Poltergeistit

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
Makru
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 20:06

Poltergeistit

ViestiKirjoittaja Makru » 18 Tammi 2008, 19:06

Onko teillä kokemuksia tai oletteko kuulleet joitain kertomuksia joihin liittyisi poltergeistiä? Jos on niin kertokaa ihmeessä tässä aiheessa.

Itse olen kuullut äidiltäni seuraavanlaisen kertomuksen:

Täällä missä mä asun niin on kuulema joku vanha talo ollu jossa on aina öisin kaikki huonekalut siirtäny paikkaa itestään. Se talo on ollu jo tosi pitkään autiona ja kertomusten mukaan sen talon omistaja kummittelis siel. Itse en ole koskaan käynyt siellä tai nähnyt kyseistä taloa koska kukaan ei suostunut siitä minulle silloin kertomaan kun olin pienempi :|

Tiedä sitten onko koko taloa enää olemassakaan, varmaan purettu pois, mut ois kyllä ollu ihan mielenkiintoista käydä siellä sillon.
"Minulla ei ole ystäviä - on vain vihollisia, joita vastaan en ole vielä taistellut." :demonbunny:

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Poltergeist

ViestiKirjoittaja Burn » 18 Tammi 2008, 20:14

Poltergeist on kyllä aika mielenkiintoinen juttu.. Täs mun iahn lähel on autio talo ja siel oon monesti käyny.. Legendan mukaan kummitus talo : D.. Siellä aina tuntuu että ei oo yksin.. Siis minun kaverin lisäks ois joku kolmas...
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

WM_

Re: Poltergeist

ViestiKirjoittaja WM_ » 18 Tammi 2008, 22:43

En viitti uutta aihetta tedä asialleni, mutta: eräs kaverini juuri äsken:
Kaveri sanoo:
mutta,oli mulla iha asiaakin
Minä sanoo:
no?
Kaveri sanoo:
näytin jukalle eile illalla sen pikkutytön kuvan
kaveri sanoo:
sillä meni leffa koneella koko aja taustalla
kaveri sanoo:
ko se avas sen kuvan,nii sen leffan äänet sekos iha tyystin

Se puhuu siis siitä pikkutyttö kuvasta jossa on se käytävä ja se pikkutyttö siinä!
Äänet ei koneesta ihan hevillä sekoa!

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Poltergeist

ViestiKirjoittaja ridikulous » 20 Tammi 2008, 19:35

Eihän tuo nyt kovin erikoista ole ;)
yes, it may seem ridiculous.

WM_

Re: Poltergeist

ViestiKirjoittaja WM_ » 20 Tammi 2008, 20:10

ridikulous kirjoitti:Eihän tuo nyt kovin erikoista ole ;)

Mä ainaki saisin sydärin jos noin kävis :D Vai sekoileeko teillä äänet useestikin? Vielä jos ois kuulunu puhetta takaperin matalana murinana :S hui

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Poltergeist

ViestiKirjoittaja ridikulous » 21 Tammi 2008, 17:07

WM_ kirjoitti:
ridikulous kirjoitti:Eihän tuo nyt kovin erikoista ole ;)

Mä ainaki saisin sydärin jos noin kävis :D Vai sekoileeko teillä äänet useestikin? Vielä jos ois kuulunu puhetta takaperin matalana murinana :S hui

Eihän näistä teknisten vempeleiden täydellisestä toimivuudesta voi koskaan varma olla :P Mutta olis tuossa kieltämättä varmaan pieni väristys selässä tuntunut :alien:
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Makru
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 20:06

Re: Poltergeist

ViestiKirjoittaja Makru » 22 Tammi 2008, 16:25

Itse olen muuten havainnut jonkinlaisen EVP:n. Olin joskus yhentoista aikaan koneella ja en kuunnellu mitään musiikkia tai katsellut elokuvaa. Yht'äkkiä rupes koneen kaiuttimista kuulumaan niiku mies ois puhunu.. Kuulosti ku se ois laulanu oopperaa tjn. Säädin äänen voimakkuutta, muttei se vaikuttanut mitenkään. Sitten sammutin kajarit ja samalla ääniki lakkas. Kun aukasin ne uudelleen ei kuulunut muuta kuin suhinaa.

Oisko tolle mitään järkevää selitystä?!
"Minulla ei ole ystäviä - on vain vihollisia, joita vastaan en ole vielä taistellut." :demonbunny:

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Poltergeist

ViestiKirjoittaja Burn » 22 Tammi 2008, 16:38

Jos ei ajattele että se olisi ollut EVPtä niin jollain sivulla, jolla surffailit saattoi olla jokin videoclip jossa joku lauloin oopperaa...
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
_Hellhound_
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 20:48
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Poltergeist

ViestiKirjoittaja _Hellhound_ » 22 Tammi 2008, 18:30

Mä olen tällänen tonttu, niin mikä mahtaa olla Poltergeist? :oops:
The truth is out there.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Poltergeist

ViestiKirjoittaja Wespa » 22 Tammi 2008, 18:32

Poltergeist = Räyhänhenki, eli henki, joka pitää mekkalaa, siirtelee esineitä jne.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
_Hellhound_
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 20:48
Paikkakunta: Pöytyä
Viesti:

Re: Poltergeist

ViestiKirjoittaja _Hellhound_ » 22 Tammi 2008, 18:34

Wespa kirjoitti:Poltergeist = Räyhänhenki, eli henki, joka pitää mekkalaa, siirtelee esineitä jne.


Kiitos paljon, tiedosta. :)

Juu, en ole nähnyt, tai edes tiedä tarinaa. Televisio sarjoissa olen nähnyt, taisi olla Supernaturalissa. Mutta olishan se kiinnostavaa, jos joskus pääsis vierailemaan kämppään jossa tälläinen otus asustelisi.
The truth is out there.

Avatar
Makru
Valaistunut
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 20:06

Re: Poltergeist

ViestiKirjoittaja Makru » 22 Tammi 2008, 19:23

Burn kirjoitti:Jos ei ajattele että se olisi ollut EVPtä niin jollain sivulla, jolla surffailit saattoi olla jokin videoclip jossa joku lauloin oopperaa...


Mutta kuten sanoin jo aiemmassa viestissä, että yritin säätää volyymia suuremmaks, mut ääni ei muuttunu.. Ja mulla ei ollu kuin yksi sivu auki sillä hetkellä eikä sivulla ollut mitään video clippejä saati pelejä..

Ja se ääni kuulosti siltä kuin joku ois yrittäny sanoo jotai luolan perältä.. Jos nyt tajuut mitä yritän sanoa..
"Minulla ei ole ystäviä - on vain vihollisia, joita vastaan en ole vielä taistellut." :demonbunny:

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Poltergeist

ViestiKirjoittaja Burn » 22 Tammi 2008, 19:28

Makru kirjoitti:
Burn kirjoitti:Jos ei ajattele että se olisi ollut EVPtä niin jollain sivulla, jolla surffailit saattoi olla jokin videoclip jossa joku lauloin oopperaa...


Mutta kuten sanoin jo aiemmassa viestissä, että yritin säätää volyymia suuremmaks, mut ääni ei muuttunu.. Ja mulla ei ollu kuin yksi sivu auki sillä hetkellä eikä sivulla ollut mitään video clippejä saati pelejä..

Ja se ääni kuulosti siltä kuin joku ois yrittäny sanoo jotai luolan perältä.. Jos nyt tajuut mitä yritän sanoa..


Ai : D.. Saattoi olla EVPtä... Tässä muuten sanon yhden leffan joka kertoo EVPstä; White noise... Perustuu osittain tositapahtumiin..
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Poltergeist

ViestiKirjoittaja aavenainen » 25 Tammi 2008, 19:58

käsittääkseni kyseinen ilmiö voi myös liittyä ihmiseen ja hänen ympärilleen..

luin naisesta joka oli onnettomassa suhteessa niin toimistolla josssa hän työskenteli valot vilkku ja kaikki puhelimet soi samaan aikaan. aina kun hän poistui ilmiöt loppui lopullisesti ne loppui kun hän erosi suhteestaan.

murrosikäiseen teiniinkin on ilmiö liitetty.
toisen roska voi olla toisen aarre.

Mammon
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 20:52

Re: Poltergeistit

ViestiKirjoittaja Mammon » 03 Maalis 2008, 20:56

Ei tossa kajarijutussa oo mitään yliluonnollista. Mullakin on joskus tullu kajareista venäjänkieltä. Ilmeisesti venäjän kielinen radio. Ottaa singnaalia jostain.

ropsoni
Alieni
Viestit: 141
Liittynyt: 14 Helmi 2008, 18:31

Re: Poltergeistit

ViestiKirjoittaja ropsoni » 21 Maalis 2008, 16:57

...............
Viimeksi muokannut ropsoni, 24 Tammi 2011, 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
joni
Henkiparantaja
Viestit: 378
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 15:01
Paikkakunta: TAMPERE!!!!!!!!!
Viesti:

Re: Poltergeistit

ViestiKirjoittaja joni » 21 Maalis 2008, 17:33

Eikös poltergeistit myös joskus yritä tappaa ihmisiä esim. Tönäistä rappusissa niin ne tappaa sen takii että ne sais vallattua kuolleen ihmisen ruumiin ja saada uuden elämän?
Legendaarista!! \,,/ (*L*) \,,/

Avatar
Paranormi
Jäsen
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 17:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Poltergeistit

ViestiKirjoittaja Paranormi » 27 Maalis 2008, 16:37

joni kirjoitti:Eikös poltergeistit myös joskus yritä tappaa ihmisiä esim. Tönäistä rappusissa niin ne tappaa sen takii että ne sais vallattua kuolleen ihmisen ruumiin ja saada uuden elämän?


No huhhuh! :shock: En oo ikinä mitään tollasta kyl kuullu, mutta aika karmivaa... :o

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: Poltergeistit

ViestiKirjoittaja viltsu » 28 Maalis 2008, 18:45

Aikas rankkaa tekstiä :o
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Avatar
Hartsa
Vuoden foorumilainen 2008
Viestit: 452
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 20:33
Paikkakunta: Kuopio

Re: Poltergeistit

ViestiKirjoittaja Hartsa » 29 Maalis 2008, 00:46

joni kirjoitti:Eikös poltergeistit myös joskus yritä tappaa ihmisiä esim. Tönäistä rappusissa niin ne tappaa sen takii että ne sais vallattua kuolleen ihmisen ruumiin ja saada uuden elämän?


En varsinaisesti poltergeisteihin ole tutustunut tarkemmin, tai todistanut ilmiötä itse koskaan. Mutta ne muutamat kirjat joita on aiheesta tullut luettua tai on sivunnut aihetta, niin ovat kyseiseen asiaan kantaa ottaessaan väittäneet, että poltergeist ilmiöt eivät ikinä vahingoita ihmisiä. Jossain kirjassa oli esimerkkitapahtumakin kerrottu tästä, jossa eräälle muistaakseni saksalaisella teinitytölle tapahtui erittäin rankkoja poltergeist ilmiöitä.. ei siis mitään kahvikupposten kilinää, vaan että olohuoneen sohva lenteli ympäri huonetta jne. Sitten joku kerta kun olohuoneen sohva vai pöytä oli pyörinyt ilmassa ja hipaissut jotakuta huoneessa olijaa poskeen niin että oli raapaissut pienen verinaarmun, niin kaikki poltergeist ilmiöt pysähtyivät kuin seinään. Rojut laskeutui lattialle ja koko poltergeist räyhääminen loppui useammaksi viikoksi tämän tapahtuman seurauksena.

Mutta tosiaan, en muista tarkalleen kuinka tuo tapahtuma meni kirjan mukaan, koska siitä on niin pitkä aika kun tuon luin, joten yksityiskohdat voivat olla pielessä. Mutta suurinpiirtein noin. Ja toisekseen en tosiaankaan ole perehtynyt poltergeistiin sen tarkemmin, ei ole yksi minun varsinaisia kiinostuksen alueita... Joten uskokoon jokainen mitä itse haluaa.

Oli vain pakko kirjoittaa, kun juuri päinvastaista tietoa olen sieltä&täältä, mutta samaa kuitenkin kaikkialta lueskellut. Jos saan kysyä niin mistä sinä tuommoista olet kuullut/lukenut? Ja myöskin tuo ruumiin valtaaminen on käsitykseni mukaan mahdotonta, oli ihminen elossa tai ei. Riivaustapauksissakin "valtaaja" sysää syrjään varsinaisen ruumiin omistajan, mutta edelleen on vierailija ruumiissa.. jos isäntä poistuu lopullisesti(=kuolee) niin ruumis on.. ruumis. Kuollut ruho, käyttökelvoton. Tai jotain sinne päin. Elä toki pahastu mitä tässä sanon, omia lukemiani juttujahan nämä siinä missä todennäköisesti sinunkin sanomasi.
"I reject your reality and substitute my own"


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa