Demonit

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja tuputhy » 05 Maalis 2008, 23:01

Eikös oma käsitys ole aina oikea? Koska me kaikki eletään vaan just tätä omaa elämäämme!
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Zharg
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 23:49

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja Zharg » 05 Maalis 2008, 23:18

tottahan se on, mutta muiden mielipide on myös aika tärkeä osa ja moni varmaankin haluaisi olla täysin varma. Mutta hankalaahan se on. :)
Kauhea loppu on parempi, kuin kauhu ilman loppua.

Avatar
W7Xhao
Alieni
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 17:24
Paikkakunta: Tku
Viesti:

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja W7Xhao » 06 Maalis 2008, 15:08

Zharg, saatananpalvonnassa ei välttämättä ole kyseessä kristillisen saatanan palvonta.
--> enkelit ja demonit eivät välttämättä sisälly ollenkaan tai samoissa merkityksissään.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja ridikulous » 06 Maalis 2008, 16:01

Jonkun pitäisi määritellä henkimaailman käsitteet! Joku käsikirja tai vastaava olisi kätevä. Nykyään suunnilleen jokaisella on oma käsityksensä, mitä jokin sana tarkoittaa...
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Zharg
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 23:49

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja Zharg » 06 Maalis 2008, 21:18

kiitos tiedosta W7Xhao. Juuri sellainen taskupokkari opas olis aivan omiaan. =D
Kauhea loppu on parempi, kuin kauhu ilman loppua.

Sotamies
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Maalis 2008, 15:38

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja Sotamies » 08 Maalis 2008, 15:44

Wespa kirjoitti:Kristinuskohan johtaa ihmisiä harhaan ja ajaa ajattelutapaa, jossa vain Jumala, enkelit ja Jeesus ovat hyviä ja kaikki muu on s*atanasta. Itse en usko tähän. Toki termi demoni tarkoittaa yleensä pahoja "henkiä", jotenka siinä mielessä se on oikea, mutta jos "normaali kristitty uskovainen" näkee vaikka jonkun tumman hengen, tai vaikkapa avaruusolennon niin hänelle se on suoraan demoni... :demoni:


Niin johtaa!.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja ridikulous » 08 Maalis 2008, 18:53

No hitto, jos demoni voi olla sekä hyvä että paha, niin mikä se ylipäätään on? Mikä tahansa ihmiseen kiintynyt henki vai? Määritelkää demoni, edes jollain lailla :evil:
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
Werttinen
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 15:18
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja Werttinen » 08 Maalis 2008, 20:46

Itse ainakin nauran näille kristityille ja heidän huuha touhuille jossa he "manaavat" demonin/demonit pois ihmisestä siis menee niin overboard! :D ja joihinkin tuo vielä menee läpi nämä ihmiset on vaan heikossa mielentilassa ja surkeana tai jotain ja uskovat sitten että heissä on demoni ja sitten se pappi joka manaa siinä saa jotenkin nämä henkilöt semmoiseen tilaan missä he tavallaan esittävät että oisivat demonin vallassa eivätkä itse välttämättä tiedä tästä mitään joka taas johtaa siihen että kirkko saa tälläisitä käynneistä rahaa tuo manaaja elokuva ikään kuin aloitti koko touhun...
Eksyin kerran viisauden valtatielle.

Avatar
W7Xhao
Alieni
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 17:24
Paikkakunta: Tku
Viesti:

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja W7Xhao » 09 Maalis 2008, 12:37

Kristinuskon mukaan suunnilleen juuri noin onkin.
Mahdollisen Jumalan hyvyydestä ei ole minkäänlaisia todisteita.

Eri uskonnoissa, kulttuureissa ym. on Demoneilla ollut erilainen merkitys. Nyt kun eletään kristillisessä valtiossa, niin niille jotka kirkkoon kuuluvat, on opetettu suoraan ajatus siitä että demonit pahoja, enkelit ja iso J hyviä.
Kuitenkin, itse uskoisin kristinuskon vain nimenneen vastakkaisen puolen voimat pahoiksi, ja edustajaksi demonit, antikristuksen, Saatanan yms.

Sanalla demoni, kuten varmasti tuhansilla muillakin, sanoilla merkitys vaihtelee sen mukaan mitä sanasta on opittu ajattelemaan.

Siegfried
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Huhti 2008, 11:42

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja Siegfried » 05 Huhti 2008, 17:37

Itselleni nämä niin kutsutut "demonit" tuovat mieleen lähinnä pelimaailmojen kummajaiset. Tässä maailmassa ei oman uskomukseni mukaan esiinny moisia ilmestyksiä, ehkä se olisi parempikin ettei esiintyisi.

Avatar
Zipuli
Poltergeist
Viestit: 340
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:34

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja Zipuli » 17 Huhti 2008, 19:55

Kristinuskon "kannattaja" olen, tai no, kristinuskoon minut on kasvatettu ja riparille meinaan ens kesänä mennä, MUTTA en tiedä demoneista hölkäsen pölästä.

Joten "peruskristitty" ei ole sellainen mitä täällä esim. ekalla sivulla puhutaan.
Enkä ole ikinä kirkossa/mussa kristillisessä meinikissä kuullut puhuttavan Demoneista.

Joten te ei kristyt, älkää väittäkö kristyttejen luulevan kaikkea muuta kuin Jumalaa/jeesusta demoneiksi.

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja Gitarre » 17 Huhti 2008, 21:36

minäkin olen kristitty ja kuulun kirkkoon mutta ateistina itseäni jollain tasolla pidän ja olenkin jo nyt ajatellut että sitten kun olen 18v voisin erota kirkosta.
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Eob
Velho / Noita
Viestit: 479
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 20:34
Paikkakunta: Kempele

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja Eob » 18 Huhti 2008, 06:28

Minä en kuulu kirkkoon, enkä kylläkään tiedä paljoa demoneista, mutta uskon niihin, ainakin jollain lailla. ;)
Kyllä jalat yltää pohjaan, mutta pää ei pinnalle.

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja ninjani » 21 Huhti 2008, 16:04

Hmm... Jos demoneita on, niin uskon, että on vain jossain hylätyssä paikassa. Ja, että ne pitävät paikkaa omanaan eikä päästä sinne tunkeilioita. Eivät ne ehkä niin pahoja ole, mutta pelottavia kylläkin. :demonbunny:
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 24 Huhti 2008, 17:01

Zipuli kirjoitti:Kristinuskon "kannattaja" olen, tai no, kristinuskoon minut on kasvatettu ja riparille meinaan ens kesänä mennä, MUTTA en tiedä demoneista hölkäsen pölästä.

Joten "peruskristitty" ei ole sellainen mitä täällä esim. ekalla sivulla puhutaan.
Enkä ole ikinä kirkossa/mussa kristillisessä meinikissä kuullut puhuttavan Demoneista.

Joten te ei kristyt, älkää väittäkö kristyttejen luulevan kaikkea muuta kuin Jumalaa/jeesusta demoneiksi.


Ateisti iskee taas!
Niitä kristittyjä on sitten kyllä moneen kastiin riippuu siitä miten niitä huvittaa tulkita raamattua kun samasta kohdastakin voi ottaa ainakin 4 eri selitystä.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Ghost Hunter
Valaistunut
Viestit: 39
Liittynyt: 02 Touko 2008, 15:53
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja Ghost Hunter » 02 Touko 2008, 22:21

Itse en ole kristitty ja demonit eivät ole kyllä semmoisia kuin kristityille kuvataan... Niinkuin WM_ (kai se oli se nimimerkki...) kirjoitti, ei raamatusta löydy sanaa demoni.... Yksi teoria on että ne on ihmisen pahuuden "hengellistymiä" :lol: Toisia teorioita pitääkin miettiä......
Älä vaan katso taaksesi. Järkytyt.

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 29 Touko 2008, 15:18

En oikein usko että on mitään demoneita jossain helvetissä ja enkeleitä taivaassa :D

Willie Dunnock
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: 01 Kesä 2008, 01:41

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja Willie Dunnock » 01 Kesä 2008, 15:37

Ajattelinpa nyt sitten kirjoittaa tähänkin topicciin omaa kristillistä näkökulmaa Demoneista.
Vastaan samalla hieman eräiden ihmisten mielipiteisiin.

Wespa:
mutta jos "normaali kristitty uskovainen" näkee vaikka jonkun tumman hengen, tai vaikkapa avaruusolennon niin hänelle se on suoraan demoni...


Asiahan ei näin ole. Kristinuskossa ei päde enää nykypäivänä yleiskäsitys ihmisestä joka istuu puku päällä kirkossa raamattu kädessä. "normaali kristitty uskovainen" esimerkiksi minä, en pidä pelkästään Enkeleitä, Jumalaa ja Jeesusta hyvänä. Ja mistäs sitä tietää, ehkä aaveet, olivat ne valkoisia ja läpinäkyviä tai tummia ovatkin niitä Enkeleitä?
Minusta ei pidä yleistää "normaali kristitty uskovaisia" hurskastelijoiksi ja ihmisiksi jotka ylistävät Jumalaa joka sunnuntai, saarnaavat kaduilla ja pitävät kaikkea muuta pahana kuin kolmiyhteyttä. Typerää ja raivostuttavaa. Se mitä Paavi on sanonut ei ole hetkauttanut minua, koska Paavi voi olla vanha ja viisas, mutta loppupeleissä Herra tietää.

WM_
Raamattu ei ole UFOista vissiin kertonut siksi, että ne eivät ole mitenkään oleellisia pelastumisen kannalta(?) Näin asian kuvittelisin.


Ne eivät ole oleellisia pelastuksen kannalta, mutta mm. Hesekielin kirjoissa vanhassa testamentissa puhutaan paljon "avaruuden pahoista hengistä" jne.
Myös uudessa testamentissa Luukkaan evankeliumista löytyy muutama tällainen kohta.
Tämä ei kuitenkaa sulje pois ajatusta, että eivät kaikki avaruuden henget olisi pahoja.
Kertokaapa yksikin Sanan kohta, jossa sanotaan että kaikki avaruuden henget ovat pahoja ;)
Tämä oli myös vastalausetta Wespan kommenttiin että kristityt uskoisivat avaruusolennon kohdatessaan että se olisi pahuutta täynnä oleva olento ;)
Etsin vaikka omaksi huvikseni kohdat tämän päivän aikana ja laitan teille ne tänne näkyviin jos teitä ne kiinnostaa lukea ;)

JambaB
Siis demoni on vain ruumiiton henki? Jotenkin olen saanut päähäni että demoni voi omistaa myös fyysisen ruumiin.


Näinhän se on. Demoneja on erilaisia, mutta tyypillisimpiä ovat "Riivaajat", jotka siis ottavat ihmisen kehon haltuun, yleensä heikkomielisempien tai vihaa täynnä olevien ihmisten, joihin niiden on kuulemani mukaan helpompi päästä.
On myös demoneja jotka ruumiillistuvat pahasta energiasta.

Ja joojoo, nämä kohdat kuten äsken huomasin ovat saaneet samanlaista mielipidettä, mutta halusin nyt täydentää, jos tein väärin, syökää minut.

Kalhe
Valaistunut
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 15:05

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja Kalhe » 05 Kesä 2008, 21:53

Oma käsitykseni demonista on se että suurin osa niistä ovat pahoja (kuin minulle on opetettu), mutta luulen että on olemassa hyviäkin demoneja se on kuitenkin mielestäni harvinaista..
Raamatussa ei hiiskahdetakkaan demoneista (kuten jo jotkut huomasivat) joka on aika epätodellista.. Jos raamatussa ei puhuta demoneista niin miksi sitten myöhemmin alkoi kehittyä "demoni olento" ajatus.. Esim: keskiajalla (ja varmaan nykyäänkin) pidettiin epämuodostunutta, sekasikiötä ja outoa olentoa demonina paholaisen luomana olentona joilla on ruumiillinen epämuodostunut keho... Äskeinen lause oli kyllä omaa mielipidettäni kuin muukin kirjoitelmani tällä foorumilla.. Se vaan että "demoni"- sana ja ajattelu vieraasta ja "paholaisen luomasta olennosta" kehittyi vasta kristinuskon jälkeen ja se yhdistettiin paholaiseen...
Demonihenki on sitten vähän erillaisempi kuin oman ruumiin omaava demoni.. Demonihenki on yleensä paha ja joskus riivattukkin.. Se hakee itselleen omaa kehoaan ja ottaa sen sopivana hetkenä valtaansa.. Kun demoni ottaa kehon valtaansa kyseisen henkilön käytös muuttuu ruhtinaallisesti.. (Ne jotka ovat nähneet Manaajan niin tietävät mitä kävi, itse en elokuvaa ole nähnyt) Uhri alkaa käyttäytyä törkeästi ja tekee vaarallisia asioita ja uhria aletaan kutsua riivatuksi..
Ainoa keino demonin häätämiseksi on manaajat joilla on kokemusta alalla..
(Eli ei kannata mennä manailemaan demoneja tiehensä omin neuvoin.)

Kaikki tämä oli omaa mielipidettä tästä asiasta..
"Tappajaorava? Ai missä?!"
"Älä luulekkaan että menisin tuohon örkki-on-takanasi- pilaan..."
"Ai miksi olen hengästynyt? Olisitko sinä hengästynyt jos sinua olisi jahdannut alienit ympäri Suomea?"

Avatar
Ufomies
Peikko
Viestit: 234
Liittynyt: 13 Maalis 2008, 01:34
Paikkakunta: Suomen Ateena

Re: Demonit

ViestiKirjoittaja Ufomies » 06 Kesä 2008, 08:15

Siis kreikan δαίμων eli "daimon".

Ateenan klassisella kaudella filosofit ilmeisesti käyttivät daimonia jonkinlaisena olio-opin esiasteena. Olettaisin että tämä abstraktio olisi konkreettisen olento-daimonin taustalla? Ymmärtääkseni ainakin psykologiassa on kysyntää daimon-käsitteelle rajaamaan tietty mielen osa-alue/vaikutin.

Uskoisin, että etymologia ja hahmon konkretiosointi on pitkälti sama kuin homunculuksen kanssa:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Homunculus
"Olipa kerran ufomies, joka lentotemput ties."


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa