joni kirjoitti:Eikös poltergeistit myös joskus yritä tappaa ihmisiä esim. Tönäistä rappusissa niin ne tappaa sen takii että ne sais vallattua kuolleen ihmisen ruumiin ja saada uuden elämän?
En varsinaisesti poltergeisteihin ole tutustunut tarkemmin, tai todistanut ilmiötä itse koskaan. Mutta ne muutamat kirjat joita on aiheesta tullut luettua tai on sivunnut aihetta, niin ovat kyseiseen asiaan kantaa ottaessaan väittäneet, että poltergeist ilmiöt eivät ikinä vahingoita ihmisiä. Jossain kirjassa oli esimerkkitapahtumakin kerrottu tästä, jossa eräälle muistaakseni saksalaisella teinitytölle tapahtui erittäin rankkoja poltergeist ilmiöitä.. ei siis mitään kahvikupposten kilinää, vaan että olohuoneen sohva lenteli ympäri huonetta jne. Sitten joku kerta kun olohuoneen sohva vai pöytä oli pyörinyt ilmassa ja hipaissut jotakuta huoneessa olijaa poskeen niin että oli raapaissut pienen verinaarmun, niin kaikki poltergeist ilmiöt pysähtyivät kuin seinään. Rojut laskeutui lattialle ja koko poltergeist räyhääminen loppui useammaksi viikoksi tämän tapahtuman seurauksena.
Mutta tosiaan, en muista tarkalleen kuinka tuo tapahtuma meni kirjan mukaan, koska siitä on niin pitkä aika kun tuon luin, joten yksityiskohdat voivat olla pielessä. Mutta suurinpiirtein noin. Ja toisekseen en tosiaankaan ole perehtynyt poltergeistiin sen tarkemmin, ei ole yksi minun varsinaisia kiinostuksen alueita... Joten uskokoon jokainen mitä itse haluaa.
Oli vain pakko kirjoittaa, kun juuri päinvastaista tietoa olen sieltä&täältä, mutta samaa kuitenkin kaikkialta lueskellut. Jos saan kysyä niin mistä sinä tuommoista olet kuullut/lukenut? Ja myöskin tuo ruumiin valtaaminen on käsitykseni mukaan mahdotonta, oli ihminen elossa tai ei. Riivaustapauksissakin "valtaaja" sysää syrjään varsinaisen ruumiin omistajan, mutta edelleen on vierailija ruumiissa.. jos isäntä poistuu lopullisesti(=kuolee) niin ruumis on.. ruumis. Kuollut ruho, käyttökelvoton. Tai jotain sinne päin. Elä toki pahastu mitä tässä sanon, omia lukemiani juttujahan nämä siinä missä todennäköisesti sinunkin sanomasi.