Enneunet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Enneunet

ViestiKirjoittaja Riikervo » 14 Touko 2008, 22:33

En ainakaan huomannut täältä löytyvän aihetta, joka koskisi enneunia joten oletan, että tästä ei haittaakaan ole. Eli millaisia enneunia olette nähneet? Onko niillä ollut jokin merkittävä käänne elämässänne? Onko unenne toteutunut täydellisesti? Tänne siis keskustelua enneunista.

Oma kokemukseni enneunista ei ole kovinkaan mieluinen, sillä ainoa enneuneni tähän mennessä on ollut niin järkyttävä, että se mullisti elämäni kokonaan. Unessani nimittäin näin lähestulkoon täydellisen tarkan näyn isäni kuolemasta. Tästä on jo aikaa kohta kulunut 6 vuotta, mutta niin järkyttävää kokemusta ei voi unohtaa ihan yhdessä yössä.

Unessa siis oli sateinen yö metsäisellä asuinseudulla. Tien pinta oli liukas ja kiilsi kuun loisteessa. Minä näin itseni unessa seisomassa tien vieressä erään jyrkän käännöksen lähettyvillä. Silmiäni alkaa häikäisemään, sillä minua lähestyy auto. Auto ajaa ohitseni käännökseen, mutta liukas tien pinta ei pidäkään autoa tiellä, vaan auto suorastaan syöksyy ojaan ja osuu paksuun mäntyyn. Minä juoksen hätääntyneenä auton luokse, mutta näen vain verta ja lasinsirpaleita. Yritän tunnistaa kuskin kasvoja, mutta en onnistu siinä kuskin saamojen vammojen takia. Juoksen hädissäni auton taaksen tarkistamaan rekisterikilpeä, jolloin tajuan, että auto oli isäni ja kuski tietenkin töistä kotiin tuleva isäni.

Parin päivän päästä näin tosiaan kävi, ainoana erona oli se, että hän törmäsi toiseen autoon, eikä puuhun.
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

marge15
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 20:46

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja marge15 » 14 Touko 2008, 23:16

Ittellä ei oo mitenkää merkittäviä, mutta joskus nään esim mitä toinen sanoo ja vastaavaa. Parhaiden on jäänyt tyttöystävän puheet mieleen jotka näin unessa kaks päivää ennen kuin hän puhui minulle, mitä olin nähnytkin unessa.

Avatar
hohto
Jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Touko 2008, 16:26

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja hohto » 15 Touko 2008, 16:17

Näen paljon enneunia. :o Paitsi nykyään melko vähän, mutta niitä deja vúita tulee paljon.

Muistan nähnyyni tämän melko nuorena, kun se tsunami iski. Näin unta että suuri aalto pyyhkäisi talomme yli vieden koko talon mukanaan. Herättyäni seuraavana päivänä ihmettelin kun äiti katsoi uutisia aamusta iltaan ja itki. Lopultä tämä kertoi että hyökyaalto oli iskenyt ja paljon ihmisiä oli kuollut.
Itse en menettänyt tuossa katastrofissa ketään sukulaista tai muuta läheistä.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 15 Touko 2008, 18:31

Skeptikko iskee taas!
Ihminen näkee joka yö unia mutta vain harvoja niistä kuitenkaan muistetaan ja kun tosielämässä sattumalta tapahtuu joku asia järkyttävä tai ei, niin joku sitä tapahtumaa muistuttava uni saattaa tulla mieleen.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Riikervo » 15 Touko 2008, 23:18

Korvapuikko kirjoitti:Skeptikko iskee taas!
Ihminen näkee joka yö unia mutta vain harvoja niistä kuitenkaan muistetaan ja kun tosielämässä sattumalta tapahtuu joku asia järkyttävä tai ei, niin joku sitä tapahtumaa muistuttava uni saattaa tulla mieleen.


Mutta onko se sinusta vain sattuman sanelemaa, että minäkin näin lähes täydellisesti isäni kuoleman vain paria päivää ennen tapahtumaa?
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja aavenainen » 16 Touko 2008, 13:49

olen nähnyt jonkun verran noita unia mut ne yleensä on aika pimeitä.. esimerkiksi (sen tsunamin iskettyä näin unta: lihavasta naisesta laineiden päällä ja tippuvista kolikoista taivaan läpi. sitten uni vaihtui valkeaan kappeliin meren päällä jossa aki sirkesalo lauloi jotakin salissa/kappelissa oli paljon väkeä.) (itse en sirkesalon lauluja kuunnellut saatikka pahemmin välittänytkään koko artistista). sitten lähdin ulos kappeli/sali ja lensin taivaaseen/taivaalla..

isäni setän kuoleman hetkellä näin unta että loittonin huoneesta pimeyteen sitten tipahdin takaisin :angel2:
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja ridikulous » 17 Touko 2008, 18:34

aavenainen kirjoitti:sen tsunamin iskettyä näin unta: lihavasta naisesta laineiden päällä ja tippuvista kolikoista taivaan läpi. sitten uni vaihtui valkeaan kappeliin meren päällä jossa aki sirkesalo lauloi jotakin salissa/kappelissa oli paljon väkeä.

Siis näit nuo unet jo kuultuasi tsunamista? Eiväthän ne sitten ole enneunia.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 18 Touko 2008, 11:03

Riikervo kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:Skeptikko iskee taas!
Ihminen näkee joka yö unia mutta vain harvoja niistä kuitenkaan muistetaan ja kun tosielämässä sattumalta tapahtuu joku asia järkyttävä tai ei, niin joku sitä tapahtumaa muistuttava uni saattaa tulla mieleen.


Mutta onko se sinusta vain sattuman sanelemaa, että minäkin näin lähes täydellisesti isäni kuoleman vain paria päivää ennen tapahtumaa?

Lähes täydellisesti, lähes...
näepä jos aivan 100% totta oleva, siis semmoinen mitä ei voi tulkita ollenkaan väärin
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Riikervo » 18 Touko 2008, 19:25

Korvapuikko kirjoitti:
Riikervo kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:Skeptikko iskee taas!
Ihminen näkee joka yö unia mutta vain harvoja niistä kuitenkaan muistetaan ja kun tosielämässä sattumalta tapahtuu joku asia järkyttävä tai ei, niin joku sitä tapahtumaa muistuttava uni saattaa tulla mieleen.


Mutta onko se sinusta vain sattuman sanelemaa, että minäkin näin lähes täydellisesti isäni kuoleman vain paria päivää ennen tapahtumaa?

Lähes täydellisesti, lähes...
näepä jos aivan 100% totta oleva, siis semmoinen mitä ei voi tulkita ollenkaan väärin

Olen minä sellaisen nähnytkin. Olen nähnyt joskus hieman nuorempana unen, jossa meille tuli kissa. Unessa näin _täydellisesti_ sen, millainen kissa on ulkönäöltään ja luonteeltaan. Minulla ei ollut aikaisemmin minkäänlaista käsitystä siitä, millainen kissa olisi, joten en ollut mitenkään voinut saada vaikutteita uneeni.
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 19 Touko 2008, 00:00

Riikervo kirjoitti:Olen minä sellaisen nähnytkin. Olen nähnyt joskus hieman nuorempana unen, jossa meille tuli kissa. Unessa näin _täydellisesti_ sen, millainen kissa on ulkönäöltään ja luonteeltaan. Minulla ei ollut aikaisemmin minkäänlaista käsitystä siitä, millainen kissa olisi, joten en ollut mitenkään voinut saada vaikutteita uneeni.

Olisikohan siinä kuitenkin käynyt niin että näit unta kissasta ja jälkikäteen muisteltuna aivosi muokkasivat muistikuvaa siitä unesta vastaamaan sitä sinun kissaasi.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja aavenainen » 19 Touko 2008, 19:18

ridikulous kirjoitti:
aavenainen kirjoitti:sen tsunamin iskettyä näin unta: lihavasta naisesta laineiden päällä ja tippuvista kolikoista taivaan läpi. sitten uni vaihtui valkeaan kappeliin meren päällä jossa aki sirkesalo lauloi jotakin salissa/kappelissa oli paljon väkeä.

Siis näit nuo unet jo kuultuasi tsunamista? Eiväthän ne sitten ole enneunia.


ennen tsunamia näin nuo unet sikälimikäli kirjoitin niiin epäselvästi että meni tarkoitus mettään :P
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja ridikulous » 20 Touko 2008, 21:13

Juu... Olen edelleen sitä mieltä, että sinulla olisi jotakin annettavaa paranormaalin tutkimukselle ;)
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Zipuli » 21 Touko 2008, 14:38

Kyllä usein sanotaan että sellainen kiva hetki, jolloin luulee, että on nähnyt unta samasta hetkestä, johtuu siitä että "toinen aivolohko reagoi hitaammin kuin toinen." En kyllä tiedä, miten enneunet ovat mahdollisia, mutta en usko että se tosta aivolohkojutustakaan johtuu.

Kaverini äiti kertoi kerran nähneensä unta valtavasta hyökyaallosta, ja seuraavana päivänä uutisissa kerroottiin tsunamista....
Saatumaako?

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja ridikulous » 21 Touko 2008, 16:01

Zipuli kirjoitti:Kyllä usein sanotaan että sellainen kiva hetki, jolloin luulee, että on nähnyt unta samasta hetkestä, johtuu siitä että "toinen aivolohko reagoi hitaammin kuin toinen." En kyllä tiedä, miten enneunet ovat mahdollisia, mutta en usko että se tosta aivolohkojutustakaan johtuu.

Ei nyt sotketa déja vu -ilmiötä enneunien näkemiseen.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 21 Touko 2008, 16:29

ridikulous kirjoitti:
Zipuli kirjoitti:Kyllä usein sanotaan että sellainen kiva hetki, jolloin luulee, että on nähnyt unta samasta hetkestä, johtuu siitä että "toinen aivolohko reagoi hitaammin kuin toinen." En kyllä tiedä, miten enneunet ovat mahdollisia, mutta en usko että se tosta aivolohkojutustakaan johtuu.

Ei nyt sotketa déja vu -ilmiötä enneunien näkemiseen.

Hyvä vaan kun sotketaan meinaan kun joskus kun tulee déja vu ihmiselle saattaa tulla sellainen väärä mielikuva että olisi nähnyt siitä unta. Se selittää suurimman osan tapauksista ja ne loputkin on selitettävissä muulla kuin ennustamisella.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Wespa » 21 Touko 2008, 16:32

Korvapuikko kirjoitti:
ridikulous kirjoitti:
Zipuli kirjoitti:Kyllä usein sanotaan että sellainen kiva hetki, jolloin luulee, että on nähnyt unta samasta hetkestä, johtuu siitä että "toinen aivolohko reagoi hitaammin kuin toinen." En kyllä tiedä, miten enneunet ovat mahdollisia, mutta en usko että se tosta aivolohkojutustakaan johtuu.

Ei nyt sotketa déja vu -ilmiötä enneunien näkemiseen.

Hyvä vaan kun sotketaan meinaan kun joskus kun tulee déja vu ihmiselle saattaa tulla sellainen väärä mielikuva että olisi nähnyt siitä unta. Se selittää suurimman osan tapauksista ja ne loputkin on selitettävissä muulla kuin ennustamisella.

Yleensä ihan loogisesti näin yritetään selittää, mutta monesti asia on toinen. Ihminen, joka kirjoittaa esim. unipäiväkirjaa voi helposti todistaa, että tosiaan näki tästä unta. On myös tapauksia, jossa henkilö on keskeyttänyt kaverin ja sanonut mitä hän olisi sanonut seuraavaksi jne...
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 21 Touko 2008, 16:43

http://fi.wikipedia.org/wiki/Deja_vu

Deja vu:n ja enneunien ilmestymisen syyt ovat hyvin samankaltaiset, joten lisään tähän tämän wikipedian linkin....
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Zipuli » 21 Touko 2008, 17:12

Joo olen vähän pihalla näistä Deja Vu jutuista :'D mutta sanoimpas sitten, koska useinhan ne sotketaan ja sekotetaan ja jos joku on "oikeasti" nähnyt enneunia, niin sillo joku tulee selittää tosta aivolohkojutusta...

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Jugger
Jäsen
Viestit: 24
Liittynyt: 11 Touko 2008, 23:53

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Jugger » 22 Touko 2008, 19:06

Tänään sain kunnon enneunen. Nukahdin sängylleni kun katsoin koneelta telkkua ja unessa näin että broidi tulee meille käymään ja huutaa moikka eteisestä no samalla heräsin ja minuutin siinä pötköttelin ja broidi tulee ja huutaa moikka. Enkä voinut tietää että hön on tulossa edes. Olen kyllä useamminkin saanut enneunia.

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Arctica » 22 Touko 2008, 21:06

En muistaakseni ole koskaan nähnyt enneunia, mutta kun olimme tänä vuonna koulun kanssa pääsiäiskirkossa, Siellä puhuttiin kuolemasta. Jostain syystä vaan ajattelin että mitä jos vaikka joku julkkis kuolee, niin kuinka iso juttu siitä tehtäisiin. Samana päivänä kuulin että Mia Permanto oli kuollut. Olikohan se joku ennustus...
Nyt kävi
näin


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa