Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

Rajatieto ja -viihde, yhdistykset, kultit, historia, eli alan kulttuuri sekä lieveilmiöt
Avatar
SHap
Alieni
Viestit: 125
Liittynyt: 08 Elo 2008, 00:33
Paikkakunta: Oulu/Jyväskylä

Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja SHap » 25 Loka 2008, 23:02

Tehdäänpäs tällekkin oma aihe, kun ei näytä vielä olevan.
Eli keskustelua Vampyyri-viihteestä puolin ja toisin.

Listaan tähän leffoja ja kirjoja sitä mukaan, kun niitä tänne ilmestyy.

ELOKUVAT
Queen of the Damned
Veren Vangit (Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles)

TV-SARJAT
Hellsing
Buffy the Vampire Slayer

KIRJALLISUUS
Hellsing
Viimeksi muokannut SHap, 26 Loka 2008, 18:49. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
S*** HAPPENS. Mostly to me, so don't worry.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Vampyyri kirjallisuus, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Trauma » 26 Loka 2008, 02:16

Queen of the Damned. En muista tarkemmin, mutta se liittyi johonkin yksinäiseen vampyyriin ainakin osittain.

En kyllä ole edes nähnyt ko. leffaa, mutta tiedän sattumalta. :roll:

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Vampyyri kirjallisuus, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 26 Loka 2008, 13:39

Olen Hellsingiä lueskellut (Kiitos Nuutyashan anteliaiden lainausperiaatteiden...), ja hyvä sarja onkin, vaikka uuden osan odotusaika suhteessa uuden osan lukemisen ottava aika onkin aika hirvittävän epäsuhtaiset verrattuna muihin. Laatu = Aika^^

Otsikossa on vielä hieman hiomista? Kieliopillisesti se menisi " Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne."
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
SHap
Alieni
Viestit: 125
Liittynyt: 08 Elo 2008, 00:33
Paikkakunta: Oulu/Jyväskylä

Re: Vampyyri kirjallisuus, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja SHap » 26 Loka 2008, 13:56

Aqua vitae kirjoitti:Otsikossa on vielä hieman hiomista? Kieliopillisesti se menisi " Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne."

Joo.. eipä tuota tullut sen kummemmin tarkastettua.. copy pastetin tuosta zombie aiheesta.
Pitääpäs korjata..
S*** HAPPENS. Mostly to me, so don't worry.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Zrud » 26 Loka 2008, 14:27

Veren Vangit... Ehdottomasti parhain Vamppyyri elokuva kauttaa aikojen. ja parhain mitä on tähän asti tehty. tai kenties ees tullaan ikinä tekemäänkään.
Feel the LOVE

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Jaarno » 26 Loka 2008, 18:03

Kyllä tuohon listaan voisi lisätä Buffy the Vampire Slayerinkin. Eli Buffy, Vampyyrintappajan. Katsonut melko paljon tätäkin koska sisko omistaa DVD-bokseja. Ihan hyvä sarja. Suosittelen kyllä kaikille jotka ovat vampyyreista, demoneista yms. kiinnostuneet.

E: Samanniminenhän elokuvakin on mutta tässä tarkotin TV-sarjaa.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Zrud » 28 Loka 2008, 21:01

Buffy o mun mielestä suht komediaa.... Veren Vangit tosin taas on mestari teos... taidetta. vamppyyri elokuvien kiistaton kuningas !
Feel the LOVE

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Vampyyri kirjallisuus, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja ridikulous » 29 Loka 2008, 00:02

Kielipoliisi iskee...
Aqua vitae kirjoitti:Otsikossa on vielä hieman hiomista? Kieliopillisesti se menisi " Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne."

Ei, vaan "Vampyyrikirjallisuus, -elokuvat jne." :?

Itse aiheesta. Tiedättekö kunnon vampyyriaiheisia kauhuleffoja? (Muita kuin tuo jo mainittu Veren vangit.) Tuntuu, että kaikki tähän asti katsomani ovat olleet enemmän tai vähemmän tyyliä Buffy. Etsiskelen siis laadukasta kauhua, joka saisi vatsanpohjan vääntymään jostain muusta kuin myötähäpeästä.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Zrud » 29 Loka 2008, 09:01

No sen voin jo sanoa että ei ole kauhuleffoja jotka oikeasti pelottavat minua.... tuntuu vain että nykyään kos haluat nähdä kauhua... katso ikkunastasi ulos...
elokuvat kun eivät sitä enää tee... Mutta eipä juuri tule mitn muita hyviä Vampire LEffoi mielee ku toi Veren Vangit... ja sit oli kans 1 iha katottava mis joku vamppi menee jonkuu bändin solistiks jaa sillai....
Feel the LOVE

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 29 Loka 2008, 13:01

Blade elokuvat! :twisted:
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
SHap
Alieni
Viestit: 125
Liittynyt: 08 Elo 2008, 00:33
Paikkakunta: Oulu/Jyväskylä

Re: Vampyyri kirjallisuus, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja SHap » 30 Loka 2008, 23:21

ridikulous kirjoitti:Kielipoliisi iskee...
Aqua vitae kirjoitti:Otsikossa on vielä hieman hiomista? Kieliopillisesti se menisi " Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne."

Ei, vaan "Vampyyrikirjallisuus, -elokuvat jne." :?

Näinäh se menee.. pitäis itsekkin ajatella vähän järjellä kun tekee otsikkoa. :)

Päivittelen tuossa joku päivä taas listaa.

Muistaakos joku sellaista leffaa, missä itse vampyyri selövisikin lopulta Juudas Iskariotiksi?
Leffahan itsessään ei ollut mitenkään mullistava, mutta nimi on hukassa.
Taisi olla vielä enemmän toiminnallinen.. 00-luvulla tehty pätkä.. varmaankin.
S*** HAPPENS. Mostly to me, so don't worry.

Avatar
Postludium
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Marras 2008, 16:15

Re: Vampyyri kirjallisuus, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Postludium » 26 Marras 2008, 06:14

Temesseus kirjoitti:Kysäisenpä täältä.

Tietääkö kukaan sen vanhan leffan nimeä, jossa loppu menee niin, että ne leffan päähenkilöt pakenevat vampyyrien linnasta arkulla liukuen lumista rinnettä alas? Kyseessä on siis vanha elokuva, joka oli ylivoimaisesti paras näkemäni vampyyri-leffa. Katsottiin se pari vuotta sitten koulussa (kyllä, koulussa :lol: )


Ja vastaus on: http://www.imdb.com/title/tt0061655/
Oikein viihdyttävä elokuva kyllä kyseessä...
Kaikista asioista voi keskustella kaikkien kanssa, mutta kaikkien kanssa ei voi keskustella kaikista asioista...

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja viltsu » 26 Marras 2008, 17:33

Itse en muita Vampyyri elokuvia tiedä kuin Bladet, mutta kyllä nekin ihan viihdyttäviä ovat. :P
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

homotiainen
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Elo 2009, 21:18

Re: Vampyyri kirjallisuus, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja homotiainen » 25 Elo 2009, 21:28

SHap kirjoitti:Muistaakos joku sellaista leffaa, missä itse vampyyri selövisikin lopulta Juudas Iskariotiksi?
Leffahan itsessään ei ollut mitenkään mullistava, mutta nimi on hukassa.
Taisi olla vielä enemmän toiminnallinen.. 00-luvulla tehty pätkä.. varmaankin.


Kyseinen elokuva on Dracula 2001.

Veren vankien lisäksi omakohtainen suosikki elokuvista on ehdottomasti Lost Boys, ja kirjoista Bram Stokerin Dracula.
Yleensä vampyyrielokuvia katsoessa mietin lähinnä tekotapaa, onko vampyyrit kuvattu niinkuin minä ne "näen".
Hirveänä hyviä ei ole matkanvarrelle tullut, keskivertoja voisin luetella pitkänkin pätkän.

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 30 Marras 2009, 00:27

Kun täälläkin nyt useampi tunnistaa esimerkiksi Veren vangit -elokuvan, niin onkohan kukaan sattunut lukemaan näitä Anne Ricen Vampyyrikronikoita? Interview with the Vampirenkin kirjallinen versio on näet melko lailla leffaversiota vakuuttavampi, puhumattakaan sen jatko-osista.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Vampyyri kirjallisuus, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 30 Marras 2009, 00:48

ridikulous kirjoitti:Kielipoliisi iskee...
Aqua vitae kirjoitti:Otsikossa on vielä hieman hiomista? Kieliopillisesti se menisi " Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne."

Ei, vaan "Vampyyrikirjallisuus, -elokuvat jne." :?

Aivan näin. Taisi omalta puolelta tulla kriittinen ja niin kuuluisa "kielipoliisitypo".
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Dents
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Marras 2009, 14:46

Re: Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Dents » 01 Joulu 2009, 20:11

Joo, Hellsingin tiedän. Mukava on, tosin liian raakaa väkivaltaa ja kielenkäyttöä.

Twilight on kyllä minun mielestäni todella tylsä kirja. Lisäksi sen vampyyrit eivät ole edes oikeanlaisia. Vampyyrinpilkkaa.
"Ihan miten vaan, mutta otan kakkusi."

Lila
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Joulu 2009, 20:13

Re: Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Lila » 22 Joulu 2009, 15:21

Tuota kaikkien ylistämää Veren Vangit -leffaa en ole nähnyt, mutta asia korjataan piakkoin :D

Vampyyrikirjallisuuden lukeminen on kyllä jäänyt vähälle, oikeastaan olen lukenut vain näitä "lastenkirjoja" eli Twilightia ja Darren Shania (joista kummastakin elokuvaversiot olemassa). Oli niitä vissiin muitakin mutten edes kehtaa täällä puhua mokomista.

Dracula 2001 oli muistaakseni ihan hyvä. Ostin tuossa vähän aikaa sitten kun oli Anttilassa alennusmyynnit, tällaisen leffan kuin Frostbite. Ruotsalainen vampyyrielokuva, genrenä kauhu/komedia. Ihan kiva.

Avatar
Yavanna
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 14 Huhti 2010, 12:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Yavanna » 10 Loka 2010, 13:10

Hmm... täältähän on unohdettuna kaikki klassikot. mm Universalin Draculaversio (pääosissa Bela Lugosi), Hammerin Dracula elokuvat, etenkin ne, joissa suihkii kuuluisan vampyyri kreivin roolissa Christopher Lee.
Ai niin ja vielä noitakin vanhempi Nosferatu(muistaakseni joltain 1922-luvulta), josta on tehty uusinta versiokin, jossa pääosissa Klaus Kinski.
Itse tykkäsin tuosta Bram Stokerin Draculastaelokuvana. Gary Oldman oli mainio Dracula.
Sen alkuperäsen Draculan oon lukenu joskus, en sitä leffaan perustuvaa kirjasta ja joo mäkään en oikein lämpene noille Twilighteille.
Se Dracula 2001 oli oikeastaan aika viihdyttävä ja kivakin, vaikka alentuikin mässäilemään vähän liikaakin verellä, siis mun makuuni liiaksi. Mä tykkään vähän hienovaraisemmasta toiminnasta. Tosin mä kyllä pidän myös Blade-leffoistakin, joissa taas toimintaa riittää. Mutta siis en nyt kovin paljoa innostu jos verta lennätellään litrakaupalla, mut myöskään teini angst-jutut ei nappaa.
People once believed that when someone dies, a crow carries their soul to the land of the dead.
But sometimes, something so bad happens that a terrible sadness is carried with it and the soul can't rest.
Then sometimes, just sometimes, the crow can bring that soul back to put the wrong things right.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Vampyyrikirjallisuus-, elokuvat jne.

ViestiKirjoittaja Zrud » 15 Loka 2010, 14:48

Kattelin sen uude "vampyyrin imussa" leffan. Muutamat kohdat nauratti. Mutta taas ala arvoista paskaa huumoria josta aivottomat jenkit nauttivat.

Parempi se tosin oli ku Twilight trilogia yhteenlaskettuna. Se jos jokin on aivan jäätävää p*skaa.
Feel the LOVE


Palaa sivulle “X-Kulttuuri”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija

cron