20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

Yhteiskunnallinen, tieteellinen ym. toisinajattelu, joka ei sovellu muihin osioihin
Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 17 Marras 2008, 15:45

oozie kirjoitti:kannabis lailliseksi! todellakin olisi eri meno!

Niin... Eihän se kannabis aiheuta läheskään niin pahoja seurauksia kuin tupakka ja alkoholi. Kuitenkin se pitäisi laillistaa niin, että sitä saisi kasvattaa omaan käyttöön, tai sitten ostaa vain tietyistä paikoista.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Trauma » 17 Marras 2008, 16:06

Gitarre kirjoitti:Ärrhh! Ärsyttää kun kaverit eivät tiedä esim Kannabiksesta mitään! He luulevat että se on kanssa ns " paha huume " elikkä siihen jäisi kauheasti koukkuun jne jne.
Tekisi mieli kokeilla kannabista kunhan ikää tulisi vähän lisää ja saisi tietää mistä sitä saa.... :?

Mustalaisilta nyt ainakin... Täälläpäin on pariinkin otteeseen tarjottu, mutta en ole viitsinyt vielä kokeilla. Eikä siitäkään tiedä kuinka ehtaa se on...

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 17 Marras 2008, 16:30

Trauma kirjoitti:
Gitarre kirjoitti:Ärrhh! Ärsyttää kun kaverit eivät tiedä esim Kannabiksesta mitään! He luulevat että se on kanssa ns " paha huume " elikkä siihen jäisi kauheasti koukkuun jne jne.
Tekisi mieli kokeilla kannabista kunhan ikää tulisi vähän lisää ja saisi tietää mistä sitä saa.... :?

Mustalaisilta nyt ainakin... Täälläpäin on pariinkin otteeseen tarjottu, mutta en ole viitsinyt vielä kokeilla. Eikä siitäkään tiedä kuinka ehtaa se on...

Niin juuri. Se on tietysti hankittu "pimeästi", eli siinä saattaa olla vaikka mitä muuta seassa.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Gitarre » 17 Marras 2008, 16:50

No enpä usko että täällä pikkukylässä kukaan tulisi myymään :roll:
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Trauma » 17 Marras 2008, 20:24

Gitarre kirjoitti:No enpä usko että täällä pikkukylässä kukaan tulisi myymään :roll:

Jos tätä tapahtuu tällaisessa paikassa, missä asun niin eiköhän sielläkin. :mrgreen:

Avatar
s3nsi
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 12:15

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja s3nsi » 18 Marras 2008, 15:55

Tonza133 kirjoitti: Kuitenkin se pitäisi laillistaa niin, että sitä saisi kasvattaa omaan käyttöön, tai sitten ostaa vain tietyistä paikoista.


Ensi vuonna saattaa alkaa tapahtumaan. YK:n ensi vuoden huumepolitiikan arviointia varten tehty raportti ehdottaa kannabikselle säännösteltyjä markkinoita kieltolain sijaan. Kuulostaa aika hyvältä, varsinkin tuo kiirehtii. :D

Lisäksi Sveitsissä on kansanäänestys kannabiksen laillistamisesta tämän kuun vikana päivänä. Myös Barack Obama on aika myöntyväinen kannabiksen dekriminalisoinnin suhteen. Change is coming.
Believe The Unbelievable...

11:11

http://www.youtube.com/user/abbazaba

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Wespa » 24 Marras 2008, 10:48

Artikkeli kertoo: Kannabis on turvallisempaa kuin aspiriini.

- Kannabista on käytetty yli 5000 vuotta.
- Kukaan ei ole koskaan kuollut kannabiksen yliannostukseen.
- Aspiriinia on käytetty pian 110 vuotta.
- Arviolta 500 ihmistä kuolee vuosittain aspiriinin takia.


http://kannabisuutiset.wordpress.com/20 ... aspiriini/
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Zrud » 24 Marras 2008, 11:41

itseasias mie kuulin et on vain 1 kannabiksen yliannostuksesta johtunut kuolema.
mutta itse en kyllä tahdo uskoa asiaa vieläkään.
miten hemmetissä siitä saa yliannostuksen.... varmaa 10 jointtii suussa ja sieraimissaki ni vetänny posket lommollaa sit savuu ja kuollu happi vajauteen....
Feel the LOVE

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja DS8 » 24 Marras 2008, 19:41

En jaksa uskoa että kukaan on oikeasti kuollut pelkän kannabiksen takia. Ehkä kyseinen henkilö (jos näin nyt on ikinä sitten käynyt, itse en ole koskaan moisesta kuullut) olisi kuollut muutenkin, ehkä hän kuoli johonkin muuhun aineeseen.
Polttelen itse sillontällöin, enkä ole kuollut. En myöskään ole terroristi, ajattele itsemurhaa tai ryöstä ihmisiä saadakseni rahaa. Elämäni on paikoittain jopa hyvää.

Kannabista ei manneilta kannata ostaa. Ikinä ei tosiaan tiedä mitä sieltä seasta löytyy. Jos kokeilunhalua löytyy, kannattaa paukkunsa etsiä turvallisemmista paikoista. Ainoa ongelma tässä on valtion kanta kannabikseen, joka pakottaa ostajan tietynlaiseen vaaraan.
"So this is life?"

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Phantom » 26 Helmi 2009, 14:13

Suomessa ei ole todettu yhtään kannabiksen yliannostuksesta johtuvaa kuolemaa. Verratkaa röökiin ja alkoholiin.
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 26 Helmi 2009, 17:41

Phantom kirjoitti:Suomessa ei ole todettu yhtään kannabiksen yliannostuksesta johtuvaa kuolemaa. Verratkaa röökiin ja alkoholiin.

Eikä muuallakaan maailmassa. Kukaan tuskin pystyy vetämään 13 kiloa kannabista.

Avatar
DS8
Kummitus
Viestit: 86
Liittynyt: 23 Elo 2008, 13:40

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja DS8 » 27 Helmi 2009, 16:44

Vaikka siitäkin on ollut paljon puhetta, että kannabis tulisi lailliseksi lähivuosien aikana, en jotenkaan pysty uskomaan siihen.
Veikkaan että vaikka asiasta tulisi kansanäänestys, ei se menisi läpi. Median/koulun/ym. antama kuva kannabiksesta on mitä on, ja ihmiset jotka eivät koskaan ole kasviin tutustuneet, tuskin ovat kovin valmiita muuttamaan sitä kuvaansa.

Olisihan se hienoa, että asia saataisiin vihdoinkin hoidettua. Kannabiksen laittomuudelle ei yksinkertaisesti ole yhtään järkiperäistä syytä, vaan syyt laittomuuden takana ovat unohdettu. JIMiltä tuli aikanaan dokumentti, jonka mukaan kannabis kiellettiin ensin jenkkilässä. Tämä sen takia, että meksikolaiset kuulemma tykkäsivät pajautella, ja alkuperäisväestöllä oli ongelmia meksikolaisten kanssa. Ratkaisu - kannabis laittomaksi.
Ja se mitä jenkit ensin, sen muut perässä.
"So this is life?"

J. Doe
Valaistunut
Viestit: 49
Liittynyt: 15 Syys 2008, 03:01

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja J. Doe » 14 Maalis 2009, 09:28

Kannabiksen yliannostus... vois sanoo että psykoosi. pari tuttua on ollu hoidos.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Regendos » 14 Maalis 2009, 10:17

Jos muutama tuttusi on saanut kannabiksesta yliannostuksen haluan tietää, miten he ovat voineet ottaa yli neljän kilon kerta-annoksen. Sellaiselle suoritukselle pitää kumartaa.

Kannabis saattaa laukaista psyykkisiä ongelmia, jos niihin on taipumusta. Kannabishan ei tuo sitä mukanaan, ainoastaan laukaisee sen. Jos ei ole taipumusta esim. skitsofreniaan, niin ei pitäisi olla hätää.

Avatar
Ali G-
Enkeli
Viestit: 776
Liittynyt: 18 Syys 2008, 21:13
Paikkakunta: Tyynys alla...

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Ali G- » 18 Touko 2009, 19:37

Kyllä kannabis lailliseksi, mut diilaaminen kielletty, yksityiseen käyttöön sallittu, sais valtion kaupoista, jotain rajoituksia voisi pitää, ja kannabiksen asema muuttuisi ja mafia ei tienaisi enää niin paljon hirvittäviä summia rahaa. Siinä mun idea
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 18 Touko 2009, 20:35

Ali G- kirjoitti:Kyllä kannabis lailliseksi, mut diilaaminen kielletty, yksityiseen käyttöön sallittu, sais valtion kaupoista, jotain rajoituksia voisi pitää, ja kannabiksen asema muuttuisi ja mafia ei tienaisi enää niin paljon hirvittäviä summia rahaa. Siinä mun idea

Siis tämähän on juuri se paras vaihtoehto. Tai sitten vain samanlaiset rajoitukset, kuin alkoholin kanssa. valitettavasti suomen hallitus on täynnä näitä "Mutta kun se on HUUME, HUUME, HUUMEE!" heppuja, niin se laillistaminen on vaikeaa...

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Jaarno » 18 Touko 2009, 22:07

DS8 kirjoitti: Median/koulun/ym. antama kuva kannabiksesta on mitä on, ja ihmiset jotka eivät koskaan ole kasviin tutustuneet, tuskin ovat kovin valmiita muuttamaan sitä kuvaansa.


Itse kyllä ainakin olen huomannut että kannabiksesta ei puhuta oikeastaan mitään koulussa. Kiinnittänyt huomiota nyt pitemmän aikaa. Esim. kokeissa on kysytty vain kauanko sen poistuminen elimistöstä kestää yms. kun taas muista aineista on ollut kaikkea paskaa. Muutenkin tuntuu että koko kannabis sivuutetaan koulussa juuri koska se "ei ole paha".
Tai no, näin ainakin meidän koulussa.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Gitarre » 18 Touko 2009, 22:39

Noh meidän koulussa minulla taas on oikein kiista päällä opettajan kanssa kannabiksesta :roll: Muut meidän luokan oppilaat eivät ole ottaneet selvää kannabiksesta jotenka se on heille "uusi käsite", tietenkin opettaja siis koittaa antaa siitä mahdollisimman pahan vaikutelman. Kovapäinen siis kun olen, olen väitellyt opettajan kanssa kannabiksesta koko luokan kuullen. Sen väittelyn jälkeen opettaja käski minut jäämään luokkaan ja kysyi "Ville, pitäisikö minun nyt olla huolissani sinusta?", annoinpas sitten paskaiset naurut hänelle ja kävelin luokasta ulos...
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Regendos » 18 Touko 2009, 22:42

Gitarre kirjoitti:Noh meidän koulussa minulla taas on oikein kiista päällä opettajan kanssa kannabiksesta :roll: Muut meidän luokan oppilaat eivät ole ottaneet selvää kannabiksesta jotenka se on heille "uusi käsite", tietenkin opettaja siis koittaa antaa siitä mahdollisimman pahan vaikutelman. Kovapäinen siis kun olen, olen väitellyt opettajan kanssa kannabiksesta koko luokan kuullen. Sen väittelyn jälkeen opettaja käski minut jäämään luokkaan ja kysyi "Ville, pitäisikö minun nyt olla huolissani sinusta?", annoinpas sitten paskaiset naurut hänelle ja kävelin luokasta ulos...

Ollut vähän samanlaista sutinaa. Tein mielipidekirjoituksen kannabiksesta. Se koski sitä, kuinka typerää on pitää lähes vaaratonta huumetta vaarallisena ilman perusteita. Tietenkin koko luokka oletti, että alitan tahallani rimaa ja teen mielipidekirjoituksen jostain täysin typerästä asiasta, ennen kuin kerroin olevani tosissani sen suhteen. Hyvin harva luokaltani on ottanut kannabiksesta selvää ja siksi suhtautuivat siihen nauraen negatiiviseen sävyyn. Tätä se media tekee.

Näytin mielipidekirjoituksen emännälle ja luettuaan hän katsoi minua ja sanoi: "Mikset ole kertonut tätä aijemmin?" Vasta sen jälkeen hän on ollut suhteellisen samalla aallon pituudella kanssani asian suhteen. Ihmisten pitäisi tietää totuus. Sitä vaan ei anneta ilmi, kysymys kuuluukin, että miksi.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: 20 Vaarallisinta Huumetta + Yleistä keskustelua huumeista

ViestiKirjoittaja Jaarno » 19 Touko 2009, 15:42

Näin juuri. Pidetään nuoret epätietoisuudessa ja annetaan olettaa että se on kuin amfetamiinit ja heroiinit sun muut.
Itse en siinä luokassa väittelemään alkanut mutta kavereita on tullut "valistettua". Lähes kaikki ovat olleet sillain "mitä vittua. kusetat" ja sitten itse ottaneet selvää.


Palaa sivulle “Vaihtoehtoajattelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa