Isänmaallisuus

Yhteiskunnallinen, tieteellinen ym. toisinajattelu, joka ei sovellu muihin osioihin
Arpaix
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2011, 16:39

Isänmaallisuus

ViestiKirjoittaja Arpaix » 30 Heinä 2011, 15:02

Huomasin että suomalaiset ovat aika isänmäälliset. Mutta suuri osaa ei mitään "maahanmuuttajien vihaajia". Minulla ei ole kokemusta jostan vihasta sen takia että en ole suomalainen, ja vaikka asun supisuomalaisella seudulla pohjois Savossa.
Ongelma on ainoaa työnsaantti, joka Kuopion seudula onsuuri työttömyys, ja kun minulle huhtikuussa työ loppunut, en saanut uutta töitä. Olen matkailu, ravintola alalla, Täällä on vaan Tahkovuori ja he vaativat täydelistä venäjäm kielen taitoa, ja minä en osaa venäjää. Vasta olin aloittanut opiskella. Opiskelen itse ja suomeakin olin oppi´nut aivan itse, ja yksin, puhumalla suomalaisten kanssa. Työ minulle mahdollista ainoastaa Lapissa, hotel Ivalossa, tai Saariselkä,missä talvella turistit Ranskasta. Ennen Savoa olin asunut Kuusamossa, ja töissä kävin Rukalla tai Lapissa kuten Saariselalla, tai Norjan Kautokeinossa olin 1 kesä töissä. Suomessa on ulkomaalaisille hankkala työnsaantti, mutta Savossa lähes kaikki työttömät ovat suomalaiset. Eli syy, ei ole mikään syrjintä kielen takia, mutta huono politiikka Suomessa, huonot päättäjät, kriisi ja siitä johtuva työttömyys ja köyhyys. Mutta on Suomessa paljon positiivista, kuten luonto, hienot raakaa aineetkun kalaa, riistaa ja marjoja, sienia. Suomessa on tilaa, ja rauhaa. Lappion aivan ihana, ja tyllään saamelaisesta kulttuurista. Töissä olin lähes ainoastaan pohjois Lapissa, Kalottilla, koska siellä käyvät turistit Ranskasta. Suomessa minus on, että ei ole historiaa, ei linnoja, ei gotiikkia kun Ranskassa. katsokaa tämä: http://www.chateauxmedievaux.com/
mutta taas on luonto. En tykä kun jotkut muut Suomessa asuvat ranskalaiset hälveksivät suomalaisuuta, ja suomalaisia, käyttäyttymis tapoja, ja itse eivät edes viitsi opetella suomen kieltä. On mahdollista olla isänmaallinen ja kunniottaa omaa historiaa ja säilyä omaa kieli ja kulttuuri, mutta siltti voi omaksuja myös muita kieliä ja kultuurit.

Avatar
WM_
Alieni
Viestit: 138
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 10:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Isänmaallisuus

ViestiKirjoittaja WM_ » 31 Heinä 2011, 20:34

Ymmärrän mitä takoitat. On hienoa, että löydät Suomesta paljon positiivisia asioita :) Työtilanne on ulkomaalaisille aika hankala asia, harmi että sinäkin joudut sitä todistamaan.
"Kaikkein kaunein asia,jonka voimme kokea,on mystiikka. Se on kaiken taiteen ja tieteen alkulähde. Se, jolle tämä tunne on vieras ja joka ei enää osaa pysähtyä ihmettelemään tai seisomaan kunnioituksesta haltioituneena, on yhtä kuin kuollut."
-A. Einstein

Arpaix
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2011, 16:39

Re: Isänmaallisuus

ViestiKirjoittaja Arpaix » 01 Elo 2011, 03:09

Minäolin ollut töissä ainoastaan Lapissa niissä turistikeskuksissa. Mualla ei ole, ja Kuopion seudullaon aika huono työtilanne, kun asun 30km Kuopiosta pienellä paikakunnalla. Vaikka osan suomea hyvin, niin minulla on aika voimakas murre, ja se riittää etten saa töitä. Vaikka ymmärrän hyvin myös puhelimessa, kun toinen puhuu hitaasti.
Minusta Helsinki tai Turku olisi parempaa,mutta siellä mahdottomat vuokrat, ja ei työsuhdeasuntoja. Ainoa mahdollisuus on Lappi, koska siellä helpompaa saada sesonki työasunto. Mutta mistä johtuu tuo ulkomaalaisten hirveä työttömyys? Kuulin että jossain paikkoissa on maahanmuuttajien keskuudessa jopa 80% työttömyytta.
Työllistyvät ainoastaan lääkärit, insönöörit ja sellaiset ammatit, muiden tilanne on aika vaikea.
Itse olin ollut töissä Ranskassa 15 vuotta ennen muuttoa Suomeen ja aina palvelu alalla.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Isänmaallisuus

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 01 Elo 2011, 10:09

Pienillä paikkakunnilla suuri työttömyys koskee yleensä kaikkia, ikään, sukupuoleen tai kansallisuuteen katsomatta.
Jos Suomessa haluaa töitä, pitää olla valmis muuttamaan niiden perässä.
Vaikka pohjoisessa moni paikka vetää matkailijoita hyvin paljon sesonkiaikoina ja loppuvuosi näyttää hiljaiselta, sinne siitä huolimatta tarvitaan asiantuntevaa työvoimaa pitkin vuotta.
Toinen vaihtoehto on alan vaihtaminen ja kun Ranskan kieli on hallussa, oletko ajatellut kieltenopettajaksi kouluttautumista?

EDIT: Raumalla on uutisten mukaan paljon Ranskalaisia duunareita ydinvoimalaitoksen rakennuttamisen vuoksi. Eli sinne kokeilemaan työnhakua?
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Arpaix
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2011, 16:39

Re: Isänmaallisuus

ViestiKirjoittaja Arpaix » 29 Elo 2011, 14:48

Minulla on nyt työtarjous Lapissa Saariselka tai Ivalo, http://www.hotelivalo.fi/ koska siellä käy turistit Ranskasta talvella. Savossa missä asun ei ole minkäläistä työpaikka, ei mitään, täällä ei ole edes turismi keski ja etelä Euroopasta.
Kesällä haen Helsingin tai Jyväskylän yliopistoon lukemaan ranskan filologiaa, http://www.helsinki.fi/ranska/
olin katselut vanhat pääsykokeet ja olisi mennyt hyvin, kiinnostaa Ranskan historiaa ja itse teen blogi meidä historiasta ja linnoista http://www.chateauxmedievaux.com/ missä kirjoitan linnoista, linnoituksista, ymppäri Ranskaa, mutta enemmään minun kotiseutu La Provence, Terre d´Aude, mutta myös Normandie, Bordeaux, ja muut alueet.
Eli talvella töihin Lappiin ja kesllä pääsykokeet. Nyt etsin jotan syksy-työ, tai kursseja, että olisi jotain tekemistä. Nyt en kauan kirjoittanut koska kesällä paljon ulkoilen, kalastan Kuopion lähellä järvellä Kallavesi, missä minulla vuokrattu pieni kalastusmökki, ja olin paljon siellä, lisäksi käyn metsässä pomimaan mustikkaa, puolukkaa ja nyt olin alkanut etsiä sieniä, herkkutattit.
Voin kysyä vielä siellä Raumassa. Kiitos neuvosta.


Palaa sivulle “Vaihtoehtoajattelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron