Vaihtoehtoiset energiamuodot

Kvanttifysiikka, luonnonkatastrofit, nähtävyydet, maailman ihmeet ym. arjesta poikkeavat "elämää suuremmat" asiat
Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Riikervo » 20 Syys 2008, 13:26

Aqua vitae kirjoitti:Jäähdytys? Meinaatko etteivät kuumene liikaa? Ei pitäisi olla loogista eikä edes järjellistä. Miksi jäähdytys?

No jäähdytys on tietenkin siksi, ettei ylikuumene. ;)
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Ali G- » 20 Syys 2008, 13:39

Riikervo kirjoitti:
Aqua vitae kirjoitti:Jäähdytys? Meinaatko etteivät kuumene liikaa? Ei pitäisi olla loogista eikä edes järjellistä. Miksi jäähdytys?

No jäähdytys on tietenkin siksi, ettei ylikuumene. ;)




Miten se on energiamuoto :?:
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 20 Syys 2008, 14:08

Ali G- kirjoitti:Voiskohan aurinkotuulta käyttää hyvänä energianlähteenä, nehän on negatiivisesti varautuneita auringosta tulevia hiukkasia ( :?: )

Muuten korvapuikko, sä oot nipottamas aina mun viesteille ja paljon pahemmin kuin tuputhy sulle :demoni:

Aurinko tuulta voitaisiin ehkä käyttää mutta ne "vastaan ottimet" pitäisi sijoittaa avaruuten koska maapallon ilmakehä suojaa noilta aurinko tuulilta eikä niistä olisi silloin paljon iloa, ja jos se "vastaan otin" on avaruudessa se sähkö jouduttaisiin siirtämään sitten sieltä maapallolle eikä se olisi luultavasti kovin tehokasta...
Joo eikä tarvi kovin suuri nero olla että huomaa että nipotan sinulle (se että nipotanko jopa pahemmin kuin typythy on mielipide kysymys)
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Ali G- » 20 Syys 2008, 15:16

Korvapuikko kirjoitti:
Ali G- kirjoitti:Voiskohan aurinkotuulta käyttää hyvänä energianlähteenä, nehän on negatiivisesti varautuneita auringosta tulevia hiukkasia ( :?: )

Muuten korvapuikko, sä oot nipottamas aina mun viesteille ja paljon pahemmin kuin tuputhy sulle :demoni:

Aurinko tuulta voitaisiin ehkä käyttää mutta ne "vastaan ottimet" pitäisi sijoittaa avaruuten koska maapallon ilmakehä suojaa noilta aurinko tuulilta eikä niistä olisi silloin paljon iloa, ja jos se "vastaan otin" on avaruudessa se sähkö jouduttaisiin siirtämään sitten sieltä maapallolle eikä se olisi luultavasti kovin tehokasta...
Joo eikä tarvi kovin suuri nero olla että huomaa että nipotan sinulle (se että nipotanko jopa pahemmin kuin typythy on mielipide kysymys)



Ja magneettikenttä myös, mut millanen "vastaan-ottimen" pitäisi olla??

Kyllä, kyllä, mutta miks sä nipotat mulle?? :demoni:
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 20 Syys 2008, 15:34

Ali G- kirjoitti:

Ja magneettikenttä myös, mut millanen "vastaan-ottimen" pitäisi olla??

Kyllä, kyllä, mutta miks sä nipotat mulle?? :demoni:

Niin mitä magneetti kenttä "myös", jäi epäselväksi asia yhteys vastaan ottimella tarkoitin jotain aurinko paneelia vastaavaa.
Nipotan siksi että sinun viesteistä "löytyy" paljon "nipotettavaa" ja uskot moniin asioihin ilman kunnon perusteita, lähinnä sen takia että ne vaikuttaa mielenkiintoisilta ja paranormaaliinhan on hauska uskoa (lue minun allekirjoituksen linkit, niistä löytyy lisätietoa)
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Ali G- » 20 Syys 2008, 15:37

Korvapuikko kirjoitti:
Ali G- kirjoitti:

Ja magneettikenttä myös, mut millanen "vastaan-ottimen" pitäisi olla??

Kyllä, kyllä, mutta miks sä nipotat mulle?? :demoni:

Niin mitä magneetti kenttä "myös", jäi epäselväksi asia yhteys vastaan ottimella tarkoitin jotain aurinko paneelia vastaavaa.
Nipotan siksi että sinun viesteistä "löytyy" paljon "nipotettavaa" ja uskot moniin asioihin ilman kunnon perusteita, lähinnä sen takia että ne vaikuttaa mielenkiintoisilta ja paranormaaliinhan on hauska uskoa (lue minun allekirjoituksen linkit, niistä löytyy lisätietoa)


Just nii, kyllä sunkin viesteistäsi löytyy nipoteltavaa, hitto tämä kirjakieli on rassaavaa!!

Mutta sopisko sulle jos pysyttäis aiheessa? Elikkä onks kellään ehdotuksia aurinkotuulen "vastaanottimista"?
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 20 Syys 2008, 15:41

Ali G- kirjoitti:Just nii, kyllä sunkin viesteistäsi löytyy nipoteltavaa, hitto tämä kirjakieli on rassaavaa!!

Mutta sopisko sulle jos pysyttäis aiheessa? Elikkä onks kellään ehdotuksia aurinkotuulen "vastaanottimista"?

Kerroin jo "ehdotuksen" aurinkotuulen vastaan ottimesta, oikeasti sen kirjakielen kirjoittaminen ei voi olla niin "rassaavaa" mieti kuinka "rassaavaa" olisi lukea vaikka jotain savon murretta ei stadin slangi ole yhtään sen parempaa, tai voi olla että kirjoitat tuolla tavalla sen takia että saat "respektiä"
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 20 Syys 2008, 16:06

ydinvoimaloita vaan kaikkialle!!!! 8-)
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Ali G- » 20 Syys 2008, 17:26

JD Matthew kirjoitti:ydinvoimaloita vaan kaikkialle!!!! 8-)


Kannatan!!
Mielstäni ydinvoimalat on turvallisin ja ekologisin energiamuoto jota pystyisi tällä hetkellä "realistisesti" hyödyntämään.

Ja Korvapuikolle jäähy, se käy vähän ylikierroksilla :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 20 Syys 2008, 17:53

Ali G- kirjoitti:
JD Matthew kirjoitti:ydinvoimaloita vaan kaikkialle!!!! 8-)


Kannatan!!
Mielstäni ydinvoimalat on turvallisin ja ekologisin energiamuoto jota pystyisi tällä hetkellä "realistisesti" hyödyntämään.

Ja Korvapuikolle jäähy, se käy vähän ylikierroksilla :lol:

Jaa enpä nyt löisi lukkoon sitä että kuka nyt käy ylikierroksilla mutta kun katsoo viestin määrää ja missä ajassa ne on tullut niin sanoisin että sinä kyllä enemmänkin käyt ylikierroksilla...
Nyt kun katsoin oikein tarkemmin niin kirjoitat 79 viestiä päivässä kukaan muu täälä ei kirjoita tuota vauhtia, ihan niinkuin sinulla oikeasti olisi muka mielipide kaikkiin niihin asioihin mihin olet vastannut, taidat kyllä vain tahallasi kasvattaa tuota viestien määrää...
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Ali G- » 20 Syys 2008, 18:29

Korvapuikko kirjoitti:
Ali G- kirjoitti:
JD Matthew kirjoitti:ydinvoimaloita vaan kaikkialle!!!! 8-)


Kannatan!!
Mielstäni ydinvoimalat on turvallisin ja ekologisin energiamuoto jota pystyisi tällä hetkellä "realistisesti" hyödyntämään.

Ja Korvapuikolle jäähy, se käy vähän ylikierroksilla :lol:

Jaa enpä nyt löisi lukkoon sitä että kuka nyt käy ylikierroksilla mutta kun katsoo viestin määrää ja missä ajassa ne on tullut niin sanoisin että sinä kyllä enemmänkin käyt ylikierroksilla...
Nyt kun katsoin oikein tarkemmin niin kirjoitat 79 viestiä päivässä kukaan muu täälä ei kirjoita tuota vauhtia, ihan niinkuin sinulla oikeasti olisi muka mielipide kaikkiin niihin asioihin mihin olet vastannut, taidat kyllä vain tahallasi kasvattaa tuota viestien määrää...



Mä oon selittäny tämän aiemmin!! Mä oon selaillu tätä foorumia pitkään, löysin sopivan ajankohdan kirjautua vasta eilen!!
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
JD Matthew
Henkiparantaja
Viestit: 388
Liittynyt: 25 Elo 2008, 18:27

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 20 Syys 2008, 20:47

Ali G- kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:
Ali G- kirjoitti:
JD Matthew kirjoitti:ydinvoimaloita vaan kaikkialle!!!! 8-)


Kannatan!!
Mielstäni ydinvoimalat on turvallisin ja ekologisin energiamuoto jota pystyisi tällä hetkellä "realistisesti" hyödyntämään.

Ja Korvapuikolle jäähy, se käy vähän ylikierroksilla :lol:

Jaa enpä nyt löisi lukkoon sitä että kuka nyt käy ylikierroksilla mutta kun katsoo viestin määrää ja missä ajassa ne on tullut niin sanoisin että sinä kyllä enemmänkin käyt ylikierroksilla...
Nyt kun katsoin oikein tarkemmin niin kirjoitat 79 viestiä päivässä kukaan muu täälä ei kirjoita tuota vauhtia, ihan niinkuin sinulla oikeasti olisi muka mielipide kaikkiin niihin asioihin mihin olet vastannut, taidat kyllä vain tahallasi kasvattaa tuota viestien määrää...



Mä oon selittäny tämän aiemmin!! Mä oon selaillu tätä foorumia pitkään, löysin sopivan ajankohdan kirjautua vasta eilen!!


jep jep. ja siinä ajassa sait lähetettyä melkein 200 viestiä? olet kyllä ihan ihme-äijä... :shock:
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Ali G- » 20 Syys 2008, 23:24

JD Matthew kirjoitti:
Ali G- kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:
Ali G- kirjoitti:
JD Matthew kirjoitti:ydinvoimaloita vaan kaikkialle!!!! 8-)


Kannatan!!
Mielstäni ydinvoimalat on turvallisin ja ekologisin energiamuoto jota pystyisi tällä hetkellä "realistisesti" hyödyntämään.

Ja Korvapuikolle jäähy, se käy vähän ylikierroksilla :lol:

Jaa enpä nyt löisi lukkoon sitä että kuka nyt käy ylikierroksilla mutta kun katsoo viestin määrää ja missä ajassa ne on tullut niin sanoisin että sinä kyllä enemmänkin käyt ylikierroksilla...
Nyt kun katsoin oikein tarkemmin niin kirjoitat 79 viestiä päivässä kukaan muu täälä ei kirjoita tuota vauhtia, ihan niinkuin sinulla oikeasti olisi muka mielipide kaikkiin niihin asioihin mihin olet vastannut, taidat kyllä vain tahallasi kasvattaa tuota viestien määrää...



Mä oon selittäny tämän aiemmin!! Mä oon selaillu tätä foorumia pitkään, löysin sopivan ajankohdan kirjautua vasta eilen!!


jep jep. ja siinä ajassa sait lähetettyä melkein 200 viestiä? olet kyllä ihan ihme-äijä... :shock:



Siis oon selaillu oikeastikin tätä foorumia yli kuukauden!! :oops:
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Rebel
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Elo 2009, 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Rebel » 21 Syys 2009, 11:45

Tässä pari mielenkiintoista linkkiä luettavaksi.

Itseäni mietitytti tuo venäläisten aikaan saatu 30% painon puodotus SEG laitteistossa. En tiedä uskoakko vai ei. Kuulostaa joka tapauksessa mielenkiintoiselta.

http://merlib.org/node/1597

http://fi.wikipedia.org/wiki/SEG

Kyllähän jokin tällainen keksintö mullistaisi koko maailman jos joku sellaisen onnistuisi kehittämään. Ei auta kuin toivoa, että läpimurto tehdään jossain vaiheessa.

Onko kukaan muutes kuullut juttua siitä Nikola Teslan autosta?
Tuossa tarina kerrottu lyhyesti.
http://www.netikka.net/mpeltonen/tesla.htm

Teslan kaltaisiä "hulluja neroja" tarvittaisiin minun mielestäni paljon lisää vielä nykypäivinäkin. Itse arvostan Teslan hyvin korkealle. On ihailtavaa, että joku uskaltaa ajatella niin erilailla kuin suuret massat.

Avatar
Rebel
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Elo 2009, 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Rebel » 21 Syys 2009, 12:17

Lisäksi niin kauan kun ihminen ajattelee kaiken menestymisen rahan ynnä muiden turhakkeiden mittapuulla mitään todellista läpimurtoa tullan tuskin tekemään. Ajatellaanpa tilannetta missä joku todella keksii tavan tuottaa energiaa uudella tavalla, voisin taata että tämä henkilö olisi todellisessa hengenvaarassa. Maailmassa on kuitenkin niin paljon tahoja jotka saavat toimeentulonsa energian myynnillä. Mitäs sitten kun energiasta ei voisikaan laskuttaa enää samalla tavalla? :o ----->
Tuosta kaveristahan pitää päästä eroon ja NOPEASTI...se on uhka. Ihmishenki ei kuitenkaan ole minkään arvoinen monillekkan. Pääasia että oma rahakirstu kasvaa mahdollisimman suureksi. Ihan sama kunhan saadaan kuluttajat maksamaan.

Avatar
Perkala
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 07 Syys 2009, 13:02

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Perkala » 21 Syys 2009, 14:50

Rebel kirjoitti:Lisäksi niin kauan kun ihminen ajattelee kaiken menestymisen rahan ynnä muiden turhakkeiden mittapuulla mitään todellista läpimurtoa tullan tuskin tekemään.


Taloudellinen, tekninen ja muu kehitys perustuu siihen, että halutaan koko ajan lisää entistä helpommin ja nopeammin. Jos ihmiskunta ei olisi halunnut mitään "turhakkeita" söisimme vieläkin raaka lihaa kosteissa luolissa. Tajua, että kehitys pohjautuu aina enemmän tai vähemmän itsekkäisiin motiiveihin.

Rebel kirjoitti:Ajatellaanpa tilannetta missä joku todella keksii tavan tuottaa energiaa uudella tavalla, voisin taata että tämä henkilö olisi todellisessa hengenvaarassa. Maailmassa on kuitenkin niin paljon tahoja jotka saavat toimeentulonsa energian myynnillä. Mitäs sitten kun energiasta ei voisikaan laskuttaa enää samalla tavalla? :o ----->


Elämme markkinataloudessa, jossa toimivat tietyt lait. Jos joku keksisi oikeasti halvan, toimivan ja tehokkaan tavan tehdä käyttöenergiaa, niin tästä hepusta tulisi vähintään miljonääri. Öljypomot ja muut voisivat nikotella hetken, mutta alkaisivat sitten sijoittaa rahojaan tähän uuteen energiantekotapaan ja loisivat oman version/ yhtiön tälle tavalle. Ja nykyisessä järjestelmässä on mahdotonta estää uuden ja toimivan innovaation tuloa markkinoille.

Sitä paitsi, maailma on niin vanhojen energialähteiden armoilla, että kestäisi vuosia, ehkä jopa vuosikymmeniä, että uusi ja tehokas energiantekotapa valloittaisi täysin markkinat. Joten öljy- ja muut pomot tuskin panikoisivat, sillä heillä olisi aikaa sopeuta muutokseen. He vain alkaisivat erikoistua omalla alallaan johonkin pienempään segmenttiin, kuten nykyajan markkanataloudessa muutenkin käy.

Rebel kirjoitti:Tuosta kaveristahan pitää päästä eroon ja NOPEASTI...se on uhka. Ihmishenki ei kuitenkaan ole minkään arvoinen monillekkan. Pääasia että oma rahakirstu kasvaa mahdollisimman suureksi. Ihan sama kunhan saadaan kuluttajat maksamaan.


Tuo on aivan naurettavaa. Tuo kaveri olisi uhka vain harvoille, mutta suuri mahdollisuus monille. Eikä ihmisiä tapateta nykyään uusien keksintöjen tai monopolien keikuttamisen takia. Yritäpä nimitä edes yksi esimerkiksi tästä meidän ajallamme. Keski-aika meni jo!

Avatar
Rebel
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Elo 2009, 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Rebel » 22 Syys 2009, 12:57

Raha on kyllä ihan hyvä välinen jos sitä käytettäisiin hyviin tarkoitus periin...Nimen omaan halutaan kaikki entistä helpommin ja nopeammin. Kaikki heti mulle nyt, maksoi mitä maksoi. Sieltä vaan mistä aita on matalin.
Kun on rahaa, on myös valtaa. Rahalla on helppo suorittaa esimerkiksi pientä voitelua, jos näyttää että asiat ei suju mielen mukaan. Tarpeeksi kun paalua lyödään tiskiin niin lähes kuka tahansa on lahjottavissa.
Ohops, korkkas munuaiset...mitäs hittoa nyt? Ai niin mullahan rahaa, minähän ostan sellasen. Ihan sama mistä ovat, kuhan saan itseni kuntoon. Voin sanoa, että aina ei edes luovuttajalta kysytä.
Tarkoitus ei ole leimata kaikkia rikkaita automaattisesti itsekkäiksi tai vastaaviksi. Asia ei ole todellakaan niin. Loppujen lopuksi se rikas pohatta ei ole yhtään parempi tai arvokkaampi kuin kädetön ja jalaton keppikerjäläinen...ja toisin päin.


Keski aika meni, mutta ei tarvitse kovin kauas ulko-ovesta kävellä niin huomaa että kauas ei ole siitä tultu. Välineet ja toiminta tavat on vain hieman muuttunut. Enää ei ehkä teurasteta ihan julkisesti toreilla, vaan siististi katseilta suojassa. Tarvitsee aika vaaleanpunaiset lasit, ettei sitä voisi huomata. Ihmiskunnalla on kaikki avaimet kurjuuksien poistoon, mutta niitä ei haluta vain käyttää. Niin utopistiselta kuin se kuulostaakin, minun henkilökohtaisen mielipiteeni mukaan "keskiaika" loppuu siihen kun valtiot eivät enää tarvitsee rauhan ylläpitoon armeijoitansa. Siinä vasta todellista resurssien hukkaan heittämistä. Joskus sekin aika tulee. Tosin voi olla, että aika loppuu kesken ennen sitä.


Kyllähän näitä unohdetuja ja aikaansa edellä olleita kavereita on mistä ei tullut yhtään mitään koko eliaikanaan. Nykyäänkin niitä varmasti on, mutta eihän niistä kuulla kuin joskus vuosikymmenien kuluttua.
Mutta näin tällä kertaa. Hienoa että jollakin on vielä uskoa markkinatalouteen ja sen lakeihin, sekä nyky-yhteiskuntaan ja sen ylivertaisuuteen. Itsellä se usko on hiipumaan päin.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 22 Syys 2009, 16:40

Rebel kirjoitti:Raha on kyllä ihan hyvä välinen jos sitä käytettäisiin hyviin tarkoitusperiin...Nimenomaan halutaan kaikki entistä helpommin ja nopeammin. Kaikki heti mulle nyt, maksoi mitä maksoi. Sieltä vaan mistä aita on matalin.
Kun on rahaa, on myös valtaa. Rahalla on helppo suorittaa esimerkiksi pientä voitelua, jos näyttää että asiat ei suju mielen mukaan. Tarpeeksi kun paalua lyödään tiskiin niin lähes kuka tahansa on lahjottavissa.
Ohops, korkkas munuaiset...mitäs hittoa nyt? Ai niin mullahan rahaa, minähän ostan sellasen. Ihan sama mistä ovat, kuhan saan itseni kuntoon. Voin sanoa, että aina ei edes luovuttajalta kysytä.


Hmm... puhutaanko vieläkin vaihtoehtoisista energiamuodoista vai "The Big Bad Corporation"-salaliittoteoriasta? Rahalla saa paljon juu, mutta ei sillä vallankumouksia estetä. Ei poliittisia, eikä liiemmin energiavallankumouksiakaan. Perkala teki tuossa erittäin hyvän argumentin aikaisemmin: "nykyisessä järjestelmässä on mahdotonta estää uuden ja toimivan innovaation tuloa markkinoille."

En nähnyt sinun mitenkään vastaavan tähän?

Rebel kirjoitti:Keski aika meni, mutta ei tarvitse kovin kauas ulko-ovesta kävellä niin huomaa että kauas ei ole siitä tultu. Välineet ja toiminta tavat on vain hieman muuttunut. Enää ei ehkä teurasteta ihan julkisesti toreilla, vaan siististi katseilta suojassa.

Olisit varmastikin niin ystävällinen ja tarkentaisit?

Rebel kirjoitti:Tarvitsee aika vaaleanpunaiset lasit, ettei sitä voisi huomata.

Suoritat hienovaraisen argumentin ad hominem. Tämä lausahdus ei täten paina pihaustakaan missään debatinmuotoisessakaan.

Rebel kirjoitti:Ihmiskunnalla on kaikki avaimet kurjuuksien poistoon, mutta niitä ei haluta vain käyttää. Niin utopistiselta kuin se kuulostaakin, minun henkilökohtaisen mielipiteeni mukaan "keskiaika" loppuu siihen kun valtiot eivät enää tarvitsee rauhan ylläpitoon armeijoitansa. Siinä vasta todellista resurssien hukkaan heittämistä. Joskus sekin aika tulee. Tosin voi olla, että aika loppuu kesken ennen sitä.

Se onkin siis hyvä, että meillä on sotapolitiikassa ihan politiikkatieteilijöitä yms. sillä missä olisimmekaan, jos emme tietäisi sellaisia faktoja kuin, että evolutiivisesti stabiilit strategiat soveltuvat varsin hyvin myös politiikkaan.

Armeijoita tarvitaan siksi, että kukaan ei halua rauhaa. Armeijoita tarvitaan siksi, että jos 99% maapallon valtioista haluaa rauhaa, niin siitä viimeisestä armeijallisesta valtiosta tulee uuden imperiumin takuuvarma herra.
Ei ole valtion hengissäpysymisen kannalta järkevää luopua puolustusmekanismeista, hyvänen aika, senhän tietää luontokin evoluutiossa edetessään!
Idea on siinä, että puolustusta saa olla, mutta ei kontakteja. Puolustus viestittää sitä, että et ansaitse paljon jos tänne päin ryttyilet. Jos sinulla ei ole armeijaa, siinäpähän sitten seisot.
Siinä ei ole EU eikä NATO tekemässä paskaakaan.

Joku "NWO" olisi tietysti monen haave, John Lennon perintö jatkuu...
Mutta siinäkin on se ongelma, että jos loppujen lopuksi olisi vain yksi valtio ja yksi kansa, tuon kansan sisällä muodostuu väistämättä ryhmiä. Ryhmillä on erimielisyyksiä.

Peruspointti: Edes antropologian ilmiöt eivät säästy entropialta!

Rebel kirjoitti:Kyllähän näitä unohdetuja ja aikaansa edellä olleita kavereita on mistä ei tullut yhtään mitään koko eliaikanaan. Nykyäänkin niitä varmasti on, mutta eihän niistä kuulla kuin joskus vuosikymmenien kuluttua.
Mutta näin tällä kertaa. Hienoa että jollakin on vielä uskoa markkinatalouteen ja sen lakeihin, sekä nyky-yhteiskuntaan ja sen ylivertaisuuteen. Itsellä se usko on hiipumaan päin.

Unohdetut kaverit ovat suurimmaksi osaksi ansaitusti unohdettuja ja toisessa tapauskessa ne kuvastavat itse tieteen kehityksen syvintä luontoa. En ymmärrä mikä systeemissä muka mättää?

Olet menettänyt uskosi. No sehän on kiva kuulla. Me muut täällä sitten voimmekin jatkaa varsin kiehtovan monimutkaisen + hienosti toimivan yhteiskunnan kehittävää rakentamista.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Wespa » 22 Syys 2009, 19:50

nykyisessä järjestelmässä on mahdotonta estää uuden ja toimivan innovaation tuloa markkinoille


Ei se mahdotonta ole. Itseasiassa niin on tehty montakin kertaa. Öljy-yhtiöt tykkäävät ostella varastoon näitä patentteja jotka ovat heille uhaksi. Vedellä toimiva autokin lyötiin jäihin...

Näitä videoita olen tarjoillut ennenkin:



Kysymys kuuluu, että miksi USA:n armeija osti vedellä toimivan auton patentin? Toinen kysymys kuuluu, että miksi armeija ei ole antanut tätä yleiseen levitykseen esim. autoteollisuudelle samalla hyötyen?

Onneksi kokoajan on ollut kehitteillä jos jonkinmoisia innovaatioita ja nyt sähköautotkin ovat alkaneet yleistymään.

Suurin mätäpaise on ehkä tämä koko patenttisysteemi joka estää innovaatioiden kehityksen ja valmistamisen jos joku muu omistaa patentin. Nämä kun saataisin kaikki free sourceksi samalla niin, että alkuperäinen innovaation kehittäjä hyötyisi, niin kaikki olisi paremmin.

Joskus ottaa vaan päähän kun mm. tällaisia ideoita ei oteta isompaan käyttöön. Kysymys kuuluu miksi?
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Perkala
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 07 Syys 2009, 13:02

Re: Vaihtoehtoiset energiamuodot

ViestiKirjoittaja Perkala » 22 Syys 2009, 22:01

Wespa kirjoitti:
nykyisessä järjestelmässä on mahdotonta estää uuden ja toimivan innovaation tuloa markkinoille


Ei se mahdotonta ole. Itseasiassa niin on tehty montakin kertaa. Öljy-yhtiöt tykkäävät ostella varastoon näitä patentteja jotka ovat heille uhaksi. Vedellä toimiva autokin lyötiin jäihin...


Vedellä toimiva auto paljastui suureksi huijaukseksi ja sen "keksijä" Stanley Meyer sai petos-syytteen, kun hän ei pystynyt toimittamaan rahoittajilleen sitä, mitä oli luvannut.

Wespa kirjoitti:Kysymys kuuluu, että miksi USA:n armeija osti vedellä toimivan auton patentin? Toinen kysymys kuuluu, että miksi armeija ei ole antanut tätä yleiseen levitykseen esim. autoteollisuudelle samalla hyötyen?


Tässä kohtaa pitäisi hälytyskellojen soida. Vedellä toimiva kulkuneuvo olisi jokaisen kenraalin unelma, sillä se
1) Helpottaisi huoltoa huomattavasti
2)Poltto-ainetta saisi periaatteesta mistä tahansa maailmankolkasta
3) Armeija säästäisi tajuttoman paljon rahaa, kun polttoainetta ei tarvitsisi kuskata ja ostaa.

Jos vedellä toimiva auto olisi ollut totta, se olisi ollut niin suuri sensaatio, että siitä tietäisivät kaikki, eikä vain pieni salaliittoteorioita laativa piiri.

Niin, USA:n armeija ei saanut vedellä toimivan auton patenttia kuten eivät hankkeen rahoittajatkaan.

Wespa kirjoitti:Suurin mätäpaise on ehkä tämä koko patenttisysteemi joka estää innovaatioiden kehityksen ja valmistamisen jos joku muu omistaa patentin. Nämä kun saataisin kaikki free sourceksi samalla niin, että alkuperäinen innovaation kehittäjä hyötyisi, niin kaikki olisi paremmin.


Et varmaan ole koskaan patentoinut keksintöä. Patenttisysteemi vuotaa kuin seula. Tarvitaan vain naurettavan pieni muutos vanhaan patenttikeksintöön, jotta tuote voidaan patentoida uutena luomuksena.
Lääketeollisuudessa tämä yleistä: jokin firma kehittää vuosia jotakin lääkettä, ja kun lääke on on testattu turvalliseksi ja viety markkinoille, niin pian kilpaileva yritys tekee lääkkeestä oman version vaihtamalla jonkin vähemmän tärkeän ainesosan tai lisäämällä rohtoon jotakin uutta ja myy tuotostaan vähän halvemmalla. Patenttisysteemi on todella joustava.


Palaa sivulle “Ihmeellinen todellisuus”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa