Suomi pyörii orjatyövoimalla

Yhteiskunnallinen, tieteellinen ym. toisinajattelu, joka ei sovellu muihin osioihin
A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4490
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Suomi pyörii orjatyövoimalla

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 11 Marras 2018, 07:46

Kyllä tämä on totto, olin itse lähes vuoden töissä firmassa missä vain neljä pomoa oli vakituisina ja tullessani taloon noin kymmenen määräaikaispalkattua mihin itse kuuluin ja loput toistakymmentä teki päivän työnsä 9€:lla, tilanne paheni firmassa vielä tämän hallituksen aikana, määräaikaisille ei annettu jatkossa enään rahoja, muille kuin autokuskeille lakisääteisyyden vuoksi joten palkattujen määrä väheni jaksoni loppupuolella, se johti työvoiman vähenemiseen. Firma oli vielä teollisuusalueella hiukan syrjässä, monilla 9€ rahat meni paikalle tuloon.

Kyselin 9€ palkkalaisilta miksi he tulevat, vastaus oli että aika ei kulu kerrostalossa tai että hakivat työkokemusta, mutta työ oli niin helppoa ettei se olisi tarvinnut mitään kokemusta. Pikkupomoksi oli palkattu SS tyyppinen virkaintoinen nuori kyttäkalle joka teetti turhaa työtä jollei muuta sattunut olemaan sillä hetkellä, esim. tavaroita kannettiin toisesta varastosta toiseen ja seuraavana päivänä takaisin, ilmeisesti hän ei hallinnut työtänsä, turha siitä oli hänelle mainita, otti nokkiinsa vanhemman ihmisen ohjeet, onneksi itselläni oli lähes koko ajan järkevää työtä autokuskina, tosin sain vain puolet palkasta mitä toisissa firmoissa autokuskit sai, koska olin jonkin tuen kautta työssä, itse kuitenkin hain tuon paikan. Mainittakoon että oli aiemmin Nokialla ihan oikeissa töissä oikeilla palkoilla, myös monessa muussakin, mutta tilanne huononee töiden suhteen ja ihmisiä käytetään entistä enemmän hyväksi.

Ilman 9€ työntekijöitä firma olisi pysähtynyt heti kaaokseen, tavaraa tuli ja meni sen verran talosta läpi. Firma on pitkäaikainen jopa hyväntekeväisyydestä tunnettu ulkomaalainen keskikokoinen yritys joka on avoimesti tukenut siirtolaisten tuloa maahamme.

Joka viides tekee jo Suomessa orjatyötä: https://www.nykysuomi.com/2018/10/31/va ... an-voimin/

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7115
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Suomi pyörii orjatyövoimalla

ViestiKirjoittaja Andromeda » 11 Marras 2018, 11:11

Tunnen asian kun olen itsekkin vastaavalla tuella duunia tehnyt. Pohjana oli kuitenkin ansiosidonnainen tai peruspäiväraha meillä ja siihen päälle tuo 8 € taisi olla silloin. Jos lasketaan matkakulut ja ruoka plus kahvit, niin ei tuo summa tietenkään kata syntyneitä kuluja vaikka 9 euroa nyt onkin. Silloin työkokeilussa olevaa voitiin vedättää myös eli kun oli sovittu 1kk:n työkokeilusta ja sen perään palkattaisiin töihin, niin lätkäistiin kuitenkin vielä toinen kokeilu kk vaikka työt oppi 1-2 viikon aikana. Jos et hyväksynyt muutosta et päässyt duuniin.

A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4490
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Re: Suomi pyörii orjatyövoimalla

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 11 Marras 2018, 20:00

Kyllä yksi ryhmä oli tuolla myös kuten kerroit, eli heistä tuli palkattuja yhden kk jälkeen, mutta osa oli tuolla useita kuukausia sillä 9€ pääsemättä palkalliseksi.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7115
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Suomi pyörii orjatyövoimalla

ViestiKirjoittaja Andromeda » 15 Marras 2018, 10:12

Kyllähän tuo suoranaista hyväksikäyttöä joissakin paikoissa on eikä viranomainen useinkaan usko sanaakaan mitä omaehtoisesti työkokeiluun päättänyt lähteä kansalainen kertoo. Minullekin lätkäisivät aikoinaan sen toisen kuukauden sovitun vastaisesti kun eräs vakituisista ohjaajista tuli neuvomaan työssä jota tein kun hetkeä aiemmin oli hänen kolleekansa näyttänyt minulle miten duunin teen. Pikkasen ärähdin tälle naitoselle että osaan kyllä ja hän sitten tietenkin meni kantelemaan isommalle pomolle joka sitten päätti muuttaa sopimusta. Kyllä ihmiset on todella pikkumaisia. Mitään sanomista ei tuo työn minulle opettanut henkilö löytänyt työni laadusta. Tästä on siis jo monta vuotta aikaa :P


Palaa sivulle “Vaihtoehtoajattelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron