Cheryl Richardson

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Andromeda
Ylläpitäjä
Viesti:

Cheryl Richardson

ViestiKirjoittaja Andromeda » 30 Syys 2024, 08:43

SURUSTA KASVUUN – IKÄÄNTYMISMATKAN UUDELLEENMÄÄRITTELY

Kirjoittanut Cheryl Richardson (cherylrichardson.com)

22.9.2024

Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Aloitin ensin tämän blogin sanomalla, että on ollut melko rankka kuukausi, mutta kun pysähdyin ajatelmaan kaikkea, mitä on tapahtunut elämissämme, oivalsin, että on ollut rankka vuosi. Viime syyskuussa yksi läheisimmistä ystävistäni, joka taisteli syövän kanssa, alkoi valmistautua huippuhoidon saamiseen tammikuussa. Valitettavasti hän menehtyi sairauteen helmikuun puolivälissä. Samana päivänä kun Ileen kuoli, appiukkoni meni sairaalaan, tuli kotiin 10 päivän päästä ja on kamppaillut siitä lähtien. Sitten menetin äitini odottamatta tässä kuussa, ja sairastuin covidiin ensimmäistä kertaa viime viikolla.

Olisi ollut hyvin helppoa nähdä elämä epäreiluna, ottaen huomioon kaiken, mitä on tapahtunut lyhyessä ajassa. Mutta totuus on, että elämä on elämää. Joskus rankat asiat tapahtuvat kaikki kerralla, ja joskus nautimme pitkään yksitoikkoisista päivistä. Joillakin ihmisillä on merkittäviä taakkoja, ja toiset saavat kevyemmän kuorman.

Koko viikon, joka kerta kun tuo huolilaatikko harteillani alkoi kirkua kaiken sen epäoikeudenmukaisuutta, opastin mieleni lempeästi takaisin kissaan, joka kehräsi sylissäni, lintuihin jotka parveilivat ruokintalaitteella, tunteeseen lämpimästä teemukista otsaani vasten, ja jokaiseen pieneen merkkiin, että parantumista tapahtui. Et koskaan täysin ymmärrä, miten voimakas harjoitus meditointi on, ennen kuin se on ainoa työkalusi.

Toipuessani covidista tällä viikolla olen ajatellut paljon elämää – hyvän ikääntymisen merkitystä, miten parhaiten pidetään huolta vanhahkoista vanhemmista, rikkoutuneen terveydenhoitojärjestelmän rajoituksia, omaa vanhuushoitoani, ja miten kieltäytyminen puhumasta kuolemasta ja loppuelämän suunnittelusta aiheuttaa kaikille tarpeetonta tuskaa ja traumaa myöhemmin.

Siinä on paljon sulateltavaa, varmasti. Nämä aiheet vaativat rehellisiä ja syvempiä keskusteluja, ja koska olen omistanut elämäni henkilökohtaiselle kasvulle ja sen jakamiselle muiden kanssa, mitä olen oppinut, voit olla varma, että teen paljon muistiinpanoja. Näin on, koska on selvää, että meidän täytyy tehdä ikääntyminen eri tavalla. Minulla ei ole epäilystäkään, että viisausvuosistamme voi tulla elämässämme aikoja, jotka ovat poikkeuksellisen merkityksellisten ja tyydyttävimpien joukossa, mutta se ei tapahdu ilman sisäistä työtä.

Meidän täytyy olla valmis kohtaamaan pelkomme ja se parantuminen, jota sielu vaatii, ottamaan vastuu terveydestämme sen sijaan, että jätämme sen muille, kehittämään työkaluja rauhamme suojelemiseen, ja käymään vaikeita keskusteluja, jotka tuovat loppujen lopuksi meidät lähemmäs yhteen.

Kyllä, sisäinen työ on siunaus. Kun et enää halua kieltää todellisuutta, välttää totuutta, pysyä erossa epämukavista tilanteista tai teeskennellä, että kaikki on ok, silloin kun ei ole, löydät jotain tärkeää. Ikimuistettavimmat elämänkokemuksemme syntyvät totuudesta, haavoittuvuudesta, läheisyydestä ja kyvystä olla läsnä elämälle.

On uuden keskustelun aika siitä, mitä merkitsee ikääntyä hyvin, ja olen siinä mukana. Siis, pysy kuulolla.

Rakkautta,

Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viesti:

Re: Cheryl Richardson

ViestiKirjoittaja Andromeda » 10 Loka 2024, 09:12

MINULLA ON SALAISUUS …

29.9.2024

Kun istun tässä ikkunan ääressä valmistautumasta blogin kirjoittamiseen, aurinko joka on ollut pilvien takana koko aamun, päättää tulla käymään. Valojuovat osuvat näppäimistöön ja luovat sormien varjon näytölle edessäni. ”Miten monta sanaa nämä kädet ovat kirjoittaneet vuosien saatossa?” mietin. ”Kuka olisin ilman niiden kovaa työtä?”

Minulla on salaisuus, joka auttaa minua ikääntymään hyvin. Läpi vuosien ole pitänyt päiväkirjaa juhliakseni hyvää onneani, ymmärtääkseni paremmin sellaista, mikä on kummastuttanut ja hämmentänyt minua, lohduttaakseni itseäni tuskallisissa kokemuksissa, ja paljastaakseni uutta viisautta, silloin kun mieleni tarjoilee jatkuvasti samoja vanhoja ja hyödyttömiä ajatuksia. Luotan, että tämä harjoitus keskittää minut, ja se on osoittautunut luottamuksen arvoiseksi joka kerta.

Olen viime aikoina puhunut myös, että aloitan uuden keskustelun hyvästä ikääntymisestä, koska minulla on ollut eturivin paikka siinä, miksi tämä on tärkeää. Kulutamme miljardeja dollareita elämän pidentämiseen, mutta emme riittävästi tuon elämän laatuun. Käy ilmi, että lääketieteellisen teknologian kehittyminen ilman tietoisuuden kehittymistä on ongelma. Liian usein kahdeksan- ja yhdeksänkymppiset ihmiset elävät huolestunutta ja lääketiedekeskeistä elämää. He ovat yksinäisiä ja irti itsestään ja muista, turhautuneita ja pelästyneitä kontrollin menettämisestä ja pelkäävät ajatella kuolemaa, saati sitten puhua siitä. Kuka haluaa pidentää sellaista?

On tulossa ilmeiseksi, että meidän täytyy fokusoitua enemmän sisäiseen elämäämme nauttiaksemme viisausvuosistamme itsevarmuuden ja helppouden kera. Tämä merkitsee, että parantaa menneisyyden, oppii käsittelemään ahdistuksen, kokee mukavaksi avun vastaanottamisen, yhdistyy muiden kanssa ravitsevilla tavoilla ja on valmis käymään vaikeita keskusteluja, jotka luovat siltoja muurien sijasta.

Päivittäinen harjoitus – jonkin asian tekeminen yksin, mikä opettaa sinua olemaan ajatustesi ja tunteidesi kanssa ilman häiriötekijöitä, on mahtava aloituspaikka. Käyt sitten päivittäin kävelyllä, pidät päiväkirjaa, meditoit tai istut hiljaa luonnossa, tämä harjoitus opettaa sinulle, miten säädellään hermostoa. Ja usko minuna: kyky rauhoittaa itsensä epämukavien kokemusten aikana on taivaan lahja myöhemmin elämässä.

Kun ikäännyn, toivon olevani siunaus ihmisille, joita rakastan. Haluan olla kiitollinen vanhus, ympärillään ystäviä ja perhettä, jotka nauttivat seurastani ja voivat kääntyä puoleeni saadakseen viisautta ja tukea. Haluan tuntea oloni mukavaksi omissa nahoissani, olla taitava rauhoittamaan ahdistuksen ja kykenevä tekemään viisaita valintoja terveydestäni, kun kohtaan ylikuormittuneen terveydenhoitojärjestelmän rajat. Sitä syystä jatkan päivittäistä harjoitustani.

Jos sinulla ei ole sellaista, sitoudu tekemään jotain tällä viikolla. Älä odota, ole kiltti. Jonkin luotettavan tavan muodostaminen vie aikaa, ja mitä vanhemmaksi tulemme, sitä vaikeampaa on aloittaa, puhumattakaan pitäytyä siinä. Rakennetaan vahva perusta hyvälle ikääntymiselle – päivä kerrallaan.

Rakkautta,

Cheryl

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää eteenpäin - kokonaisuutena ja alkuperä mainittuna, mikä on monien viestintuojien edellytys vapaalle jakelulle.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.

Andromeda
Ylläpitäjä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Andromeda » 14 Loka 2024, 08:43

TALO TÄYNNÄ MUISTOJA, EI TAVAROITA

6.10.2024

Kävin eilen ensimmäistä kertaa äitini talossa sen jälkeen, kun hän kuoli. Se oli katkeransuloinen kokoontuminen kuuden sisarukseni kanssa, ja niin vaikeaa kuin oli olla perheemme kodissa ilman äitiä, oli siunaus olla yhdessä.

Ajaessani sinne olin vähän huolestunut tapaamisesta. On hankala juttu, kun seitsemän aikuista navigoi tuskallista menetystä samanaikaisesti. Ihmisethän surevat eri tavoin, ja ollessaan herkässä tilassa heillä on usein ristiriitaisia tarpeita. Mutta löysimme tiemme. Niin oli, koska äiti oli iskostanut meihin uskomuksen, että perhe oli tärkeä ja meidän täytyi pitää yhtä.

Aina kun olimme eri mieltä, äiti ohjasi kuin suojeleva emokissa lempeästi (ja joskus ei kovin lempeästi) takaisin sen, joka oli harhaillut omille teilleen poikueesta. Vaikka meillä oli epäilemättä erimielisyyksiä koko elämämme ajan, hän muistutti meitä aina löytämään tiemme takaisin toistemme luo.

Minulla ei ollut aavistustakaan, miten paljon arvostaisin tätä viisautta sen jälkeen, kun hän – viimeinen vanhempi – olisi poissa.

Äitini antoi perheellemme toisen lahjan – talon riisuttuna olennaisiin tavaroihin. Olin järkyttynyt siitä, että hänen kellarinsa oli tyhjä, lukuun ottamatta paria laatikollista joulukoristeita. Hänen kaapeissaan oli vaatteita, mutta ei kovin monia, ja jotkut laatikot hänen kylpyhuoneessaan ja makuuhuoneessaan olivat tyhjiä. Hän sanoi usein kieltäytyvänsä jättämästä sotkua lapsille, ja hän täytti lupauksensa.

Kun kokoonnumme parin viikon kuluttua jälleen aloittaaksemme talon purkamisprosessin (yäk, pelkästään tuon sanan kirjoittaminen särkee sydämeni), olen surullinen, mutta kiitollinen. Arvostan, että on ollut tilaa surra, tuntematta pakahtuvansa käsillä olevasta tehtävästä. Arvostan tilaisuutta muistella sisarusteni kanssa asioita, joita äiti valitsi pitää, koska niillä oli merkitystä hänelle. Ja muistan parhaani mukaan hänen lahjansa, jotta pysyn inspiroituneena valitsemaan yksinkertaisuuden, liian paljon tavaran sijasta.

Kiitos äitini, sitten kun oma aikani tulee, jätän talon täynnä muistoja, ei tavaroita.

Rakkautta,

Cheryl

-----------

Andromeda
Ylläpitäjä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Andromeda » 18 Loka 2024, 09:21

KUN SURUSTA TULEE OPAS

13.10.2024

Istuin kylmäammeessani, tuijotin vaaleansinistä taivasta ja katselin, kun tuuli taivutti pihaa reunustavien puiden oksia. Tunsin olevani hereillä ja elossa, aistit hienoviritettynä kahisevien lehtien ääneen, sinitöyhtönärhien etäällä ilmoittaessa saapumisestani ja naapurin takan tuoksun lämmittäessä viileää aamuilmaa. Yhtäkkiä voimakas tuuli puhalsi korkealle kohoavan saarnin läpi, saaden syksyn lehdet leijumaan ilmassa kuin putoavat tähdet. Nämä ovat hetkiä, jotka pehmentävät menetyksen surua.

Viime viikolla, erityisen vaikeana päivänä, vein itseni paikalliselle maatilalle keräämään kukkia paikasta, joka näytti iloniityltä. Rivi daalioita, jota olivat kasvojeni kokoisia, hymyilivät minulle, kun käyskentelin kuluneilla poluilla. Nuo värit – vaaleapersikka, auringonlaskunoranssi, rubiininpunainen ja ällistyttävä purppuranpunainen – olivat sähköisiä keskipäivän kirkkaassa auringossa. Painoin mieleeni, että lisään tämän aktiviteetin asioihin, jotka auttavat parantamaan surua.

Nykyään useimmat asiat tällä listalla liittyvät luontoon: istua ulkona kylmäammeessa nimeten kaikkia asioita, joista olen kiitollinen ja joita näen ympärilläni, kävellä pitkiä lenkkejä ystävien kanssa, kerätä syksyn lehtiä ja prässätä niitä päiväkirjani välissä, katsella uusia lintuvierailijoita syöttölaitteella, tai nauttia ulkoilmasuihkusta. Ulkona oleminen on ollut aina valopilkkuni, ja nyt kun olen menettänyt äitini, tarvitsen kai uudenlaista äidillistä lohtua, sellaista jota saan Luontoäidiltä.

Viime viikkoina on ollut muita kauniita hetkiä, joihin liittyi ihmisiä. Kuten vanha ystävä jota en ollut nähnyt vuosiin ja joka ilmestyi äitini valvojaisiin halaamaan minua. Tai sairaanhoitaja joka keräsi dataa vuosittaista lääkärintarkistustani varten ja näki, että kamppailin puhelimeni kanssa.

”Onko kaikki on?” hän kysyi valmistautuessaan mittaamaan verenpaineeni.

”Ei, äitini on sairaalassa, ja minun täytyy tekstata lääkeinformaatiota sisarelleni välittömästi, eikä langaton verkko toimi.”

Hän katsoi ylös tietokoneeltaan, näki kyyneliä silmissäni ja otti laitteen lempeästi kädestäni. Hän teki jotain langatonta taikuutta, lähetti tekstiviestini ja ojensi puhelimen takaisin minulle.

”Kaikki on ok, kultaseni, valmista”, hän sanoi puristaessaan olkapäätäni. ”Toivottavasti äitisi on ok.”

Voin edelleen tuntea hänen rakastavan energiansa.

Olemme koko elämämme ajan huolissaan rakkaidemme menettämisestä ja siitä, miten käsittelemme sitä seuraavan surun. Mutta sitten kun tästä vieraasta tulee ystävä, oivallat, että suru on kuin suojelusenkeli, joka johtaa sinut jatkuvasti takaisin läsnäolevaan hetkeen, jotta voit kokea sen armon, jota on kaikkialla. Tässä avosydämisessä tilassa näet, kuulet ja tunnet sen kauneuden, joka sinulta menee tavallisesti ohi – värien kirkkaus, tuulen ääni, tai miten joku välittävä ihminen purkaa muurit väliltämme.

Olen tässä muistuttamassa sinulle, että surun lahjat kantavat sinut tuskan läpi, ja jonain päivänä katsot taaksepäin ja tunnet kiitollisuutta. Minä tunnen jo.

Rakkautta,

Cheryl

-----------

Andromeda
Ylläpitäjä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Andromeda » 21 Loka 2024, 10:39

TÄYDELLINEN RAUHA

20.10.2024

Olen hämmästynyt, miten meditoituani useita vuosia päivittäin, olen vieläkin usein jossain muualla kuin siinä, missä olen kullakin hetkellä. Tänä aamuna pilkkoessani vihanneksia kävin Lontoossa, minulla oli yksipuolinen erimielisyys erään aiemman kollegan kanssa, tein mielessäni listan askareista, jotka täytyi tehdä, ja tein suunnitelmia pyhien juhliin perheeni kanssa. Ja tämä kaikki oli muutaman ensimmäisen minuutin aikana!

Yksi asioista jonka päivittäinen meditointi on antanut minulle, on eturivin paikka siihen show’n, jota mieleni esittää pitkin päivää. Se on kuin villi lehmityttö – uhkarohkea, kuriton ja aina liikkeessä, jahtaamassa ajatusta toisensa jälkeen. Ajaessani tapaamaan ystäviä patikointiretkelle, se ajattelee, mitä teemme myöhemmin päivän aikana. Puhuessani sisareni kanssa puhelimessa, se fokusoituu siihen, mitä täytyy saada tehtyä, kun keskustelu loppuu. Autoajelulla mieheni kanssa, se kiinnittää tarkempaa huomiota siihen, mitä muut kuskit tekevät, kuin keskusteluumme.

Minulla oli tapana tuomita itseni siitä, että minulla oli niin vilkas mieli, mutta meditoinnin oppiminen on muuttanut sen. Mielen tehtävä on ajatella. Mutta ei ilman valvontaa. Kun jatkaa päivittäistä harjoitusta istua hiljaa, edes viisi minuuttia kerrallaan, se voi merkitä kuin eroa taivaan ja maan välillä. Jos olet uupunut siitä, miten mielesi sotkeutuu menneisyyteen tai tulevaisuuteen, tässä on jotain yksinkertaista, minkä voit tehdä juuri nyt.

Pysähdy, sulje silmäsi, ja ole hiljaa kuin kissa. Huomaa äänet huoneessa. Huomaa äänet huoneen ulkopuolella. Kuuntele hengityksesi liikkuvan sisään ja ulos nenän kautta. Tunne kehosi tilassa. Missä jalkasi ovat? Kätesi? Mitä kehosi koskettaa tällä hetkellä? Onko huoneessa jokin tuoksu?

Kiinnitä nyt huomiota, miten mieli hiljenee, kun siirrät fokuksesi siihen, mitä tapahtuu juuri nyt.

Kuulin viime viikolla tutkimustuloksista, joissa sanottiin, että yli 70 % amerikkalaisista on huolissaan – ei mikään ihme, kun hyvin merkittävät vaalit on aivan kulman takana. Nyt jos koskaan on aika valvoa mieltään.

Vaaditaan vain viisi minuuttia saadakseen lisää rauhaa. Anna itsellesi tuo lahja pitkin päivää tällä viikolla, aloittaen juuri nyt.

Rakkautta,

Cheryl

-----------

Andromeda
Ylläpitäjä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Andromeda » 10 Marras 2024, 17:49

OLETKO VALMIS NOUSEMAAN?

3.11.2024

Eilen iltapäivällä menin pankkiin hakemaan vähän käteistä. Käännyin autokaistapankkiautomaatille ja odotin, että henkilö edessäni sai asiansa hoidettua. Kului viisi minuuttia, jolloin aloin hermostua. ”Mikä siinä kestää niin kauan?” ihmettelin vaihtaen asentoa paikallani.

”Hengitä”, sanoin itselleni. ”Se on vain tilaisuus harjoitella kärsivällisyyttä.”

Kului taas viisi minuuttia, ja saatoin tuntea tuon energian lisääntyvän kehossani. ”Kuka on pankkiautomaatilla 10 minuuttia?” marisin ei-kenellekään. ”Miksi hän laittaa korttinsa aina uudestaan aukkoon? Tietääkö hän, että hänellä kestää liian kauan?”

Kireänä kuten kaikki muutkin tämän viikon vaaleista, näin, mitä tein ja muistutin itselleni: ”Tämä olisi voinut olla oma äitisi. Hänellä on selvästi vaikeuksia koneen kanssa, joten rentoudu. Hallitse energiasi ja nauti hetkestä.”

Kun nainen oli vihdoin valmis ja ajoi pois, siirryin lähemmäs pankkiautomaattia, vain huomatakseni, että se oli ”tilapäisesti poissa käytöstä”. Tuijottaessani sanoja ruudulla, nauroin kaiken sen täydellisyydelle.

Joka päivä elämä löytää tavan vaivata meitä. Vaikka millä: pitkät jonot, huono sää, sairaat lapset, peruuntuneet lennot, odottamattomat laskut, rikkoutuneet putket. On aina jotain, mitä vastaan taistella. Jos olet onnekas, tulet siihen oivallukseen, ettei elämä yritä haitata sinua. Se yrittää kasvattaa sinua. Jokainen haaste antaa tilaisuuden palata tähän hetkeen, rauhoittaa se pikkuitse, joka haluaa tapella, korjata tai kontrolloida tilannetta, ja ohjata itsemme kehittyneempään tilaan.

Tämän harjoituksen priorisoiminen on syvällinen muutos siinä, miten lähestymme elämää, ja vastustan sitä joka päivä. Mutta se on rehellisesti sanottuna ainoa polku rauhaan.

Jos haluat olla vapaa pelosta ja ahdistuksesta, sinun täytyy hallita itsesi – ei muita ja elämää. Tule silminnäkijäksi. Kiinnitä huomiota ajatuksiisi. Hillitse impulssi toimia, silloin kun energiaasi provosoidaan. Ota aikalisä. Kasvata itsesi taas aikuiseksi.

Maailma tarvitsee viisaita aikuisia tällä hetkellä, ei häiriökäyttäytyviä lapsia – ja pidit siitä tai et, sinut on valittu tekemään tätä työtä. Meidät kaikki on. Meidän täytyy tehdä, mitä tarvitsee, tuodaksemme selkeyttä, myötätuntoa ja viisautta jokaiseen tilanteeseen, joka tarvitsee sitä. Ja joka päivä tapahtumat antavat meille tilaisuuden harjoitella.

Tunnistan, että on ehkä alakoulun oppitunti käsitellä nainen, joka käyttää odotettua enemmän aikaa pankkiautomaatilla, kun taas presidentinvaalit, näkemämme absurdiuden myötä, on filosofian tohtoriohjelmaa. Mutta sinulla on, mitä se vaatii. Meillä kaikilla on.

Kun vaalit ovat ohi, on paljon työtä tehtävänä lopputuloksesta riippumatta. Tarvitsemme henkisiä sotureita, jotka ovat valmiita yrittämään tehdä, mikä on oikein.

Rukoukseni tälle haastavalle ajalle on, että olet kanssani ❤️.

Rakkautta,

Cheryl

-----------

Palaa sivulle “Parapsykologia”