Ennustaminen

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
master of pentagram
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 16:28
Paikkakunta: jumalan selän takana
Viesti:

Ennustaminen

ViestiKirjoittaja master of pentagram » 30 Maalis 2008, 14:39

Miten selitätte ennustamisen???
Deus Et Natura No Faciunt Frusta

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja Wespa » 30 Maalis 2008, 15:53

Oma teoriani on se, että varsinaista aikaa ei ole olemassa, vaan kaikki tapahtuu ja on tapahtunut samaan aikaan. Tästä johtuu se, että ihminen voi aistia itselleen tärkeitä tapahtumia, jotka tulevat tapahtumaan. Eli esim. jos joku näkee enneunen siitä, että hänen poikakaverinsa tullaan ampumaan, niin tavallaan se on jo ammuttu, mutta tulevaisuus muuttuu silti kokoajan, jotenka siihen on mahdollista vaikuttaa, vaikka se onkin jo tapahtunut/tapahtuu juuri nyt.

Vähän vaikea selittää mitä tarkoitan, mutta voitte kysyä jotakin niin yritän selventää.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja tuputhy » 30 Maalis 2008, 16:40

Mulla on sellainen käsitys, että yleensähän aikaa ajatellaan janana niin, että menneisyys on vasemmalla ja tulevaisuus oikealla. Mutta jospa ajateltaisiinkiin aikaa ikäänkuin sipulina niin että kaikki ajat olisivat päällekkäin. Sillä tavalla kaikki, menneisyys, nykyisyys ja tulevaisuus siis olisivat olemassa yhtäaikaa, kuten edellinen kirjoittajakin sanoi. Ne ihmiset, ketkä pystyy virittäytymään eri värähtelytaajuuksille, näkisivät eri kerroksiin halutessaan. (Olen lukenut joskus jonkun viisaamman pohtimisia, ei siis ole omaa keksintöä..)
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja Wespa » 30 Maalis 2008, 16:47

Aivan tuota juuri tarkoitin. Kiitos Tuputhy asian selventämisestä.

Uskon myös, että kun ihminen kuolee, niin sielu/tietoisuus voi sitten päättää minkä elämän ottaa, missä ja koska. Ehkä minä olen sinä ensi elämässä. :P

Tämä kaikki perustuu siihen, että me kaikki olemme yhtä samaa tietoisuutta, joka koettelee itseään eri tavoin. Elämämme aikana emme vain ole tietoisia siitä, jotta meidän olisi helpompi kokea elämämme kokemukset, mutta sitten kun tämä elämä on ohi, niin pääsemme taas sille tasolle, että tiedämme kaikki ja voimme alkaa suunnittelemaan seuravaa elämää.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja tuputhy » 30 Maalis 2008, 16:56

Noin olen aina itsekin sanonut, että kun sielumme jättää tämän ruumiin, silloin tiedämme kaiken!
Eikä tässä elämässä mitään järkeä olisi, jos juuri, kun oppisimme elämään, häviäisimme olemattomiin. Jälleensyntyminen on ainut järkevä vaihtoehto!
On sanonta, jonka mukaan emme ole voineet vanhempiamme valita, mutta jotkut sanovat, että juuri niin nimenomaan käy, että saamme päättää mihin synnymme.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja Wespa » 30 Maalis 2008, 17:20

Niimpä. Joku masentunut tai huonoa elämää elävä henkilö voi miettiä, että "miksi minä" jne. mutta jokaisen on kehityttävä. Jos olet esim. tehnyt aikaisemmissa elämissä muille harmia, niin sinun on kehityttävä henkisesti ja koettava heidän tuskansa. Ei se elämä kuitenkaan mene ihan 100% aikaisemman suunnitelman mukaan, sillä jokaisella on vapaa tahto muuttaa elämäänsä ja tulevaisuuttaan, mutta uskon, että jokaisella on sellainen "kultainen keskitie" olemassa. Ehkä jotain osia tästä "kultaisesta keskitiestä" muistaessaan henkilö pysty ennustamaan. Voi olla myös, että saman elämän voi joutua elämään monta kertaa uudestaan, kunnes se menee halutulla tavalla ja sielu kehittyy...
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

ropsoni
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 14 Helmi 2008, 18:31

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja ropsoni » 02 Huhti 2008, 19:23

............
Viimeksi muokannut ropsoni, 24 Tammi 2011, 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 21 Huhti 2008, 19:23

Ei ennustamista tarvitse oikeastaan mitenkään selittää meinaan kun ei kukaan ole tähän mennessä oikeasti osannut ennustaa niiden ennustajien ennustaminen perustuu siihen että ne ennustaa niin monta kertaa ja niin "epätarkasti" ja hyvin usein vielä metaforilla jotka voi tulkita ihan miten vaan
että silleen...
Viimeksi muokannut Korvapuikko, 22 Huhti 2008, 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja ridikulous » 21 Huhti 2008, 19:30

Korvapuikko kirjoitti:Ei ennustamista tarvitse oikeastaan mitenkään selittää meinaan kun ei kukaan ole tähän mennessä oikeasti osannut ennustaa niiden ennustajien ennustaminen perustuu siihen että ne ennustaa niin monta kertaa ja niin "epätarkasti" ja hyvin usein vielä metaforilla jotka voi tulkita ihan miten vaan
että silleen...

Totta, kyllä. Mutta en näe mitään syytä, miksei ennustaminen voisi olla mahdollista. Aika ei kuitenkaan ole niin yksinkertainen, yksisuuntainen käsite kuin tunnutaan uskovan. Etten jopa sanoisi, että se on yksi niistä asioista, joiden käsittelyyn kapasiteetti ihmisaivoissa ei riitä.
yes, it may seem ridiculous.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja Gitarre » 21 Huhti 2008, 21:36

Itse uskon ennustamiseen koska muutaman kuukauden ennen kuin isäni kuoli niin talo yhtiössämme asunut ennustaja (Juha Vuorinen) sanoi että meidän perheellemme tulee tapahtumaan jotain todella hirveää ja niin sitten isäni kuoli...... Äitini myös kertoi että hän oli käynyt nuorena ystäviensä kannsa ennustajalla ja se ennustaja oli tarkasti kuvaillut minkä näköinen ja luonteinen tulee äitini tuleva mies olemaan, isäni siis.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja aavenainen » 23 Huhti 2008, 12:17

voisikohan siinä myös olla semmoinen että kun käsittääkseni mitä olen kirjoja lueskellut niissä on puhuttu että ihminen sieluna ollessaan jo "päättää elämästään" että sitten siitä voi tulla jotakin hiukan "etukäteen tietoon" jos esim (poikakaveri ammutaan).. tai miten ennustaja voi aika tarkastikkin tietää jotakin toisen elämästä mutta harvemmin omastaan. (tai sitten ihmisen tekemällä "elämänpäätöksellä" on montakin suuntaa ja sen mukaan elämä sitten muovautuu)

itse olen enneunia nähnyt ja yksikään ei ole minua koskenut :D
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 23 Huhti 2008, 18:08

aavenainen kirjoitti:voisikohan siinä myös olla semmoinen että kun käsittääkseni mitä olen kirjoja lueskellut niissä on puhuttu että ihminen sieluna ollessaan jo "päättää elämästään" että sitten siitä voi tulla jotakin hiukan "etukäteen tietoon" jos esim (poikakaveri ammutaan).. tai miten ennustaja voi aika tarkastikkin tietää jotakin toisen elämästä mutta harvemmin omastaan. (tai sitten ihmisen tekemällä "elämänpäätöksellä" on montakin suuntaa ja sen mukaan elämä sitten muovautuu)

itse olen enneunia nähnyt ja yksikään ei ole minua koskenut :D


Mitäs kirjoja oot lukenu on tainnu olla uskonnollisina en pidä niitä kovin "Tieteellisimpinä"
ku niiden ainoo todisteet on että ku raamatus näin sanotaan nii se on 100% totta
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja Wespa » 23 Huhti 2008, 18:09

Tietääkseni raamatussa ei paljon jälleensyntymiseen ym. uskota...
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 23 Huhti 2008, 18:16

Korvapuikko kirjoitti:Mitäs kirjoja oot lukenu on tainnu olla uskonnollisina en pidä niitä kovin "Tieteellisimpinä"
ku niiden ainoo todisteet on että ku raamatus näin sanotaan nii se on 100% totta


Itseäni lainatakseni tarkoitin yleensäkin kaikkia uskontoja vaikka noin kirjoitinkin.
Meinaan kun ne yleensä tulkitaan niin että se kuulostaa parhaimmalta/uskottavimmalta
Ja silleen
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja tuputhy » 23 Huhti 2008, 23:33

Wespa kirjoitti:Tietääkseni raamatussa ei paljon jälleensyntymiseen ym. uskota...


Kyllä raamatussakin lukee joissain paikoin, kun ihmiset ihmettelevät, että onko joku jälleensyntynyt. En yht`äkkiä muista raamatunpaikkoja, mutta taitaa olla kummassakin, sekä uudessa, että vanhassa testamentissa.
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja Ufomies » 24 Huhti 2008, 12:35

Johannes Kastaja eli kaksi kertaa. Ellen nyt täysin väärin muista, niin hän oli aiemmin profeetta Elia... Mutta kuoliko esimerkiksi Elia koskaan? Hänhän vain "astui Taivaaseen"... (Itse asiassa hänet taidettiin tulla oikein noutamaan ;) )

Nikean kirkolliskokouksissa ja muissa varhaiskirkon konventeissa sensuroitiin monia Raamatun kirjoja, sekä vanhasta että Uudesta Testamentista. Erimielisyyksien vuoksi katolilaisesta valtakirkosta irtosi (jo tuolloin) monia sivuhaaroja, mm. Afrikassa koptilainen kirkko, kenobiinit ja Lähi-Idässä zarathustralaisia vaikutteita saaneita lahkoja.
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja aavenainen » 26 Huhti 2008, 22:32

Korvapuikko kirjoitti:
aavenainen kirjoitti:voisikohan siinä myös olla semmoinen että kun käsittääkseni mitä olen kirjoja lueskellut niissä on puhuttu että ihminen sieluna ollessaan jo "päättää elämästään" että sitten siitä voi tulla jotakin hiukan "etukäteen tietoon" jos esim (poikakaveri ammutaan).. tai miten ennustaja voi aika tarkastikkin tietää jotakin toisen elämästä mutta harvemmin omastaan. (tai sitten ihmisen tekemällä "elämänpäätöksellä" on montakin suuntaa ja sen mukaan elämä sitten muovautuu)

itse olen enneunia nähnyt ja yksikään ei ole minua koskenut :D


Mitäs kirjoja oot lukenu on tainnu olla uskonnollisina en pidä niitä kovin "Tieteellisimpinä"
ku niiden ainoo todisteet on että ku raamatus näin sanotaan nii se on 100% totta


itseasiassa ihan meedion kirjoittamia kirjoja mutta minusta niistä kyllä löytyy samankaltaisuuksia kun raamatun "jotkut jutut" vaikka raamatussa ei jälleensyntymään uskottaisikaan :D mutta itse en taas kokemuksineni päivineni "niin paljon raamatun juttuihin usko" osassa on kyllä ihan järkeä (kuten korkeampi voima) jne.. mutta jotkut jutut menee niin yli hilseen ja on niin "asia on just näin juttuja" että sinänsä en siitäkään opuksesta kaikkea usko :) esim en usko että "näyt/sukulaiset jota ihminen näkee" edesmenneet/tulevat voi aina olla pahasta siihen en tosiaankaan oikein usko. mutta uskon että on pahaa ja hyvää hyviä ja pahoja henkiä kuten on ihmisiäkin :mrgreen:
toisen roska voi olla toisen aarre.

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 28 Tammi 2016, 10:31

Ennustaminen 100% tarkasti on vaikeaa. Tämä johtuu siitä että meistä jokainen kirjoittaa tulevaisuutemme uusiksi joka ikinen päivä. Ajan luonne nopeutuu, eli aika tuntuu kuluvan nopeammin tämän 4. ulottuvuuden ylemmillä tasoilla, josta on jo helpompi siirtyä tuonne 5.ulottuuvuuten ja sen yli. Tätä 4.ulottuvuutta juuri nyt elämme ja osa meistä tavoittaa näitä ylempiä tasoja, kokien sen ajan nopeutumisena. Selvänäköiset, tuntoiset jne... luonnollisesti ovat yhteydessä 5.ulottuvuuteen ja sen yli, jossa aikaa ei ole. Voivat katsella omia moniulottuvuuden olemuspuoliaan tällöin. Tätä on luonnollisesti vaikea todistaa, jos ei vielä ole pääsyä näihin ulottuvuuksiin. Monesti ihmiset itse jarruttelevat pääsyään niihin. Eivät usko olevansa tarpeeksi hyviä, eivät arvosta itseään. Ja ennen kaikkea fraasi mitä olen jauhanut hyvin usein pitää kyllä paikkansa. Energia virtaa huomion suuntaan. Mikä saa huomiosi saa energiasi. Luomme siis itse tapahtumia elämäämme ihan uskomustemme mukaisesti. Tällainen näkemys on itselläni asiasta. :)

Nostradamuksen ennustuksista silloin tällöin kirjoitellaan eri palstoilla. Paitsi että ne ovat vaikeasti tulkittavissa, niin ajanluonnekkin on muuttunut paljon tuon jälkeen kun hän ennustuksiaan on antanut. Tässä ajassa tai hetkessä, olisi hyvä pystyä paremmin kontrolloimaan niitä omia ajatuksiaankin. Sillä jokainen meistä on vahvempi "luojaolento" kuin aiemmin, tätä lineaarista ilmaisua käyttääkseni. RLLK puhui mindcondrollista. Mielen kontrollista. Eli miten uskomme asioiden olevan ja mihin suuntaan ne voivat kehittyä. Some työntää kaikenlaista infoa jokaikinen sekunti luettavaksemme jne...
Pystymmekö pitämään oman visiomme, korkeat ihanteemme, kaiken näennäisen kurjuuden ja vääryyden keskellä. Huomasitteko???
Energia virtaa huomiosi suuntaan ja mikä saa huomiosi saa? Aivan oikein, saa energiasi, ja sellaista olet tullut luoneeksi. Heijaste lähtee aina Universumiin palatakseen sieltä aikanaan takaisin meille. Yhdessä muodostamme tämän ns.kollektiivin joka siis muodostuu meidän yhteisistä huomioistamme. Ilmaiskaa siis tahtonne Universumille, käyttäkää sitä viisaasti, rakentaviin positiivisiin hankkeisiin.

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 29 Tammi 2016, 13:16

Ennustaminen on sen vaikeampaa mitä pidemmälle tulevaisuuteen ennustettava asia sijoittuu, jokainen teko kun muuttaa "viitekehystä". Omasta mielestäni ennustaja näkee sen vaihtoehdon joka sillä hetkellä on helpoimmiten toteutuva tulevaisuudessa. Silkkaa todennäköisyyttä ;)
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Andromedan Star Nation
Henkiparantaja
Viestit: 398
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 15:33

Re: Ennustaminen

ViestiKirjoittaja Andromedan Star Nation » 29 Tammi 2016, 13:34

Tuo vaihtelee, vaihtoehtoisia totetumiskäytäviä, kuten termiä käytetään, voi olla 5-6 erilaista näkyvissä. Näistä näkijä sitten poimii oman kasvunsa mukaisesti tuon yhden vaihtoehdon jota pitää todennäköisimpänä. Näkijä on juuri niin hyvä, miten pitkälle on ehtinyt edetä omassa kasvussaan. Välttämättä yksikään nähdyistä vaihtoehdoista ei toteudu aivan sellaisenaan. Tosiaan aivan kaikki on jatkuvan muutoksen alla ;)


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron