Paranormaaleja aiheita käsitteleviä kirjoja?

Rajatieto ja -viihde, yhdistykset, kultit, historia, eli alan kulttuuri sekä lieveilmiöt
Avatar
Art
Kummitus
Viestit: 82
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 17:27

Re: Paranormaaleja aiheita käsitteleviä kirjoja?

ViestiKirjoittaja Art » 29 Heinä 2009, 15:40

Vastaanpa tähän aiheesee, vaikka vaikuttaa aika kuolleelta.

Itse olen pienenä lainaillut paljon tuota jo mainittua "Aaveiden atlasta". Hyvin mielenkiintoinenhan se oli. Voisi ehkä joskus uudelleen lainata. Omistan myös itse (myös jo mainitun) Judy Alleninin "Yliluonnollista"-krjan. Hyvin kattava kirja aiheesta. ^^ Löytyy paljon tietoa vähän kaikesta yliluonnollisesta. Muutaman kerran tullut lukaistua läpi. Omasta mielestäni myös Usko ta älä!-kirjat ovat hyödyllisiä yliluonnollisesta kiinnostuneille. Niissä nimittäin käsitellään myös mm. aaveita, ufoja, itsestään palamiseen syttymistä, poltegreistiä ym. Hyvin mielenkiintoisia siis ovat.
"It's completely fake world we live in."

Speedy
Valaistunut
Viestit: 44
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:57
Paikkakunta: Nivala

Re: Paranormaaleja aiheita käsitteleviä kirjoja?

ViestiKirjoittaja Speedy » 24 Helmi 2012, 00:20

Tämän kysymyksen voin varmaan sijoittaa tänne. Tietääkö kukaan mitään grimoireja (magiaa ja noituutta käsittelevä kirja) ja että mistä niitä voisi ostaa/tilata? Itselläni on yksi grimoire, ja se on Musta raamattu.

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Paranormaaleja aiheita käsitteleviä kirjoja?

ViestiKirjoittaja carcass » 06 Maalis 2012, 00:58

Speedy kirjoitti:Tämän kysymyksen voin varmaan sijoittaa tänne. Tietääkö kukaan mitään grimoireja (magiaa ja noituutta käsittelevä kirja) ja että mistä niitä voisi ostaa/tilata? Itselläni on yksi grimoire, ja se on Musta raamattu.

Jos nyt haluat etsiä grimoirea sanan oikeassa merkityksessään, niin vaihtoehtoja kyllä löytyy, mutta niiden saatavuus on sitten toinen juttu. (se, kuinka paljon tekemistä grimoirella on oikeasti vakavasti otettavan kirjallisuuden kanssa on kokonaan toinen asia).
Mutta jos silti hyvää grimoirea haluat lukea niin tutustu esim H.P Lovecraftin kirjallisuuteen ja sitä kautta vaikkapa Necronomiconin johonkin versioon.
Jos haluat sitten lukea jotain informaatioarvoltaan suurempaa niin Malleus Maledicarum toiminee.

Avatar
Varjotar
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 22:51

Re: Paranormaaleja aiheita käsitteleviä kirjoja?

ViestiKirjoittaja Varjotar » 04 Maalis 2019, 18:56

Jos fantasia kiinnostaa, niin kirjallisuutta löytyy yllin kyllin kyllä.
Uutuutena Conn Iggulden Darien-sarja, jossa käsitellään näitä asioita loistavasti.
Hieman villimpää menoa löytyy Robin Hobbilta. Itse en niin jaksa kirjassa sitä tapaa, jolla näitä kykyjä ja niiden maailmaa kuvataan, vaikka ajoittain se kiehtookin niin kovasti.
I do not know if you do not know.. :ghost:


Palaa sivulle “X-Kulttuuri”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija

cron