Millaista haamunmetsästys on?

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
vake
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Huhti 2008, 21:31

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja vake » 20 Huhti 2008, 21:37

Olishan tuo mukava jossain Oulussa käydä "metsästysretkellä". Mut en silleen tiedä, että missä olis sallittua käydä ja mistä mahdollisesti löytäis jonku sopivan paikan.
Uskon siihen mitä näen tai koen.

Avatar
Pätsi
Kummitus
Viestit: 98
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 23:36

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja Pätsi » 26 Huhti 2008, 18:46

no jos oulusta haluat katsella jotakin paikkaa niin mee vanhalle ilotulitus tehtaalle joka poltettiin vuonna pottuja nakki...

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja Regendos » 07 Touko 2008, 22:10

Zipuli kirjoitti:Tämä on ihan väärä foorumi niille ketkä eivät mihinkään Paranormaaliin usko. Jotkin meistä pitävät hauskana ajanvietteenä esim. haamumetsästystä.


Minä en usko mihinkään paranormaaliin tällä hetkellä ja katso, olen osa ylläpitoa, päivittelen blogia videoilla, vinkeillä ja uutisilla. Kaiken kukkuraksi väsäsin monta tuntia sitä haamunmestsästysopasta. Joten kuten minä, täällä voi olla arvostelemassa paranormaaliin viittaavaa materiaalia, mutta asiallisesti. Missään nimessä ei myöskään kuulu ryhtyä mollaamaan ihmisiä jotka uskovat paranormaaliin, sillä he itse tiensä valitsevat eikä se ole sen parempi mitä me valitsemme.

Minua ei ainakaan haittaisi tulla jollekkin metsästysreissulle mukaan. Ties vaikka jokin tapahtuma kääntäisi ajatteluni suuntaa. Toisaalta, en mene lukeutumaan niihin rohkeimpiin ihmsiin, joten saatan ruveta jänistämään paikoin. Kyllä sitä adrenaliinia kehittyy tuommoisilla reissulla vaikkakaan ei usko mihinkään paranormaaliin.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja Regendos » 07 Touko 2008, 22:22

Gitarre kirjoitti:
Zipuli kirjoitti:Täällä on puhuttu haamumetsästyksen kalleudesta. Kyllähän ilman TAPSIn kaltaisia himovarusteita pärjää: D Ei se itseasiassa niin kallista ole, joku yks videokamera ja äänitenauha yöksi päälle ja aamulla kuuntelemaan ja katselemaan : D

aivan totta koska se on harha luulo että haamun metsästys ainakaan näin amatööri tasolla maksaisi paljon


Nyt tulee tuplaviestiä mutta eipä tuo nyt niin foorumia suttaa. Elikkä:

Zipuli: Haamunmetsästys voi olla ihan normaalia kuljeskelemista väitetyissä kummittelevissa paikoissa etsien jotain normaalista pikkeavaa. Nuo kaikki varusteet ovat lähinnä helpottamassa jahtaamista sekä tallentamassa mahdollisen todisteen. Kukaan omalla päällään ajatteleva ihminen ei usko teitä jos menette kertomaan nähneenne kummituksen eikä teillä ole siitä todisteita.

Gitarre: Jos olisi mahdollista, niin korjaisit tuota kieliasuasi hiukkaisen. Isot kirjaimet, pisteet, pilkut ja yhdyssanat ovat hiukkasen hakuteillä.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja Gitarre » 08 Touko 2008, 22:28

Tuon minä olen kirjoittanut jo tooodella kauan aikaa sitten ja tuosta minun kieliasuni on parantunut selvästi :D
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja Regendos » 08 Touko 2008, 22:47

Hyvä vain :)

Avatar
hohto
Jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Touko 2008, 16:26

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja hohto » 14 Touko 2008, 17:35

Itselläni ja eräällä kaverillani on näistä pari kokeumusta.
Kaverini asuu maalla ja minä kaupungissa, ja teemme tälläisiä juttuja ihan vain yllättäen. Emme juuri mitään muuta tee kuin jossain autiotalossa/ladossa otetaan kuvia kameralla ja yritetään saada kännykällä EVP'itä. Olemme havainneet vain homeesta vihreät lattialaudat ja katonrajassa juoksevat hiiret. Eli eipä ole oikein mitään käynyt eikä kuvissa ole ollut mitään normaalista poikkeavaa. ^^'

VVV
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 18:57
Viesti:

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja VVV » 18 Touko 2008, 01:42

Tässäpä muutama paikka Oulusta:

- Kaarlehovi / Jumprupubi

- Frantzenin puisto

- Lääninhallituksen rakennus

- Sininen talo

- Ainolan puiston kesäteatteri

Muistakaa kuitenkin, että kyseiset paikat on kuulopuheiden perusteella kyseisen maineen alaisia, elikä satavarmojahan me ei siis olla. :)

Ja lisää paikkoja on, kunhan vaan muistaisin nyt.

Avatar
juspe
Jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Heinä 2008, 00:34

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja juspe » 27 Heinä 2008, 00:15

Olisihan se aika rankkaa hommaa,siis tarkoitan tolla rankka sanalla "kivaa".Mutta eipä juuri kavereita ole jotka olisivat kiinnostuneet haamujahdista, mutta jos tiedätte Tuusulan alueella jonkun mestan niin laittakaa ihmeessä viestiä :) ;)
Voitte kokeilla mitä vaan,mutta ette onnistu!

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 28 Heinä 2008, 11:36

VVV kirjoitti:Tässäpä muutama paikka Oulusta:

- Kaarlehovi / Jumprupubi

- Frantzenin puisto

- Lääninhallituksen rakennus

- Sininen talo

- Ainolan puiston kesäteatteri

Muistakaa kuitenkin, että kyseiset paikat on kuulopuheiden perusteella kyseisen maineen alaisia, elikä satavarmojahan me ei siis olla. :)

Ja lisää paikkoja on, kunhan vaan muistaisin nyt.



Nämä paikat Oulussa kiinnostaisivat minua kummitusten bongausmielessä vuoden 1918 valitettavien tapahtumien seurauksena.

Suojeluskuntalaiset linnoittautuivat Oulun lyseon rakennukseen ja maanmittauskonttoriin, jota ei enää ole olemassa, se paloi taistelupäivänä. Sen paikalla on nykyään se kolmionmuotoinen talo lyseota vastapäätä. Myös lääninhallituksen talossa oli linnoittautunutta väkeä. Kaupungintalon, entisen susiteetin valtauksessa menehtyi muutamia. Lyseon seinään on jätetty muutamia luodinjälkiäkin jälkipolvien tutkailtaviksi. Oulun taistelu kesti vain päivän. Suojeluskunnan puolelta kaatui 33 ja punakaartin puolelta 26 henkilöä.

Taisteluiden jälkeen vankeja pidettiin lyseon talossa ja lääninhallituksen kellarissa. Heidät siirrettiin naisvankilaan, lääninvankilaan ja suurin osa, ns. rivimiehet Raatinsaareen vankileirille, jossa olosuhteet olivat epäinhimilliset, lähinnä huonon ruoan laadun ja korkean (600-883) vankimäärän vuoksi. Mitään mielivaltaista terroria ei juuri nähty, ja vankien kuolinprosentti oli Suomen alhaisimpia (2,6%). Raatinsaaren ko. rakennuksia ei ole enää olemassa, mutta voisihan tuolla käydä öiseen aikaan käyskentelemässä. Ylipäänsä intiön hautausmaan takana oleva alue, entinen kasarmialue ja sitä ympäröivä alue oli sotilaitten (etupäässä venäläisten) kansoittamaa.


muuten VVV, kuka kummittelee Kaarlenhovissa, tiedätkö tarinaa tai tietääkö joku muu? Tulee meinaan itse käytyä siellä kaljalla tämän tästä. :)
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

jnenne
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 18:59

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja jnenne » 12 Elo 2008, 18:55

Aika harvoin mikään aaveen"metsästys" tuloksia tuottaa. En sitten tiedä onko mulla vain käynyt huono tuuri, mutta itse en mihinkään ole törmännyt kun niitä olen hakemalla hakenut.
Silloin kyllä on tullut jotain outoa nähtyä ja kuultua kun ei ole ollut kameraa tms. mukana :mrgreen:

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 11 Touko 2009, 22:27

Viime lauantaina, eli 2.5.2009 käytiin seuran kanssa yhdessä oululaisessa kohteessa jossa on väitetty kummittelevan ja vietettiin siellä yksi yö pelkästään tutkimassa.
Alkuyö meni melkoisen hiljaisesti, ei mitään mikä olisi herättänyt mielenkiintoa, maksimissaan huonoja vitsejä tutkijoiden osalta, mutta sitten kahden jälkeen alkoi tapahtua.
Sen suuremmin en vielä voi sanoa, että mitä todisteita saimme tallennettua kun materiaalin läpikäyminen on vielä pahasti kesken, mutta spoilerina voin kertoa, että yö ei suinkaan ollut pelkkää haukottelua :)
Kohteen edustajalta saatiin lupa julkaista raportti tutkimuksista heti kun se valmistuu, eli kun tässä keritään, lyödään se kaikkien näytille.
Mutta millaista se "haamun"metsästys on? Pahimmillaan pirun tylsää touhua kun mitään ei tapahdu eikä edes oikeanlaista "fiilistä" ole koko paikassa, mutta parhaimmillaan se on sitä mitä tuo viimelauantainen oli. Mielenkiintoisia tapahtumia ja paljon mietintää herättävää tutkintaa.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja Regendos » 12 Touko 2009, 09:38

OSITutkimusseura kirjoitti:Viime lauantaina, eli 2.5.2009 käytiin seuran kanssa yhdessä oululaisessa kohteessa jossa on väitetty kummittelevan ja vietettiin siellä yksi yö pelkästään tutkimassa.
Alkuyö meni melkoisen hiljaisesti, ei mitään mikä olisi herättänyt mielenkiintoa, maksimissaan huonoja vitsejä tutkijoiden osalta, mutta sitten kahden jälkeen alkoi tapahtua.
Sen suuremmin en vielä voi sanoa, että mitä todisteita saimme tallennettua kun materiaalin läpikäyminen on vielä pahasti kesken, mutta spoilerina voin kertoa, että yö ei suinkaan ollut pelkkää haukottelua :)
Kohteen edustajalta saatiin lupa julkaista raportti tutkimuksista heti kun se valmistuu, eli kun tässä keritään, lyödään se kaikkien näytille.
Mutta millaista se "haamun"metsästys on? Pahimmillaan pirun tylsää touhua kun mitään ei tapahdu eikä edes oikeanlaista "fiilistä" ole koko paikassa, mutta parhaimmillaan se on sitä mitä tuo viimelauantainen oli. Mielenkiintoisia tapahtumia ja paljon mietintää herättävää tutkintaa.

Hienoa. Sen voisi ehkä julkaista blogin puolella, mutta katsellaan sitä ensin foorumilla :)

Avatar
Reikämies
Kummitus
Viestit: 58
Liittynyt: 27 Touko 2009, 21:53

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja Reikämies » 04 Kesä 2009, 14:28

Joskus kiertelin jtn tyyliin hautausmaita ja autiotaloja kameran kanssa ja otin puhelimella jtn äänityksiä. Ei siinä oikeestaa tainnu mitää löytyä, Niissä äänityksissä oli jtn outoja ääniä välillä mutta niitä ny voi tulla muutenkin...
Juodaan viinaa :>

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 11 Kesä 2009, 18:25

Kannattaa tosiaan silmä/korva tarkkana käydä kaikki materiaali läpi mitä kukainenkin jaksaa tallentaa reissuillaan ja jos sattuu, että materiaalia on pirusti, käy ne kaikki pikkuhiljaa läpi.
Voin sanoa, että kun kuuntelet useamman tunnin pelkkää kohinaa johon on sekoittunut normaaleja rakennusten/tutkijoiden aiheuttamia ääniä, niin sitä alkaa oikeasti kuulemaan ihan omiaan.
Viimeisimmän tutkimuksen saldona tuli ääni + videomateriaalia yli 10h, joten pitihän tuo analysointi pilkkoa useaan eri osaan ja käyttää siihen reilu viikko. Tuskin kovin moni on sellainen "rautapersus", että kököttää 10h kuulokkeet päässä ja säilyttää täyden huomiokyvyn alusta loppuun saakka. :)
Sitten siihen analysointiin kun lisää vielä edestakaisin kelaamiset, tiettyjen kohtien kohinan filtteröinnin ja äänen voimakkuuden muuttelut, niin johan rapsahtaa taas pari tuntia ylimääräistä.
Vaan eipä tuota hommaa kukaan vasten tahtoaan tee, eli se pieni kipinä pitää löytyä joka ajaa kyseiseen harrastukseen.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 27 Kesä 2009, 00:47

Nyt on sen Oululaisen kohteen materiaali käyty näyttämässä yhteyshenkilöille, eli tietyssä mittakaavassa on julkaisuvapaus koskien materiaaleja.
Raportin löytää OSIT:in foorumilta, eli sinne voi aluksi suunnata katseensa.
Pitää tässä alkaa tekemään nettisivut valmiiksi, niin voi sinne laitella noita EVP tallenteita ja muita materiaaleja.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Anzkuuuuuh
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 06 Heinä 2009, 09:57

Re: ja vielä.

ViestiKirjoittaja Anzkuuuuuh » 24 Heinä 2009, 11:20

Fenu kirjoitti:ja täällä turun suunnalla olisi pari paikkaa.

Mitä paikkoja? Mä mieluusti tulisin jonkun kokeneemman mukaan,ite kun en uskalla yksin. Turussa asustelen.
No totta hemmetissä mä olen oikeassa!

tontsa
Jäsen
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Joulu 2008, 22:09

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja tontsa » 03 Elo 2009, 14:50

Kiitos ositille mielenkiintoisesta raportista koskien tuota Oulun työnväenteatterin tutkimista. Luen jatkossakin raporttinne tutkimuksista ja haaveilen samalla itse haamumetsästykseen pääsystä.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Millaista haamunmetsästys on?

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 03 Elo 2009, 21:47

Olkaahan hyvä. :)
Tarkoituksena on tosiaan nykäistä jokaisesta tutkimuksesta raportti foorumille ja jahka kun saadaan nettisivut valmiiksi, niin lyödään sinne kuvia, äänimateriaalia ja videoita (jos julkaisukelpoista sellaista löytyy, nimittäin tuossa OTN aulaepisodissa pääsi kaikilta muutama ärräpää ja pari valittua V sanaa).
Mutta tulossa on raporttia ja/tai materiaalia kunhan ehditään työ- ja perhe-elämän kiireiltä.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Fenu
Kummitus
Viestit: 65
Liittynyt: 27 Maalis 2008, 23:42
Paikkakunta: Raisio

Re: ja vielä.

ViestiKirjoittaja Fenu » 25 Elo 2009, 12:47

Anzkuuuuuh kirjoitti:
Fenu kirjoitti:ja täällä turun suunnalla olisi pari paikkaa.

Mitä paikkoja? Mä mieluusti tulisin jonkun kokeneemman mukaan,ite kun en uskalla yksin. Turussa asustelen.


Juu siis turussa on pari tai muutama paikka jossa olen kuullut kummittelevan. Varmaan parhaimmat ja uskottavimmat paikat ovat Turun swenska teatter, Turun kirjasto ja kesto suosikki Turun linna. Sit on muita esim. Turun tuomionkirkko, observatorio ja joku vanha rakennus kuralan maaseutu museon alueella... Muita turusta nyt ei tule mieleen vaikka niitä varmasti on.

Turun swenska teatteriin olen jo sopinut tutun kanssa joka on siellä töissä että pääsisin kierrokselle näkemään paikan ja hän kertoo paremmin omia kokemuksiaan siellä paikan päällä niin saa hyvin tausta tietoa paikasta.

Jos on lisää kysymyksiä tai muuta niin paremmin saat munt maililla kiinni.
FenuGH@luukku.com


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa