Kielillä puhuminen

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja tuputhy » 01 Huhti 2008, 20:42

Eob kirjoitti:Jos minulle sanoit, niin puhuinkin UNISSAANpuhumisesta.
En kielillä puhumisesta. Ja minä oon luullu, että kielillä puhuminen on sellaista, ettei ne puhu mitään ( ainakaan maailmalle tuttua ) kieltä, vaan sopottaa vaan jotain.


En nimenomaan sinulle puhunut, aihe vaan oli kielilläpuhuminen. Anteeksi jos aiheutin harmia ja päänvaivaa! ;)
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja ridikulous » 03 Huhti 2008, 15:46

Eob kirjoitti:Niin, jos se puhuu jotain muinaista kieltä vaikkapa.

Eikä tarvitse edes noin vaikeasti ajatella :P Jos se satunnainen kuulija ei yksinkertaisesti tunnista kieltä, jota toinen siinä solkkaa. En minä ainakaan tunnistaisi esimerkiksi jotain iiriä kuullessani, että se on juuri iiriä.
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Eob » 03 Huhti 2008, 16:38

ridikulous kirjoitti:
Eob kirjoitti:Niin, jos se puhuu jotain muinaista kieltä vaikkapa.

Eikä tarvitse edes noin vaikeasti ajatella :P Jos se satunnainen kuulija ei yksinkertaisesti tunnista kieltä, jota toinen siinä solkkaa. En minä ainakaan tunnistaisi esimerkiksi jotain iiriä kuullessani, että se on juuri iiriä.

Entäs kymriä? ;)
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 21 Huhti 2008, 22:10

Kielillä puhuminenkin on hyvin selitettävissä, kerran minäkin pienempänä olin kylässä yhdellä kiihko kristityllä ja sitten kun se pääsi vauhtiin niin se puhu sitten kielillä mutta mitä minä muistan niin se kuulosti enemmänkin siansaksalta kuin miltään kieleltä ja vaikka joku oikeasti puhuisikin kielillä niin ei se oikein ikinä olo mitään semmoista minkä sanoja se ei olisi jostain kuullut ja loput sanat se keksii/päättelee itse.
Viimeksi muokannut Korvapuikko, 23 Huhti 2008, 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Gitarre » 21 Huhti 2008, 22:29

Veikkaan että se tapahtuu jossain transsi tilassa...
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
louhikärmes
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 14:34

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja louhikärmes » 26 Huhti 2008, 22:57

Kävin joskus lapsena helluntailaisten kokouksissa, kun kaverini kuului helluntaiseurakuntaan. Siellä kuuli kielillä puhumista nimenomaan silloin, kun oli vuorossa yhteisrukous. Helluntailaiset ilmeisesti tulkitsevat sen ko. ihmisen ja Jumalan väliseksi kommunikaatioksi. Näin ainakin ymmärsin.
Elämästä ei hevillä selviä, mutta kuuntelenpa kuitenkin.

"No need to hear the things that they say, life's for my own to live my own way."

Avatar
s3nsi
Alieni
Viestit: 111
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 12:15

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja s3nsi » 03 Touko 2008, 04:26

Joo kielillä puhuminen on ihan tuttu juttu, kun porukat sattuu olemaan aika uskonnollista porukkaa. Monesti oon kuullut kun äiti puhuu kielillä. Mun mielestä se kuulostaa aina ihan samanlaiselta siansaksalta. Ei siinä oikeen oo mitään tolkkua :D
Believe The Unbelievable...

11:11

http://www.youtube.com/user/abbazaba

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Eob » 03 Touko 2008, 08:51

Kielillä puhumistahan pidetään ainakin helluntailaisessa seurakunnassa jonkinlaisena armonlahjana?
En ole ihan varma, mutta luulisin niin.
Pietään mahtavana lahjana Jumalalta jos osaa rukoilla kielillä.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 03 Touko 2008, 11:17

en ole oikein perehtynyt asiaan, mutta mä osaan kirjoittaa kielillä : asgfkawiappa! ASfroakeliike vusattiaus! en tiedä mitä tarkoittaa mutta tuli kiihkossa kirjoitettua... ;)
I believe..

Avatar
-Lucifer-
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 14 Heinä 2008, 13:04

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja -Lucifer- » 23 Syys 2008, 23:18

Parisen viikonloppu nuori mies tuli puhumaan Jumalasta, Jeesuksesta ja kui se tuli uskoon. Puhuttiin siinä jonkun aikaan ja se sano että osaa enkelten ja Jumalan kieltä. Sanoin että voitko sitten sanoo jotain, se alko puhumaan jotain ihan outoa ja kädet nous ilmaan ja silmät seiso päässä!?!?!( en tiedä oliko pilvessä :Dvitsi vitsi) no mutta siinä samalla tuli oikeasti vähä outo fiilis ja jotenki helpottunu. Kun se lopetti sen sanoi että mitä tuo meinas, niin se sanoi en tiedä koska sitä osaa vaan Jumala ja enkelit. Oli hiukan hämmentävä hetki :)

Avatar
Brecle
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 17 Syys 2008, 16:40
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Brecle » 24 Syys 2008, 17:28

Onko se näin että kielillä puhuminenhan ei ole "tarkoitettu" niinkun muille ihmisille vaan Jumallalle jonkun näköinen rukous ?
Alkuaineisiimme kaiverrettu, hermostomme raapustettu,
ekstaasin sydämessä, silmien välissä. Tuuman kokoinen piste, tuijota siihen.



Sharpened Mind With Steeled Back

Avatar
Phantom
Demoni
Viestit: 523
Liittynyt: 18 Syys 2008, 20:38

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Phantom » 15 Marras 2008, 20:06

Koulussa pakko Ruotsi edelleen ja Englanti....Itse puhun Enlantia todella sujuvasti mutta ruotsista sain armo 5:sen.....Tarkottikohan tää ihan tätä? :lol:
"Its preparations are concealed, not published. Its mistakes are buried, not headlined. Its dissenters are silenced, not praised. No expenditure is questioned, no rumor is printed, no secret is revealed." JFK

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 15 Marras 2008, 21:29

Ei tarkoittanut. Mutta mikäs siinä: Englanti = 10 , Ruotsi = 10 ^^ Ei tuo kielillä puhuminen kauhean vaikeaa ole ollut...

Mutta tässä tapauksessa kyllä tarkoitettiin kyllä sitä nk. ihmettä, jossa jotkut puhuvat kielillä, joita eivät periaatteessa itsekään osaa^^
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 15 Marras 2008, 21:32

Aqua vitae kirjoitti:Mutta tässä tapauksessa kyllä tarkoitettiin kyllä sitä nk. ihmettä, jossa jotkut puhuvat kielillä, joita eivät periaatteessa itsekään osaa^^

Vastaus on yksinkertainen: Alitajunta.

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Jaarno » 16 Marras 2008, 12:02

Tonza133 kirjoitti:
Aqua vitae kirjoitti:Mutta tässä tapauksessa kyllä tarkoitettiin kyllä sitä nk. ihmettä, jossa jotkut puhuvat kielillä, joita eivät periaatteessa itsekään osaa^^

Vastaus on yksinkertainen: Alitajunta.


Onkohan näin? Oletetaan että joku joka ei ole ikinä puhunut esim. jotain intiaanikieltä ja alkaa yhtäkkiä solkkaamaan sujuvaa "intiaanikieltä." Tuskin tuolla alitajunnassa on semmoisia kieliä "tallessa" joita ei ole ikinä puhunut.

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Aurelia » 16 Marras 2008, 12:36

Sana ja ylistys porukan karismaattiset (lisää tähän röhönaurua) johtajat puhuvat kielillä kokouksissaan. Olen vain jäänyt pohtimaan, että miksi tämä jumalainen vuodatus ei ole mitään olemassaolevaa kieltä vaan siansaksaa? Osaisin itsekin näytellä suurta hurmosta ja huutaa oomassa lamaa, haramakbassabaa! ihmisille. Jotenkin en käsitä miten moinen voi mennä läpi keneltäkään. On tullut kuunneltua heiltä useampiakin kielillä puhumispätkiä ja joka kerta tulen vihaiseksi koska se kuulostaa niin hevonkukulta että oksat pois.

Sellaiset tapaukset voin uskoa jotka valvotuissa olosuhteissa ovat tapahtuneet ja joissa puhuttu kieli voidaan tunnistaa. Ehkä jokin intiaanikielikin kuitenkin kuulostaa kieleltä jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Siinä on selkeät intonaatiot, laulavuus ja logiikka vaikkei sanomaa ymmärtäisikään. Jokaisella oikealla kuulemallani kielellä on jonkinlainen tunnistettava sointi, siansaksalla ei ole ellei siinä matkita jotakin sointia. Esimerkiksi mukavenäjää tai mukasaksaa on helppo puhua kun sokeltaa jotakin kielten sointien ja yleisien äänteiden mukaisesti.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Aurelia
Maahinen
Viestit: 195
Liittynyt: 17 Loka 2008, 11:35

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Aurelia » 16 Marras 2008, 12:39

Brecle kirjoitti:Onko se näin että kielillä puhuminenhan ei ole "tarkoitettu" niinkun muille ihmisille vaan Jumallalle jonkun näköinen rukous ?

Jollei sitä muille ole tarkoitettu niin miksi nämä kielilläpuhujat (uskonnolliset siis) harrastavat kyseistä toimintaa nimenomaan joukkokokouksissa? Ja miksei sitä ruokousta voisi esittää ihan sillä omalla kielellä?

Olen käsittänyt että kielilläpuhumisilla halutaan todistaa jumalan kykyä ihmetekoihin. Olisin kyllä huomattavasti vakuuttuneempi jos se puheripuli sisältäisi jotakin ymmärrettävääkin.
"En ehkä tiedä mitä tehdä
vaikka joskus olenkin varma
joskus makaan aivan hiljaa
ja uskallan vain epäillä"

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Marras 2008, 17:51

siis joka ikinen ihminen maan päällä pystyy puhumaan "kielillä"
mutta ainoastaan aivo vammaiset vatipäät eli nämä mega uskovaiset väittävät sitä jumalan lahjaksi että sössötetään ja jokelletaan iohan mitä sattuu.
koska itsekkin voisin vaimn alkaa mölöttämään sian pas... saksaa
ja väittää että puhun vanhoja unohdettuja kieliä ja jumala soi tämän lahjan minulle.
tämä on vain sitä oikeasti tyhmien ja hullujen ihmisten hommaa.
eli täyttä skeidaa koko juttu.
Feel the LOVE

Avatar
Tintti
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 28 Loka 2008, 21:58

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Tintti » 02 Touko 2009, 00:27

Zrud kirjoitti:siis joka ikinen ihminen maan päällä pystyy puhumaan "kielillä"
mutta ainoastaan aivo vammaiset vatipäät eli nämä mega uskovaiset väittävät sitä jumalan lahjaksi että sössötetään ja jokelletaan iohan mitä sattuu.
koska itsekkin voisin vaimn alkaa mölöttämään sian pas... saksaa
ja väittää että puhun vanhoja unohdettuja kieliä ja jumala soi tämän lahjan minulle.
tämä on vain sitä oikeasti tyhmien ja hullujen ihmisten hommaa.
eli täyttä skeidaa koko juttu.


Usko mitä haluat. Mutta oletko koskaan livenä nähnyt kun joku/jotku puhuu kielillä? Se on nimittäin aika säväyttävää katseltavaa. Olin hiihtolomalla Israelissa, olimme siinä isän kanssa huoneessa jossa oli Jeesuksen viimeinen ateria. Sinne tuli joku ryhmä ja yht äkkiä kaikki rupesi hölöttelemään jotain omaa, siitä tajunnu kukaan mitään eikä sitä kukaan maan päällä voi tajutakkaan. Heillä nousi katseet ja kädet kohti kattoa ja silmät kimmelsi. Jos kokisit saman itse niin voisin olla varma että mielipide muuttuisi nopeasti. :x

Kapuli13
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Touko 2009, 19:25
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kielillä puhuminen

ViestiKirjoittaja Kapuli13 » 05 Touko 2009, 19:30

Olen joskus katsonut TV:stä kuinka helluntalainen on pitänyt ohjelman loppurukouksen "venäjäksi" ("Koska henki käskee") ja minähän olen opiskellut venäjää ja sehän puhu ihan siansaksaa. No kyllä se ainakin sano "Moloko" eli maito! :D


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa