Wespa kirjoitti:Kristinuskohan johtaa ihmisiä harhaan ja ajaa ajattelutapaa, jossa vain Jumala, enkelit ja Jeesus ovat hyviä ja kaikki muu on s*atanasta. Itse en usko tähän. Toki termi demoni tarkoittaa yleensä pahoja "henkiä", jotenka siinä mielessä se on oikea, mutta jos "normaali kristitty uskovainen" näkee vaikka jonkun tumman hengen, tai vaikkapa avaruusolennon niin hänelle se on suoraan demoni...
Werttinen kirjoitti:No ite uskon kyllä että hyviäkin demoneja vois olla.. Mutta miten ne syntyy pelkästä tyhjästä vaan muodostuu vai ihmisten pahuudesta? vaikka aina sanotaan että ne on pelkää pahuttaa eihän se meinaa että pahuudessa ei olisi yhtään hyvää vaikka kuinka pahoja ovat ja että hyvässä on pahaa...
Wespa kirjoitti:Kristinuskohan johtaa ihmisiä harhaan ja ajaa ajattelutapaa, jossa vain Jumala, enkelit ja Jeesus ovat hyviä ja kaikki muu on s*atanasta. Itse en usko tähän.
Wespa kirjoitti:Toki termi demoni tarkoittaa yleensä pahoja "henkiä", jotenka siinä mielessä se on oikea, mutta jos "normaali kristitty uskovainen" näkee vaikka jonkun tumman hengen, tai vaikkapa avaruusolennon niin hänelle se on suoraan demoni...
Wespa kirjoitti:Paavin ja vatikaanin mukaan Jumala loi vain ihmisen ja maapallon, sekä kaikki muu on saatanasta ja _omasta_ mielestäni se on harhaanjohtavaa, sillä uskon muidenkin voimien olemassaoloon ja en usko, että ne kaikki olisivat pahoja.
Wespa kirjoitti:Paavin ja vatikaanin mukaan Jumala loi vain ihmisen ja maapallon, sekä kaikki muu on saatanasta ja _omasta_ mielestäni se on harhaanjohtavaa, sillä uskon muidenkin voimien olemassaoloon ja en usko, että ne kaikki olisivat pahoja.
Okei, eli tuo on katolinen näkemys. Mutta ei kaikki kristityt ajattele tuolla tavalla.
JambaB kirjoitti:...Jos demonit ovat totta eikö se silloin tarkoita että taivas, helvetti ja jumalakin ovat olemassa?
JambaB kirjoitti:Siis demoni on vain ruumiiton henki? Jotenkin olen saanut päähäni että demoni voi omistaa myös fyysisen ruumiin.
tuputhy kirjoitti:Käsittääkseni demoni todellakin on ruumiiton henki. Pystyäkseen toimimaan täällä maan päällä se tarvitsee ruumiin, sen takia se saattaa tunkeutua jonkun elävän ihmisen kehoon. Pelottavaa todellakin, mutta näinhän voitaisiin käsittää myös skitsofrenia? Tai ns. sivupersoonat?
Palaa sivulle “Parapsykologia”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa