Keskustelua henkioppaista

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
Murmeli
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Marras 2011, 18:35

Re: Keskustelua henkioppaista

ViestiKirjoittaja Murmeli » 19 Helmi 2012, 18:49

Voisko joku vähän selventää mulle, mitä nuo henkioppaat tekee ja onko kaikilla semmonen ? :) Ja mitä on kanavointi ?
Vähä olis jännää jos olis henkiopas : DDD
Everyday I'm shufflin ~

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keskustelua henkioppaista

ViestiKirjoittaja yenn » 29 Huhti 2012, 17:42

Oon tässä koittanut nyt tonkia tietoa henkioppaista, mutta aika heikosti sitä löytyy kun en englantia hallitse kehuttavasti.

Eli jos haluaa yhteyden henkioppaaseensa, niin miten sitä kannattaa yrittää? Ja onko kaikilla sellainen?

Ja sitten kaks piippuinen juttu. Uskon itse paranormaaliin, mutta sitten nuo uskontoon liittyvät asiat on eri. Usein sanotaan että raamattu ja paranormaalit asiat kulkevat käsi kädessä, mutta en näe asiaa niin.
En ainakaan tietoisesti usko jumalaan... eli jos tuo henkiopas on ns.enkeli, niin... sellaista ei kai sitten mun mielestä pitäis olla olemassa. Selventäkääpäs joku tätä asiaa tyhmälle.

Olisin hyvin halukas yrittämään yhteydenottoa henkioppaaseeni, mutta jos se lasketaan samaan kastiin kuin enkeli (jolloinka pitäisi hyväksyä jumalan olemassaolo...) niin sitten mulla on tässä asiassa ongelma. :mrgreen:
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keskustelua henkioppaista

ViestiKirjoittaja yenn » 29 Huhti 2012, 17:51

Ja jos jostakin saisin selvän suomenkielisen selityksen, MIKÄ henkiopas on. Kiitos :)
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Keskustelua henkioppaista

ViestiKirjoittaja carcass » 29 Huhti 2012, 18:34

yenn kirjoitti:Ja jos jostakin saisin selvän suomenkielisen selityksen, MIKÄ henkiopas on. Kiitos :)

Eipä tuohon tiedon etsimiseen montaa sekuntia mennyt....
http://fi.wikipedia.org/wiki/Henkiopas

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keskustelua henkioppaista

ViestiKirjoittaja yenn » 29 Huhti 2012, 18:41

Kiitokset, tuon wikin olinkin jo kattonut. Ajattelin jospa laajempaa kuvaa sais, mut koitan kattoa vielä noi linkit mitä siellä on.
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keskustelua henkioppaista

ViestiKirjoittaja yenn » 29 Huhti 2012, 18:56

Mua itseäni harmittaa suunnattomasti että noi parhaimmat artikkelit,videot jne ovat englanniksi, en ole koskaan loistanut kielitaidoillani...
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Keskustelua henkioppaista

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 29 Huhti 2012, 20:22

Voihan sitä toki kokeilla jotain googlen kääntäjää, mutta pienellä varauksella.
Saattaa helposti tulla melkoisia käännöskukkasia. :)
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Keskustelua henkioppaista

ViestiKirjoittaja carcass » 29 Huhti 2012, 22:51

yenn kirjoitti:Kiitokset, tuon wikin olinkin jo kattonut. Ajattelin jospa laajempaa kuvaa sais, mut koitan kattoa vielä noi linkit mitä siellä on.

Niinno, Wikipedia-artekkeli omassa lyhykäisyydessään käsitteli aihetta lähinnä yleisellä tasolla.
Onko tarkoituksesi syventyä kuinka tarkasti henkiolentoaiheeseen ja millaisista lähtökohdista?
-Aiheesta saa rakennettua melko moninaisen jos sitä haluaa tarkastella lähemmin.
Itse en henkioppaita sen enempää tai vähempää omista, mutta koska olen ollut halukas lähestymään useampiakin "pseudo-aiheita" neutraalisti, niin tämänkin aihe sopinee muiden joukkoon.....

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keskustelua henkioppaista

ViestiKirjoittaja yenn » 30 Huhti 2012, 00:10

Lähinnä olisin halukas ymmärtämään että "mitä" henkioppaat on, onko ne henkiä vaiko juurikin niin kutsuttuja enkeleitä, meneekö nuo raamatun piiriin. Kiinnostaisi mitä henkioppaat tekee, mitenkä niiden kanssa voi kommunikoida.

Mielenkiinnolla siksi tätä aihetta selvittelen, koska olisin halukas ymmärtämään asioita joita ympärilläni tapahtuu.

Koen vain olevani ateisti jossakin määrin, en vain kykene uskomaan Jumalaan niin tuntuu teennäiseltä sitten uskoa henkioppaisiin jos ne menevät "raamatun piiriin". Vaikea selittää kantaani asioihin...
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Keskustelua henkioppaista

ViestiKirjoittaja carcass » 30 Huhti 2012, 03:44

yenn kirjoitti:Lähinnä olisin halukas ymmärtämään että "mitä" henkioppaat on, onko ne henkiä vaiko juurikin niin kutsuttuja enkeleitä, meneekö nuo raamatun piiriin. Kiinnostaisi mitä henkioppaat tekee, mitenkä niiden kanssa voi kommunikoida.

Mielenkiinnolla siksi tätä aihetta selvittelen, koska olisin halukas ymmärtämään asioita joita ympärilläni tapahtuu.

Koen vain olevani ateisti jossakin määrin, en vain kykene uskomaan Jumalaan niin tuntuu teennäiseltä sitten uskoa henkioppaisiin jos ne menevät "raamatun piiriin". Vaikea selittää kantaani asioihin...

Henkiolennot eivät ole suoraan raamattuun liittyvä asia, vaikkakin eri ihmiset kuvaavat ja ilmaisevat omaa käsitystään eri tavalla.
Toisin kuin wikipedia antaa ymmärtää, henkiopas ei ole pelkästään new-ageen viittaava käsite, vaan henkioppaita on lähestytty historian saatossa monenlaisten traditioiden kautta.
Erottelematta erikseen esimerksi henkiolentoa, apuolennosta; ihmiset näkevät kaikki asian omalla tavallaan.
Toinen uskoo omaavansa henkiolennon joka voi olla hänen edesmennyt sukulaisesna, toinen näkee henkiolennon omana suojelusenkelinään, toinen henkioppaana joka ohjaa häntä elämässään oikealle polulle ja joku ei usko henkiolentojen olemassaoloon lainkaan.. Lopulta erilaisten ilmentymien kirjo lienee varsin monipuolinen.

Eri ihmiset myös kokevat henkiolentojen ilmentyvän eri muodoissaan.... Jollekkin henkiolento edustaa astraalista ilmentymää jota hän saattaa lähestyä mietiskelyn tai meditaation kautta, toiselle henkiolento saattaa edustaa korkeampaa entiteettiä ja jollekkin toiselle henkiolento edustaa persoonallista olomuotoa.
Eli joku näkee henkiolennon kuuluvan tähän maanpäälliseen maailmaan, joku näkee sen jollain muulla olemassaolon tasolla.
-Siihen, millä tasolla henkiolentoa pitäisi yrittää lähestyä, en pysty ottamaan kantaa... sillä esimerkiksi henkiolennon lähestymiseen pelkästään astraalisena olentona, liittyy omat riskinsä vaikka lähestymistapa olisikin ihmiselle itselleen se helpoin lähestymistapa. Jokainen kuitenkin lähestyy ja pyrkii vaikuttamaan, sekä kommunikoimaan oman henkiolentonsa kanssa siten kuin itse näkee parhaaksi. Joillain henkiolennon löytäminen (tai sen olemassaolon mieltäminen) vie aikaa, ja joillain sitä ei välttämättä ole.
Toivottavasti oma esittämistapani valaisee asiaa, tai ainakin opastaa lähestymään aihealuetta uusilla tavoilla.

Jos haluat ottaa selvää omasta henkiolennostasi, voit kokeilla lähestyä asiaa hiljentymällä ja miettimällä millaiset seikat ja asiat ovat vuosien varrella ohjanneet sinua, mitä elämässäsi on tapahtunut ja mitä asioita tunnet tärkeäksi omassa maailmankuvassasi ja ennen kaikkea sitä, aistitko tai löydätkö jonkilaisen henkiolennon kaltaista kiinnekohtaa oman elämäsi varrelta, ja jos löydät, pyri järkeilemään itsellesi, millainen tämä kiinnekohta on.

En voi antaa sinulle yhtä selkeää vastausta, sillä henkiolentokysymykset heijastuvat jokaisesta yksilöstä eri tavoin ja jos esittäisin, henkiolennon edustavan todellisuudessa vain yhtä seikkaa ja käsitettä, kompastuisin itse omaan rajoittuneeseen ymmärrykeeni, olipa mielestäni henkiolentoja olemassa tai ei.

-Hyvänä esimerkkinä en itse omaa varsinaista henkiolentoa, sillä olen pyrkinyt tietoisesti pitämään tämän kaltaiset impulssit poissa omasta vaikutuspiiristäni, koska ne eivät edusta minulle mitään suurempaa olemassaolon muotoa.
Tämä siis vain minun oma kantani yksittäisenä ihmisenä.

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Keskustelua henkioppaista

ViestiKirjoittaja yenn » 30 Huhti 2012, 11:00

Kiitokset. :)

Tää selvens enemmän kun mikään tähän asti asian tiimoilta. Täytyy alkaa tutkailemaan asiaa :)
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa