Unissakävely/puhe

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja viltsu » 03 Marras 2008, 08:24

Juoksin viime yönä ympäri kotia ja huusin japsit hyökkää. :D
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Doc
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Marras 2008, 16:23

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Doc » 19 Marras 2008, 18:16

Tullut oltua sairaallassakin jo unissakävelyn ansiota... Nukuun yläkerrassa ja äiti herätti minut veripäissä alakerrasta rappusten vierestä peitto päälläni.
Olen puhunutkin unissani huutanut apua jne.
Ari Turusen kirjassa "Hyvän ja Pahan merkit" sanotaan että jonkin teorian mukaan unissa puhumiset ja kävelyt johtuvat yön aikana tulleen demonin riivaamisen takia
Kuva
Uskokoon ken tahtokoon

Avatar
oozie
Valaistunut
Viestit: 36
Liittynyt: 17 Marras 2008, 02:53

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja oozie » 19 Marras 2008, 18:27

joskus kuulema lapsena oon lähteny käveleen unissaa..ainakin näin äitini kertoi. ite kuulema höpötän ummet ja lammet aina unissaan :D kerran kaverini nukkui vieressäni ja huuteli: mä tuon kyllä ne lääkkeet yms. oli siinä kyllä naurussa pitelemistä :mrgreen:

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Jaarno » 23 Marras 2008, 23:23

Muutama vuosi sitten kannoin unissani semmosen pienen matkatelkkarin vessanpöntön päälle. Oli siinä aamulla ihmettelemistä kun menin vessaan ja siinä on pöntön päällä telkkari.

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Riikervo » 23 Marras 2008, 23:56

Ukkoni käveli perjantai-lauantai välisenä yönä unissaan. Hätkähdin oikein kun toinen nousi niin ripeästi sängystä ja lähti kävelemään ulko-ovelle. Onneksi tuo sattui niin myöhään yöllä, ettei naapurit olleet hereillä - hän nimittäin oli ilkosillaan! Ukkoni käveli ovelle, avasi sen, sulki pidettyään ovea auki n. puoli minuuttia ja hoiperteli sohvalle makaamaan. Kävelin sitten perässä kysymään että mikä oli hätänä, niin eipä tuolta vastausta tullut. Tönäisin hänet hereille, niin viluhan hänellä oli ja ohjasin hänet sitten takaisin sänkyyn lämpimän peiton alle.

Aamulla kun kyselin, niin hänellä ei ollut mitään muistikuvaa tapahtuneesta. Onneksi hän ei lähtenyt ulos yöllä, muuten olisi voinut tulla hypotermia siinä pakkaskelissä.
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Aurelia » 07 Joulu 2008, 16:28

Poikani käveli viimeksi viikko sitten unissaan. Ilmestyi yht'äkkiä olohuoneeseen, käpertyi jalkojeni juureen silmät tyhjyyteen tuijottaen ja raapi päätään. Kysyin että oliko hän nähnyt pahaa unta ja poika totesi että "tää on tää mun vieras" ja palasi päätään raapien takaisin omaan sänkyynsä. :D
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Zrud » 07 Joulu 2008, 23:31

täs vähä aika sitte epäilen että kävelin unissani.
kävin koisimaa pistin herätys kellon yöpöydältä päälle.
ja aamulla kun heräsin olikin pöydällä 2 kalja pulloa. 1 tyhjä 1 avaamaton.
tai jos olin ne kaapista yöllä janoon hakennut niin en kyllä asiasta mitn muista.
Feel the LOVE

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Aurelia » 10 Joulu 2008, 10:58

Viime yönä poika taas käveli unissaan. Tuli sanomaan, ettei pysty nukkumaan kun hänelle näytetään menneitä ampumisia. Seisoin ihan sängyn vieressä kun poika huhuili mua silmät auki ja lähti kävelemään mun ohi. Tarrasin käsivarresta ja talutin sänkyynsä ja poika mutisi että "äiti, miksen mä tunne sua?" ja itki hetken ja jatkoi sitten unia. Aamulla sille oli oli noussut korkea kuume :(
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Katepillar
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Elo 2008, 13:25
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Katepillar » 10 Tammi 2009, 20:41

Minä kerran kipeänä kävelin unissani porukoitten makuuhuoneeseen aamulla, herätin porukkani ja kysyin että "Mikä on veturi saksaksi?". Oli mukava kuunnella juttuja aamusella yöllisestä seikkailustani :D .

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja viltsu » 10 Tammi 2009, 20:47

Joo...Olin kuulemma viime yönä kussu uuniin. Äiti oli istunu sohvalla ja kattellu kun teen jotain keittiössä. Äiti oli kuulemma menny kattoon ja olin kussu uuniin. Oli tänään kiva siivous. :D
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 10 Tammi 2009, 21:39

viltsu kirjoitti:Joo...Olin kuulemma viime yönä kussu uuniin. Äiti oli istunu sohvalla ja kattellu kun teen jotain keittiössä. Äiti oli kuulemma menny kattoon ja olin kussu uuniin. Oli tänään kiva siivous. :D

Tiedän yhden kaverin, joka on kussut sekä jääkaappiin, että videonauhurin päälle unissaan.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Jaarno » 11 Tammi 2009, 02:06

Itse tunnen tyypin joka kusi sohvalle. Olin hänellä joskus yökylässä ja heräsin sitten kun kaveri hoiperteli yli (nukkuin patjalla lattialla) ja alkoi kusemaan sohvalle.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja viltsu » 11 Tammi 2009, 09:41

Nyt pitää tästä lähtien käydä kusella ennen nukkumaan menoo. :D
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 13 Tammi 2009, 12:31

Unissakävelyä joskus pienenä tuli "harrastettua" Nykyään enää puhun unissaan. Kerran olin jättänyt yöksi kameran kuvaamaan ja katselin sitä seuraavana päivänä niin kauhea pulina rupes käymään. Tosin en saanut siitä mitään selvää koska puhuin niin nopeasti :D
Better to reign hell, than serve in heav'n

blood
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 13 Tammi 2009, 16:22

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja blood » 13 Tammi 2009, 16:54

No en kauheasti puhu nukkuessani, mutta kerran yöllä tuli huudettua täysiä EI!

Jehabi
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Heinä 2009, 16:43

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Jehabi » 15 Heinä 2009, 00:12

Empä tiedä voiko tätä sanoa unissapuhumiseksi, piti herätä siskoa lentokentälle vastaan toinen siskoni tuli herättelemään olin sanonut vaan että "eikö ookkin hyvän näkönen" olin luultavasti nähnyt kauniita unia ja äitinikin oli vielä käynyt kysymässä että lähdenkö mukaan mutta olin höpissyt jotain ihan omia :oops: onneksi en ollut sanonut mitään että v***** että on hyvä per**

edit.

nyt tulee mieleen että äiti tai isä oli taluttanut mut vessaan kun olin nukahtanut sohvalle James Bondia katsoessani ja siitä sänkyyn ei mitään muistikuvaa kummastakaan tapahtumasta.

Ja tietysti nämä maagiset puhelimen sammuttamiset ilman heräämistä varmasti monta minuuttia etsii sitä kännykkää huoneen toiseltapuolelta ja pää melkein mustelmilla.

Avatar
Art
Kummitus
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 17:27

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Art » 28 Heinä 2009, 23:06

Itse olen vain kerran puhunut unissani. Olin noussut istumaan ja kysynyt että missä pikkuveljeni on. :P En edes varmaan nähnyt unia vielä silloin, kun olin vasta nukahtanut. Heräsin itse heti tuon sanottuani.

Kaverini sen sijaan puhuu monestikkin meillä ollessaan unissaan. Varsinkin kerran säikähdin hirveästi, kun yksi alkaa yhtäkkiä kyselemään kauhean ihmeissään, että "mikä tuo on?!". Minä sitten hädissäni että " Mikä? Mitä sää näet?". "Tuola katossa on punaisia kelloja. Kaikkihan niitä näkee", sanoi kaveri. Sitten tajusin, että tyyppi puhuu unissaan ja käskin sen jatkaa unia. On se sitten jotain puhunut kerran, että kuinka sitä ärsyttää jokin ja vähän sen jälkeen jotain tappamisesta. Ö.ö Oli aika pelottavaa. ; D Kerran sitten jotain puhui, että laitetaan kirjat pyörimään. Puhuin siinä sitten jotain sen kanssa, ja aamulla tyyppi muisti nähneensä jotain unta siinä vaiheessa ja muisti kun oli puhunut minun kanssa kirjojen pyörittämisestä. Oli kuulemma ollut vihainen silloin, kun en ollut ymmärtänyt, että mitä se sillä tarkoitti. Onhan se kaikkea muutakin puhunut ja saa aina olla varuillaan, jos se yöllä jotain tekee, että onko se hereillä vai unessa.
"It's completely fake world we live in."

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 28 Heinä 2009, 23:23

Itse kävelin paljon pienempänä unissani. Nykyään nukun kai jotenkin niin pinnallista unta, että jos sanon jotain unissani, niin herään heti puheeseeni.

Sisareni, joka nukkuu samassa huoneessa kanssani, puhuu melkein joka yö unissaan. Siinä sitten aina miettii, että onko se nyt hereillä vai ei, ja varsinkin jos se alkaa tiuskimaan minulle että "ole sinä nyt siinä hiljaa!!!" yms. Koskaan se ei muista aamuisin mitään tapahtuneesta.
Ja arvatkaa, kerran se tuli keskellä yötä hapuilemaan minun sängylleni. Ja auta armias miten säikähdin, kun kädet hipoo selkää siinä. Olin saada jonkun sydänkohtauksen ja muistan potkineeni siskoni (aika väkivaltaisesti) pois! :D


Joskus on muuten niitä unissakävelyjä, joissa yhtäkkiä kesken unen tulee ajatus esimerkiksi että "pitääkin käydä katsomassa, ovatko sukat kuivat". Ja sitten lähtee pesuhuoneeseen kokeilemaan sukkia. Onkohan se niin kuin puoliksi unissakävelyä, vaikka itse ainakin olen ollut tietoinen siitä mitä teen (plus, siitä on täydet muistikuvat), mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Hmmhmm.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
JJ42
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 09:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja JJ42 » 29 Heinä 2009, 02:54

Mun exä puhu paljon unissaan ja havaitsin että kun puhuin sille takas ni se alko jossain horroksessa keskustelemaan mun kanssa, heh! Ja hauskinta oli että silloin aina kun kysyin jotain, sain 100% rehellisen vastauksen :D Tosin se ei kestänyt ikinä kauaa kun se jo vaipu mumisten takas uneen.. mutta jännä juttu, ja se selosti aika tarkasti myös niitä unia joita oli justiinsa nähnyt, kun niistä kyselin :)

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Unissakävely/puhe

ViestiKirjoittaja Tenkku » 29 Heinä 2009, 13:40

Minä puhun joskus unissani. Sisko aina naureskelee jos on ollut kuulemassa kun en ite tietenkään muista mitään. Ehkä hauskin mitä hän on kertonut minun sanovan on: "Älä paina niitä kukkia ko UFOt hyökkää muute !!". Joskus myös huidon ja viittelöin jotai käsilläni. Nykyään se on jäänyt vähemmälle.
Fabulous babe


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa