Kielillä puhuminen

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja ridikulous » 07 Touko 2009, 11:19

Katsoin joskus dokkarin telkusta kyseisestä aiheesta. Siinä pappi kertoi, että kielilläpuhumisella hän ei yritä todistaa jumalan ihmetekoja, vaan lähinnä purkaa hyvää oloaan ja uskoaan. Usko tuo kuulemma tunteen, jota ei voi sanoin kuvata, joten "kielillä puhuen" se käy oikein jouhevasti. Tämä taito tuo hänet siis lähemmäs jumalaa.

Pappi pystyi puhumaan kielillä periaatteessa koska tahansa, syvennyttyään hetkeksi rukoukseen.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 08 Touko 2009, 20:03

itse olen puhunut muutaman kerran kielillä,ensimmäisen kerran 10-vuotiaana.
mutta myös pahat henget voivat matkia kielilläpuhumista.kielilläpuhumista
voi harjoittaa myös tietoisesti,mutta silloin ei ole kyse pyhän hengen lahjasta.
jos siis rupeat vain molkkaamaan jotain siansaksaa eikä se tule hengestä.

1.Korinttolaiskirje:

14:2Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
14:5 Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
14:6 Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
14:13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
14:14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
14:18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
14:19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
14:23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
14:26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
14:27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
14:39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Zrud » 08 Touko 2009, 20:16

RAbi. iha vaa tiedoks että mun takakujalla asuva juoppo lallikin osaa puhua kielillä.
Siinä ei ole mitään jumalallista. vain sattumanvaraista jokellusta ja lässytysta joka saa vain sen tekijän näyttämään mielenvikaiselta kusipäältä.

En sinuna alkaisi hehkuttamaan tuota kielilläpuhumistä TÄÄLLÄ ellet itseäsi halua nolata :P
Feel the LOVE

Avatar
Erobouzu
Valaistunut
Viestit: 27
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 21:01

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Erobouzu » 08 Touko 2009, 20:31

Sen haluaisin tietää, että kuinka moni ihminen oikeasti on puhunut kielillä silloin, kun on tullut "inspiraatio" tai muu vastaava hengellisyys. Yleensähän nämä puhumiset tulevat juuri sellaisina hetkinä, että paikalla ei taatusti ole ketään, joka sitä puhuttua kieltä ymmärtäisi. Ja jos suurin osa ihmisistä ei erota edes esim. italiaa ja ranskaa toisistaan, saati sitten osaa niitä, niin kuinka luotettavia nämä kielillä puhumiset todella ovat...

Ja aivan kuten muidenkin taivaallisten asioiden kanssa (demonin tapaaminen, profetoiminen), kielillä puhujat tuntuvat olevan lähes poikkeuksetta... syvästi kristittyjä. Sattumaako?

Teoria: Hengellinen kiihko ajaa ihmiset tilaan, jossa he kuvittelevat puhuvansa kielillä.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 08 Touko 2009, 21:39

Ole kiltti. Älä yritä perustella raamatullisia aatteita raamatulla. Sitä kutsutaan tautologiaksi, suomennettuna kehäpäätelmäksi. Se ei todista mitään. Kunhan vain ilmoittaa "minun käyttäjäni on huono perustelemaan väitettään".
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Rabiljus
Maahinen
Viestit: 192
Liittynyt: 08 Touko 2009, 17:33
Viesti:

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Rabiljus » 08 Touko 2009, 23:00

pitää ymmrtää raamatun oikeaan tutkimiseen ohjaava lukutapa,sidäisen tulkinnan sijaan.raamatun salaisuus
onkin siinä että se tulkitsee itseitseään.ei hengellisiä voi tulkita maallisesti.kielilläpuhumista ei voi ymmärtää tieteellisesti
vaikka kuinka aivoja tutkittaisiin.jumala kaikkivaltias ei laskeudu ihmisen järjen tasolla siitä syystä,että ihmisellä on epäuskoinen sydän,hengelliset on tutkittava hengellisesti.

.Korinttolaiskirje:
2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
14:37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
15:44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Zrud » 08 Touko 2009, 23:19

ja taas tota samaa jeesustelu paskaa -_- *huokaus Kun ei muusta tiedä niin ei voi muusta puhuakkaan.
Feel the LOVE


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa