Unissakävely/puhe

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Gitarre » 16 Huhti 2008, 13:18

minä vaan saatan esim vastata äidille jotakin jos hän tulee esim herättämään mutta en ole ollut silloin edes hereillä :D
I'd rather regret doing something than not doing something.

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 29 Touko 2008, 15:25

Olen kuulemma mutissut unissani joskus. En ole kävellyt unissani onneksi, mutta kaverillani kun olin yötä niin hän puhui ja käveli unissaan ja meni alakertaan, laittoi telkkarin päälle ja avasi jääkaapin ja tuli takaisin yläkertaan nukkumaan :O

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Riikervo » 29 Touko 2008, 22:05

Kerran ollessani kaverini ja hänen vanhempiensa kanssa heidän kesämökillään, näin unta kaverini silloisesta poikakaverista. Aamulla herätessäni kaverini isä asteli makuuhuoneesta ja sanoi minulle ilkikurisella äänellä, että olin puhunut unissani. Ei sitten sen tarkemmin kertonut, että mitä olin puhunut. :oops:
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 29 Touko 2008, 23:07

Riikervo kirjoitti:Kerran ollessani kaverini ja hänen vanhempiensa kanssa heidän kesämökillään, näin unta kaverini silloisesta poikakaverista. Aamulla herätessäni kaverini isä asteli makuuhuoneesta ja sanoi minulle ilkikurisella äänellä, että olin puhunut unissani. Ei sitten sen tarkemmin kertonut, että mitä olin puhunut. :oops:


Huh :(
Millanen uni se sitte oli ku piti niin ilkikurisesti tulla sanomaan? :|

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Riikervo » 30 Touko 2008, 21:35

Anti-Gravity kirjoitti:Huh :(
Millanen uni se sitte oli ku piti niin ilkikurisesti tulla sanomaan? :|

No kaverini isän ilmeestä päätellen aika vauhdikas. :roll:
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Eob » 01 Kesä 2008, 00:45

Viimeyönä kävelin unissani, ja heräsin kun tökkäsin silmäni naulakkoon. Auts.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

RobGoblin
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Kesä 2008, 13:52

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja RobGoblin » 05 Kesä 2008, 13:49

Minä en ole kävellyt/puhunut unissani mutta kerran isoveljeni käveli unissaann minun huoneeseeni nosti minut pois sängystäni ja meni itse siihen makaamaan. :D

Kalhe
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 15:05

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Kalhe » 05 Kesä 2008, 15:40

Itse pienempänä huusin unissani kissamme nimeä, mutta muuta ei ole tullut puheltua... Ja myöskin kerran kierin sängyssäni niin kovaa että tömähdin lattialle ja jatkoin siellä kierimistä kunnes pää oli mustelmilla. Äiti tietenkin tuli keskellä yötä katsomaan mitä ihmettä minä vieläkin teen vaikka pitäisi nukkua ja hän löysi minut kieriskelemästä lattialla.. Oli kuulemma sitten aamulla huvittavaa kuunneltavaa kun äiti otti sen asian puheeksi aamiaisella, että sellaista...
"Tappajaorava? Ai missä?!"
"Älä luulekkaan että menisin tuohon örkki-on-takanasi- pilaan..."
"Ai miksi olen hengästynyt? Olisitko sinä hengästynyt jos sinua olisi jahdannut alienit ympäri Suomea?"

Avatar
Full Moon Wolf
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Kesä 2008, 21:08
Paikkakunta: Etelä-Suomalainen aavekylä
Viesti:

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Full Moon Wolf » 18 Kesä 2008, 02:15

Kävely:
Harrastan sellaista kyllä, mutta muuten nukun rauhallisesti. Siitä voin yleensä olla melkein 90% varma etten ole kävellyt unissani, jos herään täysin samasta asennosta mihin olen nukahtanut. Harvemmin sängyssä pyörin. Kerran sitten olin unissani kävellyt, työntänyt koirani pois makuu"sohvaltaan" ja käpertynyt itse sikiöasentoon pedille. Silloinen poikaystävä oli seurannut tilannetta hymysuin ja heräteltyään minut koira katsoi kuin olisi halunnut sanoa "jaaha, kiitosta vaa niin ja haist huilu. että sellane mami tänää. tullaa tönii omasta punkasta pois kesken unien, mut mä en saa nukkuu teidän sängyssä".. Tuli hiukka syyllinen olo ja otin sitten koiran sänkyyn meidän väliin siksi yöksi poikkeuksellisena korvauksena :D (kissat sitten lähtivät mielummin ikkunanlaudalle loukkaantuneen oloisena..)

Puhuminen:
Unissapuhumista juu, ja ERITTÄIN PALJON. Nykyinen mieheni sai suhteen alkuaikoina tietää minusta asioita joita edes paras ystäväni ei tiedä, kun oli kuunnellut unihöpöttelyjäni. Kuulen aina välillä esim. jotain lapsuudenmuistoja kerratessa että "juu, tiedän mitä seuraavaksi tapahtuu. tuossa eräs yö jo kuulin koko tarinan. vaihdetaanko kertojaa?" :lol:

Huumorilla nää onneksi meidän kämpässä menee. Ettei ole ketään joka stressaantuu tms. Mies on sitten tää joka ei höpötä eikä kävele. Potkii ja riehuu senkin edestä kuorsausoodin kera..
Olen synkän, öisen metsän pimeys ja sinä olet kuu joka valaiset pimeyttäni.
Sinä myös edesautat olemassaoloani. Kuulumme yhteen, välttämättöminä toisillemme.
Ilman valoa ei ole pimeyttä. Eikä pimeyttä ilman valoa.

Avatar
Riwander
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 23:47
Paikkakunta: Sänkysi alla
Viesti:

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Riwander » 01 Heinä 2008, 00:47

Täältäkin löytyy yksi unissakävelijä :D

En tiedä monta kertaa olen kipitellyt unissani, mutta pahin oli, kun lähdin käppäilemään Teneriffalla ja olin mennyt jo ulko-ovelle, mutten saanut ovea auki tms. Äitin kertoi tämän, kun reissasin hänen kanssaan ja hän kertoi kysyneensä jonkin yksinkertaisen kysymyksen, en muista kylläkään mitä hän kertoi kysyneensä :? mutta sen oli jotain tyyliin, että mihis olit menossa? Ja minä vastaillut jotain yksinkertaisesti: Mitä? Mihin? Ja peitto oli ollut korvillani : D

Olen käynyt istumassa vessan pöntössäkin joskus ja kävellyt muuten vain. Kotona asuessani oli ovellani sellainen iso lakana. Lähdin kävelemään ja törmäsin siihen lakanaan ja kävin "taistelemaan" sen kanssa ja jotain ihmeellistä unta näinkin, että niinkö mörön kanssa olisin taistellut ja heräsin siihen :D Kesken unissakävelyn heräsin, kun olin kiinni lakanassa ja menin nolona takaisin nukkumaan, sillä vanhempien huone oli vieressä ja isä tuli katsomaan mitä ihmettä hommailin keskellä yötä.

Mutta nykyisin on pelottanut, kun täällä yksikseni asuessani äiti oli tullut käymään ja hän nukkui parvella ja minä kävelin keittiölle :ghost2: Muistelen, että olisin ottanut keittiöllä sakset ja näin unta hiusten leikkuusta. Kamala. Mutta olin jotenkin estänyt sen ja mennyt takaisin nukkumaan. JOS joskus leikkaisin hiukset unissani, hyppään parvekkeelta alas. En kestäisi jos menettäisin metrin pituiset kutrini, joiden kanssa olen elänyt koko elämäni. Mutta yritän olla pahemmin ajattelematta asiaa yöllä, etten tekisi niin. Kyllähän äiti lohdutti, että toivottavasti en tekisi sitä yöllä :roll: Minä en kestäisi sitä.

Olen asunut monia vuosia yksin ja tiedän siitä milloin olen kävellyt unissani, kun nukun parvisängyn alla ja tuon nukkumapaikkani peittää sellainen 3x3 metrinen afrikkalainen lakana ja sen pistän aina reunasta kiinni seinään, jos se on auki, tiedän kävelleeni.

Puhumista on ollut toisinaan. Joskus huusin... eräiden henkilöiden nimiä, jotka olivat tehneet itsemurhia tai muuten kuolleet tapaturmaisesti ylä-aste aikoinani :cry: Eräästä heistä näinkin erikoista unta. Ne unet eivät alkaneet heti ja sitä kesti jotain kolme kuukautta. Näin, kun hän tuli aina luokseni yöllä ja vei minua eräisiin paikkoihin, mistä nyt en kerro. Ja muistan aina olleeni huoneessani tai siinä paikassa, jossa nukuin. Hän tuli niinkö luokseni unissa. Noista nyt en kerro sen enempää, kun kuulostaa niin mielipuolisilta ja kenellekään en ole puhunut :roll: Isäni kertoi nähneensä joskus yöllä, kun hänen tätinsä oli tullut yöllä hänen uneensa ja kätellyt ja hyvästellyt. Sitten seuraavan päivänä isä oli kuullut, että hänen tätinsä oli todellakin kuollut ja samoihin aikoihin, kun hän sen unen näki. Kaikkea sitä.
Kuva
Tosi ystävä
Puukottaa aina edestä

Ui aina vastavirtaan
Pääset lähteelle

Avatar
domino
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja domino » 09 Heinä 2008, 01:16

En ole unissakävellyt, mutta olen kuulemma kerran kysynyt unissani: "Missä on mun karkkipussi?". Minulla oli silloin kova kuume, johtui varmasti siitä. Muuten ei tuollasia kokemuksia ole.

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 09 Heinä 2008, 14:42

Minä en kuulemma puhu tai kävele unissani ainakaan niin, että joku olisi sen huomannut/kuullut, mutta ukkoni tekee sitä yhtenään. Se hiipparoi meidän kämpässä aika usein. Kerran se puhui mulle, sen silmät oli auki, se kävi vessassa ja keittiössä juomassa mehua, eikä muista näistä tapahtumista/jutuista mitään.

Kerran hän otti minua unissaan kädestä ja kysyi: "Mitäs sää oot tehny tolle sun veneelles, ku se on pysyny noin hyvännäkösenä?" Nauratti niin kamalasti. Ei mulla kyllä mitään venettä ole, mutta tuli sellainen kaksimielinen assosiaatio. Mieheni kertoi unissaan nähneensä jonkin mahonginvärisen vanhan huvijahdin ja vanhan kapteenin. :) Ties mitä sekin hävytön on oikeasti nähnyt..
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Riikervo » 09 Heinä 2008, 19:17

Isäpuoleni käy aika usein keskellä yötä unissaan syömässä. Hän kävelee keittiöön ja tekee voileipää. Aamulla keittiö onkin sitten sen näköinen, että joku on taas ollut unissaan syömässä. Aika usein unohtuu nimittäin tavarat pöydälle ja voiveitsikin osu välillä ohi leivän. :roll:
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja ninjani » 21 Heinä 2008, 14:00

Olen kuullut, että joskus, kun ihminen puhuu unissaan, niin jokin henki/kummitus yrittää kertoa jotain. En tiiä onko totta, mutta kuitenki. Jos joku nyt tietää mitä tarkoitan.
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
Andie
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Heinä 2008, 21:59

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Andie » 22 Heinä 2008, 22:32

Mä olen aina harrastanut unissakävelyä ja -puhumista. Saan aina kuulla siitä. :D

Varhaisin tapaus, jonka muistan on varmaankin tuosta viiden vuoden takaa, kun asuimme vielä kolmikerroksisessa kerrostalossa. Olin yöllä noussut sängystä, ottanut koulurepun selkääni ja poistunut huoneestani. Laitoin saappaat jalkaan, avasin oven ja menin rappukäytävään. Äiti heräsi siinä vaiheessa kun ovi pamahti, meni katsomaan huoneeseeni ja huomasi etten ollut siellä. Koska olin ennenkin kävellyt unissani, äiti avasi oven ja näki kun haparoin kohti valokatkaisijaa. Äiti sitten huokaisi helpotuksesta ja kuskasi minut takaisin sänkyyn. Enkä edes herännyt. :roll:
Toinen unissakävelytapaus oli samassa kerrostalossa, mutta varmaankin n. 3 vuotta sitten. Kaverini oli meillä yötä, ja näin painajaista että talli, jossa hevosemme asui, oli tulessa. Nousin sitten kuulemma hädissäni ylös, kyykistyin patjan tasoon ja aloin repimään kaveria vaatteista. Kaveri oli koko ajan hereillä, ja säikähti ekaksi kamalasti, mutta sitten nousi ylös patjalta ja meni kauemmas, jolloin luovutin ja menin takaisin sänkyyni. Kaveri nauroi. :lol:
Sitten on vielä sellainen, missä en tarkalleen ottaen kävellyt unissani, mutta touhusin kuitenkin. Asuin jo täällä nykyisessä kodissa, tämä tapahtui n. puolisen vuotta sitten. Oltiin siskopuolen kanssa valvottu edellisyö, ja siinä kun lueskeltiin kirjoja sängyillä (meillä oli sängyt sillälailla että niiden välissä oli n. puoli metriä), ja minä nukahdin. Sisko polttaa tupakkaa, ja sillä oli sytkäri sängyn päällä. Olin kuulemma laahautunut sängyn reunalle ja ottanut sytkärin, mumissut jotain ja napsutellut sitä, ilmeisesti yrittänyt saada päälle. :D Sisko säikähti ja otti sytkärin pois, ja heräsin. Vähän naurettiin jälkeenpäin. :)

Unissapuhumiseni ovat todellakin outoja ja melko nolojakin. Harrastan tätäkin paljon, puoliakaan en muista, mutta puhunut olen. Joskus vain mumisen.
Eräs melko huvittava tapaus oli noin vuosi sitten. Minun ja siskoni huoneen ovenkahva avautuu väärinpäin, ja huusin kuulemma unissani "Väännä sitä ylöspäin! Ylöspäin!". Siskolla oli taas hauskaa. ;)
Toisen kerran sisko oli päivällä soittanut minulle sen "Tulin minä kaapista ulos"- kappaleen ja yöllä olin alkanut laulaa sitä. ;D Ihan nuotin vierestä kuulemma, mutta kyllä siitä tunnisti! :D

Muuta ei mieleen nyt muistukaan... Mutta onhan noita. ;D
"You've seen a lot of horror movies? Do me a favour, next time you see one? Pay attention. When someone says the place is haunted, DON'T GO IN!"

Avatar
Kenshin
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Elo 2008, 14:49

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Kenshin » 02 Elo 2008, 20:05

Minä en puhu enkä kävele unissani mutta pikkuveljeni tekee niin. Yksi ilta monta vuotta sitten vanhin isoveljeni oli katsellut pitkälle yöhön jotain kauhuleffaa kun hän tunsi että ihan kuin joku kattoisi häntä. Hän makasi sillä hetkellä sohvalla ja kurkkasi sitten ylöspäin. Siinä minun pikkuveljeni oli tullut sohvan taakse ja oli tuijottanu toista veljeäni silmät puoliksi auki. Veljeni pelästyi aika paljon kunnes älysi että se toinen nukkuu

Avatar
SHap
Alieni
Viestit: 125
Liittynyt: 08 Elo 2008, 00:33
Paikkakunta: Oulu/Jyväskylä

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja SHap » 08 Elo 2008, 19:43

Gitarre kirjoitti:voikohan eläimet kävellä unissaan :?:

Siskon patalaiska kissa harrastaa syömistä unissaan. Hupaisan näköistä, kun kieli lipoo ja kauhea maiskutus kuuluu.
Kerran sohvalla nukkuessaan pomppasi kesken unien pystyyn ja tassutteli sohvalta alas. Kuului vain mätkähdys, kun lattialle tipahti. Vähän aikaa katteli ihmeissään ympärilleen ja alkoi uudestaan nukkumaan.
S*** HAPPENS. Mostly to me, so don't worry.

The_Nameless
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:40

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja The_Nameless » 16 Elo 2008, 15:52

Juu en kävele unissani, mutta olen paha suustani näemmä unissanikin...

Välillä kuulin pikkuveljeltä sellasta juttua, että olin kiroillut kuin rekkamies koko yön. :D V*ttua ja saa*anaa oli siis tullut aika paljon.

Sitten olen kuulemma viime vuonna puhunut unissani tai oikeastaan huutanu sitte...

Esimerkkejä:

Kuka per*ele tunki mun kännyn leivänpaahtimeen?!

Ja sit kun mulla oli Lada kovas kunnos niin unissanikin tullut huudeltua kaikkea. :D

"Ei sitä bensaa sinne pistorasiaan kaadeta."

"Kuka kusi ilmanputsariin?"

"Perhanan mummelit alta pois tai saatta maistaa aitoa Ladaa."

Joo, en niin ylpiä oo siitä mitä on tullu huudeltua, usein kyllä pyörin unissani, kerrankin olin noussu istumaa sängylleni ja kaatunu sit niska edellä sänkyyn, kuinka ollakaan, olin vetäny itteäni sängyn päätyyn päin ja löin pääni seinään. :D

Tosin kaverini vielä pahempi... Olin kerran sillä yötä ja sen sängyn vieres patjalla maas, heräsin yöllä kun kaverini pölötti ja pyöri väkkäränä, aloin miettimää mitä se tekee, nii ku nostin päätäni, eikös tämä potkase täydeltä laidalta turpaan. :D Meikä epäonnen ilmentymä: Aina jokin osuu mun kaaliin.

JeiBei
Alieni
Viestit: 131
Liittynyt: 07 Elo 2008, 13:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja JeiBei » 16 Elo 2008, 20:57

--
Viimeksi muokannut JeiBei, 20 Kesä 2017, 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Werttinen
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 15:18
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Werttinen » 22 Elo 2008, 23:15

Joo meikälläkin on näitä unessapuhumisia ja hupaisia juttuja tullut en ny satu muistumaan niitä :D toivottavasti en oo huudellu vaa mitää sopimatonta :lol:
Eksyin kerran viisauden valtatielle.


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron