Fobiat

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Shakaali » 20 Helmi 2011, 10:54

Anyara~Esse kirjoitti:
Nerve Call kirjoitti:Pelkään hämähäkkejä 8-[
Muuta ei nyt tule mieleen :D


Hämähäkinpelko tulee olla huomattavan suuri, jotta sen voi luokitella fobiaksi, koska kukapa EI inhoaisi hämähäkkejä.


En minä ainakaan hämähäkkejä inhoa. Sauvasirkat ja muut toisaalta ovat aika pelottavia. Muistan kun kreikassa käydessä sellainen iso sirkka tuli hengailemaan kengälle... Huusin kun pikkutyttö, enkä pystynyt tekemään mitään.

Avatar
Scarlett
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 11 Helmi 2011, 09:42
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Scarlett » 09 Maalis 2011, 22:33

Suurin pelkoni on voimakkaasti virtaava vesi (kosket, vesiputoukset) joiden äänikin jo saa minut lamaantumaan. Syvä vesi on toinen suuri pelko, en esimerkiksi pysty pelaamaan konsolipelejä joissa pitää sukeltaa saati katsoa televisiosta ohjelmaa meren pohjasta.

Tämä pelko on omituinen ja ollut minulla aina, koko elämäni ahdistava, kylmä syvä vesi on esiintynyt toistuvana painajaisissani.

Olenko kokenut hukkumiskuoleman jossakin edellisessä elämässäni? Mene ja tiedä, mutta tahtoisin tähän joskus selityksen.
Uskominen on hyvin tylsää, epäileminen on vallan mukaansa tempaavaa, valppaana oleminen on elämistä, turvallisuuteen vaipuminen kuolemista.

-Oscar Wilde

Avatar
Toveri
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 27 Helmi 2010, 00:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Toveri » 14 Maalis 2011, 17:47

Hyönteiset... kaikenkokoiset ja näköiset ötökät inhottavat. Erityisen vastenmielisiä ovat ampiaiset, mokoman lajin edustaja päätti istahtaa huuleni päälle kun olin viisivuotias. Aikansa kauhun lamaannuttaman pikkupojan naamalla ryömiskeltyään ystävällinen öttiäinen päätti vielä pistää :x Siitä lähtien kaikki lentävät ja ryömivät monijalkaiset perkeleet ovat herättäneet kauhua ja kirouksia
Illuminatin Suomen osaston disinformaatioagentti nr. 146.

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja yenn » 28 Joulu 2011, 01:11

Pelkään TODELLA PALJON ampiaisia.. siis todella paljon. En saa pelkoa mitenkään haltuun, vaan jokainen kesä on yhtä h**vettiä. Juoksen,kiljun, itken, välillä jähmetyn kauhusta kunnes alkaa hysteerinen kirkuminen ja pakeneminen. Pelkään kuolleitakin ampiaisia. :mrgreen: Eli sen voi luokitella fobiaksi.. hyihhh. Mihinkään muihin ötököihin en reagoi mitenkään.

Sit jotain pieniä pelkotiloja aiheuttaa pimeä+peilit+ikkunat, lähinnä kaikki heijastavat pinnat hämärässä saa mut voimaan pahoin ja välttämään katsekontaktia.. (joku muukin tuolla alussa tän mainitsi).. en kyllä tiedä mistä sekin tulee. Varmaan lapsuuden kauhukertomuksista.
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 28 Joulu 2011, 09:35

yenn kirjoitti:Sit jotain pieniä pelkotiloja aiheuttaa pimeä+peilit+ikkunat, lähinnä kaikki heijastavat pinnat hämärässä saa mut voimaan pahoin ja välttämään katsekontaktia.. (joku muukin tuolla alussa tän mainitsi).. en kyllä tiedä mistä sekin tulee. Varmaan lapsuuden kauhukertomuksista.

Sama täällä, paitsi itsellä ei tule mitään pahoinvointia. Isäni menee aina nukkumaan 22-23 maissa ja itse pysyn arkisin hereillä kahteen ja vkl kolmesta viiteen ja siinä välissä tulee käytyä monta kertaa vessassa ja keittiössä, jonne pääsee kävelemällä ison ja pitkän peilin vierustaa, yleensä kun menen huoneestani niin helposti vältän katsomasta peiliin mutta kun palaan niin minun on jonkun sekunnin ajan pakko katsoa peiliin kun joudun kääntymään huoneeseeni, jolloin näen itseni tumman hahmon peilistä kävelemässä mutta jotenkin vain saan väännettyä siitä "NO NYT SIELTÄ TULEE JOKU MEIKÄN PERÄSSÄ p*rkele" ja äkkiä huoneeseen ja ovi kiinni, jolloin tulee taas rauhallinen olo. Myös aamuisin kun herään istun välillä hetken sängyn reunalla väsymyksen takia jolloin tulee katseltua huoneeni toisella puolella olevaa telkkaria, monta vuotta vanhaa putkikuvaa jonka pinta on täysin heijastava, jolloin näen siitä itseni ja vieressäni ison tumman hahmon joka on tietokonetuolini, mutta silti tulee aina käytyä sekunnin sadasosassa läpi skenaarioita miten vieressäni on demoni tai vastaavaa.
Nämä pelkotilat naurattavat kuitenkin aina jälkeen päin.
"There's something out there and it ain't no man"

Avatar
Murmeli
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Marras 2011, 18:35

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Murmeli » 08 Maalis 2012, 20:38

Trypofobia. eli jos on silleen reikiä rykelmässä, nii tulee kylmät väreet jne :|


http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=61705
tää on kamala. Taas rupes oksettaa kun katoin tuon .__.'
Everyday I'm shufflin ~

Squid
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Kesä 2012, 03:00

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Squid » 12 Heinä 2012, 20:04

Mulla on polvifobia. En pysty koskea polviin enkä antaa polvien koskea mihinkään (korkeintaan housuihin, niinhän käy väkisinkin). Pystyn juuri ja juuri katsomaan polvia, mutta koen nekin vastenmielisinä.
That is not death which can eternal lie, and with strange aeons even death may die.

Elizababy90
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Loka 2013, 03:58

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Elizababy90 » 18 Loka 2013, 05:01

Mä en ainakaan nähnyt tätä noissa listoissa tai muuallakaan viestiketjussa joten mainitaanpas sitten:): Sanguivorifobia, äännetään San- gwee - vor- ee- fo- bia (ei muuten mutta olisin ainakin itse lausunut väärin ellei tuota olisi löytynyt samalta sivulta:D). Tätä sai oikein kaivamalla kaivaa netistäkin. Olin nimittäin aivan satavarma että sille olisi nimi koska luulisi olevan sentään suht yleinen - tai ainakin niin itse kuvittelen:). Kyseessä on siis vampyyrien, tai ylipäätään minkä tahansa verta imevän pelko.
Mulla on itselläni jonkin asteista sanguivorifobiaa, luulisin. Lukkoon en lyö mitään, mutta tämä on niin paljon intensiivisempää ja häiritsevämpää muihin pelkoihini verrattuna ettei se voi ihan normaaliakaan olla. Tiedän varmasti vaan sen että mun vampyyripelon on "kunnolla" laukaissut Eric Maplen "Noidan käsikirjan" vampyyrikuvat - en vieläkään oikein pysty katsomaan niitä reilusti 13 vuodenkaan jälkeen - ja "Scooby Doo ja saaren zombiet"-leffat kissaihmiset (välttelen tätä elokuvaa edelleen:S!). Tästä on hirveän vaikeaa puhua täälläkin, livemaailmasta puhumattakaan. Sarkastinen perhe on jo tehnyt erittäin selväksi että pelkoni on outo ja minä friikki. Tai ei nyt noin jyrkkää palautetta ole tullut, mutta teesi on sama.

Erityisesti saa niskakarvat pystyyn semmonen tilanne että olen syrjäisessä pimeässä paikassa - tai vaihteeksi yksin huoneessa - jonkun ihmisen kanssa. Tämä ihminen sitten paljastuisi vampyyriksi - vielä oikein karmaisevaksi sellaiseksi - ja hyökkäisi kimppuuni. Ei kuullostane ihmeelliseltä mutta on sitäkin pelottavampaa kun oikein alkaa miettiä. HYI OLKOON.

Mukavaa olisi tästä päästä eroon jossain vaiheessa, tykkäisin esim. kävellä ulkona tällaisina kauniina pimeinä syysiltoina mutta pelko häiritsee. *huoh*

Avatar
Heartagram
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Marras 2012, 14:13

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Heartagram » 19 Loka 2013, 05:54

yenn kirjoitti:Pelkään TODELLA PALJON ampiaisia.. siis todella paljon. En saa pelkoa mitenkään haltuun, vaan jokainen kesä on yhtä h**vettiä. Juoksen,kiljun, itken, välillä jähmetyn kauhusta kunnes alkaa hysteerinen kirkuminen ja pakeneminen. Pelkään kuolleitakin ampiaisia. :mrgreen: Eli sen voi luokitella fobiaksi.. hyihhh. Mihinkään muihin ötököihin en reagoi mitenkään.

Sit jotain pieniä pelkotiloja aiheuttaa pimeä+peilit+ikkunat, lähinnä kaikki heijastavat pinnat hämärässä saa mut voimaan pahoin ja välttämään katsekontaktia.. (joku muukin tuolla alussa tän mainitsi).. en kyllä tiedä mistä sekin tulee. Varmaan lapsuuden kauhukertomuksista.




Samaa mieltä, ampiaiset on saatanasta :?
Älä tee pimeässä mitään sellaista, mitä et voi päivänvalossa tunnustaa.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa