UNIHALVAUS(KO?)

Tieteen hyväksymät anomaliat, sekä erikoiset asiat joille on löytynyt luonnollinen selitys
Avatar
JJ42
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 09:41
Paikkakunta: Hyvinkää

UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja JJ42 » 29 Kesä 2009, 12:38

Tällainen tapaus kävi minulle reilut 10 vuotta sitten ja muisto siitä on säilynyt kirkkaana tähän päivään asti. Oli kesä ja oltiin pikkuveljen kanssa kahdestaan kotona, minä nukuin makuuhuoneessa ja velipoika olohuoneessa.Se oli aamuyö, jotain 3-4 välillä ja olin vasta mennyt nukkumaan. Makasin vasemmalla kyljelläni naama seinään päin(en ollut vielä ihan täysin unessa) kun yhtäkkiä tuntui kun joku otti kiinni hartiastani(niskan ja hartian välistä)! j*malauta että säikähdin, kun tiesin että siinä huoneessa ei ollut muita kuin minä..olisin varmasti kuullut jos broidi olisi tullut huoneeseen! Se kosketus tuntui ihan helvetin kylmältä ja koko vartalo meni ihan jäykäksi ja tärisin kauttaaltaan, tuntui kuin olisin ollut ihan jäässä koko mies. En meinannut saada silmiä kokonaan auki ja halusin sen"käden" pois siitä olkapäältä ja yritin huitaista taaksepäin kyynärpäällä, mutta en pystynyt liikkumaan.. Mielestäni taistelin sitä liikkumattomuutta vastaan ehkä minuutin, ehkä vähän alle ja sitten kun "halvaus" laukesi vihdoin, huitaisin ilmaa kyynärpäälläni. Nousin salamana istumaan , katselin ympärille ja yritin rauhoitella itseäni. Ketään ei siis ollut huoneessa, mutta eräs asia sai taas sykkeen nousemaan..nimittäin minun roskakori oli oven edessä, eikä siinä pöydän alla missä sen olisi kuulunut olla. Ja kun se huoneen ovi oli huoneeseen aukeava ja roskakori kiinni siinä ovessa, niin tiesin ettei velipoikakaan olisi voinut olla syypää tähän tapahtuneeseen. Ja kyllähän minä asiasta siltä kysäisin vaikka tiesin jo etukäteen.
Tässä samassa asunnossa tapahtui pari muutakin, vähintäänkin kummallista asiaa(jotka minä ja veljeni molemmat koettiin) ja siellä oli aikanaan joku entinen asukas"tarjoilija" kuollut(fakta), ja hujuja kuului jälkeenpäin että olis tehnyt itsemurhan, mutta siitä ei oo varmuutta. Mutta niistä ehkä myöhemmin sitten.
Nyt kiinnostaisi muitten mielipiteet ja kommentit unihalvauksesta. Vasta muutama päivä sitten luin siitä ja siihenhän kuuluu mm. näköharhoja, tuntoharhoja, kuuloharhoja ja usein tunne jonkun "pahan" läsnäolosta.. Jotkut pistävät myös abduktiotapaukset sen piikkiin.. No, omassa tapauksessani jäi se roskakori häiritsemään ja se outo epämiellyttävä tunne mikä siitä jäi!
Kommentteja? Mielipiteitä?

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja Jaarno » 29 Kesä 2009, 14:13

Kyllähän tuo ihan perus unihalvaukselta kuulostaa. Samantapaisia itsellä ollut. (Kuten varmaan kaikilla muillakin joilla sellainen on ollut)
Tuosta roskiksesta en nyt pahemmin osaa sanoa. Eiköhän siihenkin jokin selitys ole.

Tämänkin olisi vaikka esim. kokemukset threadiin voinut laittaa. Annetaan nyt anteeksi kun uusi käyttäjä. ;)
Käytä seuraavan kerran hakua.

Avatar
JJ42
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 09:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja JJ42 » 29 Kesä 2009, 14:21

Joo, mä yritin tolla search toiminnolla ettiä oisko unihalvauksesta puhuttu täällä jo, mutta en löytänyt.. Tosin on vähän hakusessa vielä tän foorumin toiminta ja muutenkin, heh! Mikä on "thread"?
Ja kerro ihmeessä sun kokemuksesta!

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja Jaarno » 29 Kesä 2009, 14:30

Threadilla siis tarkoitan topicia, aihetta. Noh, tämä minkä teit juuri itse. :)

viewtopic.php?f=39&t=95&st=0&sk=t&sd=a&hilit=uni
viewtopic.php?f=39&t=521&p=25346&hilit=uni#p25346
viewtopic.php?f=39&t=4&st=0&sk=t&sd=a&hilit=yleinen+uniaihe

Siinä nyt muutama mihin voisit postata. :)
Vaikka unihalvaukselle ei taitanutkaan topicia löytyä.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 29 Kesä 2009, 17:44

Kyllä unihalvaukselle vielä jokunen aika oli topicinsa. Mihkäs se on kadonnut?

Joo unihalvaukselta kuulostaa. Samaa kokenut itse jo monia vuosia, en kyllä musita hetkeen kokeneeni mutta aina välillä.

Itelle tulee juuri tuollaisia kuin kuvailit, sellanen "pahuuden läsnäolon tunne" mikäli tajuat ja sitten samaa rataa kuin selitit. Joskus jopa tullut kaksi tai kolme kertaa uudestaan samaan putkeen, sen takia aina vähän jännitänkin unihalvausta koska en voi koskaan tietää kauan se kestää. Ei ole mitään inhottavampaa kun saada unihalvaus ja kun sen luulee loppuvan se tuleekin takas jonkun muutaman sekunnin päästä...

Kerran muistan olleeni siten perin, että selkä oli seinää päin, niin muistan nähneeni jotain varjojen liikettä mutta aika sumeasti jo puhtaasti siksikin, etten nuku silmälasit päässä. Ja viimeksi kun muistan kokeneeni, kuulin ensin oudon sairaalapedin renkaiden(sellatteen mitä teevesarjoissa ainakin näkyy) tjv. kitinää ja sitten tuli sellanen älytön suihkukoneen ääni ja samat kouristukset/kysy olla liikkumatta. Se oli jotain ennen kokematonta.

Se on kanssa kumma, että unihalvaus tuntuu aina yhtä epämukavalta... Vaikka oon kokenu niitä jo pienestä muksusta asti!

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja Hartsa » 29 Kesä 2009, 19:47

Minullakin ollul kerran, pari unihalvaus.. tai ehkä useammin kun arvaankaan kun en välttämättä ole yrittänyt liikkua kyseisessä tilassa aina. Pahan läsnäolofiiliksen on kyllä päässyt monesti kokemaan, ja ne ei kyllä kovin mukavia ole.. varsinkaan yhdistettynä unihalvaukseen.

Jippohan unihalvauksen rikkomiseen lukemani mukaan on keskittyä liikuttamaan jotain pientä ruumiinosaa koko tahdonvoimalla.. pottuvarvasta/peukaloa tms.. heti kun saa pienen liikahduksen aikaiseksi niin halvauksen pitäisi purkautua. Itse en ole jippoa päässyt kokeilemaan, niin toimivuutta en omakohtaisesti voi kommentoida. Tietysti niissä fiiliksissä voi olla vähän hankala keskittyä täysin mihinkään, mutta jos unihalvaus on yleinen tapahtuma, niin eiköhän se treenillä rupea onnistumaan.

Mitenkä pitkiä teillä sitten yleensä unihalvaukset ovat olleet?

Selityksiähän unihalvaukselle on useampiakin.. eräs tieteellisempi versio on aivojen dissosiaatio kehosta, eli aivojen linkki kehoon tavallaan katkeaa kun ihminen saavuttaa unitilan, jottei nukkuja heilu ja huido potentiaalisesti vahingoittaen itseään samalla kun matkisi unessa kokemiansa tapahtumia. Eräs toinen selitys on taas spontaani astraaliprojektio, eli heräät kesken astraaliprojektion, jolloin sinun astraalipuoliskosi on seikkailemassa pitkin maita ja mantuja, kun taas kehon puolisko yleensä näkee unta saman ajan.. mutta kesken tämän jos heräät syystä tai toisesta niin tällöin olet halvaustilassa kunnes projektio päättyy.. monia muitakin löytynee.
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 08 Heinä 2009, 05:51

Itsellänikin on ollut aikoinaan ''unihalvaus''..se on tila jossa s*atana yrittää ennen aikojaan vetää ihmisen sielun kadotukseen,se on sähköistä ja pimeää energiaa,jossa ihmisen sielu yritetään vatää syvyyteen,helvettiin joka sijaitsee maapallon sisällä.

Pahan läsnäolo joka liittyy aina ''unihalvaukseen'' on saatanan läsnäolo ja järkyttävä pelko.
Ihminen on vielä maan päällä asuessaan turvassa ruumiissaan,eikä s*atana voi viedä ihmisen sielua ennen aikojaan
Jumala on säätänyt jokaiselle ihmiselle eliniän kuinka kauan ihmisen on määrä elää ja sen aikana hän kutsuu tavalla ja toisella ihmistä Kristuksen Jeesuksen luokse.

Ihminen pystyy vielä ruumiillaan kontrolloimaan ''unihalvausta'' koska on vielä turvassa ruumiissaan,mutta iänkaikkisuutta ajatellen ihmisen sielun turva tältä ikuiselta pahalta löytyy ainoastaan Kristuksessa Jeesuksessa.

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 11 Heinä 2009, 13:06

Rabiljus kirjoitti:Itsellänikin on ollut aikoinaan ''unihalvaus''..se on tila jossa s*atana yrittää ennen aikojaan vetää ihmisen sielun kadotukseen,se on sähköistä ja pimeää energiaa,jossa ihmisen sielu yritetään vatää syvyyteen,helvettiin joka sijaitsee maapallon sisällä.

Pahan läsnäolo joka liittyy aina ''unihalvaukseen'' on saatanan läsnäolo ja järkyttävä pelko.
Ihminen on vielä maan päällä asuessaan turvassa ruumiissaan,eikä s*atana voi viedä ihmisen sielua ennen aikojaan
Jumala on säätänyt jokaiselle ihmiselle eliniän kuinka kauan ihmisen on määrä elää ja sen aikana hän kutsuu tavalla ja toisella ihmistä Kristuksen Jeesuksen luokse.

Ihminen pystyy vielä ruumiillaan kontrolloimaan ''unihalvausta'' koska on vielä turvassa ruumiissaan,mutta iänkaikkisuutta ajatellen ihmisen sielun turva tältä ikuiselta pahalta löytyy ainoastaan Kristuksessa Jeesuksessa.


^ Sinä voit ajatella tuon noinkin mutta minusta unihalvaus liittyy siihen että aivot ei ole kokonaan hereillä .
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja aavenainen » 11 Heinä 2009, 23:25

itse en ole unihalvauksia kokenut mutta ainankin yhden tutun naapuriin oli mies murhattu ja siellä tapahtui kaikenlaista omituista.. naapuri kyseli ikävästä musiikista joka oli hänen kotonaan kuulunut ja kukaan muu ei tätä "musiikkia" ollut kuullut.. tuli vaan mieleen tuosta roskiksesta joka ei ollu paikallaan?

ellet sitten ole tuon halvauksen/valveunen aikana siirtänyt sitä itse?
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
JJ42
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 09:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja JJ42 » 26 Heinä 2009, 02:42

Oon kyllä ihan varma etten liikkunut sinä aikana, paitsi kun halvaus lakkasi.. Se on vaan metityttänyt se roskis, ihan ku se ois ollu siellä sen takia etten pystyis asiaa tieteellisesti selittämään. Siinä kämpässä tapahtu muutakin outoa..suiku meni yöllä itekseen päälle ja aamuöisin herättiin usein broidin kanssa tiskaamisen ääniin, siis kn hanaa valutetaan ja tiskit kolisee.. Vaikka ketään muita siellä ei silloin ollut kun minä ja veli. Nykyään siinä asunnon tilalla on semmonen marttakerho, jossa vanhukset käy päivisin juoruilemassa. On monta kertaa tehny mieli mennä kysymään onko mitään outoa tapahtunut, mutta ei oo viittiny kun kaikki ne oudot asiat tapahtui kuitenkin aina yöllä/aamuyöllä..

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja aavenainen » 11 Elo 2009, 20:40

tuli tuosta mieleeni että lappeenrannassakin käsittääkseni kerrostalo jossa myös kuuluu tiskaamisen ääniä tavaroita siirtyy hahmoja näkyy ilmeisesti sotatantereelle rakennetusta talosta kyse.. siskon kamu kerto vaan kokemuksistaan kun oli tenavia hoitamassa ko talossa:)
toisen roska voi olla toisen aarre.

Laura
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Huhti 2010, 21:35

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja Laura » 18 Huhti 2010, 23:08

Tuli mieleen tosta tiskauksen äänestä, että eikös siellä joku tarjoilija kuollut? Se voi olla yhteydessä siihen, tosin eiköhän jokainen ihminen elämänsä aikana tiskaa.. itse en ole kokenut unihalvausta enkä haluaisikaan :S

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja carcass » 19 Huhti 2010, 00:00

JJ42 kirjoitti:Oon kyllä ihan varma etten liikkunut sinä aikana, paitsi kun halvaus lakkasi.. Se on vaan metityttänyt se roskis, ihan ku se ois ollu siellä sen takia etten pystyis asiaa tieteellisesti selittämään. Siinä kämpässä tapahtu muutakin outoa..suiku meni yöllä itekseen päälle ja aamuöisin herättiin usein broidin kanssa tiskaamisen ääniin, siis kn hanaa valutetaan ja tiskit kolisee.. Vaikka ketään muita siellä ei silloin ollut kun minä ja veli. Nykyään siinä asunnon tilalla on semmonen marttakerho, jossa vanhukset käy päivisin juoruilemassa. On monta kertaa tehny mieli mennä kysymään onko mitään outoa tapahtunut, mutta ei oo viittiny kun kaikki ne oudot asiat tapahtui kuitenkin aina yöllä/aamuyöllä..

Muistatko oliko suihkun lattia märkänä kun suihku oli mennyt itsestään päälle? Entä miten tiskien laita, olivatko ne liikkuneet fyysisesti altaassa tai olivatko ne märkiä vedestä?
Itse olen asunut pari vuotta kerrostalossa, jossa seinät olivat kuin paperia, jos naapuri meni yöllä tai aamulla aikaisin suihkuun, siihen heräsi varmasti.. sillä se kuulosti niinkuin kämppäni suihkussa olisi joku ollut. myös television katselu ja elämisen peruskolinat kuuluivat läpi selvästi.
Nämä kuitenkin korostuivat yöllä, kun muuten oli hiljaista.. päiväsaikaan normaaliääniin ei tullut kiinnitettyä liiemmin huomiota, sillä niihin tottui.

manalainen74
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Elo 2010, 10:21

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja manalainen74 » 26 Elo 2010, 10:44

Juu, unihalvauksesta on itsellä useitakin kokemuksia,yleensä eivät ole olleet kuitenkaan kauhean pelottavia,enemmänkin epämukavia. Eräs tapaus on kyllä jäänyt mieleen hyvin. Asuin vielä kotona vanhempieni luona ja nukuin omassa huoneessani. Heräsin sitten yöllä epämiellyttävään tunteeseen ja havaitsin etten voinut liikkua...yritin kovasti pinnistellä silmiä auki tai liikuttaa kättäni, mutta mitään ei tapahtunut. Janottikin kovasti ja ajattelin että perkule nyt liiku keho että pääsen juomaan...no kehoni sitten tokeni ja nousin ja menin yläkerran vessaan juomaan. Muistan tulleeni vessasta yläkerran tasanteelle vesilasi kädessäni ja katsahtaneeni alakertaan vieviin rappusiin. Tässä kohtaa näin kaiken ikäänkuin hidastetussa filmissä...siinä seistessäni näin rapuissa leijailevan vaalean muodottoman usvan joka ikäänkuin väreili ilmassa...muistan kuinka lasi lensi lattialle hidastetussa kaaressa ja minä syöksyin peiton alle. Tässä kohtaa kuitenkin heräsin ja fiilis oli ikäänkuin mitään äskeisestä ei olisi tapahtunut. Oli sitten pakko mennä vessaan tarkistamaan vesilasi ja se oli paikoillaan,tosin märkänä eli olin siitä juonut kuitenkin. Tuntui oudolta pitkään, mutta pistin lopulta ihan normi unihalvauksen piikkiin.

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja Koalani » 31 Loka 2010, 02:03

Unihalvaus johtuu usein maahansidottuneista sieluista -kummituksista-, siis niistä kuolleista ihmisistä, jotka ovat jääneet tänne. Ne jätti jotain kesken, tai ne ei tiedä kuolleensa, tai ne kuoli negatiivisillä tunteilla. Negatiivisilla tunteilla on matala värähtely ja koska meidän ulottuvuudellakin on matala värähtely, ne sielut jää tänne. Ne imee energiaa eläviltä ja se käsi, joka koski JJ42 oli varmaan sellaisen sielun käsi. Ja se laittoi roskiksen oven eteen. Kun ne saa energiaa, ne pystyy tekemään semmoisia temppuja.

Monesti unihalvaus johtuu demonien hyökkäyksestä. Demonit on siis pahoja henkiä, jotka voi tulla ihmisistä, eläimistä, avaruusolennoista, jne. Nää henget unohtaa viime elämänsä ja täyttyy negatiivisellä energialla ja niiden ainoa halu on tuhottaa. Ne hyökkää ihmisiin unessaan sekä saadakseen energiaa että pelästyttääkseen niitä. Pahoin virhe, minkä voi tehdä on just pelätä, koska pelko on niiden ravinto. Voi joko yrittää liikuttaa vartaloa tai kutsua Arkkienkeli Mikael paikalle. Sehän on vastuullinen taistelusta demoneja vastaan.

Muhun on hyökätty unessani vain kerran. Se oli siis uni, jossa pimeä olento tuli mua kohtaan. Mä seisoin kaverin kanssa muurin edessä ja olento työnsi sormeaan mun vatsaa vastaan. Mä en voinut liikkua, mut mä löysin jossain vaiheessa voiman potkaista sitä. Ja se häipyi. Mä luulen, et manalainen 74 näki myös unta, kun lasi oli paikallaan. Eli se joi siitä, mut kohta, jossa se putosi oli siis unta.

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja Koalani » 31 Loka 2010, 02:09

Niin, ja astraalimatkastakin unihalvaus voi varmaan johtua, niin kuin on mainittu tässä aikaisemmin.

olematon
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Heinä 2011, 12:48

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja olematon » 14 Heinä 2011, 13:54

Olin nukkumassa keskellä yötä ja heräsin kun minua kuristettiin, tuli helvetin jähmettynyt olo ja tuijotin vaan eteeni kun tyhjyys kuristi minua. Asun kerrostalossa, kukaan ei ole kuollut täällä, luulisin. Kyseessä voi olla myös reptiliaani neljästä ulottuvuudesta.

''When your mind wakes up from sleep quicker than your physical body, and you feel someone pushing down on you or "watching" you, it is a Reptilian (or other kind of alien) in the fourth dimension.

If your mind wakes up quicker than your body, then your mind cannot exist in the third dimension because your third-dimensional human body is still asleep. Thus, your mind switches to the fourth dimension and is able to experience fourth-dimensional reality. ''

Kuva

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: UNIHALVAUS(KO?)

ViestiKirjoittaja Koalani » 07 Marras 2011, 02:39

Lys se voisi olla pelkkä demoni tai bahomeh (vampyyri). Jos se oli eka kerta, kun se tapahtui, älä ajattele sitä enää, sillä sä voisit vetää sitä uudelleen puoleesi.


Palaa sivulle “Hämärän rajamailla”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron