettä tai ihmistä) ja kun olen tajunnut tämän olevan unta niin olen päättänyt löytää etsimäni ja löytänyt sen, uni on useimmiten päättynyt siihen.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Laura » 23 Touko 2010, 17:41

Pystyn melko usein unissa päättämään tekemisiäni ja menemisiäni, varmaan noin jokatoisessa. Ja hyvin usein myös tiedostan että olen unessa. Silloin tällöin pystyn saamaan itseni pois unitilasta, jos se on käynyt hyvinkin uhkaavaksi tai pelottavaksi. Silloin pinnistän oikein kovasti, ikään kuin suljen silmät ja ajattelen koko ajan että "pakko päästä pois.. pois... pois... pois..." joskus olen yrittänyt pariin kertaankin samassa unessa kun en ole heti onnistunut. Mutta se vaatii joka kerralla todella suuren tahdonvoiman onnistuakseen.
Ja vähän aihetta sivuten...; kerran unessa takaani portaissa tuli pahahenki perässä, mieti kovasti että mitä tekisin päästäkseni siitä eroon. Ja aloin vain hokea "isän, pojan ja pyhän hengen nimeen" toistin sitä jonkin aikaa todella nopeasti puhuen ja vihdoin se henki katosi.

Joe6
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Marras 2010, 20:06

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Joe6 » 15 Joulu 2010, 00:28

Jaarno kirjoitti:
tuputhy kirjoitti:Toinen tapa selvitä oli se, että jos vaikka joku pahantahtoinen joukko ajoi minua takaa, enkä jaksanut juosta tarpeeksi kovaa, (unessahan monesti jalat juuttuu maahan kiinni..)
puristin silmät tiukasti kiinni ja kuvittelin nousevani korkealle, kiusaajien ulottumattomiin. Kun avasin silmät, niin siellähän ne alhaalla kiusaajat ihmettelivät!


Hyi kauhia. Tuli mieleen kun yhteen aikaan näin hirveästi unia joissa juoksin jotakin karkuun mutta tuntui että jalat painavat tonnin tai olisivat puoleksi maan sisällä. Mihinkään ei päässyt enkä meinannut pysyä pystyssä.
Toivottavasti ei nyt rupea näkemään taas tälläisä kun tuli mieleen nuo.

Oot tuputhy kuollut jos näin käy. :)


Tätä on käynyt itselle monesti painajaisissa mutta myös ihan mukavissa unissa. Nyt vuosien jälkeen tulin pohtineeksi asiaa tarkemmin ja omalta osaltani en muista yhtäkään unta koko elämäni aikana jossa olisin katsonut käsiä tai jalkojani?

Tuli vain mieleen että onko niitä muilla unissa että voitte katsoa niitä tai selkeästi tiedostaa ne? Tunnehan on että pitäisi nopeasti päästä juoksemaan mutta itsellä on tunne lähinnä leijumisesta ja eteenpäin meneminen on äärettömän hidasta.

Pari muuta asiaa mitkä askarruttaa unissa, varsinkin selkounissa että onko jollain kestänyt selkouni ällistyttävän pitkään, niinkuin elänyt kokonaisen päivän tai pitempään? Tietääkseni unissa ei ole määritelmää aika, aivothan kyllä pystyvät "pyörittämään" niin nopeasti filmiä että voisi käytännössä elää pitkäänkin unessa ja jos kerran näkee loistavaa selkounta niin miksi haluta pois tai ylipäätään miksi se keskeytyy niin helposti? Entä onko muilla ollut tunne kun selkouni loppuu että olisi ollut hengittämättä hetken, aivan kuin täytyisi "potkustarttaa" moottori käyntiin unen loputtua. Vai voisiko tuo olla uniapean tapainen tila?

Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Jopelius » 15 Joulu 2010, 13:59

Kyllä olen pystynyt näkemään raajani tai ruumiini yleensäkin unissa.. Yleensä se ei vain ole ollut omani.

Ja sillon kun kaikki liikkeet tuntuu tervaiselta, niin en ole tainnut nähdä raajojani... Huh se on oikeasti inhottavan tuntuista kun ei vaan pysty liikkumaan.

Selkounista en osaa sanoa kun en ole mielestäni nähnyt yhtäkään.
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.

Avatar
Adurodiel
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Tammi 2010, 00:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Adurodiel » 08 Helmi 2011, 23:58

Uni"yrteistä" en tiedä, mutta itse nään selkounia paremmin kun syön nukahtamislääkkeitä. Mä siis syön niitä ihan siksi koska en ilman nukahda, mutta muutama vuos takaperin kun en niitä ottanut en nähnyt lucideja niin hyvin.

Avatar
Jopelius
Peikko
Viestit: 227
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:35
Paikkakunta: Mäntyharju CITY
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Jopelius » 09 Helmi 2011, 12:59

Adurodiel kirjoitti:Mä siis syön niitä ihan siksi koska en ilman nukahda, mutta muutama vuos takaperin kun en niitä ottanut en nähnyt lucideja niin hyvin.


No et varmaan jos et ilman niitä nukkunu? :D
Ei ole koskea tullut joka heivannut ois tämän jätkän tukilta pois.

Poltergeist
Jäsen
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Elo 2010, 21:45

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Poltergeist » 08 Elo 2011, 10:03

Joo, mä oon nähny ja pystyn hallitsee niitä lähes täydellisesti! Se on niin mahtavaa!!!

Avatar
Isojalka
Kummitus
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Heinä 2011, 13:36
Paikkakunta: Korpimetsä

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Isojalka » 08 Elo 2011, 22:06

Itsekin olen joskus unissa tienyt että kyseessä on unta ja silloin olen itse pystynyt päättämään mitä unessa haluan nähdä. Kyseiset unet ovat olleet kuitenkin harvassa ja nyt en ole varmaan nähnyt niitä lainkaan. Kuitenkin olen lähes aina painajissa tiedostanut, mutta en ole koittanut muuttaa sitä vähemmän pahaksi. Ainoastaan olen ruvennut räpyttelemään silmiäni niin että jossain vaiheessa olen ne oikeasti aukaissut.
People only see what they are prepared to see. ~ Ralph Waldo Emerson

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja yenn » 23 Elo 2011, 17:04

Entisen poikaystäväni äiti osasi hallita uniaan todella hienosti (hällä tosin oli taipumuksia, enneuniin, hahmojen näkemisiin ym.), ja juteltiin asiasta joskus tosi pitkään koska itselläni on tapana nähdä jaksoittain painajaisia esim.3viikkoa putkeen jonka seurauksena nukkumaanmeno on yhtä helv* kun tietää painajaista odottavan silmien ummistamisen päässä.
Hän sitten otti puheeksi sen jos yrittäisin itse muokata uniani, että kun tiedostan jonkin asian olevan vain painajainen, niin kykenisin muuttamaan sen tavalliseksi uneksi.
En enää muista mitenkä tuo tapahtui, mutta ainakin kaksi kertaa onnistuin uneeni vaikuttamaan ja sain sen muutettua tavalliseksi uneksi.. tuosta on aikaa n.7vuotta.
En tiedä voiko tuota harjoittaa jotenkin, mutta enää en siinä onnistu..
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Yugata
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Loka 2009, 13:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Yugata » 26 Elo 2011, 05:00

Toivottavasti ei ole hyvän maun vastaista kirjoittaa tällaista, mutta koittakaapas lucid- unessa harrastaa seksiä.
Vastapuolen kun saa kokonaan päättää itse ja muokata sellaiseksi kun haluaa. Se on aika mahtavaa se.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa