Tarot-kortit

Rajatieto ja -viihde, yhdistykset, kultit, historia, eli alan kulttuuri sekä lieveilmiöt
Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Wespa » 11 Joulu 2008, 18:11

Oletteko kokeilleet tarot-kortteja? Niillähän voi koittaa "ennustaa" tulevaa tai kysyä neuvoa sen hetkiseen elämäntilanteeseen yms.

Itse tilasin ihan mielenkiinnosta yhden pakan, sekä mukaan tulevan kirjan. Ihan intututiolla mentiin, eli kortit näyttivät hienoilta. Kirjoitan lisää, kun tuotteet saapuvat postista.

Tässä muutamia kuvia kyseisistä korteista:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/gilded/

Tässä jotain arvosteluntynkää kyseisestä pakasta ja mukana tulevasta ohjekirjasta:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/gi ... view.shtml
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Jaarno » 11 Joulu 2008, 20:07

Itse en ole ikinä uskonut näihin korttiennustuksiin. Omasta mielestä se on vain Penn & Telleriä lainatakseni "Bullshit!"
Joskus jos kortit sattuvat ennustamaan oikein sitä heti unohdetaan ne kerrat kun ne ovat ennustaneet väärin ja uskotaan että ne toimivat. Ja olen saanut käsityksen että ne ennustukset ovat niin tulkinnanvaraisia että lähes mistä vaan pystyy tietyllä tavalla ajateltuna saamaan vaikka mitä eri tulkintoja.

Pakko kyllä myöntää että ikinä en ole kokeillut enkä edes nähnyt kokeiltavan muuta kuin elokuvissa. Ei oikein innostus riitä kokeilemaan edes.

En tietenkään mitenkään mahdottomana tuota näe mutta en vain usko siihen.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Regendos » 11 Joulu 2008, 21:11

Minusta täläiset ennustamiset ovat olleet aina hauskoja. Tulkinnan varaa ne jättävät ja siinä niiden koko voima piileekin.

Wespa, mistäs ostit nämä kortit? Kiinnostaisi minuakin.

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Aurelia » 11 Joulu 2008, 23:06

Mulla on ollut Tarotit yläasteikäisestä asti. En ole koskaan varsinaisesti ennustanut vaan käyttänyt erilaisia pöytiä lähinnä itsetutkiskeluun erilaisissa ristiriitatilanteissa ja silloin kun en osaa tehdä päätöstä jostakin asiasta.

Muutamalle ystävälle olen kertonut korttien kautta vastauksia kysymyksiin joita he ovat miettineet mielessään kertomatta minulle. Olen antanut aina pakan kysyjän sekoitettavaksi ja nostanut sitten kolmea korttia kerrallaan ja kertonut mielikuvia mitä ne tuovat. Aina on tullut hyvää palautetta ja kysyjät ovat mielestään saaneet kaipaamiaan vastauksia tai heränneet ajattelemaan asiaa toiseltakin kantilta.

Mitään ennustamista en kuitenkaan lähtisi tekemään enkä usko että korteilla saa mitään suoranaista kyllä tai ei vastausta yhtään mihinkään.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Aurelia » 11 Joulu 2008, 23:14

Wespa kirjoitti:Tässä muutamia kuvia kyseisistä korteista:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/gilded/

Kauniit kortit. :)

Korttien valinta onkin jännä homma. Itselläni on kahdet kortit joista uudemmat, ns noita tarotit ripustin ikkunan yläpuolelle koristeiksi sillä en saanut niistä samaa tuntumaa kuin vanhoilla korteillani, jotka ovat jo aika huonossa kunnossa. En osaa sen kummemmin selittää mistä ja miten se "tuntuma" tulee, mutta Crowley tarotit valitsin alunperin intuitiolla ja sain sitten isältäni joululahjaksi suomenkielisen (tosin erilaisille korteille tarkoitetun) kirjan josta katsoin vähän suuntaa pöydistä. Hiljentyminen ja hengitys ennen aloittamista kuitenkin tuli kuin itsestään sen kummemmin suunnittelematta. Noilla uudemmilla korteilla en vain saa samanlaista luottavaista rentoutumista ja keskittymistä kun pitelen pakkaa käsissäni joten luovuin yrittämästä ja tein niistä osan sisustusta. :lol:

Crowleyt näyttää tällaisilta: http://home.comcast.net/~loveoftarot/De ... yThoth.jpg
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja aavenainen » 13 Joulu 2008, 18:48

minulla oli joskus zen-tarot kortit. kaverillani myös itse annoin ne poikkeen kun en enää tarvinnut. kerran hiukan leikinpäiten kyselin kaveriltani työtilannettani ja kortit ennusti niin hyvää kun huonoa. ja itse en tiennyt mutta minut oltiin potkimassa pois selkäni takana ko töistä. sitten joku siitä kertoikin ja siitä sain sitten sysäyksen sanoutua irti niistä töistä "jättää heidät hiukan pulaan" kun eivät muita tilalle ollu löytänyt :D

ja seurasin unelmiani ja nyt harjoitan ammattia/opiskelen siis joka on justiinsa eikä melkein minulle tehty:D
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja viltsu » 13 Joulu 2008, 21:46

On mulle joskus ennustettu noilla korteilla, vaikka en mitään tajunnu enkä ees muista mitä siitä tuli.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 19 Huhti 2009, 12:58

Itse olen ollut vähän skeptinen, mutta kerran kun kotona yötä ollessa aamulla kokeilin yksikseen nostaa parit kortit ja luin eka ohjeet miten pitää suurinpiirtein toimia, niin yllättävän hyvin tuntui kortit vastaavan omiin kysymyksiini.

Ja mummukin joskus antoi kyseiset kortit meidän äitille, koska koki kuulemma jotain "pahaa voimaa" niistä tj. En sitten tiedä mihkä uskoa, mutta itseni pani ne nostamani kortit miettimään vähintään kuinka kummallinen sattuma, että nostin juuri kyseisen kortin kyseisillä symbolisilla merkityksillään.

Kurnauh
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 15:19
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Kurnauh » 18 Kesä 2009, 15:41

Kirjottelin uuden topicin kun en ensin löytänyt tätä keskustelua!
Elikkäs itse omistan kissatarotit ja käytän viikottain tarot kortteja ihan yleisesti neuvoa kysyvästi tai pyydän henkimaailmaa
korttien kautta auttamaan minua asioissa. En ennusta korteilla koska minusta tarotit ovat avain alitajuntaan ja henkimaailmaan, ei mustalaiseukkoa kristallipallon kanssa povaamassa avioliittoa.
Jokainen meistä on kuin kaivos täynnään jalokivia.

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja carcass » 23 Kesä 2009, 21:57

Itse voin suositella Crowleyn "Thoth" -Tarotkortteja.
-kortteihin on saatavilla myös suomennettu opaskirja "Tarot -sielun peili" (Gerd Ziegler)

Ainakin minulla "seitsemän kortin kuvio" on osoittautunut varsin tehokkaaksi, mikäli olen etsinyt vastausta ns. "Mitä pitäisi tehdä?" tyyppiseen kysymykseen.
Itse kirjasta löytyy 7 eri perusteksiikkaa/järjestelmää jolla voidaan hakea haluttua vastausta tai lopputulosta.
-kirjaan kannattaa tutustua ajan kanssa, sillä eri korttien merkityksien opetteleminen vie aikaa.

Tähän mennessä kokemukseni ovat olleet positiivisia ja suosittelenkin tutustumaan Taroteihin avaramielisesti.
-Ei siis, absoluuttisella vakavuudella.
Mielestäni itse korttien valintaan vaikuttaa lähinnä käyttäjä itse, sellaiset kortit jotka tuntuvat miellyttäviltä, tai muuten "puhuttelevilta" ovat yleensä yksilölle ne parhaat. -Kukin kokee tarpeensa ja mieltymyksensä yksilöllisesti.
Jos aletaan halkomaan hiuksia, voidaan myös perehtyä niihin seikkoihin, millä tavalla eri Tarot eroavat toisistaan, sillä muutamien korttien symbolien merkitykset eroavat toisistaan, -näin ollen, muiden Tarotien opaskirjat eivät palvele tarkoitustaan, symbolien eri merkityksien takia.

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Aurelia » 23 Kesä 2009, 22:15

Kävin muuten kuuntelemassa eräältä selvänäköiseltä naiselta tarot-tulkinnan jonka otin kasetille. Kuten kaksi muutakin selvänäköistä ihmistä hänkin esitietoja minusta saamatta totesi, etten työskentele oikeassa ammatissa juuri nyt. Mitähän pomo sanois jos menisin irtisanoutumaan, koska meediot ovat sanoneet ettei mun kuulu olla siellä. :lol:
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

WM_

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja WM_ » 23 Kesä 2009, 22:19

^ei varmaan ottais takaisin jos vaikka myöhemmin uudellen hakisit :D
Kummitätini ei ottanut koiraa itselleen kun meedio kielsi.. Mielestäni meedio meni siinä ehkä liian pitkälle, mutta paha sanoa kun en koko asiaa tiedä enkä heidän keskusteluistaan mitään muuta tiedä..
Harmillista vaan sen lasten puolesta kun ne jo kerkes iloitsee koirasta.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Jaarno » 23 Kesä 2009, 22:27

Kyllähän tuo jo vähän yli tuntuu menevän jos antaa (melko varmasti feikki) meedion tehdä noinkin "isoja" päätöksiä omaan elämään.

Avatar
Tenkku
Peikko
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Tammi 2009, 01:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Tenkku » 05 Syys 2009, 18:11

Tarot-kortit on aina ollu minusta mielenkiintosia ja tuon Wespan blogauksen jälkeen innostus on vain kasvanut, ja olen nyt päättänyt nämä ko kortit ostaa. Voisiko joku sanoa kannattaako tällaisen paketin ostaminen http://www.bookplus.fi/kirjat/ziegler%2c_gerd/crowleyn_tarot-pakkaus_(kortit%2btarot-sielun_peili)-4258835 ? Hinta tuntuu aika hurjalta, mutten halua mitään rumia/huonoja kortteja tai kirjaa.
Fabulous babe

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Wespa » 06 Syys 2009, 16:44

Vaikuttaa aika hyvältä, kun kirjakin tulee Suomeksi. Kannattaa kuitenkin ottaa aluksi selvää miltä kortit itsessään näyttävät jne. että sitten on selvillä, että on omasta mielestään hienot kortit kyseessä jne. :) Mutta omaan intuitioon kannattaa tässäkin luottaa...

Crowley-pakkoja olen kuullut kehuttavan. :)

Niin ja jahka joku ei ole vielä tutoa Tarot-videotani nähnyt, niin sen voi katsoa tästä mukavasti kun kuuluu sopivasti aiheeseenkin:
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja carcass » 06 Syys 2009, 18:49

Ei yhtään hullumpi video. :)
Crowleyn kortit on itselle tutumpia, noihin Gilded -taroteihin en ole sen kummemmin koskenut

Avatar
Qlippoth
Valaistunut
Viestit: 41
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 17:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Qlippoth » 09 Syys 2009, 11:18

Tarotin alkuperästä on muuten - viitaten nyt tuohon Wespan ansiokkaaseen videoon - pari muutakin teoriaa kuin tuo pelikorteista kehittyminen. Korteissa on kuitenkin selkeästi kaksi erillistä pakkaa, valttikortit tai "iso arkana" tai kuvakortit tai suurten salaisuuksien kortit ja sitten tuo normi-pelikorttipakkaa kovasti muistuttava pakka. Valttikortit on mielestäni nimenomaan se kiinnostava puoli tarokeissa, ja selitys alunperin "oppikirjasta" jonka avulla opetettiin perusasioita yhteiskunnan ja kosmologian rakenteista, kastijakoa ja sensellaista, on melko uskottava. Pakka olisi siis ollut eräänlainen luentomuistiinpano ja havainnollistava työkalu opettajalle.

Tenkulle sen verran että Thoth-tarot on ollut suosittu pakka ja kieltämättä kaunis, mutta myös symboliikaltaan aika hankala. Lisäksi Crowley tykkäsi tehdä muutoksia perinteisiin korttijärjestyksiin ja jopa korttien merkityksiin. Hyvä pakka silti, ja tutkimista varmasti riittää. Zieglerin kirja sentään on melko paska, mutta hyvä lähtökohta. Siitä kannattaa vaan edetä mahdollisimman nopeasti johonkin hiukan perusteellisempaan settiin.
Sous les pavés, la plage! http://www.tajunta.net

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Wespa » 09 Syys 2009, 23:19

Tilasin Ciro Marchetin uusimman Tarot-pakan. Se kantaa nimeä Legacy Tarot ja näyttää visuaalisesti taas mahtavalta. :)

Tässä Ciro Marchetin kotisivut, josta lisää tietoa hänestä ja häen tekemistään/suunnittelemistaan Tarotpakoista yms.
http://www.ciromarchetti.com/
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Tomppa12345
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 19 Huhti 2009, 14:29
Paikkakunta: Espoo\Leppävaara

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Tomppa12345 » 12 Syys 2009, 20:18

Kummitäti käy kurssia aiheesta.
Mutta oliko se niin ettei sukulaiselle voi ennustaa?

Avatar
Qlippoth
Valaistunut
Viestit: 41
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 17:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Qlippoth » 12 Syys 2009, 21:00

Tomppa12345 kirjoitti:Kummitäti käy kurssia aiheesta.
Mutta oliko se niin ettei sukulaiselle voi ennustaa?


eikun se on niin ettei voi ennustaa.
Sous les pavés, la plage! http://www.tajunta.net


Palaa sivulle “X-Kulttuuri”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija

cron