Paranormaalia vai ei?

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 06 Huhti 2008, 13:06

Olen muutamaan otteeseen illalla nukkumaan mennessäni kuullut outoja ääniä huoneestani. Muutama viikko sitten tapahtui yksi viimeisimmistä, kello oli ehkä noin 00:30 ja olin juuri mennyt peiton alle. Suljin silmäni ja noin 2 metrin päästä sängystäni, noin metrin korkeudelta (saatoin arvioida äänen syntypaikan) alkoi kuulua rapinaa. Ei paperista rapinaa vaan muovista rapinaa (jos ymmärrätte mitä tarkoitan) ja tätä jatkui noin 7 sekunnin ajan. Ehdin tämän aikana pompata pystyyn ja katsoa äänen tulosuuntaan ja siellä ei ollut mitään muuta kuin puinen lipastoni ja vaatteita - ei muovia eikä mitään rapisevaa lähimaillakaan. Jos ääntä pitäisi johonkin verrata, se vastaisi voimakasta muovipussin ryttäämistä. Rapina loppui kuin seinään, ja istuin muutaman tovin sängyllä katsoen telkkaria ja odottaen josko ääni kuuluisi uudelleen. Mitään ei kuulunut ja päätin laittaa nukkumaan. Muutaman minuutin päästä ääni kuului uudelleen, mutta tällä kertaa lyhemmän ajan. Säikähdin hieman, ja katselin telkkua noin tunnin koska en saanut unta. Ääntä ei kuulunut enää kolmatta kertaa sinä yönä - ainakaan sinä aikana kun olin hereillä. Tarkistin lipastoni seuraavana päivänä ja löysin vain vaatteita, en mitään mikä olisi voinut aiheuttaa äänen.

Eräänä päivänä koulusta tullessani kuulin saman rapinan samasta paikasta istuessani tietokoneen ääressä, ja silloin mielenkiintoni heräsi todenteolla. Sain äkillisen päähänpiston kysyä ääneen, jos voisin saada toisen merkin hänen läsnäolostaan, vaikka en todellakaan ollut varma mistä on kyse. Kahden sekunnin päästä kuulin kolauksen, ja huomasin että Playstation 2 -ohjain oli tippunut lipaston viereiseltä tuolilta lattialle. Itse olin istunut koko ajan tietokoneen ääressä, ja tästä on matkaa tuolille noin 3 metriä. Tarkistin, etteivät minun liikkeeni aiheuttaneet ohjaimen putoamista - ja mielestäni en olisi mitenkään voinut kiskaista ohjainta monen metrin päästä, varsinkaan kun sen johto ei ollut lähimaillakaan minua. Huoneessa ei ollut minun lisäkseni muita.
Tämä tapahtui siis muutama päivä yöllisten äänien jälkeen.

Mitä mitä mieltä te olette, onko mahdollista että huoneessani (tai talossamme) on paranormaalia toimintaa, vai voidaanko tämä selittää järkiperäisesti? :|

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 07 Huhti 2008, 06:10

no kyllähän tuo vaikuttais siltä että siellä joku yrittää sulle olemassaolostaan ilmottaa :D
I believe..

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja Eob » 07 Huhti 2008, 08:04

Kyllä siellä varmaan jotain on.
En kyllä keksi nuille mitään järkevää selitystä.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 07 Huhti 2008, 10:56

ellei sulla ole talossa kutsumatonta vierailijaa... esim. rotta tms. voisko olla edes mahollista ?
I believe..

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 07 Huhti 2008, 12:07

kuolleita sukulaisia tms?? joku joka yrittää ottaa yhteyksiä?? millainen tunne tosta rapinasta tulee hyvä paha? koita jotenkin udella että kukahan tämä rapistelija on :D
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Infrequentia
Alieni
Viestit: 123
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 11:43

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja Infrequentia » 07 Huhti 2008, 13:25

Rottia tai hiiriä täällä ei ole, vaikka onkin melko vanha talo (1940-luvulta). :P
Ja kuolleita sukulaisia... en ole ihan varma, miksei. Ainoa mieleen tuleva vaihtoehto olisi jompi kumpi isoäideistäni, he olivat kovin kiintyneitä minuun kun olin pieni. Molemmat kuolivat ennen kuin täytin 3v, eikä minulla ole minkäänlaista omakohtaista muistikuvaa heistä - pelkkiä kertomuksia ja valokuvia. :) Ikinä ei ole tullut "paha" tai ahdistunut olo rapisteluiden tai muiden äänien jälkeen, muttei myöskään mitenkään ihmeellisen iloinenkaan. En ole kuitenkaan missään vaiheessa pelännyt niitä ääniä, sillä en usko että hän tarkoittaa pahaa jos tämä nyt on jotain paranormaalia ja minua täällä vartioi. :)

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 08 Huhti 2008, 10:51

minun mummoni ei ehtinyt näkemään minua olin viellä massussa kun hän kuolin vuoteellaan oli sanonut äidilleni en taida tätä viimeistä enään nähdä.. mutta kun kasvoin ja jos joskus oli paha olla kävin kuulemaan askelia huoneestani ja se lohdutti aina mukavasti :D loppujen lopuksi sinänsä selvisi että kuollut mummonihan se kävi katselemassa.

että eipäs ole mikään ihme jos omasi on sinua käynyt katsomassa. pyydähän koputtamaan joskus merkiksi jos on kyseinen sukulainen :)
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja ridikulous » 08 Huhti 2008, 18:21

Minäkin mietin tuota hiiriasiaa. Itse kerran nukuin tuossa viereisessä huoneessa, ja illalla jonkun aikaa kuului ihan parin metrin päästä juuri tuollaista "muovipussin rapinaa", sekä eräänlaista naputusta, kun hiiri juoksi pitkin muovimattoa :? Kuulosti tuo sinun tapauksesi samanlaiselta.

Tosin tuo playstation-ohjaimen putoaminen on mielenkiintoista... Ehkä kuitenkin vain sattumaa?
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja Eob » 08 Huhti 2008, 18:35

Minustakin joskus tuntuu että joku täällä tallustaa, on tuntunut viime elokuusta lähtien, kun isäni
kuoli ennen kuin olin täyttänyt edes 13, ehkä hän käy minua katsomassa. ;)

E: Niin ja ehkä se ohjain oli vähän huonossa asennossa, ja viimein rasitus oli sille liikaa ja se päätti tipahtaa. :o
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Haamu
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 20:39

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja Haamu » 08 Huhti 2008, 19:15

Kokeile nauhoittaa EVP:tä?

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja Arctica » 14 Huhti 2008, 15:18

outoo. voihan se olla joku rotta tai jotain...
Nyt kävi
näin

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja Zipuli » 14 Huhti 2008, 20:56

Minkän veikkaan seinänsisäisiä hiiriä.

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja Gitarre » 14 Huhti 2008, 21:29

aivan totta että se voi olla joku hiiri mutta onhan joku poltergeistkin mahdollinen :?: eihän tässä nyt skeptikoksi ruveta :D
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja tuputhy » 14 Huhti 2008, 22:13

Olen itse tavannut "skeptikoita" joilla ei ole mitään faktoja esittää väitteidensä tueksi. He vaan sanovat, ettei tuollainen ole mahdollista ja senkö pitäisi riittää??

Kaikenmaailman ufo-, ym juttuihinkin uskovilta vaaditaan ties mitä todisteita, miksi skeptikot eivät vaadi niitä itseltään?
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 23 Huhti 2008, 17:35

Skeptikko iskee taas!
Minulla on selitys aika heikko vaan tiedättekös tuon ilmiön että aivot täydentää meidän näkemää kuvaa maailmasta ja sama juttu äänen maun ja hajun kanssa et jos vaikka kuulee jotain biisiä ja sitten kun hoksaa sen biisin niin rupeaa kuulemaan sitä paljo paremmin (minulla on näin ainakin)
Eli jos sinun aivot tulkitsi sen äänen muovipussin rapinaksi ehkä se korjasi sitä ja vahvisti myös...
Se on ohjaimen tippumisen nyt voi selittää oikeastaan mikä vaan meinaan kun puheen ääni saattaa olla niinku samalla resonanssi taajuudella kun se ohjain niin se saattoi tippua sen takia tai sitten ihan jostain muusta syystä :ghost2:
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja ridikulous » 23 Huhti 2008, 20:17

Korvapuikko kirjoitti:Se on ohjaimen tippumisen nyt voi selittää oikeastaan mikä vaan meinaan kun puheen ääni saattaa olla niinku samalla resonanssi taajuudella kun se ohjain niin se saattoi tippua sen takia

:lol: Et ole tosissas! Kyllä tuon ohjaimen putoamisen voi selittää luonnollisesti, mutta että puheen resonanssin takia...
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 23 Huhti 2008, 20:32

ridikulous kirjoitti:
Korvapuikko kirjoitti:Se on ohjaimen tippumisen nyt voi selittää oikeastaan mikä vaan meinaan kun puheen ääni saattaa olla niinku samalla resonanssi taajuudella kun se ohjain niin se saattoi tippua sen takia

:lol: Et ole tosissas! Kyllä tuon ohjaimen putoamisen voi selittää luonnollisesti, mutta että puheen resonanssin takia...


Se oli paras mikä tuli mieleen näin nopeasti...
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

marge15
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 20:46

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja marge15 » 29 Huhti 2008, 21:19

Mä pyytäisin sitä antamaan jonkin merkin taikka koittamaan kirjoittaa jopa viestin tai vastaavaa.

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja ninjani » 27 Kesä 2008, 16:35

Mullaki on joskus vähän samantapaisia... Lamppuni aina ´´naksahtelee´´ ja se aina heiluu pikkusen, vaikka itsellä ei ole mitään tietoa mikä siihen on osunut.... :?:
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Paranormaalia vai ei?

ViestiKirjoittaja Ufomies » 27 Kesä 2008, 21:11

En nyt viitti koko perheen foorumilla kertoilla, että mikä naksahtelee näitten viestien myötä...
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa