Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

Valoilmiöt, ufot, avaruusolennot, ulottuvuudet, kontaktit, viljapeltokuviot, karjansilpominen yms.
TALSHIAR
Peikko
Viestit: 208
Liittynyt: 23 Joulu 2017, 22:15

Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja TALSHIAR » 17 Helmi 2020, 15:14

Breakthrough Listen on 10 vuotta kestävä radio- ja lasersignaalien kartoitustutkimus. Se on ollut jo jonkin aikaa käynnissä. Ensimmäiset datasetit ovat tarjolla kaikkien kiinnostuneiden käyttöön. Tässä vaiheessa datasettien tutkaileminen/analysointi vaatii asianharrastusta, vaivannäköä ja opiskelua. Tarjolla ei ole mitään helppokäyttöistä ohjelmaa jolla Joka Jaakko voisi analysoida dataa ja joka automaattisesti tunnistaisi mahdolliset muukalaisten lähettämät signaalit.

Joku sen analysointiohjelman tekee, todennäköisesti, ja sitten pääsee Joka Jaakkokin harrastamaan tiedettä!

https://breakthroughinitiatives.org/initiative/1

Meri-Pori
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Joulu 2017, 09:47

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja Meri-Pori » 18 Helmi 2020, 12:54

https://boinc.berkeley.edu/index.php

lataa tuolta boinc ja liity seti@home projektiin. itse olen ollut mukana seti projektissa ihan alusta saakka. tälläkin hetkellä 4 konetta käsittelee dataa.
“I’m not saying it’s aliens … but it’s aliens.”

TALSHIAR
Peikko
Viestit: 208
Liittynyt: 23 Joulu 2017, 22:15

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja TALSHIAR » 19 Helmi 2020, 22:11

Linux koneessa seti laskenta toimii mutta laskennan tuloksia "show graphics" ei pääse katselemaan. Show graphics tarvinnee jonkun valmiiksi lasketun datapaketin toimiakseen, mutta boinc manager (v7.3.9) ei näytä valmiiksi laskettuja paketteja. BURB!

Seti laskennan automatisointi on viety hieman liian pitkälle mun mielestä. Minä tykkäisin valita kohteen jota lasketan ja toisalta olisi mukavaa jos tuloksia voisi tarkastella useammalla eri tavalla. Molemmat toki toteutettuna perusjärjellä käsitettävällä tavalla.

Täytynee tsekata netistä ohjelmaversiot ja mahdolliset lisäpalikat ynnä käyttäjäkokemuksia.

Meri-Pori
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Joulu 2017, 09:47

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja Meri-Pori » 20 Helmi 2020, 10:46

mää oon tyytynyt katselemaan tietoja screensaverista jossa näkyy tarvittavat tiedot. olen myös testannut omaa järjestelmää joka on. sat-tv lautanen+mikropää johon käyttöjännite koaksiaalikaapelista jossa on kiinni SDR-tikku. hyviä taajuus-spektrin kuuntelu/käsittelyohjelmia löytyy monia.
good luck :D
“I’m not saying it’s aliens … but it’s aliens.”

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7115
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja Andromeda » 21 Helmi 2020, 12:43

Millaisia löytöjä/havaintoja toivotte saavanne?

TALSHIAR
Peikko
Viestit: 208
Liittynyt: 23 Joulu 2017, 22:15

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja TALSHIAR » 25 Helmi 2020, 11:18

SETI@home / Boinc linux asennuspaketti jättää yhden asian tekemättä jonka takia "Show graphics" ei toimi. Käyttäjän on itse lisättävä boinc nimiseen linux ryhmään se käyttäjätunnus jonka alla seti-laskenta tapahtuu. Sen jälkeen grafiikkakin toimii.

Millaisia löytöjä/havaintoja toivotte saavanne?

Seti laskennan löydöt ja havainnot käyvät ilmi vasta kun Seti kokoaa laskentapakettien tulokset yhteen. Laskentapaketteja on kait miljoonamäärin. MInä näen yhden paketin tiedot sen ajan kun kone sitä pakettia laskee. Radiosignaali näkyy jollain lailla laskentapaketin grafiikassa mutta mikään ei kerro minulle mistä se on peräisiin.

Toisin sanoen, tästä laskentaan osallistumisesta ei minulle irtoa löytöjä eikä havaintoja.

A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4467
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 26 Helmi 2020, 06:21

Mielestäni koko Seti juttu on vanhentunutta ajattelua löytää muukalaisia. koko nykyinen tiede voidaan haastaa ja on jo haastettu Dewey Larsonin yhtenäisteorian avulla.
Mm. tietokoneohjelmoija Dave Ashley joka tuntee Larsonin yhtenäisteorian ja haastoi hyvin menestyksekkäästi nykyisen tieteen James Randin skeptikkojen keskustelufoorumilla jo noin vuosikymmen sitten, eli pahimmassa paikassa haastoi. En ala tässä enempää Larsonin teorioista, tarkoitan vain tällä että tuo tapa etsiä muukalaisia on tätä valtavirtatiedettä joka ei ole oikeaa tiedettä muukalaisten etsintään, se ei vain toimi "paranormaalikentässä" mitä ufohavainnot todistaa, että ufot ovat muuta kuin pelkkää tätä tilaa, ei kannata jämähtää vanhaan tieteeseen mikä ei kykene selittämään paranormaaleina pidettyjä. Haluan tämän tiedon tuoda esiin heille jotka etsivät jotain kehittyneempää.

Meri-Pori
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Joulu 2017, 09:47

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja Meri-Pori » 26 Helmi 2020, 12:21

ei tuo seti nyt niin vanhentunutta ole, tiedä mitä vielä löytyy. itseäni kiinnostaa suuresti tämmöinen, jos sattuisi jollain taajuudella tulemaan jotain informaatiota se olisi hienoa. monet teleskoopit kuuntelevat taivaankantta. kaikilla ei katos ole kiinnostusta henkimaailman juttuihin.
“I’m not saying it’s aliens … but it’s aliens.”

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7115
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja Andromeda » 26 Helmi 2020, 16:36

Meri-Pori kirjoitti:ei tuo seti nyt niin vanhentunutta ole, tiedä mitä vielä löytyy. itseäni kiinnostaa suuresti tämmöinen, jos sattuisi jollain taajuudella tulemaan jotain informaatiota se olisi hienoa. monet teleskoopit kuuntelevat taivaankantta. kaikilla ei katos ole kiinnostusta henkimaailman juttuihin.

Ymmärrän kyllä. Itsekkin lainasin 80-luvulla kaikki mahdolliset uhvokirjat kirjastosta. 70-luvulla kun oli sattunut pari "sattumaa" joita yritin itsekseni selvitellä mitä oli mahdollisesti tapahtunut. Meni sitten parisenkymmentä vuotta vielä tuolta 70-luvulta kun tutustuin Kaleviin ja hän sitten avasi minulle noita "sattumia" ja siitä asti onkin sitten tunnettu toisemme tässä elämässä eli reilut kolme vuosikymmentä. Satttumia on ollut aika ajoin noidenkin tapahtumien jälkeen.

TALSHIAR
Peikko
Viestit: 208
Liittynyt: 23 Joulu 2017, 22:15

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja TALSHIAR » 26 Helmi 2020, 22:43

SETI ja Breakthrough Listen hankkeiden järkevyydestä:

Tuolla jossain voi olla muukalaisia jotka käyttävät radio ja laser pohjaista viestiteknologiaa niinkuin mekin. Minusta on järkevää haravoida avaruutta ja etsiä mahdollista viestiliikennettä. Kovin paljon sitä ei välttämättä löydy koska ajattelen että radio ja laser kausi kestää ehkä vain parisataa vuotta ja sitten korvautuu jollain kehittyneemmällä teknologialla.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7115
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja Andromeda » 27 Helmi 2020, 11:43

Oletko nähnyt Greerin videon takavuosilta jossa hän kertoo tavanneensa SETIn johtajan joka oli kertonut tällaisesta vastaanotetusta viestistä jota ei ole kuitenkaan vahvistettu SETIn tutkijoiden puolelta. Ainoastaan Greer on tästä maininnut julkisuudessa. Nyt en tiedä onko tämä ko. video vielä tuubissa katsottavissa. Greerillä niitä on paljon tuubissa, joten ei ehkä ihan heti sieltä löydy kuitenkaan.

A MAN OF A TIME STORM
Jumala
Viestit: 4467
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:00

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja A MAN OF A TIME STORM » 29 Helmi 2020, 10:18

"Kaikilla ei ole kiinnostusta henkimaailman juttuihin", Androkaan ei tiedä että ennen Fuforan sivustolle tuloa, joskus viime vuosisadan lopulla olin hyvin varma että ufot ovat konkreettisia ja sieppaukset mielikuvitusta, enkä pystynyt lukemaan mitään kanavointeja tai sieppaustapauksia, ne jopa tuntui niin vieraalta, poistyöntävältä, olin siis kiinnostunut etupäässä tekniikasta ja tieteestäkin, mutta monien ns. havaintojeni johdosta en löytänyt mitään selvyyttä havainnoilleni vaikka luin kaikki sen ajan ufokirjat, mm. myös uforaportit. Tieto alkoi karttua pikkuhiljaa ja oivalsin jossain vaiheessa että ajatteluni oli jonkun muun ohjaama eikä se ratkaisisi koskaan sitä mitä olen kokenut, näinpä olen päätynyt hyvin teknisestä ihmisestä selvittämään mysteereitä ja selvitykset ei löydy meidän valtavirta tieteestä, se on tosiasia että meillä on väärä liian konkreettinen tiede, joten ihan viime aikoina olen oivaltanut, tavallaan herännyt tieteen vallankumoukseen mikä selittää kaikki havaintoni, kyse ei edes ole henkimaailmasta, vaan toisenlaisesta tieteestä, eli toisesta tieteestä mitä olen viime aikoina tuonut enempi esiin, mm. Larsonin yhtenäisteoria mikä selvittää pitkälle myös "henkimaailman" ja paranormaalit ilmiöt, muttei perimmäistä rakastavaa älyä sen takana kuitenkaan. Monet Venäläistutkijat ovat päätyneet hyvin samanlaiseen tulokseen toisista tietämättä, mm. Tri Nikolai Kozyrev jo 1950 luvulla. Hän myös löysi "lähdekentän" ja todisti myös sen muunnetulla "kaukoputkellaan" että toinen ulotuvuus, nollapistekentässä aika on kolmiulotteinen, kaukoputki näki menneisyyden ja myös tulevaisuuden tähdestä kun hän suuntasi sen kohti sitä ja otti ennakon huomioon, eli valonnopeuden hitauden. tuloksen perusteella säteily oli tietysti voimakkain tähden kohdalta ja taas heikkeni etäisyyden kasvaessa, eli tulevaisuudesta tuleva tieto on voimakkainta läheltä ja heikkenee mitä kauemmas pyritään saamaan tietoa, taas ihmisen tietoisuus on myös lähdekentässä, eli tulevaisuuden voi aistia, toiset paremmin, toiset ei mitään.
Luen nykyisin myös sieppauksista ja kanavoinneista löytyy myös tieto, juttuni voi kuulostaa ajoittain henkimaailmalta, mutta lähinnä ajatteluni on uustieteellinen, paranormaali ja tiede on yhdistettävissä.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7115
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja Andromeda » 29 Helmi 2020, 10:42

Kyllähän sinä toit esille sielläkin että lähestyt asioita tieteen näkökulmasta. Hienoa on se että olet tuonut esille toisenlaista tieteellistä tutkimusta josta ei kirjoitella tai tuoda esille valtavirtamediassa. Valtaa pitävä 1% tämän pallon väestöstä ei ole halunnut luopua "lypsylehmistään", meidän pitää maksaa polttoaineista jotta voimme liikkua tai käyttää koneita yms. Kehitys ei siis ole edennyt täällä kuten se olisi voinut edetä. Kaikkea on kontrolloitu se on selvä asia muutoinhan emme olisi enää tässä tilanteessa esim. Teslan 100-vuotta sitten tehtyjen keksintöjen myötä muitakaan keksintöjä tehneitä unohtamatta.

TALSHIAR
Peikko
Viestit: 208
Liittynyt: 23 Joulu 2017, 22:15

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja TALSHIAR » 29 Helmi 2020, 16:32

Andromeda kirjoitti:Oletko nähnyt Greerin videon takavuosilta ...


Sellaista en muista katselleeni.

Duke Brickhouse on SETIstä varmaa mieltä:

"Well this [muukalaisten radiosignaalien etsintä] should be a huge waste of time and money for a few more years as SETI continues to search the skies in bad faith, desperately trying not to actually find any sign life in the universe, which is its true deep state objective. For if SETI ever admitted that there are signs of an extraterrestrial presence all around us, and has been for decades if not millennia, then they would be exposed as the frauds they are and find themselves out of a job."

https://exonews.org/the-very-large-arra ... rial-life/

Andromeda
Ylläpitäjä
Viestit: 7115
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 20:26
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja Andromeda » 02 Maalis 2020, 20:37

Suurinpiirtein noin tuo Setin johtajakin oli asian ilmaissut Greerille. Eli että viestejä on otettu vastaan mutta ovat tutkivinaan jos joskus jotain löytäisivät. Eli sellainen savuverho on tämä Seti.

TALSHIAR
Peikko
Viestit: 208
Liittynyt: 23 Joulu 2017, 22:15

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja TALSHIAR » 03 Maalis 2020, 17:38

SETI@home projektin verkkosivustolta luettua:

"On March 31, the volunteer computing part of SETI@home will stop distributing work and will go into hibernation.

We're doing this for two reasons:

1) Scientifically, we're at the point of diminishing returns; basically, we've analyzed all the data we need for now.

2) It's a lot of work for us to manage the distributed processing of data. We need to focus on completing the back-end analysis of the results we already have, and writing this up in a scientific journal paper.

However, SETI@home is not disappearing. The web site and the message boards will continue to operate. We hope that other UC Berkeley astronomers will find uses for the huge computing capabilities of SETI@home for SETI or related areas like cosmology and pulsar research."

Meri-Pori
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 20 Joulu 2017, 09:47

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja Meri-Pori » 04 Maalis 2020, 08:00

Joo mulle tuli sama ilmoitus boinc managerissa. Johan tuota 20 vuotta tuli harrastettua. Nyt aika poistaa se koneilta, en liity toisiin projekteihin.
“I’m not saying it’s aliens … but it’s aliens.”

TALSHIAR
Peikko
Viestit: 208
Liittynyt: 23 Joulu 2017, 22:15

Re: Muukalaisia etsimään - Breakthrough Listen

ViestiKirjoittaja TALSHIAR » 05 Maalis 2020, 15:08

Ajattevat kait siellä Berkeleyn yliopistossa että vanhan projektin joutaa nyt lopettaa kun uutta käynnistetään.

https://news.berkeley.edu/story_jump/ne ... r-planets/


Palaa sivulle “Ufologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa