Psykokinesiaa

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
WM_

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja WM_ » 22 Huhti 2009, 21:29

Hartsa kirjoitti:
Loppupeleissä henkilökohtaisesti...



Aivan, mitä väliä miten sähkö toimii kunhan se toimii :P Mielenkiintoista seurailla tätä topickia!

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Taikuri » 25 Huhti 2009, 12:57

Minun oli pakko rekisteröityä tämän aiheen takia. Ensiksi, olen todella yllättynyt miten helposti ihmiset menevät lankaan (minä jos kuka tiedän harrastettuani taikatemppuja 10 vuotta). En usko että mitään yliluonnollista on olemassa.Olen nähnyt PALJON ihmisiä jotka väittävät pystyvänsä esim. liikuttamaan esineitä ajatuksen voimalla. Tähän mennessä yksikään ei ole vakuuttanut minua. He käyttävät samoja tekniikoita kuin taikurit ja mentalistit (mutta paljon huonommin ja silti ihmiset uskovat heihin :D ) , mutta väittävät tekevänsä sen ajatuksensa voimalla. En kuitenkaan tyrmää yliluonnollista täysin. Jos joku taivuttaa minun lusikkani koskematta siihen lainkaan niin voisin harkita asiaa. Tai liikuttaa minun valitsemaani esinettä minun valitsemassani paikassa koskematta siihen lainkaan niin voisin uskoa. MUTTA. Heidän täytyy aina saada koskea esineeseen ( että he saavat tuntuman sen energiasta tai jotain vastaavaa) ja jos heidän ei anneta tehdä sitä, niin silloin he heittelevät mitä kummallisimpia selityksiä.
Syy miksi en ole vakuuttunut on se että en ole vielä kertaakaan nähnyt ketään joka olisi esim. taivuttanut lusikan tavalla jota en tiedä. Tiedän heidän kaikki tekniikkansa.
Tässä pari videota vielä lopuksi http://www.youtube.com/watch?v=fzFeKEVfvDg

Ja tässä derren brownin lava-esitys http://www.youtube.com/watch?v=ElGynnts7Ps&feature=fvst

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 25 Huhti 2009, 19:22

Taikuri kirjoitti:Minun oli pakko rekisteröityä tämän aiheen takia. Ensiksi, olen todella yllättynyt miten helposti ihmiset menevät lankaan (minä jos kuka tiedän harrastettuani taikatemppuja 10 vuotta). En usko että mitään yliluonnollista on olemassa.Olen nähnyt PALJON ihmisiä jotka väittävät pystyvänsä esim. liikuttamaan esineitä ajatuksen voimalla. Tähän mennessä yksikään ei ole vakuuttanut minua. He käyttävät samoja tekniikoita kuin taikurit ja mentalistit (mutta paljon huonommin ja silti ihmiset uskovat heihin :D ) , mutta väittävät tekevänsä sen ajatuksensa voimalla. En kuitenkaan tyrmää yliluonnollista täysin. Jos joku taivuttaa minun lusikkani koskematta siihen lainkaan niin voisin harkita asiaa. Tai liikuttaa minun valitsemaani esinettä minun valitsemassani paikassa koskematta siihen lainkaan niin voisin uskoa. MUTTA. Heidän täytyy aina saada koskea esineeseen ( että he saavat tuntuman sen energiasta tai jotain vastaavaa) ja jos heidän ei anneta tehdä sitä, niin silloin he heittelevät mitä kummallisimpia selityksiä.
Syy miksi en ole vakuuttunut on se että en ole vielä kertaakaan nähnyt ketään joka olisi esim. taivuttanut lusikan tavalla jota en tiedä. Tiedän heidän kaikki tekniikkansa.
Tässä pari videota vielä lopuksi http://www.youtube.com/watch?v=fzFeKEVfvDg

Ja tässä derren brownin lava-esitys http://www.youtube.com/watch?v=ElGynnts7Ps&feature=fvst


Täsmälleen. Kyseessä pitäisi aina olla rehellistä taikuutta/ihmisten viihdyttämistä, eikä ihmisten huijaamista ja pettämistä.

Ja Derren Brown on tietääkseni parhaita aivojen kanssa sotkijoita, jotka tietävät kaikki temput olettamisesta ja muusta ihmisten aivojen oikuista. Näitähän hienostuneet huijarit tietysti käyttävät aivan törkeästi hyväkseen.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Hartsa » 26 Huhti 2009, 19:55

Minä kun en taikuri/mentalistihommia ole ainakaan tarkoituksella harrastellut, niin helpottaisikin tietää kummasti että kuinka sitten taikurit/mentalistit yms jantterit tekevät vaikka tuon esineiden liikkuttelun? Jos jätetään pois jotku magneettihommat/narut/puhaltelut sun muut itsestäänselviöt.. Että voiko TK lipsahtaa 'vahingossa' jonkin taikuritempun puolelle, ilman että tarkoituksellisesti tietää käyttäneensä jotain vippaskonstia? Eli ei tarvitse esivalmistelua, ylimääräisiä apuesineitä/valmisteluja tms.

En kyllä itse ainakaan ole ollut tietoinen että liikutettavaa esinettä tarvitsisi mitenkään kosketella, mutta olen kyllä itse koskettanut joka kerta, koska olen itse asettanut harjoituksen kohteen, enkä ole tätä minään temppuna tai todisteluna kellekkään yrittänytkään näyttää. Eikä siihen kiinnostusta löytyisikään, toki jos onnistuisi joku tyyliin talon nostelu niin sitten voisi harkita todisteluksi lyijykynän liikutusta, ei skeptikoiden negatiivinen asennekkaan ehkä sitten enää haittaisi :D Siltikin, sama energia olisi paljon hyödyllisemmin käytetty jos opettaisin taidon jollekulle asiasta oikeasti kiinnostuneelle, kuin että tuhlaisin aikaani (ja katsojan aikaa) näyttämällä jollekin todistelun takia.. koska huijaukseksi se koettaisi jokatapauksessa jos katsoja ei ole valmis hyväksymään että se voisi olla mahdollista.

Jostain muualta luinkin mitä näiltä asian 'osaavilta' odotetaan.. eräs kaveri väitti pystyvänsä liikuttamaan lyijykynää(köhän se oli), skeptikko vaati että tämän kaverin pitäisi siis pystyä todistamaan asia hänelle lennättämällä tiilikuorman kaupungista toiseen koska hänen mukaansa telekinesiassa massa ei vaikuta (hassu väite kaverilta joka ei usko asiaan, kumma että telekinesian fysiikka on sitten näemmä selvitetty vaikka ilmiö ei ole todellinen.. :D ). Että näin, pitäisi pystyä samantien lentämään kun oppii konttaamaan.. en ihmettele että todistelijoita ei löydy.

Ei löydy kyllä minultakaan yhtään kunnioitusta kavereita kohtaan, jotka väittävät käyttävänsä psyykkisiä kykyjä ja huijaavat tekemällä taikatemppuja. Tietysti jos se on osa lavashowta, niin se on eri asia.. mutta siis aitoa kusetusta en hyvällä katso. Tai valehtelua yleensäkään. Näitähän on maailma tietysti täynnä, ja varmaan suurin erottava tekijä mahdollisten aitojen janttereihin verrattuna onkin, että toiset ovat opetelleet 'temppuja' kusettaakseen ihmisiä mikä tarkoittaa että he ovat kyllä ensimmäisenä äänessä esittämässä 'psyykkisiä' taitojaan.. toiset taas mahdollisesti vain oman maailmankuvan järkyttämiseksi/testaamiseksi, jolloin ei ole juurikaan syytä esitellä taitojaan tai todistella juttuja kellekään, riittää että itse tietää. Muut voivat itse kokea jos tarpeeksi on motivaatiota oppia.

ps. Derreni on kyllä mainio mies!
"I reject your reality and substitute my own"

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 26 Huhti 2009, 20:40

Minäkin osaan liikuttaa kynään ajatuksen voimalla. Hyvin hauska temppu. Juju vain on siinä, että osaa puhaltaa niin, että se ei näy ulospäin. ;]
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Taikuri
Kummitus
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 12:37

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Taikuri » 28 Huhti 2009, 22:00

Hartsa kirjoitti:Minä kun en taikuri/mentalistihommia ole ainakaan tarkoituksella harrastellut, niin helpottaisikin tietää kummasti että kuinka sitten taikurit/mentalistit yms jantterit tekevät vaikka tuon esineiden liikkuttelun? Jos jätetään pois jotku magneettihommat/narut/puhaltelut sun muut itsestäänselviöt.. Että voiko TK lipsahtaa 'vahingossa' jonkin taikuritempun puolelle, ilman että tarkoituksellisesti tietää käyttäneensä jotain vippaskonstia? Eli ei tarvitse esivalmistelua, ylimääräisiä apuesineitä/valmisteluja tms.


On epätodellista että joku voisi vahingossa käyttää jotain "taikuritekniikkaa" esineen liikutteluun.
Tämä on kuitenkin mahdollista jos henkilö käyttää kevyttä esinettä ( esim psi wheel ) johonka normaali ilmavirta vaikuttaa.
Jos haluatte oikeasti koittaa tuon spi wheeliä käytännössä, niin pistäkää sen päälle lasi tai vastaava jotta ilmavirta ei siihen vaikuta. Tuotakin tosin pystyy feikkaamaan.
Myös jotkut ennustajat ja muut huijarit voivat luulla olevansa aitoja.

Avatar
Rebel
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Elo 2009, 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Rebel » 18 Loka 2009, 00:26

http://www.youtube.com/watch?v=QkLLV83wmhQ

Tuossa on yksi video mun harjoitus sessiosta. Ei siinä mitään maata mullistavaa vielä tapahdu mutta jotain kuitenkin.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 18 Loka 2009, 01:24

Rebel kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=QkLLV83wmhQ

Tuossa on yksi video mun harjoitus sessiosta. Ei siinä mitään maata mullistavaa vielä tapahdu mutta jotain kuitenkin.

Mitä meidän olisi tarkoitus nähdä tässä? Meidän pöydällä kynttilä tekee tuota ihan samaa, ilman että siihen kukaan keskittyy. Ja vinkkinä seuraavalle kerralle, anna katsojien nähdä naamasi. Poistaa paljon epäilyjä.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Rebel
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Elo 2009, 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Rebel » 18 Loka 2009, 08:05

No on teillä sitten kovin vetoisaa. :) En tiedä onko meillä sitten erityisen hyvin tiivistetty asunto kun en itse ole samaan törmännyt.Tokihan se kynttilä saattaa pomppailla jos huoneessa on paljon liikettä, ikkuna auki ja ulkona kova tuuli. Pyrin eliminoimaan mahdolliset häiriö tekijät mahdollisimman tarkasti.
Jokainen voi tehdä omat päätelmät itse. Jos haluat ajatella, että puhallan siihen; ajattele sitten. Jos haluat ajatella, että veto on kaiken takan ; ajattele sitten niin. Eihän näitä juttuja, eikä mitään muutakaan millään tuubi videoilla mitenkään todistella...hulluutta hulluutta.
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/ ... etailImage
Tuollanen on ihan kiva harjotuskaveri. Alkuun minä ainakin olin vainoharhainen hengityksen kanssa.
Naamaa ette valitettavasti tule nettissä näkemään.
Tarkoitus oli laittaa sen takia pieni video pätkä, että se voisi innostaa muitakin ehkä kokeilemaan. Jotain tuon tapaista on mahdollista saada aikaan muutaman kuukauden harjoittelulla. Hyrrällä siinä toki on lähdettävä liikkeelle, niin vastenmielinen kapistus kun se onkin...tai sanottaisiinko että häiriö herkkä.Itsellänikin meni muutama kuukausi sen parissa. Voin sanoa, että into olisi karissut aika päiviä sitten jos en olisi huomannut tulosten paranevan päivä päivältä. Itse asiassa viikko sitten aloin saamaan vasta ensimmäisiä tuloksia tulella. Videokin vaati noin 30 minuutin lämmittelyn ennen kuin se alkoi toimimaan edes tuolleen.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 18 Loka 2009, 11:48

Rebel kirjoitti:No on teillä sitten kovin vetoisaa. :)

Itse asiassa ei. Ilma kierää huoneessa ihan ilman vetoakin, varsinkin kun on esim. kynttilöitä päällä. :]

Rebel kirjoitti:Jokainen voi tehdä omat päätelmät itse. Jos haluat ajatella, että puhallan siihen; ajattele sitten. Jos haluat ajatella, että veto on kaiken takan ; ajattele sitten niin. Eihän näitä juttuja, eikä mitään muutakaan millään tuubi videoilla mitenkään todistella...hulluutta hulluutta.

En nyt itse ajatellut perin, että puhaltaisit siihen, kun tiesin, että ei tarvitse. Esimerkiksi laittaa jonkun herkän objektin kynttilän viereen samaan aikaan kun ilmiöitä harjoittaa. Tietääpähän sitten onko kyseessä ilmavirta vai ei ;]

Rebel kirjoitti:Naamaa ette valitettavasti tule nettissä näkemään.

Noei sitten, mutta suosittelen paljon enemmän ehkä juuri tuota ilmavirta-indikaattoria siihen viereen. Minäkin saan paljon parempia illuusioita aikaan kun eliminoin mahdollisimman monta tekijää pois laskuista.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Rebel
Valaistunut
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Elo 2009, 12:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Rebel » 18 Loka 2009, 16:09

Tuossa on yksi ehkä tylsimpiä videoita varmaan mitä ootte katsoneet :)
http://www.youtube.com/user/aleksey112#p/a
Kuvasin ihan piruuttani kynttilöitä silloin ne vaan olivat tuossa pöydällä. Minusta aika vakaasti ne palavat...melkein voisi pysäytys kuvaksi luulla. Sama paikka kuin eilisessä videossa vähän eri kulmasta vaan.
Tuo herkkä objekti on itseasiassa todella hyvä idea. ;) Täytyy alkaa treenaamaan sellasen kanssa jossain vaiheessa. Sehän vaatisi sellaisen jutun, että energia, chi, qi, telekinesia tai miksi sitä ikinä haluaa kutsua täytyisi keskittää hyvin pienelle alueelle.
Mitenhän siinä sit käy kun otetaan esimerkiksi tuo kynttilä...ja kun se liekki alkaa taipumaan poikittain, niin sehän vaikuttaa melkein väkisinkin siihen viereiseen objektiin, siis se lämpöenergia. Jos sinulla olisi jotain hyvää ideaa niin ottaisin kyllä mielelläni vastaan.
Unohdin kertoa eilen, että kun kuvasin tuota niin huomasin aika hassun jutun. Nimittäin jokin psykologinen blokkeri näissä jutuissa on, kun pelkkä kameran läsnäolo sai homman tuntumaan paljon vaikeammalta...ja kesti paljon kauemmin saada tuo toimimaan kuin normaalisti. Aina kun sain kameran valmiuteen ja aloin kuvaan niin homma epäonnistui. Tuo video joka päätyi tubeen oli muistaakseni neljäs yritys. Jonkinlaisia suorituspaineita tuossa saa helposti aikaan, varsinkin kun joku on katsomassa ihan livenä. Eikä tuokaan vielä kovin hyvin onnistunut, paras oli se kerta kun koko tuikku roihahti tuleen reunojaan myöten muutama päivä sitten.
Mutta kiitos tähän astisista kommenteista, hienoa että et tyrmää koko juttua ainakaan vielä ihan täysin. Ihan tosissaan minä näitä kirjoitan ja en todellakaan ole liikkeellä kus*etus mielellä, vaikka luvattoman helppoa sekin kyllä olisi.

Avatar
solidmage
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Loka 2009, 23:18

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja solidmage » 18 Loka 2009, 23:21

Hei,

En ole ihan varma kuuluuko tämä psykokinesia osastolle mutta tässä video minkä tein äsken.
Eli saan tavallisen lampun syttymään pelkällä kosketuksella.


http://www.youtube.com/watch?v=KfCMhU71q5s

WM_

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja WM_ » 19 Loka 2009, 06:07

Vau, tuo jo oikeasti on coolia!
Aqua, mitä mieltä olet? ;)
Solidmage, onko kyseessä temppu vai aito taito?
Oletko harjoitellut vai onko kyseessä taito jonka olet huomannut piilevän?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Zrud » 19 Loka 2009, 11:09

Tosta oonki kuullu joskus jotai juttua jostai dokkarista. Ei tuo mikään taito ole, joissakin ihmisissä on vain näinkai sanottuna pieni varaus sähköä. Jonka takia juuri lamput voi hennosti syttyä kun niistä pitää kiinni tai muita erinäisiä vaikutuksia erilaisiin leektronisiin laitteisiin.
Feel the LOVE

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 19 Loka 2009, 15:21

WM_ kirjoitti:Aqua, mitä mieltä olet? ;)

Hoho! Minullahan on jo auktoriteettia ;]

Katsoin tosiaan tuon lampun syttymisvideon ja hienohan se oli. Heti ensimmäisenä tuli mieleen kyllä kehon sisäinen varaus, kuten Zrud mainitsi.
Joten en sitä paria sekuntia kauaa hämmästellyt :]
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Burn » 19 Loka 2009, 20:45

Zrud kirjoitti:Tosta oonki kuullu joskus jotai juttua jostai dokkarista. Ei tuo mikään taito ole, joissakin ihmisissä on vain näinkai sanottuna pieni varaus sähköä. Jonka takia juuri lamput voi hennosti syttyä kun niistä pitää kiinni tai muita erinäisiä vaikutuksia erilaisiin leektronisiin laitteisiin.


Kaikkien ihmisten sisällä on sähkö virtaa sillä aivoistasi lähtevät käskyt siirtyvät lihaksiin pienen sähkö virran mukana. Mutta koitinpas tylsyyttäni itse sytyttää lamppua kädellä ja ei kyllä onnistinut. Eli joidenkin ihmisten sisällä liikkuu siis suurempi määrä sähköä vai onko kyseessä oikea taito ?
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 19 Loka 2009, 20:47

Burn kirjoitti:
Zrud kirjoitti:Tosta oonki kuullu joskus jotai juttua jostai dokkarista. Ei tuo mikään taito ole, joissakin ihmisissä on vain näinkai sanottuna pieni varaus sähköä. Jonka takia juuri lamput voi hennosti syttyä kun niistä pitää kiinni tai muita erinäisiä vaikutuksia erilaisiin leektronisiin laitteisiin.


Kaikkien ihmisten sisällä on sähkö virtaa sillä aivoistasi lähtevät käskyt siirtyvät lihaksiin pienen sähkö virran mukana. Mutta koitinpas tylsyyttäni itse sytyttää lamppua kädellä ja ei kyllä onnistinut. Eli joidenkin ihmisten sisällä liikkuu siis suurempi määrä sähköä vai onko kyseessä oikea taito ?

Kyllä, siis kysehän oli todella siitä, että jotkut ihmiset luovat varauksia toisia helpommin :]
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 19 Loka 2009, 21:45

Noh, pistetään oikeanlaiset kengät jalkaan, oikeanlaista vaatetusta ylle (mieluiten villa), pompitaan vielä sopivalla alustalla ja mennään sitten leikkimään energiasäästölamppujen kanssa joissa on vielä suht aktiivinen hiukkastoiminta sisällä. Huom. vaatii sen, että lamput ovat hetken aikaa olleet päällä.
Toisin sanoen, staattisen sähkön jäämistö "herättää" lampun sisustan henkiin ja tuollaista tulosta on saatavilla.
Sama temppu tehtiin joskus lukiossa fysiikan tunnilla eikä vaatinut mitään suurempaa vaivannäköä.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Regendos » 19 Loka 2009, 22:28

Busted!

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Psykokinesiaa

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 19 Loka 2009, 23:05

Regendos kirjoitti:Busted!
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 7 vierailijaa