Lucidunet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Lucidunet

ViestiKirjoittaja Wespa » 14 Tammi 2008, 16:43

Ajattelin tehdä tästä aiheen, kun tästä oli aika hyvää keskustelua aikaisemmalla foorumilla.

Lyhyesti selitettynä Lucidunet/Selkounet ovat unia, jossa tiedät näkeväsi unta ja pystyt hallitsemaan untasi luomalla esim. uusia maailmoja ja tapahtumia jne.

Itse en ole kertaakaan kunnolla lucidissa onnistunut. Olen kyllä unessa tiedostanut, että se on unta ja olen yrittänyt hallita sitä, mutta se ei ole onnistunut ja vähän ajan päästä olen taas uponnut normaaliin uneen.

Kertokaapas omia kokemuksianne.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Obake
Kummitus
Viestit: 51
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:20
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Obake » 14 Tammi 2008, 18:16

Itse en ole kertaakaan pystynyt vaikuttamaan uniini. Se tuntuu olevan elämää suurempi haaste. Tietenkään sitä ei lasketa että lähden vaisotomaisesti jotain hirviötä pakoon.
Ehkä siihen tarvitaan vain lujaa tahtoa, tai sitten jotku ovat niin neroja että pystyvät semmoisiin.
Olisi todella mahtavaa pysytä hallitsemaan unia. Siitä kyllä varmasti tulisi kaaos itseni kohdalla.

Avatar
Makru
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 20:06

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Makru » 15 Tammi 2008, 17:18

Ite oon monestikki nähny semmosta lucid unta, mut vaan muutamankertaa oon pystyny "hallitsemaan" sen täydellisesti!
Viimeks se oli joku kaks viikkoo sitte aamulla ku väsytti niin kamalasti et kävin syömässä aamupalaa ja menin taas nukkumaan! :D
Viimeksi muokannut Makru, 16 Tammi 2008, 17:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minulla ei ole ystäviä - on vain vihollisia, joita vastaan en ole vielä taistellut." :demonbunny:

WM_

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja WM_ » 15 Tammi 2008, 22:36

Näitä tuli aikoinaan yritettyä todella paljon! Yritän aloittaa uudestaan sillä aika niukkoihin lukemiin unet ovat jääneet. Todella upea "harrastus"!
Jos nyt en ekana iltana bännejä tästä saisi, mutta mainostaisin Höyhensaaria! Suomen kattavimmat selkouni sivustot + lucidwiki
:alien2:

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Wespa » 16 Tammi 2008, 00:30

Juu toki saat "mainostaa" aiheeseen liittyvää sivustoa. Tuolta löytyy paljon tietoa aiheeseen liittyen. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Burn » 16 Tammi 2008, 06:06

Miten voi tarkoituksella mennä Lucid-uneen? MW_ taisi sanoa että "yritti" niin voisiko joku kertoa miten siihen mennään tahallisesti?
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

WM_

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja WM_ » 16 Tammi 2008, 06:30

Burn, tuo sivusto jota mainostin on täynnä erilaisia vinkkejä ja kikkoja! Yksi itse hyväksi kokema kikka on tehdä Todellisuustestejä. Eli tarkoitus on että hereillä rupeat miettimään oletko unessa vai etkö. Ei kannataa nipistää, ettei vahingossa herää jos vaikkka olisitkin unessa :D Hyvä tyyli on ottaa nenästä kiinni ja yrittää hengittää. Jos ilma ei kulje, totea "en ole unessa" mutta jos voit hengittää, olet unessa! Saattaa kuulostaa tyhmältä mutta sen tarkoitus on siirtyä uniin: unessa näet taikka koet jotain normaalista poikkeavaa, jolloin alitajunta tavanomaisesti tekee TT:n (<- Todellisuustestin)
Tässä vähän aiheeseen:
Lucid-wiki
Höyhensaarilta

:alien2:

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Burn » 16 Tammi 2008, 06:54

Kiitos WM_, käyn katsomassa vinkkejä nuilta sivuilta ja koitan sinukin kikkaasi : )...
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Burn » 16 Tammi 2008, 14:21

Niin ja mikä on teidän varhaisin Lucidunesi? Minun varhaisin Luciduneni on classicko : D... Minua alkoi kusettaa yöllä (olin n.6v. ) ja menin unessani vessaan kuselle.. Tietinkin luulin sitä oikeaksi elämäksi enkä uneksi, joten menin kuselle ja kusasin housuun : /... :mrgreen:
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
JambaB
Kummitus
Viestit: 68
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 15:57
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja JambaB » 16 Tammi 2008, 16:10

Burn kirjoitti:Niin ja mikä on teidän varhaisin Lucidunesi? Minun varhaisin Luciduneni on classicko : D... Minua alkoi kusettaa yöllä (olin n.6v. ) ja menin unessani vessaan kuselle.. Tietinkin luulin sitä oikeaksi elämäksi enkä uneksi, joten menin kuselle ja kusasin housuun : /... :mrgreen:


Minulle ja minun kaverillenikin on käynyt sama juttu :D

WM_

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja WM_ » 16 Tammi 2008, 19:03

Ja yksi "kikka" mikä vielä tulee mieleen on vähintäänkin yhtä tehokas kun edellä mainitsemani: pidä unipäiväkirjaa! Eli kirjaat siihen ylös lähinnä viimeöisen unesi. Tämä siksi, että opit muistamaan uniasi, sillä voi olla että näät lucidin, muttet muista sitä enää herättyäsi! Unipäiväkirjan ansiosta minäkin niitä aloin silloin joskus näkemään, mutta olen niin laiska etten jaksa tehdä mtn aamulla :roll:
;)

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Burn » 16 Tammi 2008, 19:06

WM_ kirjoitti:Ja yksi "kikka" mikä vielä tulee mieleen on vähintäänkin yhtä tehokas kun edellä mainitsemani: pidä unipäiväkirjaa! Eli kirjaat siihen ylös lähinnä viimeöisen unesi. Tämä siksi, että opit muistamaan uniasi, sillä voi olla että näät lucidin, muttet muista sitä enää herättyäsi! Unipäiväkirjan ansiosta minäkin niitä aloin silloin joskus näkemään, mutta olen niin laiska etten jaksa tehdä mtn aamulla :roll:
;)


Näin teen : )...
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Burn » 17 Tammi 2008, 06:31

Vielä vaivaan, jos ei muita nähneensä unta niin pitääkö siihen päiväkirjaan merkato jtn.?
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

WM_

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja WM_ » 17 Tammi 2008, 07:52

Burn kirjoitti:Vielä vaivaan, jos ei muita nähneensä unta niin pitääkö siihen päiväkirjaan merkato jtn.?

Ihan miten haluat, mutta en usko että se auttaa mtn.. Tärkeintä on että herätessäsi muistelet untasi ja parhaiten se tapahtuu kirjoittamalla sen ylös. Herätessään kannattaa olla liikkumatta sillä jos lähdet pois ja teet jtn voit unohtaa unesi nopeammin. Makaa siis hetki ja muistele kaikkia niitä unia.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja ridikulous » 17 Tammi 2008, 10:25

Öbaut kuukausi sitten kävi näin...
Olin nukahtanut. Jossain vaiheessa luulin heränneeni ja nousin ylös sängystä. Katselin siinä huonettani ja yhtäkkiä tajusin jostain syystä, etten olekaan hereillä. Yritin liikkua, mutta en saanut itseäni liikkeelle, ja sitten jo heräsinkin oikeasti :roll:
Ilmeisesti siis jonkunlainen lucid-unen "esiaste" :P
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja aavenainen » 25 Tammi 2008, 11:58

yhden kerran olen unessani voinut vaikuttaa johonkin :D sellaiseen että sain jonkun ihmisen/tilanteen katoamaan.. muuten noi tuppaa menemään ihan omia ratojaan.
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Ody
Valaistunut
Viestit: 38
Liittynyt: 03 Helmi 2008, 16:27
Paikkakunta: Oulu/Kempele

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Ody » 03 Helmi 2008, 16:32

Itselleni on monesti käynyt niin, että olen meinannut kouluaamuna nukkua pommiin, mutta unessani olen yhtäkkiä ruvennut (kuin olisin hereillä) ajattelemaan et hei miten mä vielä tässä oon..Munhan pitäs olla jo menossa :shock:. Sitten oon heränny ja hoksannut että pitäs lähtiä kouluu ja nopeesti.
somebody's watching you.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja tuputhy » 03 Helmi 2008, 19:41

minulle on joskus käynyt niin,että unta näkiessäni tiedän näkeväni unta ja silloinhan unta voi ohjata mieleisekseen. Esim huutaa jotain ihmistä ja heti hän jostain ilmestyy.

Kerran unessani seisoin laivan kannella jonkun tumman pitkähiuksisen naisen kanssa juttelemassa, kun äkkiä huomasin, että näkökenttä alkaa tummeta sivuilta. Sanoin tälle naiselle että: " Hei, nyt minä herään, että heippa vaan!" Siinä samalla hamusin kirjanippua mukaani, samalla hoksaten että enhän minä niitä mukaani saa! Naistakin nauratti! :roll:
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Ody
Valaistunut
Viestit: 38
Liittynyt: 03 Helmi 2008, 16:27
Paikkakunta: Oulu/Kempele

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Ody » 04 Helmi 2008, 20:27

Yritin viimeyönä saada hallittua untani mutta en oikein onnistunut siinä. Näin vain unta että joku nainen hyppi meillä kotona lihaveitsen kanssa ja jahtas mua ympäri taloa. Vasta unen lopussa oikeasti tiedostin näkeväni unta ja sain itseni piiloutumaan ja naisen juoksemaan ulos ovesta. :roll:
somebody's watching you.

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Lucidunet

ViestiKirjoittaja Eob » 04 Helmi 2008, 23:00

Olen joskus nähnyt ''alkeellisen'' lucidin. Olin ensin normaalissa unessa, kunnes yhtäkkiä tajusin nukkuvani, koska ympärilläni oli sadoittain minuja.
( Tiedän, outoa. )
Yritin hallita untani, mutten saanut muuta tapahtumaan kuin sen, että kaikki muut minät poksahtivat kuin ilmapallot, ja seisoin yksin jossain harmaassa mönjässä. Sitten heräsin, ja tuli outo sänkyyn uppoamisen tunne. :?
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa