outo mini pyörremyrsky

Tieteen hyväksymät anomaliat, sekä erikoiset asiat joille on löytynyt luonnollinen selitys
Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: outo mini pyörremyrsky

ViestiKirjoittaja Gitarre » 10 Joulu 2008, 19:28

Nemesis kirjoitti:
Sid kirjoitti:Saatteko te jonkinlaista seksuaalista mielihyvää siitä, että pääsette nostamaan vanhoja aiheita sanomalla jo aikaisemmin sanotut asiat? (<- Retorinen kysymys, EI tarvitse vastausta.)

toki, me oomma masokistejä ;)

Huoh.... Et näköjään tiedä mikä on masokisti? :roll:
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: outo mini pyörremyrsky

ViestiKirjoittaja Regendos » 10 Joulu 2008, 19:31

Vanhan aiheen nostamisessa ei ole mitään väärää, jos siihen onoikeasti järkevää vastattavaa.

Edit: Sid, me juuri puhuimme privana tästä offtopicin viljelemisestä. Jos sitä asiaa on niin mene ja pistä sitä privaa sille aiheen nostajalle äläkä toru minua siitä, etten ole tätäkään viestiä privana pistänyt.

Ja tiedoksi kaikille tästä offtopiccaamisesta: Offtopicia tulee joissain määrin aina eikä se ole rikos. Silloin kun aihe alkaa suttaantumaan rankasti ihan muusta kuin sille tarkoitetusta asiasta, (puhuttaen yli sivun jauhamisesta) niin asialle pitäisi jotain tehdä.

Ja please, käyttäytykää ihmisiksi.

Avatar
Nemesis
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 18:49

Re: outo mini pyörremyrsky

ViestiKirjoittaja Nemesis » 13 Joulu 2008, 10:53

Gitarre kirjoitti:
Nemesis kirjoitti:
Sid kirjoitti:Saatteko te jonkinlaista seksuaalista mielihyvää siitä, että pääsette nostamaan vanhoja aiheita sanomalla jo aikaisemmin sanotut asiat? (<- Retorinen kysymys, EI tarvitse vastausta.)

toki, me oomma masokistejä ;)

Huoh.... Et näköjään tiedä mikä on masokisti? :roll:

tiän mä kyllä :'D masokisti on henkilö joka saa nautintoa jos joutuu alistetuksi ja seksuaalisesta 'kivusta', ei kyl oikeen sopinnu tohon mihin vastasin mut :'D
We're Bleeding Well In Hell

Avatar
Nemesis
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 18:49

Re: outo mini pyörremyrsky

ViestiKirjoittaja Nemesis » 13 Joulu 2008, 10:54

ei höpö repeen aina tälle aiheen nimelle ku alottaja luulee ihan tosissaan et tos on jtn paranormaalia?
We're Bleeding Well In Hell

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: outo mini pyörremyrsky

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 13 Joulu 2008, 19:43

Nemesis kirjoitti:
Gitarre kirjoitti:
Nemesis kirjoitti:
Sid kirjoitti:Saatteko te jonkinlaista seksuaalista mielihyvää siitä, että pääsette nostamaan vanhoja aiheita sanomalla jo aikaisemmin sanotut asiat? (<- Retorinen kysymys, EI tarvitse vastausta.)

toki, me oomma masokistejä ;)

Huoh.... Et näköjään tiedä mikä on masokisti? :roll:

tiän mä kyllä :'D masokisti on henkilö joka saa nautintoa jos joutuu alistetuksi ja seksuaalisesta 'kivusta', ei kyl oikeen sopinnu tohon mihin vastasin mut :'D

tai kivusta ylipäätään... tai whatever :roll:
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Tiituli83
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 20:02
Viesti:

Re: outo mini pyörremyrsky

ViestiKirjoittaja Tiituli83 » 10 Touko 2009, 21:15

Joo vanha aihe jo =P mutta kirjoitan silti xD pitäiskö noista teijän jutuista tehä ihan oma sekopää aihe -.- jännän näköisiähän nuo pikkuiset pyörteet ovat =) vaikka ihan tavallisia luonnon ihmeitä ovatkin (tavallisia ihmeitä O.o) :alien2: mun luokkakaveri meni kerran sellasen "sisään" ja vaikkei se ees nostanu sitä ilmaan tai mitään muutakaan vastaavaa, sillä oli sen jälkeen pääsekasin :D sinne meni se äikän tunti hölötykseen siitä pikkupyörteestä xP
Kaikki on kummallisia >.< maailmanloppu tulee ja nyt siitä selitetään jo radiossakin O_O hui!

hiijenlampi
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Elo 2009, 04:23

Re: outo mini pyörremyrsky

ViestiKirjoittaja hiijenlampi » 02 Syys 2009, 17:47

believer kirjoitti:muistan ku joskus pienenä olin ulkona ja naapurin pellolt tuli semmone varmaa 4 metrii korkee ja 2 metrii levee pikkune pyörremyrsky josta mulla ei oo mita muistoja ku se et se oli aika heikko ku ei jaksanu ees kolmivuotiast poikaa (eli mua) ilmaa.valitettavasti mulla ei oo kuvaa ees siitä paikasta ku me muutettii sieltä pois ku mä olin vissii jotai 5 vai 6-vuotias :x mun mielestä se oli vähä outoo ku se vaa osu muhun ja katos heti. :o :shock:


Ei hätää eikä pelkoa. Ilmiö on ihan luonnollinen. Esim keväällä tuulisina päivinä voi nähdä miten tuulenpyörre sieppaa multaa pellolta todella korkeallekin. Näin kerran tuollaisen "mini-trombin" kiepauttavan vettä joesta n.10 metrin korkeuteen. Tuollainen pyörre on yleensä niin heikko, että kun se osuu vaikka ihmiseen, se vaimenee.
Ilmiöllä on muistaakseni ihan oma nimikin, jota esim säätieteilijät käyttävät.

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: outo mini pyörremyrsky

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 28 Syys 2010, 10:48

hiijenlampi kirjoitti:
believer kirjoitti:muistan ku joskus pienenä olin ulkona ja naapurin pellolt tuli semmone varmaa 4 metrii korkee ja 2 metrii levee pikkune pyörremyrsky josta mulla ei oo mita muistoja ku se et se oli aika heikko ku ei jaksanu ees kolmivuotiast poikaa (eli mua) ilmaa.valitettavasti mulla ei oo kuvaa ees siitä paikasta ku me muutettii sieltä pois ku mä olin vissii jotai 5 vai 6-vuotias :x mun mielestä se oli vähä outoo ku se vaa osu muhun ja katos heti. :o :shock:


Ei hätää eikä pelkoa. Ilmiö on ihan luonnollinen. Esim keväällä tuulisina päivinä voi nähdä miten tuulenpyörre sieppaa multaa pellolta todella korkeallekin. Näin kerran tuollaisen "mini-trombin" kiepauttavan vettä joesta n.10 metrin korkeuteen. Tuollainen pyörre on yleensä niin heikko, että kun se osuu vaikka ihmiseen, se vaimenee.
Ilmiöllä on muistaakseni ihan oma nimikin, jota esim säätieteilijät käyttävät.


Trombi eli tornado liittyy ukkosrintamiin, Trombi joka syntyy veden yllä kutsutaan myös "vesipatsaiksi", selkeällä kelillä syntyviä pyörretuulia sanotaan "pölypyörteiksi", englanninkielisessä tekstissä nimi on muistaakseni "dust devil". :)
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.


Palaa sivulle “Hämärän rajamailla”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa