Pyhä Henki

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Mammon
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 20:52

Re: Pyhä Henki

ViestiKirjoittaja Mammon » 12 Tammi 2010, 17:42


Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Pyhä Henki

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 16 Tammi 2010, 00:44

o/ täällä myös yksi panteismiin uskonsa perustava :)
I believe..

WM_

Re: Pyhä Henki

ViestiKirjoittaja WM_ » 16 Tammi 2010, 00:47

Tunhhu kirjoitti:o/ täällä myös yksi panteismiin uskonsa perustava :)


Meitähän alkaa olla monta! :peukku:

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Pyhä Henki

ViestiKirjoittaja joni » 27 Tammi 2010, 23:44

Ei mun mielestä uskonto saa rajoittaa niin paljon ihmisen elämää ettei saisi Harry pottereita katsella ja pelata GTA pelejä (itse rakastan GTA sarjaa :D ) Ja kuten olen kuullut, mormoonit ei saa edes katsoa telkkaria tai kuunnella muuta kuin klassista musiikkia? Ihan järjetöntä...
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

WM_

Re: Pyhä Henki

ViestiKirjoittaja WM_ » 28 Tammi 2010, 08:08

..ja Lestadiolaiset (ne vanhoolliset)

penalty
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 06 Touko 2009, 01:27

Re: Pyhä Henki

ViestiKirjoittaja penalty » 09 Helmi 2010, 06:00

Aqua vitae kirjoitti:
Wespa kirjoitti:PS. Zrud kaikilla on oikeus ilmaista miten sinä voisit elää. Itse teet kuitenkin sen päätöksen, että toimitko niin tai kuunteletko edes vinkkejä. Toki pakottamisen itsekkin näen turhana. Jokaisesta näkökulmasta voi kuitenkin saada aina jotain vinkkiä, vaikka sitten päinvastaista, eli omaa uskoa vahvistavaa.


Tässä kohtaa Zrud voisi tietenkin vedota Suomen perustuslakiin kuuluvaan uskonnonvapauteen ja olettaen, että tämä on uskonnollinen lähestymistapa henkilöä kohtaan joka haluaa pitää uskonvapautensa loukkaamattomana, tekee tässä Rabiljus häntä kohtaan rikkoen.


Olet tässä mielestäni täysin väärässä. Kenenkään uskonvapautta ei voi loukata se, että joku kertoo uskovansa toisin. Tuo on harmittavan yleinen harhaluulo ennen kaikkea netin keskustelupalstoilla. Se että joku mainitsee olevansa eri mieltä kanssasi ei ole loukkaus omaa sanan- tai uskonvapauttasi kohtaan. Samat vapaudet jotka koskevat viestin lukijaa koskevat myös sen kirjoittajaa.

Olen itse ateisti tai agnostikko, määritelmä riippuu siitä mihin raja käsitteiden välillä vedetään. Tärkeimpänä arvona pidän kuitenkin mielipiteenvapautta ja siitä en tingi vaikka sitä käyttäisivät myös eri tavalla ajattelevat. Kristinuskoon sisältyy monia kunnioitettavia arvoja, sitä en voi kieltää vaikka en usein tunnustakaan niiden perusteluja.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Pyhä Henki

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 09 Helmi 2010, 21:37

penalty kirjoitti:
Aqua vitae kirjoitti:
Wespa kirjoitti:PS. Zrud kaikilla on oikeus ilmaista miten sinä voisit elää. Itse teet kuitenkin sen päätöksen, että toimitko niin tai kuunteletko edes vinkkejä. Toki pakottamisen itsekkin näen turhana. Jokaisesta näkökulmasta voi kuitenkin saada aina jotain vinkkiä, vaikka sitten päinvastaista, eli omaa uskoa vahvistavaa.


Tässä kohtaa Zrud voisi tietenkin vedota Suomen perustuslakiin kuuluvaan uskonnonvapauteen ja olettaen, että tämä on uskonnollinen lähestymistapa henkilöä kohtaan joka haluaa pitää uskonvapautensa loukkaamattomana, tekee tässä Rabiljus häntä kohtaan rikkoen.


Olet tässä mielestäni täysin väärässä. Kenenkään uskonvapautta ei voi loukata se, että joku kertoo uskovansa toisin. Tuo on harmittavan yleinen harhaluulo ennen kaikkea netin keskustelupalstoilla. Se että joku mainitsee olevansa eri mieltä kanssasi ei ole loukkaus omaa sanan- tai uskonvapauttasi kohtaan. Samat vapaudet jotka koskevat viestin lukijaa koskevat myös sen kirjoittajaa.

Olen itse ateisti tai agnostikko, määritelmä riippuu siitä mihin raja käsitteiden välillä vedetään. Tärkeimpänä arvona pidän kuitenkin mielipiteenvapautta ja siitä en tingi vaikka sitä käyttäisivät myös eri tavalla ajattelevat. Kristinuskoon sisältyy monia kunnioitettavia arvoja, sitä en voi kieltää vaikka en usein tunnustakaan niiden perusteluja.

Koko viestini kontekstista saa kuitenkin kuvan, että en ollut kovin varma asiassani ja olin nk. siellä täällä, kuten varmasti itsekin huomasit.

Ja myöhemmin paremmin uskonnonvapauteen tutustuneena:
Uskonnonvapaus tai vakaumuksenvapaus voidaan jakaa kolmeen osaan: positiivinen vapaus harjoittaa uskontoa, negatiivinen vapaus olla osallistumatta uskonnonharjoitukseen, ja valtion tasapuolinen suhtautuminen kaikkiin katsomuksiin.

Mitä uskonnonvapaus ei ole?

Uskonnonvapaus kertoo mitä hallinto ei saa tehdä: ei saa kieltää rukoilemasta, ei saa pakottaa rukoilemaan, ei saa suosia mitään vakaumusta. Uskonnonvapaus ei edellytä erillistä uskonnonvapauslakia eikä muitakaan erityistoimia valtiolta.

Oikeus oman uskonnon opetukseen yhteiskunnan ylläpitämissä kouluissa ei ole osa uskonnonvapautta, vaan erillinen oikeus. Kuten poliittinen vapaus tarkoittaa puolueille vapautta levittää aatettaan mutta ei koulujen velvollisuutta opettaa minkään puolueen oppia, ei uskonnonvapauskaan tarkoita, että valtion tulisi tehdä jotain uskontokuntien puolesta.

Uskonnonvapaus ei myöskään kiellä yhteisöjä rajoittamasta uskonnon harjoitusta ja levitystä. Esimerkiksi kaupunki ei saa kieltää ovelta ovelle saarnaamista, taloyhtiö sen voi tehdä. Minkään yhdistyksen ei tarvitse hyväksyä jäsenikseen kaikkien uskontojen kannattajia. Kauppias saa vapaasti soittaa vaikka virsiä kaupassaan, kunnan ylläpitämässä koulussa näin ei ole.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron