Résurrection et réincarnation

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Arpaix
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2011, 16:39

Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja Arpaix » 29 Heinä 2011, 14:36

La reincarnation faisait partie ses dogmes juifs sous le nom de résurrection, seuls les Sadducéens, qui pensaient que tout finit á la mort, n´y croyaient pas.Les idées des Juifs sur ce point , comme sur beacoup d´autres, n´étaient pas clairement définies, parce qu´ils n´avaient que des notions vagues et complétes sur l´áme et sa liaison avec le corps. Ils croyaient qu´un homme qui a vécu pouvait revivre, sans se rendre un compte précis de la maniére dont la chose pouvait avoir lieu:
ils le mort résurrection ce que le Spiritisme appelle plus judicieusement réincarnation. En effet,le résurrection suppose le retour á la vie du corps qui est mort, ce que la science démontre étre matériellement impossible, surtout quand les élements de ce corps sont depuis longtemps dispersés et absorbés.
La réincarnation est le retour le l´áme ou Esprit á la vie corporelle, mais dans un autre corps nouvellement formé pour lui,et qui n´a rien de commun avec l´ancien. Le mot résurrection pouvait ainsi s´appliquer á Lazare, mais non á Élie, ni aux autres prophétes. Si donc, selon leur croysance, Jean-Baptiste était Élie, le corps de Jean ne pouvait étre celui d´Élie, puisqu´on avait vu Jean enfant et que l´on connaissant son pére et sa mére. Jean pouvait donc étre Éie reincarné, mais non ressuscité!
La pensé que Jean Baptiste était Élie,et que les prophétes pouvaient revivre sur la terre, et se retrouve en maints passages des Évangiles, notamment dans ceux relatés ci-dessus (1,2,3). Si cette croyance avait été une erreur.
Jésus n´eút pas manqué de la combattre, comme il en a combattu tant d´autres: loin de lá, il la sanctionne de toute son autorité et la pose en principe et comme une condition nécessaire quand il dit: Personne ne peut voir le royaume des cieux s´il ne nait de noveau , et il insiste en ajoutant : Ne vous étonnez pas de ce que je vous dis qu´il faut que vous naissiez de noveau.

Avatar
WM_
Alieni
Viestit: 138
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 10:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja WM_ » 29 Heinä 2011, 15:09

Ei tuo googlen kääntäjä mitenkään liian hyvin kääntänyt.. Harmi :|
"Kaikkein kaunein asia,jonka voimme kokea,on mystiikka. Se on kaiken taiteen ja tieteen alkulähde. Se, jolle tämä tunne on vieras ja joka ei enää osaa pysähtyä ihmettelemään tai seisomaan kunnioituksesta haltioituneena, on yhtä kuin kuollut."
-A. Einstein

Arpaix
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2011, 16:39

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja Arpaix » 29 Heinä 2011, 15:31

OK. Yritän suomeksi, mutta olen pahoilani minun gramatiikasta.
Kysessä on oppi syntymästä kuoleman jälken, joka sanotte "ylösnousemus", ainostaan sadukkelaiset uskoivat että elämä loppuu kun ihminen tai eläin kuolee.-mutta muut uskovat ett ihminen, joka on jo elänyt voi syntiä uudestaa, ja tämä sanotaan ylösnousemus.Ylösnousemus kirkot olettavat että kuolleen ruumiiseen palaa elämää, mutta se on mahdotonta, koska ruumis hajoaa,ja sulaa..
Syntymä kuoleman jälkeen on Sielun ja Hengen paluu ruumilliseen elämään, mutta kuoleman jälkeen Henki palaa toiseen ruumiiseen.
Sana että ylösnousemus voi käytää vaan Lasarin tapauksessa, mutta ei Elias. ei muihin profeetoihin.Raamatussa on monet viiteet että Johanes Kastaja oli Elias. Elias on syntynyt kuoleman jälkeen Johanes Kastaja, mutta se ei ole ylösnousemus.
Ruumis hajoaa, ja Henki on vapaa ja kun tulee aikaa, syntyy udestaan.
Olen tosi pahoilani minun kielioppivirheista..
Ajatus että Johanes Kastaja oli Elias ja että profetat voisivat elää uudelleen maailmassa, on useissa Evangeliumissa, kohdat 1-3. Jos tämäuskomus olisi virheellinen, Jesus olisi vastustanut kun vastusti monet väärät asiat.
Mutta Hän vahvisti sen kaiken, joka ei syntyy uudestaan, ei voi nähdä Jumalan valtakunta. Täytyy syntiä uudestaan.

Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja Shakaali » 29 Heinä 2011, 16:29

Arpaix kirjoitti:Ruumis hajoaa, ja Henki on vapaa ja kun tulee aikaa, syntyy udestaan.
Olen tosi pahoilani minun kielioppivirheista..


Mitäpä noista. Itse en onnistuisi englanniksi yhtä hyvin. Saavat kielipoliisit ihmeteltävää.

Meinaat siis, että raamatussa puhutaan uudelleen syntymisestä kirjaimellisesti? Eli sielunvaelluksesta.

Avatar
WM_
Alieni
Viestit: 138
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 10:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja WM_ » 29 Heinä 2011, 21:07

Kiitoksia Arpaix!
Shakaali, muistelisin ainakin että siinä oli juttua siitä. Ja salaliittoteoriat kertoo, että mikäli ei enää ole niin ennen on ollut, mutta poistettu myöhemmin.
"Kaikkein kaunein asia,jonka voimme kokea,on mystiikka. Se on kaiken taiteen ja tieteen alkulähde. Se, jolle tämä tunne on vieras ja joka ei enää osaa pysähtyä ihmettelemään tai seisomaan kunnioituksesta haltioituneena, on yhtä kuin kuollut."
-A. Einstein

Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja Shakaali » 29 Heinä 2011, 22:15

Kyllä raamatussa puhutaan syntymisestä uudelleen, mutta vakiintunut tulkinta näkee sen eräänlaisena kuvauksena siitä kun tulee uskoon. Täytyy tavallaan jättää vanha elämä ja "syntiset tavat" taakse...

Arpaix
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2011, 16:39

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja Arpaix » 29 Heinä 2011, 23:21

Se on väärä tulkinta. Se on vaan kirkkojen näkökulma, mutta ajatelkaa itse!! Avatkaa silmät. Kirkot aina aivopesivät ihmiset ja aivopesevät edelleen.
Sanat, "jos ihminen ei syntyy uudestaan vedestä ja Hengestä, on kirkkojen kautta tulkittu kastevedestä.
Mutta alkuperäistextistä sanotaan "ei synny vedestä ja Hengestä", ja Hengestä on korvattu" pyhästä Hengestä". Se on väärä tulkinta. Tämä hyvin tärkeä asia tulee heti ensimmäisessä Evangeliumissa.
Jotta ymärätte sanojen todelliseen tarkkoitukseen,pitää palattaa sanaan " vesi",.
Antiikin tiedot fyysikasta olivat todella huonot, koska silloin uskottiin että maa on nousut vedestä, ja vettä pidettiin absoluttiisena syntymätekijänä. Nain ensimmäisessä Mooseksen kirjassa sanotaan: Jumalan Henki liikkui veten päälle.
Tämä uskomuksen mukan vedestä on tullut luonon materiaallisen vertauskuva. Jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä , tarjoittaa "jos ihminen ei syntyy ruumiista ja Sielunsa kanssa. Tämä on minulle hyvin vaikea selittää suomeksi.
Mutta renkarnatio on, ja minulla on monet todisteet. Uskon reinkarnatioon noin 30 vuotta.

Tämä tulkinta on ; mikä lihasta on syntynyt, on lihaa, ja minkä Hengestä on syntynyt on Henki. Jesus tekee selvät erot Hengen ja ruumiin välillä.
Se, mikä on synynyt lihasta, on lihaa, osoittaa ettäainoastaan ruumiis on peräisin ruumiista, ja että HENKI ON RUUMIISTA RIIPPUMATON!!!!

Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja Shakaali » 30 Heinä 2011, 00:12

Noh, tarkoista sanamuodoista jos lähtisi tarkemmin väittelemään, niin olisi hyvä osata muinaista hepreaa tai kreikkaa. Ilmeisesti kreikkaa jos puhutaan uudesta testamentista.

On aina ihmisiä jotka julistavat, että pitäisi ajatella omilla aivoilla. Monesti se tarkoittaa, että juuri väitteen esittäjän aivoilla. Miksi on enemmän omilla aivoilla ajattelemista uskoa sinua kuin "virallista" tulkintaa? Raamatusta voi tulkita vähän kaikkea mitä tahtoo, ja jos tahtoo. Jokaisen oma asia. Oli sitten gnostilainen näkemys valaistumisesta ja erilaisista henkiolennoista, tai sitten jehovantodistajien versio.

Näkemyksesi on kyllä aika jännä. En muista kuulleeni sitä ennen.

Arpaix
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2011, 16:39

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja Arpaix » 30 Heinä 2011, 00:35

Minä olen gnostikko, kataari. Itse kirjoitan vielä tämään sivuun, jokaoli perustanut minun ent. opetaja Yves Maris, http://www.chemins-cathares.eu/
En hyväksy minkäläistä Pietarin kirkkoa, eli katolilaista,protestantista eikä ortodox, ei pappeja.
Meillä on tasa-arvo,emme erottelee naisia, miehia, moska ei ole miestä, eikä naista, on Henki, joka on sukupuoleton.

Arpaix
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2011, 16:39

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja Arpaix » 30 Heinä 2011, 00:51

Minäolin tosi paljon kirjoittanut Ranskassa katarismista. Suomessa jotkut asiat kataari oppeista, teologiastaja filosofiasta ottivat omakseen Ruusun- ristiläiset, Ruusun ristin filosofia pohjautuu 1200.luvun ranskalaisen katarismiin.
Katolinen kirkko yritti tappaa kaikki kataarit,kunoli alkanut ristinretket vuonna 1209 kaupunkiin Béziers, minun kotikaupunkiin Carcassonnen. Ja vuonna 1234 kirkko perusti inkvisiitiotta kuuri kataaria vastaan, ja pahimmat tuhot teki kirkko juuri etelä Ranskassa, minun kotipaikassa Terre d´Aude.
.............
Niin, Henki tulee missä tahtoo tulla,mutta et tiedä minne se menne.Jos Johaneksen Rvankeliumissa ilmaistuu jälleensyntyminen periaateen voisi tulkitta puhtaasti mystisessa merkityksessä, ja sammoinei voitapahtua Matteuksen Evankeliumiin kohdalle, jotka ei ole 2 seliteinen. Hän on itse Elias, joka on tuleva!Jesus viitaa siihen aikaan,johon Johanes Kastaja eli ja oli itse Elias.
Kunihminen kuollee, hän elää ikuisesti, Henkenä, ja suntyy uutteen ruumiiseen.
On väärä kun kirkkherat sanovat hautajaisissa " maasta tulet ja maahan palaat", me, gnostikot sanomme " Hengestä tulet ja Henkeen palaat".
Ei ole epäilystä että ylösnousemukseksi nimitettyna jäleensyntyminen on eras juutalaisten perustava laatua olevista uskomuksista. Se vhvistaa Jesus ja profetat ehdotamalla tavalla.
Mutta uskonnollisesta nälökulmasta tätä atoriteettia tulevat täytänemään filosofisesta näkökulmasta todisteet, jotka ovat seurausta toisiasiaoiden tarkkailusta.
Kun halutaan yltää seurasústen aiheuttajan ,jälleensyntyminen näyttäytyy absolutiisena tarpeena, kun luonnon lakina. Se paljastaa itseensa seurauksilaan materiaalisilla tavalla ihan kun joku motor joka paljastuu kun on liikketta.
Latsokaa, http://www.chemins-cathares.eu/

Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja Shakaali » 30 Heinä 2011, 01:44

Arpaix kirjoitti:Ei ole epäilystä että ylösnousemukseksi nimitettyna jäleensyntyminen on eras juutalaisten perustava laatua olevista uskomuksista. Se vhvistaa Jesus ja profetat ehdotamalla tavalla.


Missä kohtaa vaikka vanha testamentti viittaa tällaiseen uskomukseen? Monessa kohta kyllä puhutaan isien joukkoon menemisestä. Ymmärtääkseni juutalaisille ei ollut mitään kuoleman jälkeen. Kaikki tapahtui tässä maailmassa.

Jännä näkemys kuolemasta löytyy Jobin kirjasta: "Sillä makaisinhan rauhassa silloin, nukkuisin ja saisin levätä päämiesten kanssa, joilla on ollut kultaa, jotka ovat täyttäneet talonsa hopealla; tahi olisin olematon niinkuin maahan kätketty keskoinen, niinkuin sikiöt, jotka eivät ole päivänvaloa nähneet. Siellä lakkaavat jumalattomat raivoamasta, siellä saavat uupuneet levätä; kaikki vangit ovat rauhassa, eivät kuule käskijän ääntä."

Löydätkö esim. tästä viittauksia jälleensyntymiseen? Kielen perusteella kohta on vanhemmasta käännöksestä(?)

Arpaix
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2011, 16:39

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja Arpaix » 30 Heinä 2011, 02:07

Vanha testamennti perustuu väkivälään ja tämään pahaan maan, se on pahan jumalan testamentti, Rex Mundin, joka on jumalla maallinen ja pahaa. Hyvää Jumalaa, on AMOUR. Emme sano jumala, mutta vaan "Taivaan Isä".
Jälleensyntymisestä ei ole vanhassa testamentissa, koska se on tämä pahan jumalan testamentti.
Mutta"
Kun Jesus tuli Filipuksen tienoille, hän kysyi kenen ihmiset sanoivat Ihmisen Pojan oleva" Niin he sanovat" Muutaman Johanes Kastajan, ja muutaman Eliaksen,( Matteuksen Evangelium XVI:13-17/
tai:
je neljäs ruhtinas Herodes sai kuulla kaikki, mitä tapahtuieikä tiennyt mitä ajattella, kun muutamat sanoivat : Johanes on nousut kuoleista, mutta toiset: Elias on ilmestynyt; ja toiset taas, joku profeta on nousut.. Herodes sanoi" Johaneksen minä olin tapanut, mutta kuka tämä on? (Markuksen Evangelium VI: 14-15)
Ruumillistumiselle ei ole varsinaista raja, jos tarkastetaanpäällysten suhteen jonka Hengen ruumillisen kehon muodostaa ja otetaan huomion että ruumis-päälliste vähenee, kun Henki puhdistuu.Tietyissa paremmissa maailmoissa on jo ruumis vähämän tiiheä , kevyempi ja vähämmän karkeajakoinen. Korkeamalla tasolla ruumis on läpinäkivä ja lähes fluidimainen.Taso tasolta se muuttuu ei-materiallisesti ja lopulta sekeituu perispiritin kanssa.
Sen maailman mukaisesti Henki on kutsuttu elämään ja se hankkii itse oma päällyste, jokaon sopivaa elämään vaikkappa maassa.
Myös perispirit kokee muuttokset, se on vähämmän tai enemmän karkeajakoinen. Täytyy ottaa huomioon että myös ruumillisten elämien välisenä aikana Hengen tila on suhteessa siihen maailmaan luonteeseen johon se liittyy saavuttamansa kehityksen tason mukaisesti. Henki on vaihtelevasti onnellinen, tai onneton.

Avatar
Shakaali
Maahinen
Viestit: 175
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 11:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja Shakaali » 30 Heinä 2011, 02:29

Arpaix kirjoitti:Vanha testamennti perustuu väkivälään ja tämään pahaan maan, se on pahan jumalan testamentti, Rex Mundin, joka on jumalla maallinen ja pahaa. Hyvää Jumalaa, on AMOUR. Emme sano jumala, mutta vaan "Taivaan Isä".
Jälleensyntymisestä ei ole vanhassa testamentissa, koska se on tämä pahan jumalan testamentti.


Unohdin hetkeksi mitä gnostilaisuus ajattelee vanhasta testamentista. Hyvällä syyllä vieläpä. Meinasin äsken juutalaisella uskomuksella niiden ihmisten uskontoon, jotka elivät jo kauan ennen Jeesusta.

En silti ihan ymmärrä tekstistäsi miten jälleensyntyminen liittyy edes gnostilaiseen näkemykseen, mutta käsittääkseni kyseessä ei olekaan mikään yhtenäinen koulukunta. Oma gnostilaisuuden tietämykseni perustuu tosin vain muistikuviin kahdesta kirjasta ja muutamista netistä luetuista pätkistä.

Avatar
WM_
Alieni
Viestit: 138
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 10:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja WM_ » 30 Heinä 2011, 07:49

Arpaixilla oli hyvä pointti tutkia tuota veden merkitystä. Vesi on suuri osa melkein jokaista maailmansyntykertomusta, jopa Kalevalassa oli aluksi vain vettä. :mrgreen:
Suosittelen tällaista erästä englannin kielistä sivustoa, jolta voi hakea raamatusta sanahaulla mitä vaan ja vertailla vanhempiin versioihin raamatusta. http://www.biblegateway.com/keyword/ Esimerkiksi s*atana -sana esiintyy suht mielenkiintoisesti. Sanaa reincarnation en löytänyt :(
"Kaikkein kaunein asia,jonka voimme kokea,on mystiikka. Se on kaiken taiteen ja tieteen alkulähde. Se, jolle tämä tunne on vieras ja joka ei enää osaa pysähtyä ihmettelemään tai seisomaan kunnioituksesta haltioituneena, on yhtä kuin kuollut."
-A. Einstein

Arpaix
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2011, 16:39

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja Arpaix » 30 Heinä 2011, 14:18

Se on totta.
" Ne jotka ovat kansasi kuolleet, tulevat elämään uudestaan. Ne, jotka ovat kuoleita minun ympäriläni, tulevat ylösnousemaan. Herätkää unestane ja laulatkaa Jumalan ylistyslaulua, ja ne, jotka tumussa asustatte, sille kaste joka lankeaa päällenne on valon kaste, ja koska tulette tuhoamaan maan ja suuren valtakuntaan / Jesaja 21. XXVI: 1:19/
Tämä Jesajan kohta on myös selitys uudelle elämälle. Jos profeta olisi tarkoittanut puhuttavaan hengellisestä elämästä, hän olisi halunut kertoaa, , että he "jotka kuollivat eivät ole Hengeltään kuolleita, vaan hän olisi sanonut "elävät vieläkin,eikä tulevat elämään uudellen"! Henkeä koskien nämä sanat olisivat järjenvastaiset, koska ne merkitsivat keskeytysta Sielun elämässä. Moraallisen uudensyntymiseen suhteen nämäsanat merkitsisivat ikuisten rangastusten kieltämistäkoska ne vahvistavat periaatteen, että kaikki ne, jotka ovat kuolleet, tulevat elämään uudelleen!

Arpaix
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2011, 16:39

Re: Résurrection et réincarnation

ViestiKirjoittaja Arpaix » 29 Elo 2011, 14:40

Eilen tästä keskusteltiin yhden luterilaiset pastorin kanssa, Matti Hoffren on ainoa joka Kuopion seudulla osaa sujuvasti ranskaa ja voidaan keskustella myös teologiasta, niin hänkin myönsi että on uudensyntyä. Mutta se ei ole että joku nousee kuoleista ruumin kanssa, ruumis halua, mutta Henki säilyy ja Henki sit inkarnoi toiseen ruumiiseen.
Olin nyt kirjoittanut pääasiassa Ranskassa, myöskin minun havaontoja koska iste tutkin hyllätyt talot, ja sairaalat ja tuntkin niisä paranormaali aktiviteetit.


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron