Pentagrammit - Oikea merkitys.

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Aavikkosusi
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Elo 2009, 08:36

Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Aavikkosusi » 31 Tammi 2010, 18:56

Anteeksi, jos tästä on jo aihe.
kuva: Anteeksi, en voinut laittaa kuvaa suoraan tähän, joten linkki oli pakko laittaa)
http://i49.tinypic.com/9j1wli.jpg

Kaikki sanovat, että Pentagrammi, on "Pahoilaisen merkki".
Tämä on siis aivan roskaa.
Pentagrammi on oikeastaan pahoilta ja "epäpuhtailta otuksilta" suojaava kuvio.

Pentagrammia on ennen vanhaan käytetty suojaamaan ihmisten kotia, esimerkiksi, noidilta, ihmissusilta ja
sun muulta, mihin ihmiset uskoo. (Myöskin demoneilta.)

Pentagrammit ovat periaatteesa sama asia kuin suola, jota käytettiin samaan tarkoitukseen, koska suola on niin sanotusti
"Puhdasta", ja suojaa epäpuhtailta asioilta, kuten ylempänä jo sanoin.
Minä olen kokenut erittäin pelottavia asioita, sen takia minä pidän pentagrammi riipusta kaulassani
koko ajan, ja jos pentagrammin todelliseen voimaan uskoo, se suojelee sinua.
Minä en ainakaan ole kokenut enää mitään henkimaailmaan liittyvää.

Halusin vain oikaista monien käsityksen.
Barack Obama kirjoitti:It's not that we have to change the humans.
We've gotta change the world.


You spin me right round, baby right round!
Like a record, baby. Round, round right round!

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Tenkku » 31 Tammi 2010, 19:06

Juuri tämän takia kannan aina pentagrammia kaulassa. On suojana pahalta.
Suorastaan ärsyttää kun kaverit sanoo "Saatananpalvoja, pentagrammi kaulassa !" ja sitten yrittää muka kertoa että tuo käsitys on vaan Hollywoodin hömppäelokuvien syytä, nii ne ei millään saa kalloon sitä. No, luulkoot mitä lystää sitte.
Fabulous babe

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Zrud » 31 Tammi 2010, 20:19

itteäni kanssa korpeaa ku wannabe stanaisti pikku nuilkat leikkii bad assia ja piirtelee pentagrammeja ja 666 numeroo johkuu bussipysäkin seiniin

Ku oikeasti se oli osana tod vanhempia "pakanallisia" uskontoa jossa palvottiin itse luontoa.
Feel the LOVE

WM_

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja WM_ » 31 Tammi 2010, 21:42

Itse olen yrittämällä yrittänyt löytää pentagrammista jotain paholaismaista. Ainakin vasemman käden polun "kirkot" käyttävät sitä, joihin lukeutuu Saatanan kirkko, mutta itse Saatanaa ei vasemman käden kulkijat palvo. Itse saatanan kirkosta en ole opiskellut.

Pentagrammi on yksi ihmiskunnan vanhimpia symboleja, joita voi bongailla jopa vanhoista kirkoista. Sumerilaiset käyttivät sitä ja hehän ovat tunnetusti ensimmäiset kirjaimia (symboleja) käyttävä korkeakulttuuri.

Pentagrammi on myös täydellisyyden symboli, siinä toteutuu hienosti kultainen leikkaus!!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... hi.svg.png

Uuspakanat ja Wiggat käyttää sitä nykyisin ja ennenkin se on olllut alkemian kanssa tekemisissä.

Kuvastanut myös Jeesuksen haavoja ja ollut Venuksen symboli, eli naiseuden. Venushan tekee pentagrammimaista muotoa:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... tagram.png

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... ntacle.JPG

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja joni » 31 Tammi 2010, 21:46

WM_ kirjoitti:Uuspakanat ja Wiggat käyttää sitä nykyisin ja ennenkin se on olllut alkemian kanssa tekemisissä.


Tarkoitat varmaan Wiggat sanalla Wiccat? :D
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

WM_

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja WM_ » 31 Tammi 2010, 22:13

joni kirjoitti:
WM_ kirjoitti:Uuspakanat ja Wiggat käyttää sitä nykyisin ja ennenkin se on olllut alkemian kanssa tekemisissä.


Tarkoitat varmaan Wiggat sanalla Wiccat? :D


Hahhah :D:D Sitä just meinasin.. Ei iihmekään ku näytti oudolta toi sana, ku tosiaan jäin miettii et mitenhän se oli!

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Wespa » 01 Helmi 2010, 11:04

Siirsin tämän keskusteluaiheen oikeammalle keskustelualueelle.

Joo aika kattavasti täällä on jo kerrottu miten pentagrammi on tosiaan vain symboli, jota on käytetty eri tarkoituksiin ja, että pentagrammin saatananpalvonnassa on vain Hollywoodin luoma kuva. Toki itse symbolia voi käyttää saatananpalvonnassa, mutta itse symboli ei ole satanistinen, eikä sitä ole tehty siihen tarkoitukseen.

Itseasiassa tarkoitus olisi ostaa sellanen riipus jossa on pentagrammi ympyrän sisällä tai sitten jonkinlainen muu okkultistinen tai muuten hieno kaulariipus. :)
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

WM_

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja WM_ » 01 Helmi 2010, 14:22

Wespa kirjoitti:Itseasiassa tarkoitus olisi ostaa sellanen riipus jossa on pentagrammi ympyrän sisällä tai sitten jonkinlainen muu okkultistinen tai muuten hieno kaulariipus. :)


Itse olen miettinyt elämän kukkaa, pentaa tai Thorin vasaraa :P

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Tenkku » 01 Helmi 2010, 20:26

EMPltä tilasin oman pentagrammini, siellä on se Et Nox magic and mystic-korusarja, missä on kaikkia talismaaneja ja suojelussymboleita. Elämän puu ja Noitariimut on kans hienoja.
Fabulous babe

WM_

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja WM_ » 01 Helmi 2010, 21:46

Suomessa on sellainen koruvalmistaja, joka tekee erilaisia "suojelus"/symboli-koruja, joilla on omat "tehtävänsäkin". He myyvät korujaan yleensä messuilla. Tampereella pirkkahallissa olen törmännyt usein..

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Tenkku » 01 Helmi 2010, 22:25

^ Joo minäkin oon törmännyt niihin. Harmi ettei ollut just sillon kovin rahaa. Tai ehkä ihan hyvä vaan.
Fabulous babe

Avatar
Tintti
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Loka 2008, 21:58

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Tintti » 09 Helmi 2010, 11:35

Olen uskovainen ja pidän ristiä sen takia kaulassa samaan tarkoitukseen.

Avatar
kummo
Kummitus
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Helmi 2010, 13:58

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja kummo » 09 Helmi 2010, 20:40

Mut mut mut.. Pentagrammi kun suojelee pahoilta voimilta ni eiks ne saatananpalvojat yms käytä pentagrammia väärinpäin joka takaa ns. päinvastaisen tehon :roll:

Tai siis.. näin olen kuullut tai lukenut jostain mutta voi olla taas tätä hollywoodhömppää tai muuten väärää tietoa :roll:

Vähän niinkuin ne pitää ja piirtää ristejäkin väärinpäin

WM_

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja WM_ » 09 Helmi 2010, 23:23

Symboleja voi käyttää miten vain.. Napataan tuosta vaikka onnen vanhin tunnettu symboli ja PAM, se onkin hetkessä vihatuin natsi-symboli, josta vielä tänä päivänäkin joutuu vissiin oikeuteen asti jos julkisesti käyttää mm. vaaleissa yms :D

En tunne ketään vannoutunutta Saatananpalvojaa niin en osaa sanoa..

Pentagrammihan on oikeastaan vain tähti, jonka reunat vain on piirretty ;)

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 13 Helmi 2010, 19:29

Aavikkosusi kirjoitti:Halusin vain oikaista monien käsityksen.


Tuota noin. Niin siis viisikantahan on symbolina niin moniselitteinen, että siihen liittyy tulkintoja ihan miltä kannalta tahansa, ja jokaisella tulkintatavalla on omat kannattajakuntansa. Tunnettuja versioitahan on kaksi: toinen seisoo ns. yhdellä ja toinen kahdella jalalla. Ne ovat vain toisiinsa verrattuina käänteisiä, eikä se tee toisesta yhtään sen "pahempaa" kuin toisestakaan. Riippuu tietysti myös käyttötarkoituksesta: yleisemmin yhdellä jalalla seisova versio mielletään yhteydeksi johonkin pahaan tai käyttöön, joka saattaa aiheuttaa vahinkoa muille.

Yhtä oikeaa merkitystä sillä ei varsinaisesti ole, samalla tavalla kuin esimerkiksi kristinuskokaan ei ole ainoa oikea uskonto. Pentagrammi voi symboloida ihmistä, aamutähteä (voimme mieltää sen sekä Venuksena, Luciferina että myös Jeesuksena ;) , viittä elementtiä, Jeesuksen haavoja, paholaista, varoitusta. Onhan näitä.

Tintti kirjoitti:Olen uskovainen ja pidän ristiä sen takia kaulassa samaan tarkoitukseen.


Tämä on luultavasti se "oikein" merkitys myös pentagrammille, sillä oli se käytössä sitten miten päin tahansa, se vetää puoleensa, karkottaa jne. juuri sellaisia asioita, joita sen kantaja haluaa. Sitä siis voi käyttää myös suojelemaan kantajaansa siltä, miltä kantajansa haluaa suojautua. Oma usko ja katsantokantahan sen "oikeimman" merkityksen määrittelevät.

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja thebel » 14 Huhti 2010, 23:59

Olen kuullut, että pentagrammi on pahuuden symboli, jos siinä yksi sakara osoittaa alaspäin. Alunperinhän pentagrammi oli sellainen, että se yksi sakara osoittaa ylöspäin. Näin olen siis kuullut.
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

WM_

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja WM_ » 15 Huhti 2010, 06:43

Joo, jos kuvaan halutaan liittää pässin pää niin sitten. Tuo on hyvin vaikea symboli, kun sillä on ollut niin paljon merkityksiä! Mesopotamian ajoilta asti löydetty sitä. Pythagoraalta jne..

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _Noire.jpg

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 15 Huhti 2010, 11:45

En muuten tekisi näin, mutta kun tuo subjektiivinen tendenssi ilmaisussa "oikea merkitys" oikeasti pistää minua silmään. Ja koska tarkoitukseni on selvittää mahdollisimman oikea merkitys kaikesta tuon subjektiivisen "oikean merkityksen" sijaan, havainnollistan tämän näin:

Wikipediassa on oikein kattava artikkeli pentagrammin "oikeasta" merkityksestä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pentagram

Muita vaihtoehtoja olisi esimerkiksi lukea kirjallisuutta. Siihen tarkoitukseen kelpaa hyvin esimerkiksi Saatanallinen raamattu (jossa hra Tohtori viittaa Crowleyn kautta Alphonse Louis'iin ja keskiajan alkemianharrastajiin), Goethen Faust tai DAN BROWNIN DA VINCI -KOODI! (Vaikka juoni ei sinällään ole mitään Remeksen tasoa, ovat faktat kuitenkin faktoja). Lisäksi on tietysti historiateoksia, jotka käsittelevät kaikkia mesopotamialaisia kulttuureja tai juutalaisuutta. Ja monien uskontojen näkemykset esim. maailmankaikkeuksista ja jumalista sekä niiden symboleista. Hmm... Niin ja matematiikka tietysti. Onhan pentagrammilla myös merkitys taidokkaana geometrian ilmentäjänä.

WM_

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja WM_ » 17 Huhti 2010, 15:56

Totta, Hopeapaju.
Pitäisi joskus netistä katsoa, jos löytyisi jotain tutkimusta kyseisestä symbolista -listaa sen eri käyttötarkoituksista jne..

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Pentagrammit - Oikea merkitys.

ViestiKirjoittaja Exitium » 30 Syys 2010, 20:55

Wespa kirjoitti:pentagrammin saatananpalvonnassa on vain Hollywoodin luoma kuva. Toki itse symbolia voi käyttää saatananpalvonnassa, mutta itse symboli ei ole satanistinen, eikä sitä ole tehty siihen tarkoitukseen.



Ylösalainen pentagrammi on aina ollut satanistinen/okkultistinen symboli. Itse koko elämäni saatanalle omistaneena tiedän mistä puhun.
Telecvovim!


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron