Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

Rajatieto ja -viihde, yhdistykset, kultit, historia, eli alan kulttuuri sekä lieveilmiöt
Avatar
Kaaosjumala
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Touko 2011, 13:32
Paikkakunta: Turku

Re: Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Kaaosjumala » 25 Touko 2011, 13:03

Tuo jo useaan otteeseen mainittu Interview with the Vampire oli omasta mielestä suhteellisen ok kerran katsottavaksi ja siihen tehty jatko-osa Queen of the Damned puolestaan oli pelkkää paskaa, kannattaa varmaan mieluummin lukea nuo Anne Ricen kirjat mihin ne perustuvat.

Vampyyrileffoja mistä itse tykkään ovat (pääasiassa toiminnallisia leffoja):
Underworld trilogia, neljäs osa tulossa tänä vuonna (myös ihmissusileffoja samalla)
Van Helsing (yleisesti ei-pidetty, itse tykkään, onkin tosin Roland Emmerichin ohjaama)
Blade trilogia
Bram Stokerin Dracula
The Librarian - Curse of the Judas Chalice
Angel (spin off -sarja Buffysta, paljon synkempi ja parempi tarinaltaan)

Sitten on tietenkin BloodRayne trilogia ja Dracula 2000 mutta itse en niistä välitä
"There's something out there and it ain't no man"

Avatar
Corday
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Touko 2011, 00:14
Viesti:

Re: Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Corday » 26 Touko 2011, 20:32

Vampyyrit ovat olleet minulla aina sellainen "tylsä" aihe, eivätkä ne millään tavalla kiehdo. Tosin olen kuitenkin vapaaehtoisesti lukenut omasta mielestäni erinomaisen Bram Stokerin Draculan. Ja jos minulla jonkinlainen mielikuva vampyyrista on, niin se on sellainen minkä Stoker välittää. Ja parit vampyyri-leffat on tullut katsottua, ei kylläkään niiden vampyyrien takia. Aiemminkin täällä mainittu Polanskin Vampyyrintappajat on ehdottoman loistavaa viihdettä, haluaisin nähdä sen uudestaan! Ja ihan tämä perinteinen 30-luvulla kuvattu Dracula, jossa päätähtenä oli vanha kunnon Bela Lugosi, oli mainiota katsottavaa. Näiden lisäksi katsottu on myös kavereiden pakottamina pari Twilightejä, joiden "vampyyreja" en menisi edes kategorioimaan vampyyreiksi, sillä sen verran haluan Stokeria kunnioittaa.

Ehdoton suosikki vampyyri-elokuvista on Francis Ford Coppolan Bram Stoker's Dracula. Luultavasti osittain Gary Oldmanin takia... Oho oikeasti... olen ihan unohtanut, että olen katsonut ne Hammerin Draculatkin ja sen ikivanhan mykkäleffa Nosferatun... niistä ei ole jäänyt mitään erityisiä muistikuvia :/


Palaa sivulle “X-Kulttuuri”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron