Tampereen seudulla haamujahtaajia?

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Mari
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 21:43

Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja Mari » 11 Helmi 2013, 23:04

Oen tällä hetkellä työttömänä ja olisin kiinostunut vanhojen talojen ym. tutkimisesta. Onko Tampereen seudulla porukkaa, jolla olis laitteet ym. tutkimuksiin tarvittavat apuvälieet, mutta ei tarpeeksi ihmisiä mukana? Olisin kiinnostunut tulemaan mukaan. Laita yksityisviestiä jos tarviit porukkaa lisää. Asun Tampereella, autoa ei ole, mutta toki bensakuluihin osallistun ;)

paraX
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Heinä 2012, 21:59

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja paraX » 16 Helmi 2013, 22:10

Kiinnostusta olisi kyllä kovasti! Korttia ei itsellänikään ole. Onko minkälaisia kohteita suunnitelmissa?

Sinikello
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 11:37

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja Sinikello » 18 Helmi 2013, 14:59

Minäkin Tampereen seudulta. :) Autoa ei ole, kortti kylläkin, ja joskus miettinyt että olisi siistiä, jos olisi tällaista toimintaa. :) Toisaalta minulla ei kyllä ole hirveästi tietoutta sellaisista paikoista, joita voisi mennä tutkimaan, sellaisia, jotka olisivat esim. autioita taloja, mutta jonne olisi silti "vapaa" pääsy aina. Olen muuttanut Tampereelle vuonna 2006, joten sikäli kyllä on jo tuntemusta paikallisista tarinoista ja kertomuksista ja paikoista, joista haamuja voisi löytää. Näihin paikkoihin ei vaan välttämättä pääse kovin helpolla tutkimaan.

paraX
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Heinä 2012, 21:59

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja paraX » 19 Helmi 2013, 19:29

Tuo on kyllä totta, että tutkimista hankaloittaa yksityisyys :mrgreen: , eli ei voi vain mennä tutkimaan. Muutamia paikkoja tiedän, mitä voisi tutkia ulkoa käsin. Olisi kyllä mukava tehdä joku tutkimusretki.

Mari
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 21:43

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja Mari » 20 Helmi 2013, 21:26

paraX kirjoitti:Tuo on kyllä totta, että tutkimista hankaloittaa yksityisyys :mrgreen: , eli ei voi vain mennä tutkimaan. Muutamia paikkoja tiedän, mitä voisi tutkia ulkoa käsin. Olisi kyllä mukava tehdä joku tutkimusretki.



itselläni tosiaan on ajokortti (tarvittaessa voin myös olla kuskina) mutta autoa ei ole tällä hetkellä. tosiaan täytyypä ottaa hiukan selvää minne pääsis tutkimaan....tosin olis kiva porukalla mennä yksin saattas rohkeus pettää :o
Tietty tuo epv-mittari olis loistojuttu, mutta jo pelkällä digikamerallakin varmasti pääsee alkuun jos vaan innostusta riittää. Voisi tässä katsoa olisiko paljon innostuneita ihmisiä, kesällä varmasti on mukavaakin lähtä jotain kohteita kaksastamaan. :ghost:

Mari
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 21:43

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja Mari » 20 Helmi 2013, 21:44

paraX kirjoitti:Tuo on kyllä totta, että tutkimista hankaloittaa yksityisyys :mrgreen: , eli ei voi vain mennä tutkimaan. Muutamia paikkoja tiedän, mitä voisi tutkia ulkoa käsin. Olisi kyllä mukava tehdä joku tutkimusretki.


ovatko paikat Tampereella/lähiympäristössä?
Viimeksi muokannut Mari, 20 Helmi 2013, 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mari
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 21:43

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja Mari » 20 Helmi 2013, 21:58

Mari kirjoitti:
paraX kirjoitti:Tuo on kyllä totta, että tutkimista hankaloittaa yksityisyys :mrgreen: , eli ei voi vain mennä tutkimaan. Muutamia paikkoja tiedän, mitä voisi tutkia ulkoa käsin. Olisi kyllä mukava tehdä joku tutkimusretki.


Minua jäi kaivelemaan kovasti viime kesänä kun olin Pyynikillä siellä näköalatornin vieressä näköalapaikalla, 200m ennen torinia. Oli kaunis kesäyö ja niitä ainoita lämpimiä (eikä edes satanut :D )öitä viime kesänä ja päätin lähteä prätkällä yöajajelulle. Olin pysäyttänyt pyörän ja istuskelin pyöräni päällä tupakkia poltellen.
Näin kaukaa n.150m päässä miehen,vanhamman herrasmiehen näköisen, jolla nk.silinterihattu. Ihmettelin hiukan kulkijaa kahden aikaan yöllä tulee Pyynikin näkötornille, mutta toisaalta Hotelli Rosendal on Pyynikillä, aattelin vanhan miehen olevan sieltä lähtöisin tai asuvan Tahmelassa tai Pyynikillä Jotenkin mies oli outo, ei katsonut ympärilleen yhtään kertaa,eikä eteensä vaan tuijotti maata, käveli kohti ja edelleenkin mietin mikä on outoa, mies oli jotenkin haalea/oudon...ei läpinäkyvä mut ei ihan niin näkyvä kun normi vaatteissa, vaikee selittää.
Käveli mua kohti ja noin 25m-35m päässä musta suoraan edessä, se vaan katosi, aivan kun olis haihtunut ilmaan, käveli keskellä tietä näköalatornille päin. En uskonut silmiäni, mutta kun olin ukkoo melkein tupakan verran jo seurannut koko ajan, pyörän nokka oli viä ukkoon päin(eli pyörän nokka osoitti pois tornilta) ja mä pyörän päällä miestä tuijottaen.Mitään ei sen jälkeen näkynyt, menin tielle oikeen katsomaan, ei ketään. Hyppäsin kiireellä pyöräni päälle ja päätin kaasutella "lievällä ylinopeudella" kauhistuneena tuolta pois.Mut kyllä jotenkin oli karmiva olo.
En edes tajunnut et kamera oli mukana ja jälkeenpäin otti kyllä päähän, etten kuvannut miestä, tosin tajusin haaleuden/läpinäkyvyyden vaan pientä hetkee ennen katoamista,eikä tapoihini kuulu kuvata tuntemattomia yöllisiä kulkijoita, jonka luulee olevan vaan kävelyllä. Jos vaan tosiaan Tampereelta sais kesäksi porukan kasaan niin vois lähtee...uskon, et jos joku autiotalo löytyy niin luvallakin varmasti saa mennä tutkimaan, kunhan kysäsee esim. kaupungilta asiaa ja useinhan ne ei edes oo lukittuja.Mulla tosiaan ei oo autoo (vaan toi prätkä)mut kiinnostusta olis. saattaa olla et lähden tonne Pyynikille (mut en yksin) ensi kesänä samaan paikkaan istuskelemaan. Sen muistan et oli tosi valoisaa ja täysikuu, valvon itse aina täydenkuun aikaan ja siksi silloinkin olin liikenteessä. Tuo vaan jäi niin kaivelemaan....tuijotat miestä joka häviää kun pieru saharaan :D
Olen yrittäny ettii tietoo silinteripäisestä tummiin pukeutuneesta haamusta pyynikillä, mut en oo löytäny vielä näköalatornin läheltä mitään. Onko kellään tietoo onko tornin lähellä sattunu jotain kamaluuksia, tosin Tampereella aikanaan taisteltiin ankarasti, et eipä olis ihme vaikka olis joku sen aikanen "kulkija". :o :o :o

Mari
Jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 21:43

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja Mari » 20 Helmi 2013, 22:05

paraX kirjoitti:Kiinnostusta olisi kyllä kovasti! Korttia ei itsellänikään ole. Onko minkälaisia kohteita suunnitelmissa?


Ei mitään suunnitelmia, aattelin vaan kysästä onko muilla kiinnostusta :D

Itselläni kyllä kortti mut ei autoo (auto vaihtu prätkään pari vuotta sitten) ja itse mietin Pyynikkiä (kirjoitin tuonne ylemmäs pitkän jutun, miksi Pyynikki kiinnostaa) mut Haiharassahan on se kartano ja kuulemma vapaa pääsy sinne tontille yölläkin kuulemma, en ole paikalla yöllä käyny. Siellähän on tunnetusti kulkija...sininen neito joka hukuttautui Haiharan kartanon alpuolella olevaan järveen, tästä paljon netissä. Sit Ylöjärvellä on joku kartano, jostapuhutaan. Toiset väittää et se on purettu, toiset taas sanoo et Kartanon rauniot on paikalla ja jotkut et se on uudelleen rakennettuja asuttu tontti. Totuutta en tiä.En ole vielä kovin ahkerasti etsinyt paikkoja, tuli mieleeni vaan kysäistä olisko mahdollisesti saatu porukka koottua kesäksiesimerkiksi :mrgreen:
Voishan sitä porukalla miettii missä käytäs, täytyy pitää tätä kautta yhteyttä. Kuulin et näitä EPV mittareita myydään hyvinkin edullisesti ja lämpökameratkaan ei ihan törkeissä hinnoissa ole jos ei tarvi sitä uusinta tekniikkaa, vaan vanhempikin malli käy. täytyy noita hintoja ja mittareita hiukan vertailla.....jos vaikka lähtis sinnne Pyynikille hattupaistä hahmoa jahtaamaan :mrgreen:

paraX
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Heinä 2012, 21:59

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja paraX » 23 Helmi 2013, 16:44

Itse ainakin tiedän muutamia sisällissotaan liittyviä paikkoja, mutta osa on Tampereen ympäristössä, eli matkaa tulee jonkin verran. Längelmäellä, Tampereella ja Jämsässä ainakin olisi muutamia kohteita. Itseltäni löytyy diginauhuri ja kamera.

RaahenTiikeri
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Maalis 2013, 18:49

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 01 Maalis 2013, 19:00

piti ihan rekisteröityä tämän ketjun takia.
Asun jämsän kunnan alueella (mutta kaukana jämsästä)n.40 minuutin ajomatkan päässä tampereelta ja tuommoinen bongailu kiinnostaa.Mukana ehdottomasti jos joku kohteita keksii.
5 hengen henkilöauto löytyy.
Tuosta sisällisota asiasta täytyy sen verran sanoa,että ei noissa jämsän kummittelupaikoissa kyllä ole mitään perää.
Nyt jo edesmennyt sukulainen on ollut tuossa yhdessa kuuluisimmista "kummittelupaikoista" pitkään töissä ja aina sanoi,että ei siinä mitään perää ole.Ei kohdannut vuosiensa aikana yhtään mitään ja taisi sanoa talon väenkin sanoneen että ne on vaan niitä kylän puheita eikä sen enempää.
Sen sijaan jämsän kirkon kummituksesta on toisen käden tietoakin.Oma sukulainen nähnyt "sivusilmällä" ja nenänsä edestä paukautettiin ovi kiinni lähimpien "elävien ihmisten" ollessa kymmenien metrien päässä.
Kirkon alakerrassa on myös vuokra-asunto jota kirkko yrittää vuokrata,mutta ei vaan tahdo kukaan asukas kauaa siellä pysyä.

Laittakaa tähän vaan listaa kiinnostavista kohteista;mukana ollaan.Itsellä ei kauhean hyviä vaihtareita ole.Enkä ole varma kuinka vakuuttunutkaan olen ilmiöistä,mutta kiinnostaviahan nuo on tarinoinakin.
Minä olen näin työttömänä valmis lähteen bongaileen oikeastaan koska vaan.Ja tampereen seutu on suht lähellä.

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja aava » 04 Maalis 2013, 13:32

osaatteko sanoa onko lukonmäellä millasta historiikkia?? siellä on ainankin talo jos toinen jossa sattuu ja tapahtuu toisinaan näkyykin juttuja. ihan keskellä päivää mutta yksityis asuntoja ovat.
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

tjl891
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Huhti 2013, 00:34

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja tjl891 » 02 Huhti 2013, 00:45

olisin oikein kiinnostunut haamujahtiin ja asun itsekkin tässä tampereella minulta löytyy kyllä auto mutta tällä hetkellä ei oo korttia :D olen itsekkin tällä hetkellä työtön että aikaakin pisaa paljon ja olen ajatellut tilata vielä ulkomailta noita haamujahtiin tarkotettuja laitteita eli emf mittarin jne :D eli joko lähdetään kummitteleen :ghost:

RaahenTiikeri
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Maalis 2013, 18:49

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 18 Elo 2013, 17:41

Tehdääs tälle ketjulle vähän nostatusta!
Onko asiasta innostuneita vielä paikalla?Tein nimittäin tänään löydön joka voi kiinnostaa tähän ketjuun kirjoittaneita.
Nimittäin;olen pitkään meinannut tilata itselleni tuota Tapani Kuningas vainaan (on muuten suomen parahistorian sympaattisin tyyppi)aikoinaan pystyyn laittamaa Ultra-lehteä.Minulla onkin jossain vintissä irtonumeroita jne ja on vaan tullut lykättyä tilausta.
No kuitenkin,tänään sen laitoin tilaukseen ja tilauksessa oli mukana tarjous "valitse mukaan 5 vanhaa numeroa ilmaiseksi".Siinä oli sitten vanhojen numeroiden selaus palvelu ja katselin sieltä 5 mielenkiintoista ultraa itselleni.Silmiin pisti yhdestä 2000 luvun alun numerosta sitten Isojärven kansallispuiston (sijaitsee lähellä Ultran toimitusta kuhmoisten kylämällä ja oli Tapani Kuninkaalle rakas paikka) 20 vuotis kirjoitus.
Itsekin asun suht lähellä (30km?)tuosta kansallispuistosta "tampereen tien tällä puolen" (en siis kuhmoisten suunnalla)ja siellä on tullut monesti käytyä.Siellä on noita vanhoja entisöityjä tukkilaiskämppiä ja olen tuntenut tarinan Lortikan Kämpän Kummituksesta kyllä jo vuosia.Tarina on kerrottu jopa Isojärven kansallispuiston esitteessä!No,joka tapauksessa tuossa Ultran 20 vuotisartikkelissa oli juttua myös tuosta Lortikan Kämpän Kummituksesta ja ja se tieto että kämppää vuokrataan kohtuulliseen hintaan retkeilijöille toukokuusta lokakuuhun!Eli siis ikäänkuin "lomamökki" kansallispuistossa.Nukkumapaikkoja siinä sanottiin olevan kunnon tukkilaistyyliin 20.Mutta eihän ryhmän noin iso tarvitse olla.
Eli nyt tähän ketjuun aktiivisuutta ja vastauksia että löytyykö tästä ketjusta kiinnostuneita mokomaan koitokseen!Vuokrakämppä luonnon kauniin kansallispuiston keskellä,jopa esitteisiin asti päässyt kummittelu ko.kämpässä,rentoa porukkaa,syksyinen viikonloppu ja kaljakoppa auton perään.Voiko paljon paremmin asiaa "tarjottimelle" asettaa tällaisista asioista kiinnostuneille kuin vuokramökki jossa jopa metsäliiton painamien esitteiden mukaan kummittelee?

Vastauksia!
Jos tähän alkaa kiinnostuneita löytyyn,niin mää voin alkaa järkkään tota asiaa.Asun sen verran lähellä.
Vaikka 10 kiinnostuneen nimeä tähän ketjuun ois hyvä tavoite.

Yugata
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Loka 2009, 13:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja Yugata » 22 Elo 2013, 14:57

Kappas, RaahenTiikeri täälläkin. : D

Minua kiinnostaisi myös tulla mukaan. Farkkumallinen auto löytyy (5hlö paikat)
Asun Hämeenlinnassa, mutta kun avokkini on Tamperelainen niin tulee käytyä Treellä sillointällöin.

RaahenTiikeri
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Maalis 2013, 18:49

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 24 Elo 2013, 21:38

Yugata kirjoitti:Kappas, RaahenTiikeri täälläkin. : D

Minua kiinnostaisi myös tulla mukaan. Farkkumallinen auto löytyy (5hlö paikat)
Asun Hämeenlinnassa, mutta kun avokkini on Tamperelainen niin tulee käytyä Treellä sillointällöin.

-taisit aikoinaan kirjoitella SUTin forumilla?Nimimerkkisi olen kyllä nähnyt ja mieleen tulee,että taitaapi se olla SUTin forumi jossa sen olen nähnyt.
Minultakin löytyy farmari 5 henkilölle.10 henkilön resurssit on vaan vähän ylimitoitetut tän ketjun aktiivisuuten suhteuttaen.
Että jos 2 kättä on noussut ylös tähän mennessä,niin ei kauhean toiveikas voi olla.

PS.
Olen joskus asunut hetken aikaa lähellä hämeenlinnaa.Siis tervakoskella.Vastenmielinen paikka.Hämeenlinnasta en sano mitään.
Ei pystynyt kolmea viikkoa kauempaa asumaan.Jos siinä kämpässä olikin jotain outoa;esim joku tai jotkin tappaneet itsensä ja sitten tulleet hiostamaan(ja nostamaan sykettä)uusia asukkaita,niin merkillistä että se tuntui koko kylässä.
Siitä asti(kun 3 vkon asumisen jälkeen pakkasin kimpsut ja kampsut)olen katsonut sitä puuhamaan nallea uusin silmin ja ajatellut Kuka äiti antaa lapsensa tuon syliin?

Yugata
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Loka 2009, 13:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja Yugata » 30 Elo 2013, 01:02

RaahenTiikeri kirjoitti:
Yugata kirjoitti:Kappas, RaahenTiikeri täälläkin. : D

Minua kiinnostaisi myös tulla mukaan. Farkkumallinen auto löytyy (5hlö paikat)
Asun Hämeenlinnassa, mutta kun avokkini on Tamperelainen niin tulee käytyä Treellä sillointällöin.

-taisit aikoinaan kirjoitella SUTin forumilla?Nimimerkkisi olen kyllä nähnyt ja mieleen tulee,että taitaapi se olla SUTin forumi jossa sen olen nähnyt.
Minultakin löytyy farmari 5 henkilölle.10 henkilön resurssit on vaan vähän ylimitoitetut tän ketjun aktiivisuuten suhteuttaen.
Että jos 2 kättä on noussut ylös tähän mennessä,niin ei kauhean toiveikas voi olla.

PS.
Olen joskus asunut hetken aikaa lähellä hämeenlinnaa.Siis tervakoskella.Vastenmielinen paikka.Hämeenlinnasta en sano mitään.
Ei pystynyt kolmea viikkoa kauempaa asumaan.Jos siinä kämpässä olikin jotain outoa;esim joku tai jotkin tappaneet itsensä ja sitten tulleet hiostamaan(ja nostamaan sykettä)uusia asukkaita,niin merkillistä että se tuntui koko kylässä.
Siitä asti(kun 3 vkon asumisen jälkeen pakkasin kimpsut ja kampsut)olen katsonut sitä puuhamaan nallea uusin silmin ja ajatellut Kuka äiti antaa lapsensa tuon syliin?


Tervakoskesta tulikin mieleeni... Oltiin kerran avokkini kans tuossa huhti-toukokuun aikana ajelulla Tervakoskella. Siinä puuhamaahan johtavalla tiellä (ennen puuhamaata) käännyttiin yhdelle hiekkatielle paussille. Poltettiin tupakkia niin jotenkin etäisesti alkoi kuulua ikäänkuin kännykän värinähälytyksen ääni. Mietittiin että jollain puhelin tippunu maastoon ja alettiin etsiä. Se ääni ilmaantui tasaisesti aina n. 5-10 min välein. Kello oli niihin aikoihin jotain 18-20 ja oli pilvistä, mutta valoisaa. Koko paikka oli kuitenkin ihan creepyn tuntuinen ja ahdisti olla siellä. Siinä sankan metsän vierellä. En tuolloin aatellut koko asiaa sen kummemin, kunnes luin täällä foorumilla jonkun aistineen erään "kummittelevan paikan" tuntumassa samaa etäältä tulevaa kännykän värinähälytystä muistuttavaa ääntä. Ääni tulee kaukaa ja silti niin läheltä, mutta sen lähdettä ei tunnu löytyvän millään.

RaahenTiikeri
Valaistunut
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Maalis 2013, 18:49

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja RaahenTiikeri » 31 Elo 2013, 20:27

mulle ei tervakoskesta tullut mitään yliluonnollisia viboja.paska paikka vaan.

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja carcass » 06 Syys 2013, 03:35

RaahenTiikeri kirjoitti:mulle ei tervakoskesta tullut mitään yliluonnollisia viboja.paska paikka vaan.

Tämä kiteyttää aika ytimekkäästi, kuinka vauhdikasta ja jännää tutkimustyö on käytännössä.

kindofbeliever
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Marras 2013, 21:00

Re: Tampereen seudulla haamujahtaajia?

ViestiKirjoittaja kindofbeliever » 21 Marras 2013, 21:41

Tervehdys!
Itse olen aika "Uusi" tässä asiassa ja tällä blogilla.. tosin tieto omista yliluonnollisista kokemuksista on ollut läsnä jo teini-iästä.. hyvässä ja pahassa.. mutta hienoa löytää muita samankaltaisia omalta alueeltani. Oletteko toteuttaneet vielä retkiä , voiko liittyä seuraan? :)


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa