Pelottavat Yöt ja yö unet

Jooga, meditaatio, hypnoosi, transsi, unet, gurut, mystiikka ym. henkisyyteen liittyvä
Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Tenkku » 01 Joulu 2009, 23:01

Tuli mieleen eräs tosi vanha uni jonka näin joskus pentuna mutta muistan sen ko eilisen.
Olin kahen aikuisen naisen ja toisen skidin kanssa keskellä jonkilaista maailmantuhoa, joka paikka oli hiiltynyttä ja tulta ja laavaa oli ylt ympäriinsä. Kuljettiin just jotaki laavavirtaa pitkin kivien päällä, ja ne akkelit sano että laavaan ei saa koskea koska se imasee mukaan. Sitte se toine pentu vähä väliä koski vahingossa siihe laavaan ja siltä imastu aina päällisiä pois. Siltä uupu nahka jo toisesta jalasta, käsistä ja päästä. Sitte yhtäkkiä siltä lähti jotenki silmäki. Muistan ko katoin sitä ja se vaa parku hirveellä äänellä että se haluaa sen silmän takas. Sillä näky vaa liha niistä kohista mistä oli lähteny iho. Sitte me lähettiin joitaki mustia "liaaneja" pitkin jonku luolan toiselle puolelle. Sitte se pentu totta kai tippu ja imastu kokonaa jonnekki nevadaan. Muuta en muistakkaa, mutta tuota unta pelkäsin sitä sillo iha sikana.

Sitte oli kans yks toinen iha naurettava uni jota pelkäsin aivan sairaasti sillo skidinä. Siinä minä olin siskon kans jonku velhon tykönä, ja sitte ko me lähettiin nii taivaalta sato sitkeätä mansikkajäätelöä ja mansikkaviiliä. Sisko sano että meän pitää äkkiä keretä jonku talon katolle ennenkö maailma peittyy ja me kuollaan. Me lähettiin täysillä juokseen ja kaikkialla oli iha mustaa, paitsi jäätelö ja viili oli vaaleenpunasta. Sitte me nähtiin iso kerrostalo, jonka katolla oli hulluna porukkaa + meiän perhe. Muut huus täysillä "tulkaa tänne !" ja siinä oli pitkät tikkaat joita pitkin sisko ja minä lähettiin kiipeämään. Sitte minä löin pään niihi tikkaisiin ja tipuin, sisko vaan huus. Ja siihen heräsin ja aloin itkemään. Ehkä sen takia en syö enää mitään mansikkajäätelöitä tai vastaavia. Nykyään iha nauran ääneen ko muistelen tota unta.
Fabulous babe

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 02 Joulu 2009, 14:44

Edellisyönä taaaas unihalvaus. Aina yhtä karmivia, tosin tälläkertaa tajusin sen olevan unihalvaus ja pelotti silti aivan pirusti. Ja en ymmärrä kun yhdessä vaiheessa pystyin jopa liikkumaan kunnolla :o Näin taas sen tavallisen mustan tyypin joka näissä on yleinen näky. Mutta tuntui kuin koko kehoni olisi ollut puuduksissa jonkun aikaa, eli siis pisteli ja kihelmöi joka paikkaan ja menin peiton alle jopa piiloon kun pelotti niin paljon se musta kaveri joka seisoi aivan vieressä ja katseli. Ei ole tämmöistä kokemusta unihalvauksesta edes tullut. Huomasin olevani unihalvuksessa koitin huutaa, ja sain karjuttuakin ja sitten kihelmöi ja pisteli ja menin peiton alle.. huhhuh
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 02 Joulu 2009, 14:56

Minulle tuli kerran nukkumaankäydessä kamala pistävä ja kihelmöivä kohtaus. Sattui joka paikkaan ja todellisuudentaju pimeni täysin.. En tuntenut enää alaruumistani. Tämä halvauksentunne eteni pikkuhiljaa yhä ylöspäin päähän asti. Silloin päässäni tuntui siltä kuin sitä olisi puristettu kokoon ja että se räjähtäisi kohta... Kaikkialla oli ihan mustaa ja tuntui kuin olisin poistunut tästä maailmasta jonnekin muualle..
Se oli aika pirun pelottava kokemus, vaikka ei kestänytkään kuin ehkä pari minuuttia. En ollut unessa silloin, enkä tiedä vieläkään mistä se johtui. En muista, että olisi koskaan käynyt mitään samantapaista. Kenties jonkinlainen unihalvaus joka ei tapahtunut unessa?
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
ShadowPeople
Muumio
Viestit: 261
Liittynyt: 12 Touko 2008, 03:34

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja ShadowPeople » 02 Joulu 2009, 15:00

Tähtiensusi kirjoitti:Minulle tuli kerran nukkumaankäydessä kamala pistävä ja kihelmöivä kohtaus. Sattui joka paikkaan ja todellisuudentaju pimeni täysin.. En tuntenut enää alaruumistani. Tämä halvauksentunne eteni pikkuhiljaa yhä ylöspäin päähän asti. Silloin päässäni tuntui siltä kuin sitä olisi puristettu kokoon ja että se räjähtäisi kohta... Kaikkialla oli ihan mustaa ja tuntui kuin olisin poistunut tästä maailmasta jonnekin muualle..
Se oli aika pirun pelottava kokemus, vaikka ei kestänytkään kuin ehkä pari minuuttia. En ollut unessa silloin, enkä tiedä vieläkään mistä se johtui. En muista, että olisi koskaan käynyt mitään samantapaista. Kenties jonkinlainen unihalvaus joka ei tapahtunut unessa?

Mahdollisesti, tuo minun oma kokemukseni oli myös hieman samantapainen. Mutta itse tosiaan havahduin tuohon tilaan unesta ja mietinkin siinä, että "jaha unihalvaus" ja sitten rupesi pelottamaan ja huomasin pystyväni silti liikkuvan vaikkakin hieman tökerösti ja kaikkalle kihelmöi
Better to reign hell, than serve in heav'n

Avatar
matruska
Valaistunut
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 09:19
Paikkakunta: Kontiolahti/Lehmo

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja matruska » 12 Tammi 2010, 07:53

Näin eilen illalla mielenkiintoisen unen. Tietysti sitä lisää etten ole nähnyt unia/saatikaan muistanut niitä varmaan puoleen vuoteen. Menee näin: Oli sota, olin amerikkalaisten puolella ja vastassa oli saksalaisia. Liikuimme porukassa talojen ympärillä ja yksi omamme oli ampumistornissa jota meinasin ampua koska luulin sitä saksalaiseksi. Jonkin aikaa siellä sodittiin jne. Sitten ei enään saksalaisia näkynytkään. Sitten tulee kuva jossa juoksen täysillä jotain metsän laitaa pitkin, hieman sivussa ja otan monia kipeitä luodin osumia ympärikroppaa, yritän juosta mutta niitä tulee vaan lisää. Lopulta kaadun maahan ja en tunnekkaan kipua. Hengitän todella syvää ja tuijotan jotain ladonseinää. Päähän tulee jonkinsortin muistikuvia, niitä en muista. Sitten välillä näen itseni makaavan siinä maassa. Näytän ehkä joltain 24-28vuotiaalta. Parta yms. Mutten ollut itsesiinä, joku muu. Sitten tunnen kuolevani. Samassa hetkessä huomaan nähneeni unta ja yritän herätä. Herättyäni kaikki on hyvin ja huokaisin helpotuksesta etten ollutkaan kuollut vaan se oli unta. Mutta kaikkein todentuntuisinta ikinä.

Jälkeenpäin ihmettelen voisiko tuo kertoa jostain edellisestä elämästäni? hmm :tapu:

Avatar
Nemuska
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 10 Syys 2009, 16:35

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Nemuska » 12 Tammi 2010, 10:42

Painajaiset on olleet harvassa jos ei lasketa kammottavia hammaskipu-unia. Niissä tunnen painetta leuoissa, kihelmöintiä ja lopuksi kipua kun alan sylkeä verta ja hampaita käsiini. Unessa peilistä katsottuna naamassa ja suussa ei ole mitään vikaa mutta hampaita putoilee enemmän kuin loogisesti olisi mahdollista. Nämä unet ahdistaa järjettömästi ja joka kerralla unessa ajattelen "Ei taas...!"

Yksi varsinainen painajainen muistuu kyllä. Unessa heräsin keskellä yötä siihen, kun kuulin makkarin oven avautuvan. Käännyin vilkaisemaan ihan tokkuraisena ovelle, joka oli rakosellaan niin, että hämärässä huoneessa erottui vain musta viiva. Makasin selälläni ja kuuntelin tassuttelua lattialla ja kissani hyppäsi sängylle viereeni. Ihmettelin miten se on suljetun oven saanut auki ja miten se nyt yöllä viereen tulee kun ei normaalisti niin tee. Kissa istui melkein olkapääni päällä ja tuijotti minua. Todella läheltä.
En muista mitä unessa tein. Joko liikahdin vaihtaakseni asentoa tai vain suljin silmät hetkeksi haukotellessa, mutta kun katsoin kissaa uudelleen sen silmät olivat hohtavan jäänsiniset ja ammottivat suurina. Pupillit olivat todella pienet. Ahdistuin ja säikähdin mutten liikkunut minnekkään. Tuijotin vain. Samalla huomasin miten kissan suu oli haljennut korviin asti ja se irvisti. Kaikki hampaat sairaassa irveessä suu hieman rakosillaan. Unessa vedin peiton kasvoilleni säikähdyksestä.

Heräsin tähän ja katos vaan, olin todellisuudessakin vetänyt peiton pään yli. Hengitin kiivaasti ja happi oli loppua peiton alta mutta pelotti niin helvetisti tulla pois koska pari sekuntia aiemmin olin nähnyt vieressäni oman leppeän kisun muuttuneena ahdistavaksi hirviöksi. Ajattelin kuitenkin että en voi tänne jäädä piiloon ja nyt peitto lähtee, oli ulkopuolella joku mölli tai ei. Eihän siellä mitään ollut tietenkään mutta unen saaminen oli hankalaa tuon jälkeen.
Kaikelle löytyy selitys, oli se sitten mikä tahansa.
"You can't always have everything. After all, where would you put it." Niinpä.

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Tenkku » 12 Tammi 2010, 11:57

Nemuska kirjoitti:Heräsin tähän ja katos vaan, olin todellisuudessakin vetänyt peiton pään yli. Hengitin kiivaasti ja happi oli loppua peiton alta mutta pelotti niin helvetisti tulla pois koska pari sekuntia aiemmin olin nähnyt vieressäni oman leppeän kisun muuttuneena ahdistavaksi hirviöksi. Ajattelin kuitenkin että en voi tänne jäädä piiloon ja nyt peitto lähtee, oli ulkopuolella joku mölli tai ei. Eihän siellä mitään ollut tietenkään mutta unen saaminen oli hankalaa tuon jälkeen.


Tuo on muuten todella ahdistavaa kun näkee jotain tuollaista jostakin joka asuu saman katon alla. Muistan joskus nähneeni jonkinlaista painajaista koirastamme ja kun heräsin se makasi vieressäni lattialla, ja koiralla on vielä tapana tuijottaa taukoamatta (tämä on erityisen häiritsevää jos yrittää keskittyä esim. läksyihin). Oli hieman semmonen apua-olo.
Fabulous babe

Avatar
Adurodiel
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Tammi 2010, 00:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Adurodiel » 26 Tammi 2010, 23:25

Mulla on niin sekopäisiä unia etten jaksa niitä edes alkaa aukomaan (yleensä kun kerron niistä ihmettelee miten oon vielä hengissä). Onneks suurin osa on selkounia :) Yleisin "painajainen" (kevyimmästä päästä mutta silti hirmu ahdistava) on että mun kissat karkaa avonaisesta ovesta tai ikkunasta :? Ne on kuitenkin niin rakkaita ja pelkästään ajatus siitä että joku niistä karkais/häviäis on tosi ahdistava.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja aavenainen » 17 Helmi 2010, 16:34

näin viime yönä että suuri kirkko murtui palasiksi ja sitten olin valkoisessa/vaaleassa huoneessa missä jokin näkymätön hyökkäsi kimppuuni. (tämä ei nyt ollut mikään pelottava ennemminkin jännä ja ahdistava uni) :)
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
kummo
Kummitus
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Helmi 2010, 13:58

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja kummo » 25 Helmi 2010, 16:59

Näin unta jostain vajasta.. Oon nähny sen unissani ennenkin. Ikäänkuin edelliskerralla siihe vajaan liittyi joitain murhaajia jotka tappoi ihmisiä siel vajas, jätti epämääräisiä (vihjeitä) yms.

Nyt viimeyönä ois ollu ikäänku "jatko-osa" edelliselle.. nyt ne tyypit ois ollu kuolleet. Juoksin jotain piiloon, en muista mitä enkä edes et olinko kauhuissani, halusinko vain rauhaa vai huijasinko kaveria tai mitn.. löysin jonku kirjeen ja aloin puhua jollekkin niist edellisen unen tapahtumist ja tyyliin "oletetaan että kaikki ne 'legendanpitäjät' ovat jo kuolleet".. muistan vain et vaik sanoin noin niin jokin asiassa epäilytti ja tunsin jonkin läsnäolon.. muistaakseni vielä kuvakulma vaihtui niin että "kameran" etualalla näkyi jokin varjo joka ois voinu olla ihminen..

Jos miun alitajunta ois ohjaaja jossai leffas (jolla on potentiaalia jne), ni se palkittas kyl varmasti :mrgreen: :peukku:

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja heartyhug » 26 Maalis 2010, 22:53

Näin yhden tosi kummallisen unen tässä lähiaikoina.
Seisoskelin yöllä pimeässä huoneessani ja yhtäkkiä koko huone alkoi jotenkin vääristymään ja tärisemään ja jokapuolella näkyi jotain ihme hahmoja. Ja ihan niin kuin huone olisi ollut väärinpäin. Ajattelin heti, että tää on taas joku paha uni ja yritin sitten nipistää itseäni, että heräisin. En kuitenkaan herännyt millään. Sitten päädyinkin siihen tulokseen, että oon saanut jonkun kohtauksen ja että mun tarvii hakea apua tai kuolen.
Nipistelin sitten vielä lisää ja aloinkin lopulta pikkuhiljaa heräilemään sängystäni. Oli kyllä pelottavan aidon tuntuinen uni. :o

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 29 Maalis 2010, 17:21

Tsekkaahan "Unihalvaus" topicci. Kuulostaa jonkinasteiselta unihalvaukselta. :)

Itseä ärsyttää kun ei tämmöisiä pelottavia unia ole vähään aikaan tullut. Viikonlopun unisaldo oli kahvinkeittoa, maitopurkin valintaa ja nukkumaan yrittämistä. Jännittävät on unet.

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja heartyhug » 29 Maalis 2010, 17:58

Juu täytyykin käydä tsekkaamassa. :)

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja heartyhug » 29 Maalis 2010, 18:07

Kannattaa hommata piikkimatto. :D Sitä kun käyttää ennen nukkumaan menoa, niin rentoutuu ja saa untakin, vaikka kahviakin olisi juonut. Ainakin mulla auttaa.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Jaarno » 30 Maalis 2010, 15:01

Heh. Tosiaan sitä meinasin että unta olen nähnyt nyt kahvinkeitosta, maitopurkin valinnasta ja nukkumaan yrittämisestä. :)
Yleensä on ihan pelottavia/jännittäviä ollut ja niistä tykännytkin mutta nykyään tuommoisia vain tullut.

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja heartyhug » 30 Maalis 2010, 16:43

Aijaa. Ymmärsin vähän väärin.

No sit kyllä tosiaan.. heh.. todella mielenkiintoisia unia. :D
Voisin lahjoittaa puolet mun unista. Välillä tuntuu että näen vähän liian paljon kummalisia/kamalia unia.

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja thebel » 15 Huhti 2010, 14:04

Toissayönä koin jännittävän unen, oikeastaan en muista siitä muuta, kuin että huomasin, että maanjäristyksiähän on tapahtunut ympäri maapalloa lyhyen ajan sisällä, ja mieleeni paloi kuva, jossa näkyy 2 voimakasta maanjäristystä jossain kartassa. Paikasta en ole varma, mutta vuoristoista ja kuivaa aluetta näkyi. Seuraavana päivänä katsoin jälleen näitä paikkoja, missä on järissyt, ja yllätys yllätys, huomasin että Yellowstonen alueelle oli ilmestynyt yksi järistys ja myöhemmin toinen maanjäristys tapahtui etelässä päin, juuri noilla paikoilla, missä olin unessa ne nähnyt. Järistykset olivat voimakkuudeltaan hieman yli 3 Magnitudia

Toivottavasti ei vain ollut enneuni, vaan jonkin sortin Deja Vu.
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Laura » 18 Huhti 2010, 22:51

Mun unissa taas esiintyy hyvin usein karhuja jos jotain eläimiä :o En tajuu mistä nekin tulee. Yleensä ne on pelottavia ja niitä paetaan, kerran unessa jouduin ampumaan jonkun muun kanssa niitä kiven päältä, kun ne tavoitteli meitä :D

Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Shakaali » 09 Touko 2010, 02:24

Laura kirjoitti:Mun unissa taas esiintyy hyvin usein karhuja jos jotain eläimiä :o


Täällä myös nähdään usein unta juuri karhuista. Monesti aika jännittäviä. Yhdessä minkä muistan, niin piti kävellä karhuja täynnä olevan metsän läpi. Mukana oli jopa ilmakivääri. Tietenkin se vaan ärsytti niitä hyökkääviä petoja.

Hämärin pelkoa herättänyt uni oli kyllä, kun jossain lähistön metsissä asui valkoinen norsu. Unessa vielä selittivät että se on ainoa luonnonvaraisena elävä norsu pohjoismaissa. En itsekään tiedä mitä pelottavaa on norsussa, mutta herätessä olin kyllä aika säikky. Outo mielentila ilman syytä.

Avatar
Art
Kummitus
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 17:27

Re: Pelottavat Yöt ja yö unet

ViestiKirjoittaja Art » 16 Kesä 2010, 01:59

On tässä muutaman yön aikana ollut hirveää ahdistusta. Sekä hereillä että nukkuessa. >.< Kaikki alkoi joskus viime viikon alussa kun eräs yö olin erittäin ahdistuneella päällä. Kaikki tuntui pelottavalta ja uhkaavalta ja tuskin uskalsin alakerrassa käydä, kun hirvitti niin kauheasti. Parasta näissä öisissä ahdistukissa on, ettei edes tiedä kunnolla mitä pelkää. Päivänvalolla niitä on vaikea selittää itselle, saatika sitten muille. Joskus aiemminkin tällaista on ollut, muttei varmaan ikinä näin kauan.

Joka ilta kaikki alkaa suurinpiirtein samalla tavalla: Ensin kaikki on hyvin, sitten alkaa tuntua pientä ahdistusta, seuraavaksi kaikki vanhat ja uudet pelot (nekin mitä on ollut ihan pienenä) herää taas ja valtaa mielen. Lopuksi säikkyy jo omaa varjoaankin. Yöllä sama meininki jatkuu. Unet on lyhyitä, mutta niitä on paljon. Suurin osa ahdistavia ja osa ihan painajaisia. Mitään yhdistävää tekijää en ole vielä löytänyt näille kaikille unille. Korkeintaan se ilmapiiri ja ahdistus. Yhdessä unessa joku nainen tappoi itsensä meidän saunaan, yhdessä meidän pihan mökin (olemattomalla) ullakolla oli jonkun oudon ukon paha kaksoisolento, yhdessä pelasin jotain tietokonepeliä, jossa alkoi tapahtua joitain ahdistavia asioita, yhdessä joku outo mies hyökkäsi meille ja alkoi ammuskella. Muuan muassa tuollaisia on ollut.Olin viime viikolla muutaman yön kaverilla, ja silloin vastaavaa ei ollut... Muuten tuota on ollut joka yö. Järkihän tässä lähtee kun ei saa nukkua rauhassa...

Kysymys siis kuuluu, onko kellään muulla ollut vähänkään vastaavaa? Ja osaako kukaan sanoa mistä tällainen voisi johtua?
Varsinkin tuo vanhojen pelkojen herääminen uudestaan on ärsyttävää, kun niistä on luullut jo päässeensä eroon... Ja osa niistä tuntuu vaikuttavan päivisinkin.
"It's completely fake world we live in."


Palaa sivulle “Henkiset asiat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa