Skeptismi yleensä

Keskustelua terveestä ja epäterveestä skeptisyydestä, pseudotieteistä, sekä tieteenfilosofioista

Oletko SINÄ skeptikko?

En
15
19%
En todellakaan
16
21%
Olen
9
12%
Olen, ja olen ylpeä siitä
10
13%
En oikein tiedä mitä ryhmää edustan
28
36%
 
Ääniä yhteensä: 78

A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4451
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Re: Skeptismi yleensä

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 06 Maalis 2019, 07:16

Ihmiset on nähneet lumimiehiä ja vastaavia, itse olen päätynyt siihen että kyseessä on henget, joko esiintyen tietyssä muodossa tai heidän muotonsa on ollut joskus aikojen alussa kuin esim. lumimies. Jostain syystä nämä henget voi saavuttaa jonkinlaisen puolimateriaalisen tason, tällöin puhutaan meediokyvyistä. Kuten Skinwalker ranchin jättisusi, joka on voinut elää joskus menneisyydessä, esihistoriallinen susi, kirotulla alueella, minkä intiaanit vahvisti Skinwalker ranchista se saavuttaa ajoittain meediokykyisten ihmisten läsnäollessa materiaalisen muodon, sutta ammuttiin, se ei kuole millään, koska on enempi henkenä, taas lihapala mikä irtosi siitä voimakkaalla metsästyskiväärillä mätäni ennätysajassa, näin myös kävi Roswellin kerrotussa humanoidien ruumiin avauksissa joissa sisuskalut ehti mädätä yhdeksi mössöksi ennen avausta, hyvin outoa, puolitodellisia humanoideja jostain kaukaa menneisyydestä aikoja sitten kuolleita ilmaantuen voimakkaina henkinä kun aika heitä kutsuu ja osittain materialisoituen, mutta jos ette usko, niin tällä on yhteys peltokuvioihinkin, mutta tämä on vain yksi hyvä teoria Roswellin osalta perustuen ainoastaan lihan nopeaan mätänemiseen mikä vastaa tutkitun Skinwalkerin tapausta näiltä osin, mikä tosin pätee suoraan varsin vahvistetuna MIB:eihin, enempi henkiä kadoten nurkan takana tyhjään, jos ette niitä usko kohdatessaan, ne menettävät voimansa ja lähtevät nopeasti pois jopa valonväläyksenä ulos päässessään, varsin sama kuvio kuin Skinwalker ranchin lukuisilla paranormaaleilla ilmiöillä. Puolitodellisia kyllä ja myös ovat vaarallisia tuossa tilassa, kuten Venäjältä kerrotaan lumimiehistä ja vastaavista oudoista retkeilijöiden silpomisista. kyse näissä on valtavasta pahuudesta, mikä liittyy aina alueen menneisyyteen.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7112
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Skeptismi yleensä

ViestiKirjoittaja Andromeda » 06 Maalis 2019, 10:26

Varjotar kirjoitti:On asioita, joita en todellakaan sulata, kuten maasäteily, sähköyliherkkyys, yksisarviset ja ties mitkä.
Toisaalta sitten on asioita, joihin muut eivät usko, mutta jotka kuuluvat uskonasioihin minulla.

Ollaan huomattu ettet sulata. Tiedän erään naisen joka on tosiaan sähköyliherkkä. Asiaan liittyy sellaistakin että kun hän kertoo menevänsä keittiöön menee liesi päälle. Aamulla kun lähtee töihin yrittää eteisestä kurkistella sinne keittiöön ettei liesi vaan ole jäänyt päälle joten tuo ilmiö on kyllä ihan todellinen. Maasäteilyä on olemassa. Yksisarviset niiden näkemiseksi tarvitaan pääsy korkeampiin värähtelytasoihin jonka todistaminen on toki vaikeaa heille jotka eivät itse pääse todentamaan asiaa, kuten on lähes kaikessa piiloluonnollisen todistamisessa. Joillekkin se on ihan arkipäivää kuitenkin.
Eli voitaisiin verrata televisioon jonka viritin ei löydä kaikkia saatavilla olevia ohjelmakanavia.
Tästä en aio lähteä väittelemään enempää. Pari vuosikymmentä muilla nettipalstoilla on tästä käyty keskustelua johon on tullut osallistuttua tiiviisti.
Varjotar hommaappa kirjastosta Kryon-kirja: Älä ajattele kuin ihminen.
http://www.ultra-lehti.com/kirjat/arv-kryon-1.html

Avatar
Varjotar
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 22:51

Re: Skeptismi yleensä

ViestiKirjoittaja Varjotar » 06 Maalis 2019, 14:01

Andromeda: jokseenkin alentuva suhtautumisesi siihen mitä minä tiedän tai jätän tietämättä ( myös kertomatta) on hyvä hetki sinulle peilata itseäsi.
:alien2:
Tekstistäsi toki heijastuu hivenen pelkoa häivähtävä kunnoituksen ja kaaoksen sekaisuus, mutta silti; ei tarvitse.
Mielellään jatka yksityisenä tämmöisiä sitten, jos on suoraan asiaa :)
I do not know if you do not know.. :ghost:

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7112
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Skeptismi yleensä

ViestiKirjoittaja Andromeda » 08 Maalis 2019, 09:03

Varjotar kirjoitti:Andromeda: jokseenkin alentuva suhtautumisesi siihen mitä minä tiedän tai jätän tietämättä ( myös kertomatta) on hyvä hetki sinulle peilata itseäsi.
:alien2:
Tekstistäsi toki heijastuu hivenen pelkoa häivähtävä kunnoituksen ja kaaoksen sekaisuus, mutta silti; ei tarvitse.
Mielellään jatka yksityisenä tämmöisiä sitten, jos on suoraan asiaa :)

Yksityisenä? Onko jotain sellaista mitä et voi täällä foorumilla kertoa? Niin useinhan on niin että pelko tuntematonta kohtaan saa ihmiset epäilemään esim. Maasäteilyä, sähköyliherkkyyttä, ufoja yms. Tuota peilaamista tarjoavat usein Rei-ki kursseja käyneet persoonat, nostaen samalla itsensä sinne jalustalle. Suomessa on maksettu jopa 30 000 mummon markkaa Rei-ki Master vihkimyksestä. Takavuosina oli ainakin kaksi erilaista koulukuntaa tässäkin ja eroja opetuksessa tuli ainakin siinä että kannattaako tehdä suojauksia vai jättää ne kokonaan tekemättä. Tämä miten opetettiin riippui siis täysin siitä millaiset kurssit kouluttaja oli itse käynyt. Sitäkin voitaisiin tietysti keskustella paljonkin voiko rahalla oikeasti ostaa vihkimyksiä itselleen. Itse lähden siitä liikkeelle että Universaali energia on kaikkien siitä aidosti kiinnostuneiden, tietynlaisen nöyryyden omaavien käytettävissä, ei siis tarvita paksua lompakkoa.
http://www.maasateily.com

Avatar
Varjotar
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 22:51

Re: Skeptismi yleensä

ViestiKirjoittaja Varjotar » 08 Maalis 2019, 09:47

Sähköyliherkkyyttä ei ole milloinkaan todistettu olevan olemassa tieteen keinoin, ei myöskään maasäteilyä ja Reiki- tyypeistä ei täällä puhunut kukaan.
Peilaamisella meinasin aivan muuta, eli lue teksti uudelleen ellet ymmärtänyt.
I do not know if you do not know.. :ghost:

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7112
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Skeptismi yleensä

ViestiKirjoittaja Andromeda » 08 Maalis 2019, 09:56

Sinulla on siis ladattuja kiviä kotona kuten kerroit ja sähköyliherkkyyttä ei ole todistettu olevan olemassa tieteen keinoin? Kuule laita yv:tä tulemaan jos et voi tarkentaa mitä sinä tarkoitit peilaamisella. Aiemmin siitä ovat puhuneet paljon juuri Rei-ki kursseja käyneet ihmiset, siksi siitä mainitsin. Tuo on hyvin yleinen ilmiö että foorumeilla kirjoitettu teksti ymmörretään usein eritavalla miten kirjoittaja sen on tarkoittanut. Tästä on itselläni kans paljon kokemusta ja useinmiten keskustelu on sitten viety sinne sivuraiteelle mikä ei ole ainakaan minun tarkoitukseni tässä aiheessa.
Valtavirtatiede sitä ei ihan helposti tule myöntämään kuten eivät myönnä esim. 2,7 metristen ja sitä pidempien luurankojen löytöjä joista Wilcock piti luennon ja video kaiketi on edelleen tuubissa katsottavissa. Siinä hän tuo esille 1800 ja 1900-luvulla tehdyistä useista löydöistä jotka on mainittu tuon ajan sanomalehdissä. Sellainen tieto ei,ole niin helposti hävitettävissä koska sanomalehdestä otetaan aika isoja painosmääriä.
https://www.sahkoherkat.fi/tietoa/tutki ... rkkyydesta

Avatar
Varjotar
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 22:51

Re: Skeptismi yleensä

ViestiKirjoittaja Varjotar » 10 Maalis 2019, 08:41

Tässä kohtaa peilaan sun ylpeyttä ja vastaan, että enpä vaivaudu josset sinäkään tuon enempää :roll: :)
I do not know if you do not know.. :ghost:

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7112
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Skeptismi yleensä

ViestiKirjoittaja Andromeda » 10 Maalis 2019, 13:16

Peilaat ylpeyttäni, kuulostat aivan Rei-ki kurssin käyneeltä tyypiltä joka tuosta peilaamisesta kirjoitti aika monelle tyypille eräällä palstalla kauan sitten. Mihin tarkalleen ottaen pitäisi nyt vaivautua? Tuohon peiliteoriaasi en usko. Jos on muusta kysymys niin mulle saa laittaa yv:tä tulemaan. Luen kyllä viestisi ja vastaankin jos asialinjalla pysyt. Vastaa nyt sitten vaikka tähän, oletko käynyt Rei-ki kursseja joskus ja kuullut siellä tuosta peiliteoriasta?

Avatar
Varjotar
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 22:51

Re: Skeptismi yleensä

ViestiKirjoittaja Varjotar » 10 Maalis 2019, 13:38

En ole käyny mitään kursseja ikinä enkä varmaan olis Hengen ja Tiedon messuja pidemmälle menossa. Miksi olisin? Mihin minä niitä tarvitsen ( vielä ainakaan)?
Ylpeys ei ole sidoksissa mihinkään yksittäiseen ilmiöön ( kuten sinä sen tässä tapauksessa näet, aiemman kokemasi perusteella).
I do not know if you do not know.. :ghost:

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7112
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Skeptismi yleensä

ViestiKirjoittaja Andromeda » 10 Maalis 2019, 13:57

Laitoin sulle yv:tä hetki sitten.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7112
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Skeptismi yleensä

ViestiKirjoittaja Andromeda » 10 Maalis 2019, 15:49

No eihän oppi ojaan kaada, sellainen on oma näkemys asiaan. Viisaus piilee siinä että pystyy havaitsemaan sen mikä voi vielä itseä eteenpäin ja kääntyä pois kun jokin ei enää kanna eteenpäin. Tuntuuko jokin koulutus tai pienimuotoinen kurssi pelkästään rahastukselta, mitä jää käteen näiden jälkeen.

Avatar
Varjotar
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 22:51

Re: Skeptismi yleensä

ViestiKirjoittaja Varjotar » 11 Maalis 2019, 21:12

Periaatteessa voisin osallistua johonkin meediotilaisuuteen joskus, mutta kovin kauas en ole sen vuoksi valmis kulkemaan enkä ihmeitä maksamaan.
I do not know if you do not know.. :ghost:

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7112
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Skeptismi yleensä

ViestiKirjoittaja Andromeda » 12 Maalis 2019, 09:12

Tästä taitaa olla sellaiset kolme vuosikymmentä kun itse osallistuin ensimmäiseen johdettuun meditaatioon. Näitä oli parin viikon välein. Siinä meni tuo eka vuosikymmen melko tiiviisti erilaisissa tapahtumissa. Matkailu avartaa muutakin kuin lompakkoa :P
Kotona voi toki tehdä aina silloin kun siltä tuntuu.

Avatar
Varjotar
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 22:51

Re: Skeptismi yleensä

ViestiKirjoittaja Varjotar » 13 Maalis 2019, 08:33

En yleensä asu enkä ole osunut paikkoihin, joissa järjestettäisi meediotilaisuuksia, yksityisiä tai julkisia.
Olen skeptinen lähtkohtaisesti kaikkea kohtaan, aina välillä sitäkin,mikä itselleni on arkipäivää.
I do not know if you do not know.. :ghost:


Palaa sivulle “Skeptismi ja pseudotieteet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa