Pelkäätkö Kummituksia

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...

Pelkäätkö kummituksia?

Äänestys päättyi 13 Kesä 2008, 12:44

Kyllä
3
12%
En
14
56%
Tavallaan
8
32%
 
Ääniä yhteensä: 25

Valtsu92
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Kesä 2008, 12:29
Paikkakunta: Kangasniemi
Viesti:

Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja Valtsu92 » 03 Kesä 2008, 12:44

Eli aloitan tämän keskustelun siksi koska en itse ainakaan huomannut tämän tapaista keskustelua. Minä en pelkää koska kummituksillehan voi puhua ja maailmassa on paljon erilaisia kummituksia. Joten pelkäätkö sinä kummituksia? Ja perustelut miksi pelkäät ja miksi et. :ghost:

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja ridikulous » 03 Kesä 2008, 15:28

En myönnä pelkääväni. Katsotaan sitten kun törmään sellaiseen, joudunko pyörtämään väitteeni :P Siksi en pelkää, koska kummitukset harvemmin aikovat pahaa ihmisille
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja Regendos » 03 Kesä 2008, 15:52

Kannattaisi tehdä näistä kyselyistä hieman tarkempia. Mitä edes "tavallaan" tarkoittaa tässä yhteydessä?

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja Riikervo » 03 Kesä 2008, 20:22

Vastasin tavallaan. Vastaukseni kallistuu kuitenkin mitä luultavimmin ihan pikkuisen tuonne "kyllä"- vastauksen puolelle, sillä minä tosiaan olen hieman vainoharhainen ja mielikuvitukseni tekee liian usein tepposet. Olisi mielenkiintoista nähdä kummitus omin silmin, mutta jos joskus pääsen sellaisen näkemään, niin en ole niinkään varma reaktiostani. En siis voi varmaksi sanoa pelkäänkö vai enkö. :roll:
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
W7Xhao
Alieni
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 17:24
Paikkakunta: Tku
Viesti:

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja W7Xhao » 04 Kesä 2008, 13:30

Ihmisen perusluonteeseen kuuluu tuntemattoman pelko. Ihminen ei pelkää kummituksia eritoten, vaan sitä tuntematonta. Jos me kaikki tietäisimme kummituksista yhtä paljon kuin vaikkapa lähimmästä ystävästämme, ei edes sitä pientä pelkoa olisi.
Itse vastasin että en pelkää. En välttämättä suhtautuisi kummitukseen törmäämiseen mitenkään perusluonteella, mutta en erityisemmin pelkäisikään.

Avatar
Arctica
Peikko
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 18:02
Paikkakunta: Rovaniemi.
Viesti:

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja Arctica » 04 Kesä 2008, 14:41

"Kummitus, aave tai haamu on uskomuksissa kuolleen ihmisen tai eläimen sielu, joka kulkee elävien maailmassa, usein samoilla paikoilla kuin eläessään. Tätä elävien maailmaan jäämistä kutsutaan kummitteluksi. Kummittelevien sielujen väitetään usein yrittävän saattaa loppuun jotain tehtävää, joka jäi elämässä tekemättä, tai kärsivän rangaistusta pahoista teoistaan. Kummitusten katsotaan usein olevan jonkinlaisessa välitilassa, kuolleina, mutta kykenemättöminä siirtymään esimerkiksi Helvettiin tai taivaaseen."
Tuon kopioin wikipediasta.

Eli ne eivät tee mitään pahaa ihmiselle. en tiedä pelkäänkö, se riippuu vähän tilanteesta, jos se esim on joku kuollut sukulainen tai joku esimerkiksi kuollut koirani niin sitten tuskin pelkäisin mutta jos se on joku ihan tuntematon tyyppi niin kyllähän se sillon alkaa vähän jännittää...
Katsotaan sitten kun itse näen kummituksen.
Nyt kävi
näin

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja Eob » 04 Kesä 2008, 17:30

Vastasin tavallaan, monesti nimittäin tuntuu kuin joku tuijottaisi, siis jokin mikä ei ole ihminen tai eläin, ja tulee sellainen aavemainen olo.
Silloin kytee pelko tuolla mahan pohjalla, mutten sentään jokaista välkähdystä säikähdä, enkä ajattele aaveita aina pelottaviksi.
Olen vain kovin vainoharhainen joskus.
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja Mya_ » 04 Kesä 2008, 18:49

Valtsu92 kirjoitti: Minä en pelkää koska kummituksillehan voi puhua ja maailmassa on paljon erilaisia kummituksia.


Tavallaan kumosit jo tuon puhumisväitteen tuossa samassa lauseessa :'D Voithan sinä puhua tuolillekin, se tuoli tosin ei pakolla vastaa/tottele...

Itse en osaa sanoa tähän mitään. Pelkään tuntematonta, ja toisinaan pelkään myös sitä että jotakin kamalaa tapahtuu, jotakin tuntematonta tms, mutta ei pakolla siten että näkisin kummituksen.

Kuitenkin, jos nyt kuvitellaan, että olen vaikka metsässä kävelyllä ja vastaani tulee kummitus (oletetaan että se olisi sellainen klassinen, hieman läpikuultava), niin kyllä luultavasti ainakin vähän säikähtäisin. Minulla tosin on taipumus pelätä asioita etukäteen, silloin kun pitäisi pelätä, tai kun se joku hirveä asia on juuri tapahtumassa, silloin en pelkää juuri nimeksikään.

Joten en osaa sanoa.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja Gitarre » 04 Kesä 2008, 22:47

En pelkää varmaan itsessään sitä kummitusta vaan sitä että se pelästyttää minut yht äkkiä :D
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 05 Kesä 2008, 09:39

Oman itsetuntemuksen pohjalta voisin tokaista, että en pelkää... saa nähdä...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Kalhe
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 15:05

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja Kalhe » 05 Kesä 2008, 18:31

Tulee ahdistava olo kun ajattelen kummituksia, näen videoita niistä jne. Pelkään ja varmana..
"Tappajaorava? Ai missä?!"
"Älä luulekkaan että menisin tuohon örkki-on-takanasi- pilaan..."
"Ai miksi olen hengästynyt? Olisitko sinä hengästynyt jos sinua olisi jahdannut alienit ympäri Suomea?"

Avatar
Emilja
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Kesä 2008, 14:02
Paikkakunta: Salo

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja Emilja » 10 Kesä 2008, 15:57

En oikestaan pelkää niitä, koska harvoin kummitus haluaa pahaa. Mutta ne ilkeät kummitukset on kyllä aika pelottavan kuulosia -.-
Elämä=Kuoleman odotusaika

Avatar
hohto
Jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Touko 2008, 16:26

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja hohto » 10 Kesä 2008, 16:00

Enpä oikeastaan. Mutta minusta olisi ahdistavaa nähdä sellainen.
Tai, kun osittain toivoisin ja osittain taas en toivoisi näkeväni kummitusta.
Mutta ihan näin sanottuna, en kai pelkäisi. :c

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja Jaarno » 11 Kesä 2008, 15:31

Pelkään jos näen. Tai no ainakin säikähdän ihan jumalattomasti. Riippuu kummituksesta "jatkanko" pelkäämistä.

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja ninjani » 12 Kesä 2008, 11:04

En tiiä vielä... Katotaan sitte ku sellasen satun näkemään... :?:
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

marge15
Kummitus
Viestit: 50
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 20:46

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja marge15 » 13 Kesä 2008, 14:00

Luulenpa että pelkään, jos kummitukset ovat sellaisia niinkuin elokuvissa. :P

Avatar
j0int
Alieni
Viestit: 140
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 10:17

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja j0int » 15 Kesä 2008, 03:18

ku tuolla puhuttiin et aaveille puhumisesta, niin mä olen kuullut juttua että niille ei saisi ehdottamasti ollenkaa puhua mitään, onko kukaan muu kuullu kyseisestä asiasta?

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja aavenainen » 18 Kesä 2008, 17:29

se riippuu kait tilanteesta.. tapauksesta joskus tulee vaan tilanne "jahas siinä sitä taas mennään" jos jonkun välähdyksen näkee.. mutta mutta jos kummitus ei ole tuttu ja viipyy pitkään näkökentässä sillon kyllä hirvittänee :ghost3: tai jotakin todella näkyvää ja kuuluvaa tulee kun salama kirkkaalta taivaalta sillon myös voinee säpsähtöö :lol:
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Full Moon Wolf
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Kesä 2008, 21:08
Paikkakunta: Etelä-Suomalainen aavekylä
Viesti:

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja Full Moon Wolf » 19 Kesä 2008, 15:31

Säikähtäisin varmasti, jos kummitukseen tulisi törmättyä. Mutta uskallan väittää, että varsinaista pelkoa ei tulisi. Minulla kun on taipumusta kiinnostua kaikesta "tuntemattomasta" ja "vieraasta" asiasta joskus liiaksikin. Ehkä en sentään menisi sormella tökkimään että meneekö läpi mutta kykenisin varmaan seisomaan hetken samassa paikassa odottaen tilanteeseen jonkinlaisia tapahtumia. Positiivisia tapahtumia on hyvä toivoa.
Olen synkän, öisen metsän pimeys ja sinä olet kuu joka valaiset pimeyttäni.
Sinä myös edesautat olemassaoloani. Kuulumme yhteen, välttämättöminä toisillemme.
Ilman valoa ei ole pimeyttä. Eikä pimeyttä ilman valoa.

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Pelkäätkö Kummituksia

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 19 Kesä 2008, 17:10

Tämä on vähän kakspiippunen juttu. Olen nähnyt varsinaisen kummituksen vain kerran, enkä pelännyt, olin vain lumoutunut näkemästäni. Pelko iski vasta jälkikäteen. Olen vakuuttunut, että se oli sellainen tapaus, joka oli vain jäänne, ei mitään "älykästä".

Älykkäät ja mahdollisesti epäystävälliset kummitukset pelottavat kyllä. Näin kerran vesilasin nousevan pöydältä itsekseen. Vaarini oli juuri kuollut ja meillä tapahtui selittämättömiä asioita hautajaisiin saakka. Täytyy myöntää, että silloin pelkäsin, ja tosissani. :ghost2:
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa