Enneunet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 09 Heinä 2009, 10:05

Wespa kirjoitti:
Wespa kirjoitti:Viime yönä näin ensimmäisen enneuneni:

Heräsin yöllä ääneen "Vesa". Kysyin ihmeissäni, että mitä ja sain viestin "nyt on tärkeää kirjoittaa unet ylös". No en miettinyt asiaa sen kummemmin vaan jatkoin unia ja kirjoitinkin herätessäni unen ylös.

Näin unta, että olin Intiassa matkalla. Menin johonkin hotelliin, jossa suutelin itseäni vanhempaa naista, jonka suutelusta en paljoa tykännyt, vaikka se olikin ihan ok. Olin sitten lähdössä pois ja tämä nainen soitti lisäaikaa, koska halusi olla kauemmin kanssani. (tämän siis kirjoitin ylös ja jatkoin unia)

Heräsin ja minulle soittaa yksi thaimaalainen nainen, joka on itsestäni hieman vanhempi ja pyytää tapaamista (lisäaikaa). Tätä samaa naista aikoinaan suutelin, mutta mielestäni hän oli kohtuullisen huono suutelija (vähän kuin unessakin).

Unen ja tosielämän korrelaatio:
Intia - Keskinkertainen/huono suutelu - Minua vanhempi nainen - Lisäaikaa
Thaimaalainen (mene aika samaan kastiin Intian kanssa) - Keskinkertainen/huono suutelu - Minua vanhempi nainen - Soitti lisäaikaa (tapaaminen)

Jännä, että heti aamulla osui kohdalleen uni, jonka näin yöllä. Jännä oli myös tuo kehotus, joka tuli selvänä äänenä. :)


Ihmeen hiljaista. Eikö kenelläkään ole mitään kommentoitavaa kokemukseeni?



Olen hiukan ihmeissäni, ei paljon muuta kommentoitavaa kuin että hyvin outoa tuo kun ääni käski tekemään :o
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Trauma » 09 Heinä 2009, 13:17

Enneunista kiinnostuneeksi ihmiseksi tiedän niistä varsin vähän, enkä ole niitä muistaakseni kokenutkaan. Ennalta tunteminen on tutumpaa.

Mutta mitäs kokeemuksesi voi sanoa Wespa, mielenkiintoista on tuo herättänyt ääni. :P Oliko se/hän henkioppaasi, josta olet ennekin puhunut täällä?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 13:44

ite herään melkein aina siihe ku isä ukko soittaa ja kysyy jotai niitä' näitä -_- sigh*
Feel the LOVE

WM_

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja WM_ » 09 Heinä 2009, 16:44

Wespan kokemus oli kyllä hyvin yksityiskohtaisesti samanlainen! Mitä seurauksia tuolla soitolla/tapahtumalla on ollut?

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Wespa » 09 Heinä 2009, 19:13

Eipä mitään kummempia. Hän pyysi, että voiko tulla käymään, mutta oli muita suunnitelmia sillon, niin sanoin, että ei. Ei olla sen jälkeen soiteltu... Mutta hän ei ole oikeen mun tyyppinen nainen vaikka onkin musta kiinnostunut...

Niin ja mitä ääneen tulee, niin se ei vaikuttanut henkioppaani ääneltä (en tosin hänen ääntä ole kuullutkaan). Aika jännästi se kuulosti lähinnä omalta puheääneltä. Olisikohan sitten ollut Higher self tai vaikkapa oma alitajunta...
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 09 Heinä 2009, 19:29

Tuohan on varsin kiintoisa teoria, että alitajunta puhuisi tavallaan sinulle itsellesi. mm
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Trauma » 08 Elo 2009, 15:11

Olen seurannut Ultimate Figher 3:sta lähes jokaisen jakson. Toissayönä en kuitenkaan voinut katsoa sen finaaliotteluita, sillä oli mentävä aikaisin nukkumaan, koulun alkamisen takia. Finaalissa oli siis Kendall Grove (suosikkini sarjasta) ja Ed Herman.

Samana yönä näin unta, että olin Kendallin kanssa katsomassa TV:tä, ja tiesin hänen voittaneen finaalin ja kuusinumeroisen sopimuksen UFC:n kanssa. Laskentaanko enneuneksi? :lol:

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 08 Elo 2009, 15:33

Nojaa. 50:50 mahollisuudethan tuossa on niin veikkaisin sattumaa. :)

Avatar
Art
Kummitus
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 17:27

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Art » 28 Syys 2009, 20:26

Tässä topicissa on näköjään ollut melko hiljaista viime aikoina, ja itse en ole muutenkaan kovin paljon täällä seikkaillut vähään aikaan, mutta nyt voisin tulla kertomaan, kun tuli kerrankin asiaa.

Eli sattui tässä viime viikon loppupuolella melko mielenkiintoinen juttu. Tai ainakin hyvä sattuma, jos ei muuta. Näin siis sellaisen unen, jossa eräässä läheisessä kaupungissa sijaitsevassa kaupassa syttyi tulipalo. Olin unessa kaupassa äitini kanssa, kun yhtäkkiä kuului kuulutus, että kauppassa on tulipalo, ja kaikkia pyydettäisiin siirtymään ulos kaupasta mahdollisimman rauhallisesti. Unessa sitten lähdimme ulos kaupasta ja sisälle jäi joitain henkilöitä, joita yritimme sitten pelastaa yhteistuumin. No, johonkin siihen se uni sitten loppui. Kerroin sitten eräälle ystävälleni melko piakkoin kyseisestä unesta. Parin päivän päästä sitten tämä ystäväni, jolle kerroin unen, ja eräs toinen ystävä sitten tulivat meille yöksi. Tämä toinen ystävä, jolle en ollut vielä kertonut unesta, kertoi sitten kuinka hän oli ollut juuri kaupassa, ja siellä oli syttynyt pieni tulipalo. Kyseessä oli juuri sama kauppa, joka oli unessanikin syttynyt palamaan. Se oikeasti tapahtunut tulipalo ei kyllä ollut iso, vaan ihan pieni. Kyllähän se tietty vähän ihmetytti, vaikka unessani ja todellisuudessa olikin aika paljon poikkeavuuksia. Eli jos se ei ollut enneuni, niin ainakin todella hyvä yhteensattuma. ^^
"It's completely fake world we live in."

HyväSylvi
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Loka 2009, 16:40

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja HyväSylvi » 31 Loka 2009, 19:55

Näin unta jossa tuttava pariskunnalla oli kaksi kananmunaa. He rikkoivat munat ja totesivat toisen aivan pilaantuneeksi ja toinenkin oli osittain huono. Oikeassa elämässä en ollut näiden ihmisten kanssa missään tekemisissä pitkään aikaan ja ihmettelin miksi heistä näin unta, saati sitten tuommoista unta. Myöhemmin selvisi, että he olivat yrittäneet keinohedelmöitystä, josta oli lähtenyt kasvamaan vain kaksi alkiota. Alkiot oli istutettu, mutta toivottua tulosta ei tullut. Termit keinohedelmöityksen osalta varmaan vääriä, mutta ehkä asia tulee kuitenkin ymmäretyksi.


Toinen uni. Läheinen ystäväni oli raskauden loppusuoralla ja näin unta hänen synnytyksestä. Se meni alkuun hyvin, mutta lapsen synnyttyä hänet vietiin hetkeksi pois ja oli jotenkin jännittävä hetki. Lapsi tuotiin kuitenkin äidille takaisin ja kaikki oli taas normaalisti. Myöhemmin oikean synnytyksen jälkeen hän kertoi hetken ajan olleen ongelmia, en niitä sen tarkemmin tähän kuvaile. Asia oli kuitenkin selvinnyt nopeasti kuntoon.


Yksi yö näin unta, että saavuin työpaikan pihaan, jossa oli ambulanssi, johon oltiin viemässä erästä asukasta. Unessa mainittiin nimi ja näin myös kyseisen henkilön.
Aamulla kun menin töihin olin äärimmäisen helpottunut, kun en nähnyt ambulanssia pihassa. Sisälle päästyäni kuulin kuitenkin, että kyseinen asukas oli viety aamuyöstä sairaalaan ja noin tunnin päästä tuli ilmoitus, että hän oli kuollut.


Kerran näin unta tuttavan tyttärestä. Oikeastaan vaan sellanen pieni pätkä, jossa katsoin televisiosta vähän suttuista videokuvaa, jossa tyttö näkyi hetken aikaa. Sen verran, että hänet tunnisti. Myöhemmin selvisi, että tämä tyttö oli tunnistettu valvontakameran nauhalta liittyen näpistykseen.


Muitakin unia on ollut, mut eihän ne nyt mieleen tule. Ja en ole saanut aikaiseksi kirjoitella noita ylös. Nämä on ne "dramaattisimmat" jotka on päälimmäisenä mielessä. Mielipiteitä kellään?
-HyväSylvi-

Avatar
Anyara~Esse
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 10 Syys 2009, 09:06

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Anyara~Esse » 15 Marras 2009, 12:22

Tästä on hieman vaikeaa kirjoittaa, koska aihe tuntuu jotenkin kamalan henkilökohtaiselta, joten suokaa anteeksi sekavuus ja sen sellainen.

Eli, olen aina nähnyt poikkeuksellisen paljon unia ja omaan hyvän mielikuvituksen. Minulla on vauvasta saakka ollut sellaisia kausia, jotka kestävät kuukaudesta pariin, joiden aikana näen joka yö vähintään yhden unen. Keskimäärin näen viikossa vähintään 6 eri unta, jotka ainakin tuntuvat kestävän kauan ja ovat realistisia. Noin 85 % unistani ovat painajaisia, joten voitte kuvitella, että olen niihin tottunut. En ennen uskonut enneuniin missään määrin, ja vielä vuosi sitten olisin varmaankin nauranut tälle keskustelulle (anteeksi, karu totuus). Mutta nyt viimeaikoina asiat ovat alkaneet muuttua. Se alkoi pienistä unista, joissa näin hyvin aidontuntuisen tilanteen esimerkiksi siitä, että löydän vuosia kadoksissa olleen kaulakoruni täysin sattumanvaraisesta paikasta kysyttyäni asiasta vanhemmiltani. Seuraavana aamuna herään ja muistan unen, mutta jostain syystä minä en "saa" tehdä asialle mitään. En saa puhua asiasta ja minun on käyttäydyttävä, kuin en olisi koskaan nähnytkään unta. Myöhemmin päivällä tulee esiin tilanne, jossa kuin ihmeen kautta satumme puhumaan tästä kyseisestä korustani ja vaikka uneni perusteella tiedän, missä se on, minun on _pakko_ kysyä vanhemmiltani. On kuin en voisi olla kysymättä. Käytän täsmälleen samoja sanoja, täsmälleen samassa järjestyksessä kuin unessani, ja vanhempani vastaavat täsmälleen samoilla tavoin. Ja kappas, löydän korun, ja kaikki on kuin unessa. Aluksi en ottanut näitä tapauksia vakavasti, mutta parin viime viikon aikana olen alkanut nähdä tällaisia unia miltei joka yö. Mutta kun ajaudun tilanteeseen, jonka tiedän johtavan unen tapahtumiin, minä en voi vaikuttaa asioiden kulkuun. Olen huomannut, etten näe enneunia pelkästään omasta elämästäni, vaan myös muiden - jopa TV-sarjoista, niin tyhmältä kuin se kuulostaakin. Ja kaikki tapahtuu täsmälleen, kuin unessa. Outoa vain on, että jos unessani asia tapahtuu jollekin toiselle henkilölle, minä olen hänen tilallaan. Joskus, erittäin harvoin mutta näinkin on käynyt, se taas on toisinpäin.

Outoa myös on, että jos nykyään näen unen esimerkiksi korpeista tai vanhasta miehestä, tai ihan mistä tahansa arkisesta asiasta, sen päivän aikana törmään samaan teemaan uudelleen ja uudelleen. Oudoissa tilanteissa, joissa ei ole mitään järkeä ja jotka tuntuvat tulevan puun takaa, mutta niissä on sama teema, kuin näkemässäni unessa. Tämä kuulostaa varmasti sattumalta, enkä kiellä sitä mahdollisuutta, mutta sisimmissäni tiedän, etteivät ne ole. Asiat eivät kuitenkaan ole ihan niin tavallisia tai sellaisia, joihin muutoin törmäisin päivittäin kymmenisen kertaa, mutta unen nähtyäni niin vain käy - enkä silloinkaan voi vaikuttaa mihinkään mitenkään. Ja tunne on jotenkin outo, kuin olisin hetkellisesti ajautunut toiseen todellisuuteen. Minua ei varsinaisesti haittaa, vaikka nämä enneunet alkaisivat lisääntyä, mutta haluaisin pystyä kontrolloimaan niitä. Näkemäni asiat ovat melko vähäpätöisiä, minkä takia ihmettelen aina niiden sattuessa, että miksi ihmeessä minä näin juuri kyseisestä asiasta unta.

Oudointa kuitenkin on, että noin 40 % näkemistäni enneunista ei koskaan tapahdu. Tiedän, tämä kuulostaa tyhmältä ja nyt ihmettelette "no miten ne sitten _ON_ enneunia?", mutta lukekaa loppuun. Jos joku on koskaan nähnyt enneunia hän tietää, miten ero normaalien unien välillä on valtava - ne ovat kaksi täysin eri asiaa, kuin päivä ja yö, eikä niitä ole mahdollista sekoittaa keskenään. Viimeaikoina olen alkanut nähdä enemmän ja enemmän enneunia, joissa ihmisiä satutetaan ja joissa he joutuvat kamaliin tilanteisiin. Kaikki on hyvin yksityiskohtaista ja aidontuntuista, joten herättyäni olen arvatenkin paniikissa - en tiedä, tuleeko kyseinen asia tapahtumaan minulle itselleni. Unet eivät ole vaikeaselkoisia ja jos minä / joku muu alkaa niissä juosta, se ei tunnu mitenkään "tahmealta" tai oudolta - päinvastoin, juoksija on yleensä kauhuissaan ja haukkoo henkeä kamalan lujaa. Kuitenkin, kun päivä on ohi ja vain joku muu unessani näkemä, pieni asia sattuu kohdalle, vedän syvään henkeä. Se ei tarkoittanutkaan minua. Mutta siinä vaiheessa alan miettiä, että tapahtuiko se sitten jollekulle muulle, ja alan arvatenkin pelätä. Tämä kuulostaa tyhmältä, mutta minä oikeasti pelkään, että ne 40 % toteutumattomista unistani sattuvat jonkun muun kohdalle. Ja jos näin on, miksi minä sitten näen niitä unia? Jos en edes voi vaikuttaa tai _tunne_ kyseisiä ihmisiä, niin miksi sitten koen tapahtumat ennalta? Mitä se hyödyttää? Jos saisin edes yhteen kysymyksistäni vastauksen, olisin enemmän kuin tyytyväinen. :/ Kaikki on niin sekavaa ja outoa, kun unet vieläpä lisääntyvät vähitellen... jos pystyisin edes hallitsemaan niitä, asia olisi eri.

Anteeksi mahdollisesta sekavuudesta, tästä on vain niin vaikeata kirjoittaa selkeästi, kun olen itsekin vähän ulapalla.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja ridikulous » 15 Marras 2009, 21:58

Anyara~Esse kirjoitti:Seuraavana aamuna herään ja muistan unen, mutta jostain syystä minä en "saa" tehdä asialle mitään. En saa puhua asiasta ja minun on käyttäydyttävä, kuin en olisi koskaan nähnytkään unta. Myöhemmin päivällä tulee esiin tilanne, jossa kuin ihmeen kautta satumme puhumaan tästä kyseisestä korustani ja vaikka uneni perusteella tiedän, missä se on, minun on _pakko_ kysyä vanhemmiltani. On kuin en voisi olla kysymättä.

Pystyisitkö seuraavan kerran toimimaan eri tavalla? Jos et voi vaikuttaa uniin, voisit yrittää vaikuttaa todellisuuteen. Yrittää jotenkin tapahtuman alkaessa irrottautua tilanteesta, toimia eri tavalla. Tai olla toimimatta ollenkaan.

Entä jos heti herättyäsi kirjoittaisit ylös kaiken, mitä unistasi muistat ja laittaisit paperin vaikkapa suljettuun kirjekuoreen? Luuletko, että tapahtuma jäisi toteutumatta? Vaikka kaikki silti tapahtuisi kuin unessa, olisi sinulla ainakin jotakin "todistusaineistoa" sekä itsellesi että mahdollisesti jollekulle muulle.

Tuleeko tämä "pakko" toimia tietyllä tavalla sinusta itsestäsi vai tuntuuko, että se tulee jostakin ulkopuolelta?
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Anyara~Esse
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 10 Syys 2009, 09:06

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Anyara~Esse » 20 Marras 2009, 16:33

ridikulous kirjoitti:
Anyara~Esse kirjoitti:Seuraavana aamuna herään ja muistan unen, mutta jostain syystä minä en "saa" tehdä asialle mitään. En saa puhua asiasta ja minun on käyttäydyttävä, kuin en olisi koskaan nähnytkään unta. Myöhemmin päivällä tulee esiin tilanne, jossa kuin ihmeen kautta satumme puhumaan tästä kyseisestä korustani ja vaikka uneni perusteella tiedän, missä se on, minun on _pakko_ kysyä vanhemmiltani. On kuin en voisi olla kysymättä.

Pystyisitkö seuraavan kerran toimimaan eri tavalla? Jos et voi vaikuttaa uniin, voisit yrittää vaikuttaa todellisuuteen. Yrittää jotenkin tapahtuman alkaessa irrottautua tilanteesta, toimia eri tavalla. Tai olla toimimatta ollenkaan.

Entä jos heti herättyäsi kirjoittaisit ylös kaiken, mitä unistasi muistat ja laittaisit paperin vaikkapa suljettuun kirjekuoreen? Luuletko, että tapahtuma jäisi toteutumatta? Vaikka kaikki silti tapahtuisi kuin unessa, olisi sinulla ainakin jotakin "todistusaineistoa" sekä itsellesi että mahdollisesti jollekulle muulle.

Tuleeko tämä "pakko" toimia tietyllä tavalla sinusta itsestäsi vai tuntuuko, että se tulee jostakin ulkopuolelta?


Tätä minä siis juuri tarkoitin, etten voi vaikuttaa tosielämän tapahtumiin, mutten sen kummemmin kyllä uniinkaan. Ajattelin jossain vaiheessa, että olisi hyvä idea juurikin kirjoittaa tapahtumia ylös, mutta pian huomasin, etten kykene. Muistan unen heti herättyäni, mutta tiedostan sen jollain aivan muulla kehoni osalla, kuin tavallisimmilla aivon osilla. Tätä on erittäin vaikeaa selittää, mutta minä en yksinkertaisesti _saa_ puhua tai kirjoittaa tapahtumasta. Ei se ole niinkään henkinen tai fyysinen kykenemättömyys, vaan ennemminkin joku ulkotekijä. Minun vain pitää käyttäytyä, kuin en olisi ikinä joutunutkaan kyseiseen tilanteeseen. Muistan asiat erittäin selkeästi, mutten voi tehdä asialle mitään. Tätä on hirvittävän vaikea selittää, kun tunne on niin outo ja vielä melko vieras.

Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 02 Joulu 2009, 02:01

Isä tässä pari viikkoa sitten kertoi nähneensä yöllä unta että joku läheinen kuolee, ja suhtautui tähän uneen yllättävän vakavasti - ei yleensä unistaan edes puhu. Eilen sitten löytyi naapuri (yksi isän läheisimmistä kavereista) kuolleena kotoaan. :( Sattumaako? Paha mennä sanomaan.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Zrud » 02 Joulu 2009, 04:20

moisista asioista tuskin tullaan saamaan minkäänlaista todisteaineistoa koskaan.
Feel the LOVE

Mikkoa
Valaistunut
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Kesä 2009, 17:18

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Mikkoa » 05 Joulu 2009, 17:23

Wespa kirjoitti:
Wespa kirjoitti:Viime yönä näin ensimmäisen enneuneni:

Heräsin yöllä ääneen "Vesa". Kysyin ihmeissäni, että mitä ja sain viestin "nyt on tärkeää kirjoittaa unet ylös". No en miettinyt asiaa sen kummemmin vaan jatkoin unia ja kirjoitinkin herätessäni unen ylös.

Näin unta, että olin Intiassa matkalla. Menin johonkin hotelliin, jossa suutelin itseäni vanhempaa naista, jonka suutelusta en paljoa tykännyt, vaikka se olikin ihan ok. Olin sitten lähdössä pois ja tämä nainen soitti lisäaikaa, koska halusi olla kauemmin kanssani. (tämän siis kirjoitin ylös ja jatkoin unia)

Heräsin ja minulle soittaa yksi thaimaalainen nainen, joka on itsestäni hieman vanhempi ja pyytää tapaamista (lisäaikaa). Tätä samaa naista aikoinaan suutelin, mutta mielestäni hän oli kohtuullisen huono suutelija (vähän kuin unessakin).

Unen ja tosielämän korrelaatio:
Intia - Keskinkertainen/huono suutelu - Minua vanhempi nainen - Lisäaikaa
Thaimaalainen (mene aika samaan kastiin Intian kanssa) - Keskinkertainen/huono suutelu - Minua vanhempi nainen - Soitti lisäaikaa (tapaaminen)

Jännä, että heti aamulla osui kohdalleen uni, jonka näin yöllä. Jännä oli myös tuo kehotus, joka tuli selvänä äänenä. :)


Ihmeen hiljaista. Eikö kenelläkään ole mitään kommentoitavaa kokemukseeni?



Keskiyön Cowboy...

marge15
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 20:46

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja marge15 » 12 Joulu 2009, 00:34

En tiedä "enne"unesta, mutta monesti kun olen unen rajamailla, eli vielä hereillä mutta melkein unessa, saan oikeasti kovan sätkähdyksen joskus, se tunne on kuin minua ammuttaisiin/elvytettäisiin mutta en tunne mitään kipua ja tunne on hetkauttava. Oon miettiny, että oonko voinu kenties viime elämässä joutunu ammutuksi tai sydän pysähtynyt? Monesti myös nähnyt tietyn kaupungin tuhon, näitä unia oli enemmän pienenä joskus 90-luvulla. Muistan hyvin ne lasi-ikkunat ja pilvenpiirtäjät unessa jotka räjähtelivät mistälie vois olla kyse, vain normaaleista unista vai kenties jostain "isommasta" tulevasta?

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Hartsa » 12 Joulu 2009, 02:01

En nyt tiedä puhutko marge15 samoista "säpsähdyksistä" joita käsittääkseni tulee aika pitkälti jokaiselle ihmiselle aina silloin tällöin, mutta kovasti siltä kuulostaa. Ehkä kuitenkin yleisempää on herätä vastaavaan säpsähdykseen, unen päättyessä vaikkapa vuorelta putoamiseen ja maahan lätsähtämiseen -> heräys säpsähdykseen. Sinun tapauksessasi ainakin olettaisin kyseen olevan astraali-irtoamisen käynnistymisestä ennenkuin kerkeät nukahtaa, siitä tulee sellainen putoamisfiilis/säpsähdysrefleksi ennenkuin kerkeää tuntea koko putoamisfiilistä, ellei kyseistä hommaa osaa odottaa. Tosin yleensä itse putoamisfiilistä tulee vielä yleensä sellainen sähköpamaus joka säpsäyttää kyllä varmasti kanssa, itse kimposin melkein kattoon eka kerralla.. ainakin sopisi hyvin tuohon sydämen pysähdykseen ja kenties mahdolliseen elvytykseen.

En tosin tiedä mikä on virallinen selitys tai onko mitään näillä unenrajamaasäpsäyksille, mutta kertokoon niistä oman versionsa ketä kiinnostaa enemmän se puoli asioista. Enkä toki sulje pois myöskään mitään edellisen elämän hommia, mutta kuitenkin jos kyseessä sattuu olemaan tuo "tavanomainen" säpsäys niin kenties siitä voisi olla kyse.
"I reject your reality and substitute my own"

marge15
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 20:46

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja marge15 » 12 Joulu 2009, 02:22

Juu voipi olla, mutta niitä tullut aina joskus niin mietinpähän vaan mahdollisuuksia. Tosiaan aika lailla siinä "pomppaa" suorastaan kun tulee semmonen säpsähdys, joskus jopa oikeesti ollu säikähtäny sen jälkeen vai olisko parempi kuvaus kauhistunut, mutta jokatapauksessa ei mukavia.

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Enneunet

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 12 Joulu 2009, 10:11

Joo kyllä nuo säpsähdykset on ihan tavallisia. Mulle tulee niitä vähintään kerran viikossa. Välillä ei edes ole unessa kun säpsähtää. Se ei ole kyllä kovin mukavaa..
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa