Saatananpalvonta

Rajatieto ja -viihde, yhdistykset, kultit, historia, eli alan kulttuuri sekä lieveilmiöt
Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 11 Syys 2008, 15:38

chrissy666 kirjoitti:Saatananpalvojat päässeet vauhtiin venäjällä, Puukottivat uhrejaan rituaalimaisesti 666 kertaa, paloitelleet ne, keittänyt ja syöneet.. Voisin sanoa että hiukan sairasta touhua.. Uhrit olleet kuullemma nuoria gootteja. Hauska että iltalehden otsikossa ensin puhutaan kannibaaleista, mutta teksti kertoo heidän olleen Saatananpalvojia.. Sairaita sanon minä.

Hyvinkin sairaita ihmisiä...

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Exitium » 11 Syys 2008, 16:34

Trauma kirjoitti:Niinpä niin... joskus tätäkin juttua tuli pidettyä ihan järjettömänä. :roll: Sittemmin kun on tutustunut aiheelliseen materiaaliin, niin olen löytänyt sieltä paljon myös järkevää asiaa esim. s*atana edustaa nautintoa syyllisyydentunnon sijasta, s*atana edustaa vastuuta vastuullisille, s*atana edustaa elinvoimaista olemassaoloa haavekuvien sijasta.

Saatanapalvoja en kuitenkaan ole, kuten ei varmaan kovin muukaan teistä. Kertokaa kuitenkin ihmeessä jos edustatte heitä.

Itselleni saatananpalvonta merkitsee kyllä suhteessa jotain parempaa kuin kristinusko. Saatananpalvojat eivät kuitenkaan tyrkytä oppejaan muille, eivätkä halua sen leviävän millään väkisin. Usein onkin niin, että kristinuskoa tyrkytetään sinulle, mutta löydätkin omatoimisesti jotain parempaa, kuten ateismin, satanismin tai saatananpalvonnan.

EDIT: Miksi sana "s*atana" on sensuroitu, eikä sitä voi kirjoittaa isolla? Täytyy olla serverin virhe, koska Wespa tuntuu olevan kaikelle hyvin avoin.



Hei hei hei sä olet nyt totaalisesti sekottanut satanismin ja saatananpalvonnan... lähetään siitä että itse olen teistinen satanisti elikkä muut uskonnot eivät liitä minua satanismiin vaan suoraan saatananpalvontaan mikä onkin hyvä sillä sitä olen saatananpalvonta keskittyy enempi henkisen minänsä ja viisauden kasvattamiseen ja on okkultismi pohjaista toimintaa, eli ei mikään "kapina uskonto" eikä todellakaan mikään millä pitäisi leikkiä.
Telecvovim!

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Exitium » 11 Syys 2008, 16:37

Jumaluus on absoluuttinen. Henki on kaikkialla aineellisten ilmiöiden takana, niiden sisäisenä järkenä ja johdattajana. Luontoa ja Jumalaa ei voida jaottaa dualistisesti, eikä korkeinta Jumalaa, korkeinta totuutta voida käsittää persoonallisena olentona. Saatanan nimen yhdistäminen itseisarvoiseen pahuuteen on erehdys. Mikään aidosti korkea järkiolento tai voima kosmoksessa ei toimi tavoitteenaan kärsimyksen, rappion ja moraalittomuuden lisääntyminen. s*atana on monikasvoinen olento, mutta näiden monien kasvojen takana on jumalallinen ja viisas olemus. Häntä tulee kunnioittaa ja häntä voidaan myös palvoa, mutta tätä ei voi eikä tule tehdä moraalittomasti tai antimoraaliin tukeutuen: olennot joita sellainen palvelus miellyttää, eivät koskaan ole ihmisen kunnioituksen tai palvonnan arvoisia.

Ja siihen kannibalismi juttuun lisäten tekijät eivät olleet saatananpalvojia ja mielestäni en ole itse millään tavalla sairas tai kiero ja kaikenlisäksi olen kasvis-syöjä niinkuin 90% meistä sillä ilman oikean mukaista ruokavaliota on meditointi miltei mahdotonta jos kaikki energia tuhlaantuu vain ja ainoastaan epäilyttävän ruan sulattamiseen.
Telecvovim!

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Exitium » 11 Syys 2008, 16:42

Ja vielä lisäykseksi saatananpalvontaan EI kuulu elävät uhrit sillä ensinnäkin se joka sitä harjoittaa on se "uhrilahja" sillä sinä annat sen ruumisi saatanalle käyttöön ei kukaan muu jne... ärsyttää kun ihmiset jotka eivät asiasta tiedä mitään yrittävät päteä muka fiksuilla postauksillaan.... Fuck Of And Die! cult is alive.
Telecvovim!

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Exitium » 11 Syys 2008, 16:44

¤Saatananpalvojat ovat nimen omaan useimmiten näitä hautakivien kaatajia/kirkon polttajia, jotka perustavat asioitaan Saatanaan, ja palvovat sitä.
¤Saatananpalvoja pilkkaa kristinuskoa ja sen takia tekevät juuti noita em. asioita ja muita kristinuskoa pilkkaavia asioita.
¤Saatananpalvojille (kuten nimityskin jo kertoo) s*atana on kaikkivaltias, samalla tavalla kuin Kristityille Jumala.
¤Satanismi on kaukana saatananpalvonnasta.
¤Satanistit ovat enemmänkin filosofisia,painottaen luovuuteen, älykkyyteen ja yksilöllisyyteen.
¤Satanisti EI palvo Saatanaa, vaan näkee että ihminen on itse keksinyt kaikki jumalat ja uskonnot. Ja pitää itseään jumalana että saatanana.
¤s*atana on satanistille metafora joka edustaa häntä, hänen ajatusmaailmaansa ja hänen elämäntapaansa.
¤Satanistille s*atana ei ole mikään elävä olento tai jumala, vaan saatanallisten julkilausumien mukainen kielikuva, symbolinen nimitys luonnon voimille ja ihmisen perimmäiselle olemukselle.
¤s*atana on näin ollen satanistille vapauden, aistillisuuden ja älykkyyden arkkityyppi.
Sanon vielä sinulle, että mielestäni Satanisti ei ole ateisti, niinkuin olet jo käsittänyt että tarkoitan sitä.



Näiden perusteella sulla ei ole tietoa muusta kun tokio hotellista... F.O.A.D!
Telecvovim!

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Exitium » 11 Syys 2008, 16:47

Mya_ kirjoitti:
W7Xhao kirjoitti:
Jos Satanisti ei usko Saatanaan edes kuvainnollisesti, niin mikä tekee Satanistista Satanistin? Se, että käsittää itsensä Jumalana ja Saatanana? Ei. Jos et usko mihinkään ja elät itsellesi omien oppiesi mukaan, se on ateismia. Ateismilla ja Saatanalla ei ole tekemistä toistensa kanssa.
Jos voit verrata Saatananpalvontaa ja kristinuskoa toisiinsa, samalla periaatteella voisi väittää esimerkiksi Islamilaisuuden ja Kristinuskon yms. uskontojen olevan miltei sama juttu.

Jos et halua edes ymmärtää mun viestejäni, niin älä vaivaudu kommentoimaan niitä.

ps. Antikristillisyyskään ei ole Saatananpalvontaa, ja miksi antikristillisyys olisi lapsellinen juttu?


Ymmärrän mitä haet tällä, ja kyllä tajuan senkin kuinka näet saatananpalvonnan ja satanismin samana asiana, kuten monet muutkin ihmiset.

"Satanism can refer to a number of belief systems depending on the user and context. Common use of the word generally refers to the worship of Satan as described in the Christian Bible or the practice of ritual magic. However, by the actual adherents, the suffix -ism is used by some groups to suggest the definition as an act or practice, as opposed to the oft-assumed definition as the doctrine or philosophy behind an act or practice.

Generally, the word "Satanism" is used by scholars to describe several distinct spiritual practices and beliefs; the two most significant seem to be LaVeyan Satanism and Theistic Satanism. Ideas about Satan come from essentially these two sources. It is often the practice of any given Satanist not to refer to themselves with a hyphenated prefix. Each "type" of Satanist will usually refer to themselves only as Satanists."

eli siis englannin sana 'satanismi' voi tarkoittaa saatananpalvontaa tai satanismia, mikä siis ilmeisesti sotkee asioita aika perusteellisesti.

http://en.wikipedia.org/wiki/LaVeyan_Satanism
http://en.wikipedia.org/wiki/Theistic_Satanism

kannattaa lukaista, vaikka ovatkin vain typeriä wikipedia-linkkejä :D

Kyllä minusta satanismin ja saatananpalvonnan voi nähdä samana asiana. ihan niinkuin vaikka wiccan ja noituudenkin. Noituus kuuluu wiccaan, mutta wicca ei noituuteen. Eli saatananpalvonnan voi linkittää yhteen satanismin kanssa, vaikka satanismiin ei kuulu saatananpalvontaa.

Sen, että satanisti pitää itseään jumalana ja saatanana voi käsittä siten, että satanisti pitää itseään tavallaan sinä, jota hänen pitäisi palvoa.

ps. antikristillisyys ei ole lapsellinen juttu.


EDIT:

"Satanismi on käsite, joka voi tarkoittaa uskonnollista tai filosofista liikettä. Suomessa termillä tarkoitetaan yleensä Saatanan kirkon edustamaa antikristillistä uskontoa, nk. laveylaista satanismia. Nimitys saatanallisuus on myös mahdollinen, mutta harvinaisempi.

Satanismi aatteena painottaa ihmisen eläimellistä ja ruumiillista puolta. Sen mukaan itsenäiset, yksilölliset (individualistiset) ja näennäisesti itsekkäät (egoistiset) moraalikäsitykset ovat hyväksyttäviä. Nykymuotoisen satanismin perusteoksina pidetään Anton LaVeyn kirjoittamia Saatanallista Raamattua ja toistaiseksi suomentamatonta The Satanic Ritualsia."

--

"Saatananpalvonta viittaa sellaisiin uskonnollisuuden muotoihin, joissa keskeisessä osassa on juutalais-kristillis-islamilaisen henkilöidyn pahuuden, Saatanan, palvonta. Usein saatananpalvonnan sakramenttien, riittien ja vertauskuvien on kerrottu perustuvan kristinuskon, erityisesti katolisuuden, vastaavien pilkkaamiseen ja nurin niskoin kääntämiseen. Joidenkin mielestä kristinusko onkin todellisuudessa dualistinen eikä monoteistinen uskonto, ja s*atana sen toinen jumala Jahven lisäksi. Saatananpalvonta lienee enemmän väitetty (muun muassa keskiajan noitavainot, kohu roolipeleistä) kuin todellisuudessa harjoitettu "uskonto". Kaikki saatananpalvojat eivät kuitenkaan palvo kristinuskon Saatanaa (tai Saatanaa sellaisena kuin se on Raamatussa), vaan jotkut lahkot (kuten esimerkiksi Joy of Satan), palvovat muiden uskontojen jumalia (esim. egyptiläisiä, sumerialaisia tai kreikkalaisia), jotka he rinnastavat Saatanaan. Monet heistä eivät kuitenkaan mielellään lukeudu saatananpalvojiksi, koska sillä tarkoitetaan yleensä kristinuskon Saatanan palvomista. He kutsuvat itseään mm. teistisiksi satanisteiksi ja henkisiksi satanisteiksi.

Saatananpalvontaa käytetään satanismista erillisenä käsitteenä lähinnä Suomessa. Englannin kielessä saatananpalvonta yhdistetään satanismin sisällä olevaksi ilmiöksi."


LaVeyn "satanismi" on vain hedonismiä uudella nimellä thats it. Faktat kuntoon hei oikeesti ennenkun postaatte ne ok?
Telecvovim!

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 11 Syys 2008, 17:28

Uh... nätti rivi posteja, mutta edit käyttöön, jooko?
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 11 Syys 2008, 17:55

kiire kerätä viestejä?

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Exitium » 11 Syys 2008, 17:57

Tonza133 kirjoitti:kiire kerätä viestejä?


Ei kun ärsyttää vaan niin suuresti kun tietämättömät koittavat esittää asiasta tietämyksensä...
Telecvovim!

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja ridikulous » 11 Syys 2008, 18:11

Hyvä että saadaan tähänkin keskusteluun alalle vihkiytyneen mielipidettä. Kysyisinkin sinulta Exitium vähän tarkemmin tuosta ideologiastasi.

Eli, olet okkultisti. Tarkoitatko, että harrastat spiritistisiä istuntoja ja vastaavia? Millaisia rituaaleja noudatat?

Entä kehen/mihin otat yhteyttä näissä istunnoissa? Mikä on niiden tarkoitus? Yritätkö ehkä saada yhteyden tavallaan itseesi, ymmärtää maailmaa paremmin, et siis mihinkään persoonalliseen ylempään voimaan?
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 11 Syys 2008, 20:50

Exitium kirjoitti:
Tonza133 kirjoitti:kiire kerätä viestejä?


Ei kun ärsyttää vaan niin suuresti kun tietämättömät koittavat esittää asiasta tietämyksensä...

Voisit silti pistää kaikki mitä on sanottavana samaan viestiin.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Zrud » 12 Syys 2008, 08:47

niihä ne ihmiset tuppaa olee... sairaita.
Feel the LOVE

Avatar
chrissy666
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 27 Helmi 2008, 14:41

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja chrissy666 » 12 Syys 2008, 09:54

Ja taas tullut lisää yksi "minä tiedän kaiken, te ette mitään, vain kaikki mitä minä kerron pitää paikkansa, te muut olette väärässä, kun kuuntelet tiettyä musiikkia, et voi tietää mistään mitään". Ja yllättävää että juuri 18v. teini taas päässyt vauhtiin.. Mitenköhän musiikki taas tähän sotketaan, olen siis niin tietämätön ja hölmö ihminen kun satun kuuntelemaan musiikkia mistä itse pidän.. Mutta hei Exitium, mistä tiedät etten kuuntelisi myös sellaista musiikkia, mistä sinä saat heti käsityksen "kaikkitietävä ja viisas".. hohhoijaa.. En jaksa kun ihmiset alkaa hyppii silmille, kertokoon nyt asiansa, jos vaikka hänelle tulisi hyvä mieli saatuaan avautua täällä. Minä vetäydyn taka-alalle. :) Mutta en katoa.
Kotoba wa iranai Kimochi ga aru kara
[Emme tarvitse sanoja Koska meillä on tunteet]

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja DS8 » 12 Syys 2008, 22:03

Katoaisit vain. Lukaisin läpi sun ja W7Xhaon väittelyt. En ymmärrä miksi koitat päteä kun et ymmärrä mistään mitään.

Saatananpalvonnan todellinen merkitys ei vain aukea kaikille (hyvä näin).
"So this is life?"

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Zrud » 13 Syys 2008, 05:34

Niin. Uskoni ei ehkä ole tismalleen samalla polulla kuin sinun.
Mutta Uskontoja voi olla yhtä monta kuin on ihmistä maapallolla.
Minun uskoni on omani, ja kuka sine olet tuomitsemaan minua uskoni takia.
Minun "satanisminen" uskontoni on juuri se aito ja oikea minulle.
Sinulle se on väärä koska se ei ole sinun.
Mutta suurin osa ihmisistä ei sitä tajua, esim sinä.
Jos virallisesti sanotaan. Olen hyvin kyyninen kaikkia uskontoja kohtaan.
Mutta Mitä La'Veyn elämän ohjeita olen lukennut, se on lähinnä oikeaa itseäni ilman että minun pitää itseäni mitenkään muuttaa.
Joten voin olla vaikka Jehova jos sinä sita haluat. Ei Kiinosta.
Minun uskoni on omani ja sinulla ei ole oikeutta tulla tuomitsemaan sitä vääräksi.
(Kasva aikuiseksi)
Feel the LOVE

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Exitium » 13 Syys 2008, 11:46

Minua vain sattuu ärsyttämään hyvin paljon ihmiset jotka oikeasti luulevat tietävänsä jotain.
Telecvovim!

Avatar
UkkoPoikaPieni
Maahinen
Viestit: 183
Liittynyt: 10 Syys 2008, 17:02

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 13 Syys 2008, 12:00

Yleensä ne eivät minua ärsytä, naurattavat vain, muuta onhan näitäkin tapauksia että tahtois vetää turpaa niin että ei jumalakaan tunnistaisi. :mrgreen:

Mutta takaisin aiheeseen!
Enpä ny tiedä mitään saatananpalvonnasta, ku et ussan ope ei tykänny siitä sanasta :mrgreen:
Ekaks nyt mieleen kaapuun pukeutunut tyyppi joka uhraa toisen tyypin punaiselle pahvinukelle. :mrgreen:
Viimeksi muokannut UkkoPoikaPieni, 13 Syys 2008, 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Exitium » 13 Syys 2008, 12:06

UkkoPoikaPieni kirjoitti:Yleensä ne eivät minua ärsytä, naurattavat vain, muuta onhan näitäkin tapauksia että tahtois vetää turpaa niin että et jumalakaan tunnistaisi. :mrgreen:

Mutta takaisin aiheeseen!
Enpä ny tiedä mitään saatananpalvonnasta, ku et ussan ope ei tykänny siitä sanasta :mrgreen:
Ekaks nyt mieleen kaapuun pukeutunut tyyppi joka uhraa toisen tyypin punaiselle pahvinukelle. :mrgreen:


Saatananpalvonnassa ei uhrata toista ihmistä tai olentoa saatananpalvonta on itsensä luovuttamista saatanan käyttöön elikkä olet jo tehnyt uhrauksen kun päätät olla saatananpalvoja.
Telecvovim!

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 13 Syys 2008, 12:06

Exitium kirjoitti:Minua vain sattuu ärsyttämään hyvin paljon ihmiset jotka oikeasti luulevat tietävänsä jotain.

Taidat ärsyttää itseäsi aika paljon... :roll:

Avatar
Exitium
Maahinen
Viestit: 188
Liittynyt: 11 Syys 2008, 15:51

Re: Saatananpalvonta

ViestiKirjoittaja Exitium » 13 Syys 2008, 12:12

Tonza133 kirjoitti:
Exitium kirjoitti:Minua vain sattuu ärsyttämään hyvin paljon ihmiset jotka oikeasti luulevat tietävänsä jotain.

Taidat ärsyttää itseäsi aika paljon... :roll:


Hah hyvähän se nimimerkin takaa on provota.
Telecvovim!


Palaa sivulle “X-Kulttuuri”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa