Fobiat

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Riikervo » 31 Elo 2008, 13:49

Kai minäkin avaan heikon puoleni ja paljastan pelkoni teille.

Kaikkein eniten pelkään satuttavani jalkani. Tämä enemmänkin trauma kuin pelko, mutta kyllä tuo on ihan niin kammottavaa, että painajaisia siitä näen. Kyseessä on siis vuonna 2004 sattunut onnettomuus, jolloin satutin varpaani niin, että siihen piti laittaa 8 tikkiä. En tahdo puhua siitä enempää, sillä tapaus on erittäin nolo. :roll:

Pelkään olla yksin. En varsinaisesti sitä yksinolemista, vaan sitä avuttomuutta mikä vallitsee sellaisena hetkenä. Minua siis varsinaisesti pelottaa se, että jos minulle sattuu jotain, enkä saakaan apua sillä hetkellä.

Pelkään virkavaltaa. En ole oikeastaan koskaan ollut tekemisissä poliisien kanssa, mutta silti koen heidät jotenkin pelottavina. Vaikka tiedän, että ihmisiä hekin vain ovat, ovat he silti minulle yksi pahimmista pelkäämisen aiheista.

Pelkään lääkäreitä. En uskalla vieläkään mennä lääkäriin yksin, vaikka 18 on jo mittarissa. Liittyy läheisesti ensimmäiseen mainitsemaani pelkoon.

Pelkään tehdä päätöksiä. Pelkään pilaavani elämäni tekemällä huonoja päätöksiä. Aikalailla perfektionististä ajattelemista, mutta menneisyyteni ei ole kovinkaan kehuttava ja nyt kun kaikki on vihdoinkin hyvin, pelkään tuohavani sen tekemällä typeriä päätöksiä.

Eiköhän tässä ole pahimmat heikkouteni.
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

marge15
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 20:46

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja marge15 » 31 Elo 2008, 16:14

Riikervo kirjoitti:Pelkään virkavaltaa. En ole oikeastaan koskaan ollut tekemisissä poliisien kanssa, mutta silti koen heidät jotenkin pelottavina. Vaikka tiedän, että ihmisiä hekin vain ovat, ovat he silti minulle yksi pahimmista pelkäämisen aiheista.

Jännä juttu :) Mä suorastaan "rakastan" poliiseja ja kunniotan, tosin tähän vaikuttaa se, että oon jo 5 vuotta halunnut poliisiks ja musta tulee isona poliisi :D

Avatar
Wendigo
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 01 Syys 2008, 16:26
Paikkakunta: Turku

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Wendigo » 02 Syys 2008, 16:15

Eniten tunnun pelkäävän sitä, mitä kuoleman jälkeen on. Se kun on yksi niistä asioista, mitä vain ei voi tietää.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 02 Syys 2008, 20:54

marge15 kirjoitti:
Riikervo kirjoitti:Pelkään virkavaltaa. En ole oikeastaan koskaan ollut tekemisissä poliisien kanssa, mutta silti koen heidät jotenkin pelottavina. Vaikka tiedän, että ihmisiä hekin vain ovat, ovat he silti minulle yksi pahimmista pelkäämisen aiheista.

Jännä juttu :) Mä suorastaan "rakastan" poliiseja ja kunniotan, tosin tähän vaikuttaa se, että oon jo 5 vuotta halunnut poliisiks ja musta tulee isona poliisi :D

Pitäisitkö poliiseista, jos niillä olisi pinkit puvut?

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja tuputhy » 02 Syys 2008, 21:07

Poliiseista olen aina pitänyt. Pelkoni on se, että joutuisin kuolemaan puukottamalla. En tiedä , mistä se johtuu. Itse kuolemaa en pelkää.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Riikervo » 02 Syys 2008, 22:41

Tonza133 kirjoitti:Pitäisitkö poliiseista, jos niillä olisi pinkit puvut?

En. Kyse ei ole puvun väristä. Poliisit ovat mielestäni pelottavia valtansa vuoksi, eivät pukunsa värin vuoksi.
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

marge15
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 20:46

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja marge15 » 02 Syys 2008, 23:02

Riikervo kirjoitti:
Tonza133 kirjoitti:Pitäisitkö poliiseista, jos niillä olisi pinkit puvut?

En. Kyse ei ole puvun väristä. Poliisit ovat mielestäni pelottavia valtansa vuoksi, eivät pukunsa värin vuoksi.

Tota taas mä kunnioitan ja ihailen, ja sen takia haluun poliisiki :) (en siis siksi että saisin mätätä väkeä syyn kanssa) vaan muutenkin tykkään poliiseista. :geek: Se on vaan mun mielestä niin hieno näky POLIISI! harva ihminen kehtaa mennä puhumaan ilman pakkoa, ja jotkut jopa pelkäävätkin.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Jaarno » 03 Syys 2008, 18:57

Itsellä on melko paha ahtaanpaikan kammo. Jos johonkin joudun "puristukseen" niin joudun ihan kunnolla keskittymään rauhoittumiseen ja tasaiseen hengitykseen etten ala riehumaan :)

Korkeanpaikankammoakin vähän löytyy. Ennen oli pahempi mutta nyt olen päässyt siitä melkeinpä yli.

Avatar
Shxam
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 21:20

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Shxam » 03 Syys 2008, 22:24

Ite pelkään tietysti pimeää, varsinkin silloin kun on kuullut jonkun narahduksen tai muun rasauksen, vaikka tietää että talo se vain "elää".Korkean paikan kammoa on tilanteesta riippuen.Jos vaikka olen sisällä kerrostalossa turvassa niin ei pelota, mutta kerrostalon katolla olisin paniikissa ja todennäkösesti menesin ryömien eteenpäin.Pelkään myös katsoa ikkunoista ulos pimeällä ja jos on valot pois niin peiliin kattominen ei tuu mieleenkään koska pelkään näkeväni valkoiset kasvot (en tiiä miksi juuri tietynnäköiset kasvot, vaikka en muistaakseni ole niitä nähnyt).
Ois hyvä tehä sitä, ja välillä tätäkin, mutta vähiten tulloo virheitä kun ei tee mittää.

Avatar
Calemran
Ylläpitäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 12 Touko 2008, 11:40
Paikkakunta: Pohojanmaa
Viesti:

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Calemran » 14 Syys 2008, 21:15

Pelkään hirveästi ahtaita paikkoja, mutta tällä sitten tarkoitan sellaisia tosi ahtaita paikkoja, jossa liikkuminen on tuskaista. Sitten hämähäkkejä kohtaan minulla on aika suuri kammo. Ei nyt varmaan aivan fobiotasoa, mutta todella hirmuinen silti :D
The wind blows through my heart, shivers me one last time, as I now reach out in the dark, no one there.

Avatar
UkkoPoikaPieni
Maahinen
Viestit: 183
Liittynyt: 10 Syys 2008, 17:02

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 14 Syys 2008, 21:31

Itse kammoan vai korkeita paikkoja.
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

tonzka313
Valaistunut
Viestit: 25
Liittynyt: 13 Syys 2008, 20:35

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja tonzka313 » 15 Syys 2008, 00:00

Minua ei mikään muu pelota fobian tavoin, paitsi jos huoneessani ei ole verhoja ikkunassa niin alkaa pelottamaan että joku tulee ikkunaan vaikka se ikkuna yläkerrassa onkin, toiseksi jos minulla on yöllä tai pimeän aikaan huoneen ovi auki josta näkee aulaamme niin pelottaa kokoajan että näkee siellä jotain tai että joku menisi siellä kun katsoisi sinnepäin, siksi pidänkin verhot pimeällä kiinni ja myös huoneen oven ;)

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Zrud » 15 Syys 2008, 07:05

Itse en pelkää mitään... en edes kuolemaa.
Ei ole syytä tuhlata aikaa pelkoon.
Ja kuolemaa on turha pelätä kun sitä ei voi välttää.
En elä rämäpäisesti, jotta kuoleman riskit olisivat suuremmat.
Mutta olen sujut kaiken kanssa mitä on ja mitä tulee tai voi tulla.
Voisin kuolla kupsahtaa tälläkin hetkellä ja se ei minua haittaisi.
Feel the LOVE

Avatar
Andie
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 21:59

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Andie » 17 Syys 2008, 00:05

Jussiaani kirjoitti:
Olen jo pitkään potenut eräänlaista fobiaa liittyen ikkunoihin ja peileihin. Ei se mikään ihmeellinen fobia ole, mutta joskus ihan itseäkin ihmetyttää, mikä siinä voi olla, että jos on vaikka yksin ja katsoo ikkunaan josta näkyy heijastuksena se huone missä parhaillaan on, niin ei vaan kykene pitkään sitä kuvajaista katsomaan ja jos mahdollista niin jopa välttelee varsinaisen heijastuksen katselua.


Mulla on ihan sama. Nytkin vilkaisin ikkunasta pimeyteen, mutta tuli niin hirvittävä olo etten pystynyt katsomaan kuin ihan hetken...
"You've seen a lot of horror movies? Do me a favour, next time you see one? Pay attention. When someone says the place is haunted, DON'T GO IN!"

Avatar
Erra
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 21 Elo 2008, 09:27

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Erra » 17 Syys 2008, 12:21

Pelkään:
- ahtaita paikkoja
- niljakkaita otuksia, eniten ehkä pieniä, viattomia kastematosia :lol:
- vieraiden kielten puhumista alkuperäiskielisen kuullen

Ennen pelkäsin myös:
- esiintymistä (karissut iän myötä)
- ufoja ja humanoideja (lieventynyt sen myötä, kun olen onnistunut selvittämään itselleni, mistä pelot ovat johtuneet)

Avatar
Sid
Maahinen
Viestit: 153
Liittynyt: 17 Syys 2008, 18:55
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Sid » 17 Syys 2008, 20:23

Pelkään hämähäkkejä ja korkeita paikkoja. Pientä pimeänpelkoa on minulla myös ollut, mutta on mennyt ohi varttumisen aikana.

Hämähäkkejä ja korkeita pleissejä pelkään siis. Hämähkit ovat minusta iljettäviä pitkine, karvaisine jalkoineen ja suurine hampaineen ja useiden silmien kanssa. En pysty edes katsomaan kuvaa hämähäkistä, kun pelkään sen hyppäävän kuvasta naamalleni.

Korkeita paikkoja. Tätä on tuskin mitään vaikea selittää. Minulle tulee siis pieni paniikkihäiriö, jos joudun jonnekin todella korkealle ja katson alaspäin.

Ja lisään tähän vielä hukkumisen. En kuolemaa itsessään pelkää, sehän on aivan normaali vaihe ihmisen elämänkaaressa, mutta kuolema hukkuessa on jotain niin kamalaa, etten voi edes ajatella sitä. Kamalaa tuntea veden valuvan keuhkoihin, ja lopulta täyttävän nämä kun näet silmiesi viimeisenä näkynä pienen valojuovan pimeässä vedessä, ennenkuin ne painautuvat kiinni.

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 20 Syys 2008, 17:27

Chainsaw, missä on Paimio...?
Itselläni oli korkeanpaikankammo ennen, ei nyt kai enää...
sitten hämähäkkipelko on vaihtelevaa, joskus en pelkää, joskus pelkään.
Pimeydenpelko on pysyvä.
Väkivaltaistenkuvienajattelufobia- on kyllä pahin, aina tärisen kauhusta, kun tulee sellaisia ihmeen terroristisia kauhukuvia päähän ja alkaa itse täysin uskomaan niin, että joskus silleen tapahtuu.... :ugeek:
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Ali G- » 20 Syys 2008, 17:29

Valkohai-kammo, mutta itse-asiassa se kiehtoo minua (siis kyseiset valkohait, olis kiva tiirailla niitä sukeltajan häkistä)

Ja sit on oikea kammo, nimittäin pelkään haukkuvia koiria... :oops:
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja tuputhy » 20 Syys 2008, 18:46

En ole kokeillut, mutta olen kuullut, että kuolema hukkumalla olis helppo. Sitten koirakammoiselle: Kuulemma, haukkuva koira ei pure! (kai se itse pelkää niin paljon..)
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Fobiat

ViestiKirjoittaja Ali G- » 20 Syys 2008, 18:47

tuputhy kirjoitti:En ole kokeillut, mutta olen kuullut, että kuolema hukkumalla olis helppo. Sitten koirakammoiselle: Kuulemma, haukkuva koira ei pure! (kai se itse pelkää niin paljon..)


Hiuh!! Kiitti kun kerroit mutta en ota riskiä!
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa