Psyykeen vaikuttavat aineet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
JFK
Valaistunut
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 20:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja JFK » 07 Maalis 2008, 15:13

Hmm noh jokaisella on tästäkin asiasta mielipiteensä.Viina on viisasten juoma. Ei se kaikille sovi. Ja mitä päihtymiseen tulee niin on täysin luonnollista ottaa pienet humalat tai sieni tripit. Eläin mailmassa kyseinen on hyvin yleinen ilmiö. Telsusta joskus tuli dokkari eläimistä ja päihteistä.Siinä oli tiikereitä jotka naposteli jotain halluja aiheuttavaa kasvia ja sit pyörivät ihmeissään ympäri viidakkoa. Toinen mikä oli aikas mielenkiintoista dokumentissa oli se, että turisti rannoilla asuvat apina laumat ryösteli turisteilta viinat. Tutkimuksessa kävi ilmi, että prosenttuaalisesti laumassa oli yhtä paljon alkoholisteja, alkoholista "viisaasti" nauttivia ja täysin raittiita yksilöitä kuin ihmisissäkin. Ei liene yllätys sekään että kovimmat siepot oli lauman johtajia.

Mutta kuten jo aiemmin sanoin viina on viisasten juoma ja kohtuus kaikessa niin kaikilla on kivaa.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja ridikulous » 08 Maalis 2008, 18:36

Ehkä itseä ei niinkään raivostuta itse juominen, vaan se, että sillä pitää kehuskella ja naureskella että "hehheh, tulipa taas vedettyä semmoset perseet ettei mitään rajaa. Ja ens viikolla mennään laivalle ryyppäämään, eipähän varmaan muista jälkeenpäin mitään mutta hauskaa on takuulla!" Asenteessa jotain pahasti pielessä.

Tuokin varoitustarrojen lisääminen alkoholijuomien kylkeen... No ok, mutta miksi esimerkiksi viinipulloihin? Onhan se alkoholipitoista ja sikäli vaarallista jne., mutta kovin harva kehtaa perskännejä vetää noinkin arvokkaalla juomalla.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja Wespa » 08 Maalis 2008, 21:20

Johtuu vähän viinistä. Isoveli veti joskus monetkin kännit viinillä, kun oli niin halpaa. On siis olemassa halpaa ja kallista viiniä, mutta viini tosin ei ole ainakaan mikään nuorison lempijuoma...
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
W7Xhao
Alieni
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 17:24
Paikkakunta: Tku
Viesti:

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja W7Xhao » 09 Maalis 2008, 12:47

Itse olen suunnilleen viime kesästä lähtien vetänyt viinillä kännejä aina sillon tällön. 5-7e halpisviinit on paitsi hyviä, myös kännin tila paljon miellyttävämpi kuin esim. viinakännit.
Kaksi 5e pulloa esim. Don Opasia ja ilta menee hyvin ja laskut eivät ole niin hirveät kuin viinassa, oluessa ym.
Kyllä alkoholijuomista viini on suurinpiirtein se mun "lempijuomani" seurustelutilanteissa.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 14 Maalis 2008, 13:52

ridikulous kirjoitti:Ehkä itseä ei niinkään raivostuta itse juominen, vaan se, että sillä pitää kehuskella ja naureskella että "hehheh, tulipa taas vedettyä semmoset perseet ettei mitään rajaa. Ja ens viikolla mennään laivalle ryyppäämään, eipähän varmaan muista jälkeenpäin mitään mutta hauskaa on takuulla!" Asenteessa jotain pahasti pielessä.

Oon täysin samaa mieltä. Kyllähän se alkoholi on kivaa, mutta mua ärsyttää just nimenomaan nuo kehuskelut mitä esim. amiksessa kuulee lähes joka päivä. Lieneekö se jotain helvetin aikuistumisrituaalia vai mitä, mutta mä vaan juon ja en sitten puhu siitä koko seuraavaa päivää, että kuinka kivaa oli.

Avatar
Univelka
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 18:46

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja Univelka » 14 Maalis 2008, 16:51

Vic Rattlehead kirjoitti:
ridikulous kirjoitti:Ehkä itseä ei niinkään raivostuta itse juominen, vaan se, että sillä pitää kehuskella ja naureskella että "hehheh, tulipa taas vedettyä semmoset perseet ettei mitään rajaa. Ja ens viikolla mennään laivalle ryyppäämään, eipähän varmaan muista jälkeenpäin mitään mutta hauskaa on takuulla!" Asenteessa jotain pahasti pielessä.

Oon täysin samaa mieltä. Kyllähän se alkoholi on kivaa, mutta mua ärsyttää just nimenomaan nuo kehuskelut mitä esim. amiksessa kuulee lähes joka päivä. Lieneekö se jotain helvetin aikuistumisrituaalia vai mitä, mutta mä vaan juon ja en sitten puhu siitä koko seuraavaa päivää, että kuinka kivaa oli.
Joo se on vitun ärsyttävää kun porukka kehuskelee että paljonko tuli juotuu, egokikkeli kasvaa. Eipä sitä nykyään kuule kun nuorempien suusta. Nykyään aina kiroo kun tuli vedettyy hirveet koomat, tytöt tykkää känniääliöstä. :mrgreen:
In the beginning there was nothing. Which exploded.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja ridikulous » 15 Maalis 2008, 10:42

Univelka kirjoitti:Joo se on vitun ärsyttävää kun porukka kehuskelee että paljonko tuli juotuu, egokikkeli kasvaa. Eipä sitä nykyään kuule kun nuorempien suusta. Nykyään aina kiroo kun tuli vedettyy hirveet koomat, tytöt tykkää känniääliöstä. :mrgreen:

Vai ei kuule? :roll: Voitte varmaan kuvitella miltä tuntui kun Jokelan jutun jälkeen seuraavana aamuna rehtori piti aamunavausta tähän liittyen. Ja sitten nämä takanani istuneet idiootit kertasivat vaan vkonlopun ryyppyreissua ja siihen liittyviä juoruja... Ei edes silloin voineet hieman osoittaa kunnioitusta :demoni: (Lukiossa abivuonna)
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja Eob » 15 Maalis 2008, 11:38

Eipä täällä niin paljon ryypiskelystä kuule, mutta en kyllä ymmärrä mitä hienoa on tuhota maksaansa. :roll:
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Ninyo
Alieni
Viestit: 149
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 22:23

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja Ninyo » 15 Maalis 2008, 16:19

Heti kun maanantaina pääsee kouluun, niin kuulee kaikkien juomisreissut. "Mä olin niin kännis et en enää muista kenekaa nuolin!!!11" Huoh. Tuollaista joka viikon alussa. Itsehän en juo ollenkaan, tai jos juon niin yksi kalja kerran kuussa, jos ees sitäkään.
Kuva

Puhkon silmäni, että näkisin
En tahdo nähdä, mutta näen sen väkisin
Runtelen korvani, jotta kuulisin
En ymmärrä, mutta kuulen sen väkisin
- Turmion Kätilöt

Haamu
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 20:39

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja Haamu » 09 Huhti 2008, 22:12

En juo ollenkaan enkä myöskään polta, koska ei siinä ole mitään järkeä.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja Trauma » 09 Huhti 2008, 23:09

Itse lopetin juuri epäsäännöllisen polttamiseni, koska eräs ystäväni tätä pyysi. Helppoa lopettaa kun ei ole jäänyt koukkuun.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja tuputhy » 10 Huhti 2008, 01:49

Ei minunkaan mielestäni minkäänlainen kännikehuskelu ole kovinkaan viisasta...
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 10 Huhti 2008, 04:40

sehän kuuluu vaan suomalaiseen perusmentaliteettiin nauttia kännistä ja puhua siitä kuinka kivaa se on :D .. mä olen kyllä kokeillut nuorempana kannabista, ja muitakin ns. "miedompia" huumehia ja ei kyllä ole huonoja kokemuksia, mutta sieniä en ole vielä kokeillut koskaan.. johtuu tosin varmaan mun vähäisestä sienituntemuksesta etten ole uskaltanut kokeilla.. täytyy joku kaunis kesäpäivä käydä poimimassa "sopivat" sienet ja ottaa rento asento/asenne ja makailla pihanurmella ja "avartaa mieltä".. ihan noin tieteen nimissä ;)
I believe..

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja ridikulous » 10 Huhti 2008, 13:14

Tunhhu kirjoitti:sehän kuuluu vaan suomalaiseen perusmentaliteettiin nauttia kännistä ja puhua siitä kuinka kivaa se on :D

En tiedä kuinka tosissasi tuon heitit, joten elä ota itseesi tätä :P Tuokin on niin hemmetin ärsyttävää kun vielä nykyäänkin ajatellaan suomalaisen yleisesti olevan juro perusjuntti, joka avautuu vain alkoholin avulla :evil: Eiköhän olis jo aika päivittää suomalaisen yleiskuva nykyaikaiseksi.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 10 Huhti 2008, 19:33

ridikulous kirjoitti:
Tunhhu kirjoitti:sehän kuuluu vaan suomalaiseen perusmentaliteettiin nauttia kännistä ja puhua siitä kuinka kivaa se on :D

En tiedä kuinka tosissasi tuon heitit, joten elä ota itseesi tätä :P Tuokin on niin hemmetin ärsyttävää kun vielä nykyäänkin ajatellaan suomalaisen yleisesti olevan juro perusjuntti, joka avautuu vain alkoholin avulla :evil: Eiköhän olis jo aika päivittää suomalaisen yleiskuva nykyaikaiseksi.



en ota itteeni, mut pitää vähän oikasta, kun mä tarkotin tolla sitä kuinka ainakin mun tutuista 99% "elvistelee" sillä kuinka kännissä on tullut oltua.. mä en vaan näe siinä mitään niin erityisen hienoa.. onhan se välillä ihan kivaa hyvässä seurassa :)..
I believe..

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja Gitarre » 16 Huhti 2008, 13:30

Tuo juominenhan on ihan jokaisen oma asia siihen asti kunnes se alkaa muita ärsyttämään tai se tuottaa muille vahinkoa.
itse en taida nyt hetkeen pulloon tarttua koska juuri viime viikonluppuna jäätiin kaverin äidille kiinni ja meinas tulla kotiin soittoja,siinä ohessa taidettiin hukata sen kaverin pikku veljen reppu :oops:
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
DisposableTeen
Valaistunut
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 12:06
Paikkakunta: Oulu

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja DisposableTeen » 08 Touko 2008, 15:22

tottahan se on,että alkoholi on haitallisempaa kuin monet huumeet.en silti suhtautuisi niihin mitenkää hälläväliä-asenteella,sillä huumeiden pitkäaikasella käytöllä (vaikka olisikin "mieto huume" esim. kannabis) voi olla yllättävän tuhoavia vaikutuksia.Tutkimukset ei selitä yks yhteen,et esim.mitä sairauksia myöhemmällä iällä voi saada huumeiden käytöstä,mut en haluaisi ottaa sitä riskiä,et saisin vanhempana jonku parkinsonin taudin vaan sen takia,et nuorempana oli kiva nollata sauhuttelemalla...esim.kannabis lisää huomattavasti skitsofreniaan sairastumisen riskiä ja ompa jopa riski sairastua psykoosiin (on kyllä harvinaista) pitemmän käytön jälkeen...ja se on jännä juttu,et vaikka lopettaiski huumeiden käytön esim.5-10 vuoden käytön jälkeen,selkärankaan jää silti "tieto" huumeiden käytöstä ja esim. LSD:n käytön jälkeen voi saada pitkänkin tauon jälkeen samanlaisen olotilan, kun olisi jotain ainetta vetäny,ikäänkuin flash backina...ei tämäkään tietääkseni kovin yleistä ole,mut sitäkin sattuu..

en ala silti ketään moraalisoimaan,jokainen käyttää mitä haluaa,itselleni riittää kyl alkoholi päihdyttäväksi aineeksi :)
If you're strange,then you're one of us!

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja Twisted » 13 Touko 2008, 00:33

"esim.kannabis lisää huomattavasti skitsofreniaan sairastumisen riskiä"

Minä olen saanut sellaisen käsityksen että kannabis voi laukaista piilevän skitsofrenian, muttei kuitenkaan pelkästään kannabis voi aiheuttaa sinulle tautia. Se pitää olla sinussa valmiina, muttei ole vain esillä.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja Regendos » 15 Touko 2008, 08:34

Alkomahooli on riittänyt minulle vallan mainiosti tähän mennessä. Paljon en silti sitäkään nauti, sillä harvakseltaan olen sellaisisessa örinähumalassa. Ja ne kerrat voidaan laskea yhden käden sormilla. Minulle riittää vallan mainiosti kolme 0,33dl keskioluttölkkiä yhdelle viikonlopulle. Eri juttu jos haluaa irrotella.

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Psyykeen vaikuttavat aineet

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 22 Touko 2008, 09:47

Olen ollut hyvin kiinnostunut Psilocybe- sienistä kohta 2 vuotta.
Olen tutkinut kaiken mahdollisen niihin liittyvän, myös riskit...
En ole vielä uskaltautunut kokeilemaan, mutta ehkäpä joskus matkaan
hollantiin, jossa ovat laillisia.

Jos tatit kiinnostaa, niin suosittelen ehdottomasti liittymään Taikasienifoorumille tai ainakin lukemaan juttua sienistä sieltä: http://www.trippi.info/taikasieniforum/


- Anti-Gravity


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron