ViestiKirjoittaja arborman » 19 Maalis 2026, 22:48
Muutin Tammelasta Raholaan vuoden 2016 lopulla, ja melkein vuosi siellä meni ihan ok, kunnes naapuriin muutti joku mies, jolla kävi kait sen lapsia aina välillä.
Niillä ipanoilla oli tapana kirkua siellä, ja sitten se iskä alkoi karjua niille täyttä kurkkua. No ne ipanat vaan intoutui siitä kirkumaan kovemmin.
En jaksanut enää sitä tilannetta, ja menin sairaalaan - virhe joka olisi pitänyt välttää. En ole sitä ennen ollut koskaan sairaalassa, ja toivon mukaan se oli viimeinen kerta. Olin siellä viikon, ja siitäkin riittää kyllä juttua.
Eikä kyse ollut mistään psykoosista, vaan siitä, että koin olevani hermoraunio. Enemmän siitä ehkä myöhemmin.
No sieltä Raholasta muutin sitten Härmälään. Siellä tuntui aluksi menevän ihan hyvin, kunnes lähes joka kerta kun menin ruokakauppaan, törmäsin kiusaajaan, jonka kanssa olin samalla luokalla amiksessa 80-luvulla.
Seuraavaksi muutin Härmälästä Jankaan vuonna 2018. Asuin siellä viitisen vuotta, ja se alkoi tuntua kodilta, kunnes naapuri alkoi 2023 lopulla tehdä selväksi, että minusta pitää päästä eroon.
Siellä asui, ja asuu varmaan edelleen lapsiperhe.
Käydessäni asioilla, satuin samaan bussiin sen iskän kanssa muutaman kerran. Siitä se kait veti herneet nenäänsä, että minä seuraan häntä.
Se alkoi koputella meidän välisiä seiniä. Kun kävin kusella ja vedin vessan, niin eikös tää jannu ollut siellä koputtamassa sitä seinää. "kyllä minä seuraan sinun tekemisiä".
Sitten se otti tavakseen hakata vasaralla sitä meidän välistä seinää, oikein huolella.
Ja se kuului aivan selkeesti että sen kirkuvat lapset oli lietsottu mukaan siihen touhuun.
Ja sitten kun se niiden mutsi tuli kotiinsa, niin kai senkin piti lietsoa niitä kakaroitaan hakkaamaan mun kämpän ovea. "Siellä asuu tuhma setä", tai whatever.
Aivan kaoottista meteliä ne aiheutti. Sen suhteen kerrostaloasuntojen (ja rivitalojen) seinät ovat kuin pahvia.
Kerran kun tulin kaupasta, ja astuin ulos hissistä niin sehän hakkas aivan hulluna sitä niiden kämpän ovea sieltä sisäpuolelta. Taas kerran, "kyllä mä kuule seuraan sun menemisiä ja tulemisia."
Ja sitten kun illalla sammutin valot mennäkseni nukkuun, niin eikös tää sama iskä (kuka muukaan?) käyttänyt kameraa tai kännykkää salamavalon kera siellä parvekkeellaan. Kun on kämppä pimeenä, niin tokihan sellasen huomaa. "Katos kun mä kuvaan sun asuntoo omalta parvekkeeltani kun mä näen että sä olet sammuttanut valot."
Kerran kun vein roskia myöhään illalla, niin sen jälkeen sieltä seinä takaa kuului "vihdoinkin löytyi keino, johon sä reagoit". Sillä oli kai alunperin toiveena että mä alkaisin riehua sen seinään hakkaamisen seurauksena, eli reagoida.
Ja sitten kun mä katselin isännöitsijatoimiston sivuja, niin eikös tän saman iskän kuvia ollut siellä - sehän oli isännöitsija siinä samassa firmassa, joka ylläpiti niitä taloja. Aikamoinen shokki.
Muitakin yksityiskohtia kyllä löytyy, mutta yllä mainitut riittäköön tällä kertaa.
Ja mikä ahdistaa ja vituttaa myös, on se että mun siskokin mainitsi, että mun lääkitys (nukkumista varten, sekä mieto mielialalääke, jotka ovat toimineet hyvin normaaliolosuhteissa) pitäis laittaa uusiks.
Totta helvetissä se varmaan auttais siihen, mitä mitä mä olen kokenut. Eihän sellasia asiota voi oikeesti tapahtua. Kaikki se on vaan mun kuvitelmaa, eikö niin, tyyliin "kun veli on taas niissä harhoissaan, ettei muuta kun uutta nappia naamaan, niin kyllä se sillä tokenee".
Missä helvetin harhoissa?
Siinä on siskoa kerrakseen. Kaikki aikaisemmat oletukset, että se olis sama sisko, jonka olen kuvitellut tuntevani, menettivät täysin merkityksensä.
Selvennyksenä sanottakoon, etten ole kerjännyt, enkä tule kerjäämään mitään sääliä osakseni, keneltäkään.
Se territorio, mihin mä oon joutunut tai kulkeutunut, on varmasti aivan mahdottoman vaikeeta käsittää.
Eikä tuo noidankehä ole näemmä päättynyt - lisää rupisia riimejä luvassa.