Tarot-kortit

Rajatieto ja -viihde, yhdistykset, kultit, historia, eli alan kulttuuri sekä lieveilmiöt
hiijenlampi
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Elo 2009, 04:23

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja hiijenlampi » 24 Syys 2009, 22:11

WM_ kirjoitti:Tarot kortit ovat oiva apu kyllä, ei niihin tarvitse "uskoa" tai olla uskomatta :)
Esimerkiksi pohtiessa jotain pulmaa, tarotit voivat antaa uusia näkökulmia, uusia ajatuksia ja näin rikastuttaa pohdintaa.


Just, olen samaa mieltä ihan just. :tapu:

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Aurelia » 27 Syys 2009, 12:58

Aurelia kirjoitti:Kävin muuten kuuntelemassa eräältä selvänäköiseltä naiselta tarot-tulkinnan jonka otin kasetille. Kuten kaksi muutakin selvänäköistä ihmistä hänkin esitietoja minusta saamatta totesi, etten työskentele oikeassa ammatissa juuri nyt. Mitähän pomo sanois jos menisin irtisanoutumaan, koska meediot ovat sanoneet ettei mun kuulu olla siellä. :lol:

Näyttää muuten vähän siltä ettei työpaikanvaihto ole minun käsissäni :shock: on lomautuksia ja irtisanomisia meneillään eikä ole ollenkaan varmaa, että jatkoa kyseisessä paikassa olisi. Jään mielenkiinnolla seuraamaan kuinka käy, jotta mitä teen vuoden kuluttua työkseni.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 01 Marras 2009, 18:38

Kaivoin taas pitkästä aikaa tarot-pakkani esiin, eikä edelleenkään voi muuta kuin vakuutella vain sitä, että kyllä niissä korteissa jotakin on. Käytän kahta pakkaa, joista valitsen toisen aina senhetkisen fiiliksen mukaan, ja tulkinnat ovat yleensä joko minulle itselleni tai veljelleni. Toinen on tämä klassinen pakka ja toinen on eräs Tarot of the Old Path -pakka, ja molemmat ovat päätyneet käsiini puhtaasta impulssista.

Komppaan sitä, ettei kortteja voi käyttää ns. ennustamiseen, ja mielestäni kortit ovat enemmänkin keino "levittää" ajatukset pöydälle ja tarkastella asioita siten kokonaisvaltaisemmasta, objektiivisesta, näkökulmasta. Kun kaikki "ajatukset" ovat kerralla nähtävissä, on helpompaa miettiä, kuinka pitäisi menetellä.

Onkohan kenellekään koskaan käynyt niin, että kun tekee tulkintoja esimerkiksi itselleen, niin tietyt kortit ottavat vähitellen omakseen tiettyjen ihmisten henkilöllisyyksiä?

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 01 Maalis 2010, 01:46

Pahottelen vanhan aiheen herättämistä, mutta tuossa äitini katseli tarot korteillaan mulle jotakin juttua ja tuli mieleen yrittää saada keskustelua aiheesta. Olen todella skeptinen ennustusten suhteen, mutta se on sellasta hauskaa pelleilyä ja pistää vähän hymyilemään kun huomaa, että jokin ennustus tv. osuu oikeaan.

Elikkäs äitini povasi menneisyyttä, nyky hetkeä, tulevaa, ja en muista lopuista pakoista kuin seuraamuksen. Ehkä joku osaa sanoa, mikä povausmuoto oli kyseessä, joka tapauksessa.

Ympäripyöreydestään huolimatta, mua rupesi pikkasen hymyilyttämään äitini lukemat kuvaukset menneisyydestäni, ja mahdollisia tulkintoja hän lueskeli tästä eräänlaisesta oppaasta, eli tämä tuleva "temppu" ei ollut kiinni siitä faktasta, että äitini tosiaan tietää menneisyydestäni, saati että hän loppu viimeksi edes osaisi aavistaa sisäisistä muutoksistani.

En muista tarkkaa kuvausta, mutta jotenkuten näin se meni: menneisyyteni kokemukset on tehnyt musta katkeran, vihaisen ja kyynisen ja tietoisen synkistä puolistani. Oliko siinä vielä maininta suhtautumisestani ihmisiin ja ihmisyyteen. Siitä huolimatta "mun sisällä on paljon positiivista energiaa" mikä mun pitää vaan rohjeta tulla esille.

Nyky hetki oli jokin rikkaus kortti tv. ja suurinpiirtein selostukset meni niin, että mahdollisuus muutokselle löytyy, ja jos haluan tulevaisuudessa nauttia niistä rikkauksista mihin mussa löytyy potentiaalia, mun täytyy rohkeasti tuoda ne esille.

Tuleva lupas taas mahdollisesti jotakin suhdetta tj. jonka avulla löydän uuden näkökulman elämään jne.

Ja sitten jossakin niissä mitä en muista oli jotakin seksuaalisesta energiasta ja seuraamuksina hedelmällisyyttä edustava kortti.

Hauska juttu oli se, että parit ekat kortit tuntu aika pitkälti puhuttelevan mua, varsinkin se menneisyyden kuvaus. Saa nähdä, nauran kyllä railakkaasti jos tässä vaikka vuoden sisällä saan tulla tänne nauramaan, että oon isäksi tulossa jne. Saattaa skeptisyyskin hellittää sen yhden promillen verran jos pitää ennustukset kutinsa.

Sekavaa tekstiä mutta toivottavasti en iha turhaan kirjotellu.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Hartsa » 01 Maalis 2010, 16:06

Tuo oli kai se perus "yleiskuva" jako, jossa vähän hahmotellaan miksi olet menossa sellaisessa elämäntilanteessa kuin olet, mitkä asiat ovat johtaneet siihen, ja mitä tulevaisuudessa näillä näkymin mahdollisesti häämöttää.. kertokoon joku kokeneempi mikäli omiani höpisen. :)

En paljoa ole itse noita tarotteja käytellyt, mutta täytyy kyllä sanoa, että ensimmäiset jaot kun tein täsmäkysymyksiin, niin ei voi sanoa muuta kuin todella yllättävää miten osuvia juttuja sieltä tuli. Varsinkin menneisyyden kanssa, kun se on helpompi näin jälkikäteen hahmottaa. Nykytilanteesta ei välttämättä itselläkään ole vielä kauhean hyvää kokonaiskuvaa, mutta hyviä osumia siltikin tuli siitäkin.. ja tulevaisuudesta nyt on hankala mitään sanoa etukäteen.. aika näyttää menikö ne kohdilleen. Samalla kertaa tein jakoja useammille ihmisille erinäisiin täsmäkysymyksiin ja monista näistä en historiikkia tiennyt yhtään, eli amatöörinä aika suorilla sitten lueskelin korttien mahdollisia tarkoituksia tuommoisesta tulkkausapu oppaasta, ja ilmeisesti tuli siinä sivussa pari tarotteihin uskovaa lisää kun osui ja upposi niin hyvästi. Eikä siis pelkästään mitään ihan ympäripyöreää juttua.

Voihan noita kortteja tulkata monella tavalla, mutta kun lueskelee tuosta oppaasta aika suoraan, niin on tavallaan "valmiit" ennustukset, jotka ei niin hyvin ja ympäripyöreästi taivu joka tilanteeseen kuten moni voisi luulla. Itsekin mietin noita ennusteita jälkikäteen, niin olisi ollut helppo keksiä vaikka kuinka monta kysymystä/tilannetta joihin jaoissa tulleet kortit eivät olisi sopineet yhtään. Ehkä tuossa tarot hommassa on perää enemmänkin, kuin pelkästään mielikuvituksen/itsetutkinnan apuvälineenä kuten kortteja hankkiessa niiden oletin olevan.

Mutta ei siinä, ei nyt pelkkää menestystä. Seuraavalla kerralla kun ei itseäni huvittanut oikein leikkiä taroteilla, mutta muilla oli kova hinku saada ennusteita, niin tällöin meni aika pitkälti kaikki "ennusteet" päin honkia ja todella kankeasti (jos niinkään) sai vääntymään tilannetta jotenkin käsitteleväksi. Eli ilmeisesti homma kaipaa myös huomiota ja intentiota jaon tekijältäkin mikäli mielii homman toimivan.. tai sitten sitä kuuluisaa tuuria. ;)
"I reject your reality and substitute my own"

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 01 Maalis 2010, 17:23

Näissä korteissa on sellainen huomionarvoinen juttu, että ei ole varmaa, perustuuko tulkinta lopulta tulkitsijan omiin näkökohtiin ja mielipiteisiin vai niihin "ennustuksiin", jotka ovat niitä oppaissa esiteltyjä viimeistellympiä tulkintoja. Molemmat toimivat ainakin minulla.

Hartsa kirjoitti:Tuo oli kai se perus "yleiskuva" jako, jossa vähän hahmotellaan miksi olet menossa sellaisessa elämäntilanteessa kuin olet, mitkä asiat ovat johtaneet siihen, ja mitä tulevaisuudessa näillä näkymin mahdollisesti häämöttää.. kertokoon joku kokeneempi mikäli omiani höpisen. :)


Tuskin olen kokeneempi ja tuskin höpiset omiasi. Halusin kuitenkin kommentoida sitä, että mielessä kannattaa pitää samaan aikaan useampaa tulkintaa. Vaikka nyt juuri tuo yleiskuva menneisyydestä-nykyisyydestä-tulevaisuudesta -jako: Kuinka montaa korttia on hyvä käyttää, jotta tulkinnasta ei tulisi liian pitkää (ajallisesti), tarkkaa tai epätarkkaa?

Lopetin periaatteessa tarot-korttien toiminnan rationalisoinnin sen jälkeen, kun onnistuin noin neljän kuukauden ajanjaksolla vetämään täsmäkysymyksiin vastaukseksi aina saman kortin. Tämä tapahtui neljästi, eräältä toiselta kannalta ajatellen jopa viidesti. Nyt en ole sitä enää kokeillut.

Muistetaan nyt kuitenkin, että tarokkeja alun perinkin on käytetty sekä huviksi että hyödyksi.

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 05 Touko 2010, 08:09

Onhan nuo tullut katsastettua, siinäänsä ihan mielenkiintoiset, mutta juuri se tulkinnan objektiivisuuden epävarmuus tekee noista enemmän tai vähemmän epäluotettavan lähteen.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Hopeapaju
Alieni
Viestit: 101
Liittynyt: 19 Loka 2009, 19:47

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Hopeapaju » 11 Touko 2010, 18:35

Tuli tuossa tänään suden hetken aikana tehtyä pieni oma korttikokeilu ihan mielenkiinnosta. En tietääkseni noudattanut minkäänlaista valmista pöytää, vaan päätin soveltaa kolmea korttia melko vapaasti erään tilanteen ratkaisuun. Koska olen aina ollut sitä mieltä, että intuition kautta tehdyt, spontaanit (?) päätökset ovat yleensä oikeimpia, päätin korttien avulla ottaa selvää vain yhdestä tilanteen ratkaisumallista.

Homma menee näin, että kaksi ensimmäistä korttia ovat kaksi muuttujaa, jotka ovat vaikuttavassa asemassa kolmanteen korttiin, eli tilanteen yhteen ratkaisuvaihtoehtoon. Eli kaksi ensimmäistä korttia, joista toinen kuvaa minua itseäni ja toinen jotakin/jotakuta muuta, asetetaan korreloimaan, ja kolmas kortti olisi lopputulos.
Pöydälle kääntämäni kortit olivat vähintäänkin mielenkiintoisia, itse asiassa uskomattoman osuvia, sillä kortit kuvasivat ratkaisua ja siihen vaikuttavia tekijöitä juuri niin kuin olin itse ajatellut.

Tässä vaiheessa vastaan tuli sisäinen skeptikko, koska nyt alkaa tuntua siltä, että ehkä sain sittenkin vain nostettua pakasta pöytään ne kortit, joita eniten kaipasin.

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 14 Touko 2010, 16:34

Tuli tuossa mieleen yhden tutun kertomus hänen tarot-korteistaan, hänen pakassaan muistaakseni "tyhjyys"-kortti on sellainen että se aika ajoin "katoaa" pakasta hänen mukaansa. Outo juttu sinäänsä, mutta aika huvittava myöskin.
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Aurelia » 18 Kesä 2010, 20:52

portinetsija197 kirjoitti:Tuli tuossa mieleen yhden tutun kertomus hänen tarot-korteistaan, hänen pakassaan muistaakseni "tyhjyys"-kortti on sellainen että se aika ajoin "katoaa" pakasta hänen mukaansa. Outo juttu sinäänsä, mutta aika huvittava myöskin.

Mun pakassa ei ainakaan ole ollenkaan "tyhjyys" -korttia, mutta tietääkseni zen-taroteista sellainenkin löytyy...

Täällä voipi muuten kokeilla virtuaalisessa muodossa taroteja ja kysymys kohdan voi jättää tyhjäksikin jos epäilee, että vastaus valikoituu jotekin sen mukaan: http://www.rajatieto.org/tarotpoyta.php
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Qlippoth
Valaistunut
Viestit: 41
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 17:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Qlippoth » 20 Joulu 2010, 08:35

Rakenneltiin uutta tarot-sivustoa, käykää tsekkailemassa: www.tarokki.fi
Sous les pavés, la plage! http://www.tajunta.net

Avatar
Mindy
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Marras 2011, 13:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Mindy » 30 Marras 2011, 14:27

Tarot-kortit on aina kiehtoneet mua suunnattomasti ja olen kokenut, että ne vetävät tietyllä tavalla puoleensä enemmän, kuin vaikkapa riimut. Kuulostampa hörhöltä :D

No joka tapauksessa, minulla on kaksi eri pakkaa (gothing tarot of the vampires tai jotain siihen suuntaan joka on ensimmäinen ja ns "toimiva" pakka. Sekä tarot of the catpeople joka ei oikein sovi minulle) vaikka olenkin kuullut, että yksi ihminen voi "luoda yhteyden" vain yhteen pakkaan. Ensin mainitsemani on ollut aikanaan ahkerassa käytössä ja kaveritkin ovat pyytäneet että "ennustan" heille. Varsinaisestihan kortit eivät mitään ennusta, mutta voivat auttaa ratkaisemaan ongelmia ja antaa suuntaa. :)
"I try to find something to love in everybody. Even if it's a small thing. There's always something, it has to be."

Speedy
Valaistunut
Viestit: 44
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:57
Paikkakunta: Nivala

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Speedy » 17 Helmi 2012, 11:38

Pitäisi itsekkin opetella käyttämään tarot kortteja, jonkun aikaa sitten tilasin Rider Waite Tarot kortti pakan valkoisen noidan nettipuodista :) Ei ole vaan ollut vielä aikaa opetella käyttämään niitä.

Tuli tässä muuten mieleen, olen kuullut että tavallisia pelikortteja voi käyttää ennustamiseen samalla tavalla kuin tarot kortteja. Onko tämä totta? :)

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja carcass » 06 Maalis 2012, 00:33

Speedy kirjoitti:Tuli tässä muuten mieleen, olen kuullut että tavallisia pelikortteja voi käyttää ennustamiseen samalla tavalla kuin tarot kortteja. Onko tämä totta? :)

Tavallaan olet oikeilla jäljillä, vaikkakaan kortteja ei sananmukaisesti ole tarkoitettu ennustamiseen.
Ottaen huomioon, että korttijärjestelmä on erilainen verrattaessa Taroteja ja ns. "tavallisia" pelikortteja, pelikortteja on mahdollista käyttää samankaltaisesti.
Luulisin että tähän aihealueeseen löydät tarpeeksi aineistoa internetistä, kokeillaksesi erilaisia työskentelymenetelmiä, niin Tarotien kuin pelikorttienkin osalta.
Mainittakoon nyt kuitenkin, että koska pelikorttien symboliikka ja aspektit ovat erilaisia, älä ole yllättynyt jos pelikorttien kanssa työskentely on kangertelevaa tai "ympäripyöreämpää" kuin Tarotien kanssa työskennellessä.

Avatar
Merey Celeste
Alieni
Viestit: 114
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 13:42
Paikkakunta: Jossain Pohjois-pohjanmaan perukoilla

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Merey Celeste » 29 Huhti 2012, 19:20

Olen aikanaan kokeillut, ""tulkinut" niitä, ne on suuntaa antavia. Nykyään en ole kokeilut mutta multa löytyy kaksi eri pakkaa ja muutama kirja. On tarkoitus tässä joku päivä kokeilla ja opetella niillä taas "ennustaan"
http://www.kotinet.com/tiina.kemi.
Bibo eisen enempää tai vähempää

Veritas
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 23:44

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Veritas » 03 Touko 2012, 06:42

Kiva kun täällä on muitakin tarot-korttien käyttäjiä : D Itse olen käyttänyt niitä ja ihan tavallisiakin kortteja "ennustukseen" nyt muutaman vuoden ajan. Kokemustakin niiden kanssa on jo jonkin verran, kun annoin joskus muutaman kuukauden ajan ilmaisia tulkintojakin netissä halukkaille. Tekis mieli alottaa taas tulkintojen anto, mutta toisaalta yritän päästä taroteista ikään kuin "yli" ja siirtyä siihen, että tuntisin/tietäisin ilman apuvälineitä mitä tulavaisuudessa tapahtuu.

Avatar
Merey Celeste
Alieni
Viestit: 114
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 13:42
Paikkakunta: Jossain Pohjois-pohjanmaan perukoilla

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Merey Celeste » 14 Touko 2012, 22:13

Olen nyt lukenut useaman artikelin/kirjan tarot korteista. Olen kokeillut niitä nyt muutaman päivän, se mikä on jännää niin, kun olen sekottanut ja laitanut viuhkaksi pöytään ja alan etsiin vasemalla kädellä, niin tulee outo tunne sormiin joidenkin kortien kohalla kuin siinä olisi jokin voima joka vetää sen tietyn kortin kohalla. Tarot-korteista olen tulkinnut asioita jotka on osivia siihen kysymykseentai asiaan jota olen ajatelut ja hakenut vastausta. nyt yritän opetella kunnolla tulkitseen niitä koska ne näyttää mun kohdalla toimivan ja saan niistä irti asiota vastauksia omiin kysymyksiini. Niitä on toki vaikea tavalaan tulkita mutta kun keskittyy kunnolla ja mietii sen kortin sanomaa niin löytää sen vastauksen.
http://www.kotinet.com/tiina.kemi.
Bibo eisen enempää tai vähempää

paraX
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Heinä 2012, 21:59

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja paraX » 18 Joulu 2012, 20:24

Jossain tarot ohje-kirjassani oli ohje, jossa nostetaan yksi kortti ja pohditaan sen symboliikkaa ja osaa omassa elämässä, tämä oli minusta aika mielenkiintoinen ja opettava. Itsekään en ole enempää ehtinyt perehtyä tarot-kortteihin, vaikka löytyy kolme pakkaa ja kaksi ohje-opusta.

Ziblomax
Kummitus
Viestit: 62
Liittynyt: 07 Joulu 2015, 21:57

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Ziblomax » 07 Joulu 2015, 22:53

Tarotit löytyvät itseltänikin. Olen jonkin verran perehtynyt aiheeseen. Käytän Rider Waite- pakkaa, joka on yksi tunnetuimmista. Mitään yliluonnollista en koe taroteissa olevan, mutta jotain niissä kuitenkin on. En ole kokenut, että niillä voisi suoralta kädeltä ennustaa mitään, mutta niillä voi hyvin tutkia omaa luonnettaan, kartoittaa vahvuuksiaan ja saada ohjausta epävakaissa elämäntilanteissa. Korttien symboliikka on lisäksi uskomattoman voimakasta. Korteilla on myös todella positiivinen energia.

Kun kortit levittää viuhkaksi pöydälle kuvapuoli alaspäin ja niitä alkaa poimimaan, niin alitajunta tietää harvinaisen hyvin mikä kortti kannattaa ottaa.

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Tarot-kortit

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 10 Joulu 2015, 11:52

No katsoppa mitä korttisi kertovat vaikka Teemusta.


Palaa sivulle “X-Kulttuuri”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija

cron