Todellisuuden taso

Yhteiskunnallinen, tieteellinen ym. toisinajattelu, joka ei sovellu muihin osioihin

Mikä on paras teoria kuvaamaan omaa maailman kuvaasi?

On olemassa monia ulottuvuuksia mistä voi tulla henkiä/olentoja meidän ulottuvuuteen.
29
56%
On olemassa monia ulottuvuuksia mutta niiden välillä ei voi matkustaa.
5
10%
On olemassa monia ulottuvuuksia, henget/olennot eivät voi spontaanisti tänne matkustaa mutta muihin ulottuvuuksiin voi matkustaa vaikka madonreiän kautta.
11
21%
Maailma on tietokone ohjelma mitä ylläpitää tietokone/tietokoneet oikeassa todellisuudessa.
2
4%
Maailma on vain tämä mikä nähdään eikä mitään muuta ole olemassa.
5
10%
 
Ääniä yhteensä: 52

Avatar
JFK
Valaistunut
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 20:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Todellisuuden taso

ViestiKirjoittaja JFK » 21 Kesä 2008, 07:01

Jos nyt ruvetaan madon rei`istä puhumaan niin kannattaa muistaa A, Wikipedia on mahdollisesti hyvinkin tietämättömien ihmisten kirjoittama sanakirja vaikkapa minun. ja B, Niistä ei vielä ole mitään varsinaista tietoa vain ihmisten teorioita jotka yrittävät tehdä elontansa jollain tavalla.
Mitä ne on ja mikä niiiten lopullinen muoto tai nimi on sitä en vielä tiedä ja jos uskallat väittää , että tiedät,olet ilmeisestikkin tietoinen jostain asiata mistä minä en ole.Vaikka kaikki Star trekit ja Tähti portit olenkin katsonut. Ja tuo viimeinen lause oli sarkasmia
"I'd like to tell the public about the UFO situation. But my hands are tied."
John F. Kennedy

Avatar
thebel
Muumio
Viestit: 298
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 19:28
Paikkakunta: Kokkola

Re: Todellisuuden taso

ViestiKirjoittaja thebel » 22 Huhti 2009, 00:41

Uskon siihen että muita ulottuvuuksia on, ja niissä voi olla vaikka mitä. Alkuräjähdyksessä teorioiden mukaan syntyi useita ulottuvuuksia, joista osa on surkastuneita, eli ne eivät ole toimivia, vaan eräänlaisia "kuolleita ulottuvuuksia" Säieteorian mukaan muistaakseni näitä ulottuvuuksia syntyi 23, joista hieman alle puolet on surkastuineita. Tällä hetkellä elämme neljässä eri ulottuvuudessa samaa aikaa, eli leveydessä, pituudessa, syvyydessä ja ajassa, mutta koska tietomme avaruudesta ovat hyvin vähäiset, niitä voi olla useampiakin, löytämättöminä.
There are no eternal facts, as there are no absolute truths
- Friedrich Nietzsche

Hiefel
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Touko 2009, 17:12

Re: Todellisuuden taso

ViestiKirjoittaja Hiefel » 24 Touko 2009, 23:10

Itse en ole varma miten toi ulottuvuuksien välillä matkustaminen sitten hoituu, mutta uskon syvästi muihin ulottuvuksiin kuin pelkästään tähän jonka aistimme. Kristinuskoisena olen ajatellut liittäväni tätä kristilliseen maailmankuvaani ja tullut sellaseen tulokseen (mahdollisesti) että kun kuollaan elämänenergia katoaa ruumiista ja jäljelle jää sielu :ghost: , joka sitten sisältää kaiken tiedon siitä kuolleesta. Kuoleman jälkeen siirymme ulottuvuuten josta siirrytään helvettiin :demonbunny: tai taivaasen :angel: jonkin välikäden kautta.

Kaikka tämä on mun omia päähänpistoja joita ei kenenkään tarrte uskoa.

Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: Todellisuuden taso

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 10 Kesä 2009, 18:11

Pistin ensimmäisen, vaikken kyllä olekkaan alkuunkaan varma ylipäätään mistään. Osittain teki mieli laittaa tuohon viimeiseen, muttei sekään tuntunut oikein oikealta. EOS- vaihtoehto olisi ollut minulle hyvä. Jonain päivänä tuntuu siltä, että kaikki on ihan hämärää, joskus taas siltä että mitään paranormaalia ei ole.

En tiedä mihin uskon. :|

Avatar
Qlippoth
Valaistunut
Viestit: 41
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 17:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Todellisuuden taso

ViestiKirjoittaja Qlippoth » 17 Kesä 2009, 13:22

Jokunen vuosi sitten joku Yalen professori laskeskeli että elämmä 20-25% todennäköisyydellä tietokoneen luomassa virtuaalitodellisuudessa, eli tuttavallisesti Matrixissa. Perustelut tälle oli että koska todennäköisesti opimme jossain vaiheessa tulevaisuutta mallintamaan todellisuutta ja tietoisuutta, niin miksipä se ei olisi jo kertaalleen tapahtunut...
Sous les pavés, la plage! http://www.tajunta.net

Avatar
kummo
Kummitus
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Helmi 2010, 13:58

Re: Todellisuuden taso

ViestiKirjoittaja kummo » 14 Helmi 2010, 03:50

"On olemassa monia ulottuvuuksia mutta niiden välillä ei voi matkustaa."
Olen kyllä vähän uskova-agnostikko tämänkin suhteen.. sanotaan että en sano että se on mahdoton ajatus ja en sulje sitä täten kokonaan poiskaan.

Qlippoth kirjoitti:Jokunen vuosi sitten joku Yalen professori laskeskeli että elämmä 20-25% todennäköisyydellä tietokoneen luomassa virtuaalitodellisuudessa, eli tuttavallisesti Matrixissa. Perustelut tälle oli että koska todennäköisesti opimme jossain vaiheessa tulevaisuutta mallintamaan todellisuutta ja tietoisuutta, niin miksipä se ei olisi jo kertaalleen tapahtunut...


En usko tähän mutta tähän miul on antaa jtn

Joo no tästä on pari biisiä ja monia luentojakin ollut joita olen kuunnellut (netissä). Mielenkiintoinen idea ja yksikin tyyppi sanoi että "you think it is: is there a life after dead. Wrong! You know it's a funny thing, no one seems to be grabling the problem of is there a life before death" ja avainsanoi siin keskustelus oli "awardeness" ja "mechkanical".. se vertas meidän elämäämme "ihmistietokoneeksi".. se miten meidän ajatus muuttuu.. Kehityskulku: "things"->"thoughts"->"thinker"..

Ja tämän seuraavan lauseen kans mie itse ainaki oon ristiriidoissa mut ajatuksena se on hieno -> "Is I a thought I am thinking. No. Thoughts come and go. I am not my thoughts" Ja siksi ristiriidoissa että mielestäni me ollaan just sitä mitä me ajatellaan olevamme.. tai pikemmin meistä tulee se mitä me ajatellaan olevamme. Esimerkiksi miten jäkispelaajasta tulee NHL tähti: Ensin se junnuna unelmoi siitä.. myöhemmin ku sille tulee järkee ni se alkaa ajatella kuin NHL pelaaja ja elää mielessään jo unelmaansa ja jossai vaiheessa sen taidot huomataan ja sen nim löytyy esim Toronton papereist. Mut en usko että kukaan "vahingossa" sinne NHLlään on joutunut: niiden kaikkien on täytynyt haluta sinne (tai jos ei sinne niin muuten ovat olleet ajatelleet kuin menestyvä jäkispelaaja ja noussut omassa maassaan senverran pinnalle että kyvyt on huomattu mutta idea on pohjimmiltaan sama koska tämä pelaaja on halunnut olla hyvä)

Lisäksi se pelaaja on ottanut mallia esikuvailtaan (/esikuviltaan) ja tehnyt kovasti töitä..

(Vaan tätä kirjoittaessa tuli mieleen että se ajatus/haave/unelma voisi olla se kun syötetään tietokoneelle tehtävä ja sitten tuo työmäärä vois olla se "processing" ja lopulta kun eletään sitä unelmaa ni se voisi olla "print".. esim kun tulostetaan testi paperille.. ensin toivotaan eli kirjoitetaan teksti ja klikataan tulosta.. sit tulee tää työskentelyvaihe ja tietokoneen näytöl lukeeki "processing" aika usein etenki vanhoil tulostimil ja sitten se tulostin syöttää paperin jos työskentely onnistui) :geek:

[hah, idealla oli hauska leikkiä vaikken siihen uskokkaan]


Palaa sivulle “Vaihtoehtoajattelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa