Pentagrammit - Oikea merkitys.

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 01 Loka 2010, 10:10

Pentagrammin asentohan ratkaisee osan jutuista. Esim. Wiccoilla pentagrammin "pariton kulma/kärki" osoittaa ylöspäin ja satanisteilla alaspäin. Kuten Exitium mainitsee asiasta "ylösalainen pentagrammi" kommentissaan satanistien osalta.

Vasemman käden polkuhan on niiden tie jotka pyrkivät valaistumiseen oman yksillöllisen toiminnan kautta, säännönmukaisesti sellaisen toiminnan mikä ei vastaa valtaapitävän yhteisön käsityksiä, joka useimmissa tapauksissa tarkoittaa hallitsevan valtionuskonnon käsityksiä, valtionuskontojen tietä yleensä kutsutaan oikean käden poluksi, johon kuuluu tien kulkijan nöyryys ja valtionuskonnon moraalikäsityksien noudattaminen.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Avatar
Jussiman
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Heinä 2010, 22:38

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Jussiman » 03 Loka 2010, 15:49

Mitäköhän sanottaisiin, jos pitäisi pentagrammia JA ristiä kaulassa samaan aikaan? :D

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Tenkku » 04 Loka 2010, 09:43

Jussiman kirjoitti:Mitäköhän sanottaisiin, jos pitäisi pentagrammia JA ristiä kaulassa samaan aikaan? :D


Ei mulle ainakaan sanottu mitään sen kummempaa sillon kun niitä ruukkasin vielä kaulassa pitää. Ainoa mistä joskus tuli kommenttia oli pelkkä pentagrammi, mikä tietysti tarkoittaa automaattisesti että olen saatananpalvoja. Risti kinda ignoorattiin.
Fabulous babe

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 04 Loka 2010, 15:22

Miksi ei loisi vähän sekavuutta ihmisille ja löisi kaulaan roikkumaan ristin, daavidin tähden, pentagrammin, ankhin, swastikan, dharman pyörän, baphometin sinetin, yhdeksänsakaraisen tähden, auringonristin ja ouroboroksen.
Sitten kun joku tulisi kysymään asiasta, tuumaisi vaan "No senkös sinä haluaisit tietää" ja jättäisi asian siihen. :)
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

WM_

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja WM_ » 08 Loka 2010, 21:51

OSITutkimusseura kirjoitti:Miksi ei loisi vähän sekavuutta ihmisille ja löisi kaulaan roikkumaan ristin, daavidin tähden, pentagrammin, ankhin, swastikan, dharman pyörän, baphometin sinetin, yhdeksänsakaraisen tähden, auringonristin ja ouroboroksen.
Sitten kun joku tulisi kysymään asiasta, tuumaisi vaan "No senkös sinä haluaisit tietää" ja jättäisi asian siihen. :)


Erittäin loistava idea! Kuten olen sanonut, olen kaikkea, mutten mitään :D Hyvin symbolisoisi sanontaani siis nuo kaikki kaulassa :mrgreen:

PixieMyy
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Marras 2010, 16:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja PixieMyy » 11 Marras 2010, 16:35

OSITutkimusseura kirjoitti:Miksi ei loisi vähän sekavuutta ihmisille ja löisi kaulaan roikkumaan ristin, daavidin tähden, pentagrammin, ankhin, swastikan, dharman pyörän, baphometin sinetin, yhdeksänsakaraisen tähden, auringonristin ja ouroboroksen.
Sitten kun joku tulisi kysymään asiasta, tuumaisi vaan "No senkös sinä haluaisit tietää" ja jättäisi asian siihen. :)


Ihmiset on todenneet hämmentäväksi sen, että mulla voi olla mm. matkabuddha, pentagrammi, seitsemän chakran symbolit, peace-merkki ja orgoniitti kaulassa yhtä aikaa. Ovatpa sanoneet myös, et oon varmasti sit suojeltu :D

Avatar
Adurodiel
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Tammi 2010, 00:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Adurodiel » 09 Helmi 2011, 00:10

Kaikki symbolithan muuntuu ihan siten millainen käsitys ihmisillä on juuri siitä symbolista. Eihän hakaristikään ole alumperin ollut mikää natsi-merkki vaan tarkoittanut hyvää onnea ja suojelusta pahoilta ja hedelmällisyyttä (riippuen kummin päin se on. Itse käytän ankh-ristiä joskus kaulassa, ihan vain koska pidän siitä. Toki sen merkityskin on ihan kiva (ikuisen elämän merkki). Ja tarkennetaan vielä että saatananpalvoja ja satanisti on kaksi eri asiaa! :demoni:

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 09 Helmi 2011, 18:33

Popularisointi muokkaa ihmisten käsityksiä, eikä sille voi mitään. Jos joku ns. "pilaa" jonkun merkin tekemällä siitä tunnuksen nyt vaikka rotusyrjinnälle ja holokaustille, niin se leima siinä pysyykin ja visusti. Ei sille vaan voi mitään.

Avatar
Varjotar
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 22:51

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Varjotar » 22 Tammi 2013, 23:24

Mä oon kanssa kuullut tän ihmisruumis yksi sakara ylöspäin,uhrivuohenpää yksi sakara alaspäin. Onpas tästä saatu uskovaisen kanssa kiihkeä väittelykin aikaan viimekesänä, kun otti ja tuli kertomaan minulle vankkumattoman kantansa asiasta ja tokihan olin hälle paholaisen lapsi ja mitä lie. Ei mennyt mitkää perustelut läpi ja mä kyllästyin :demoni:
I do not know if you do not know.. :ghost:

Avatar
Merey Celeste
Alieni
Viestit: 114
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 13:42
Paikkakunta: Jossain Pohjois-pohjanmaan perukoilla

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Merey Celeste » 20 Maalis 2013, 18:20

Minulla on kotonai Pentagrammi jonne saa 5 tuikku kyntilää, poltan lähes joka ilta siinä kynttilöitä, tuo jotenkin rauhoitavaa ja turvalista ilmapiiriä, en koskaan ole ajatelukaan että Pentagrammi, olisi "paha" minulle se tuo ainakin suojaa ja rauhaa
Kuva
http://www.kotinet.com/tiina.kemi.
Bibo eisen enempää tai vähempää

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7115
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Andromeda » 19 Maalis 2019, 12:18

Exitium on ihan oikeassa. Käännettynä Pentagrammin esoteerinen merkitys muuttuu.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija