ESP

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

ESP

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 18 Syys 2008, 19:07

Kuinka moni uskoo ESP kyvyn olemassaoloon? Kyseessä on siis ns. "kuudes aisti" joka ei ole oikestaan varsinainen aisti, pikemminkin vaihtoehto viidelle muulle aistille (näkö, kuulo, haju, maku, tunto). Se toimii irrallaan järkeilystä ja ajattelusta sekä on täysin erilainen kuin ihmisen normaalit aistit. ESP voi ilmetä mm. enneunina tai toteen käyvinä väläyksinä. Hyvä esimerkki on myös lapsi joka huutaa, kun äiti on lähdössä ulos, vaikkei lapsella olisi mitään järjellistä tietoa äidin aikeista.

Itselläni on ollut jo monen vuoden ajan äkkinäisiä väläyksiä tulevasta, esim. päähäni putkahtaa ajatus putoavasta kukkapurkista, ja kohta joku pudottaa kukkapurkin lattialle. Jonkinlaisia enneunia on ollut myös. Muistan myös selvästi, miten eräänä aamuna herätessäni ajattelin "Tänään sattuu jotain ikävää" ja olin huonovointinen koko päivän koulussa. Kotiin tullessani sain kuulla Jokelan kouluammuskelusta, joka oli siis sattunut samana päivänä. Kiinnostuin enemmänkin ESP kyvystä ja olen kokeillut sen harjoittelemista (esim. Zener korteilla) joka on kuitenkin ollut aikas hankalaa.

No enivei, teidän kokemuksianne tästä? :)

Sori jos viestistä tuli sekava.
Viimeksi muokannut Atomipommi, 02 Tammi 2009, 17:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: ESP

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 18 Syys 2008, 19:14

On nykyään ennustelut jääneet vähemmälle...
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
UkkoPoikaPieni
Maahinen
Viestit: 183
Liittynyt: 10 Syys 2008, 17:02

Re: ESP

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 18 Syys 2008, 19:15

No eipä ole ollut muuta, kuin että parikertaa olen nähnyt kokeen tuloksen unessa ja ihme kumma se meni oikein.
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

AV-M1-A6
Kummitus
Viestit: 58
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:05
Paikkakunta: Oulu

Re: ESP

ViestiKirjoittaja AV-M1-A6 » 18 Syys 2008, 23:49

En ole varma enneunista ja ennustamisesta (vaikka pidän mahdollisena), mutta itselläni on ollut/on ns. näkyjä päässäni, joita en osaa jostakin syystä liittää mihinkään selkeästi. En ole varma liittykö itse asiaan, mutta pistinpä kumminkin.
Yksinkertaisin on toimivin.

Avatar
Brecle
Maahinen
Viestit: 168
Liittynyt: 17 Syys 2008, 16:40
Paikkakunta: Porvoo

Re: ESP

ViestiKirjoittaja Brecle » 20 Syys 2008, 13:27

Mistähän tommoiset ESP/Zener Kortit voi ostaa ?
Alkuaineisiimme kaiverrettu, hermostomme raapustettu,
ekstaasin sydämessä, silmien välissä. Tuuman kokoinen piste, tuijota siihen.



Sharpened Mind With Steeled Back

Atomipommi
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Syys 2008, 18:46

Re: ESP

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 20 Syys 2008, 20:26

Brecle kirjoitti:Mistähän tommoiset ESP/Zener Kortit voi ostaa ?

Vaikka täältä.

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: ESP

ViestiKirjoittaja ninjani » 20 Syys 2008, 20:41

Njaa... Kyllähän sitä joskus on ´´kamala´´ tunne, että tapahtuisi jotain pahaa. Suurimmaksi osaksi ennustukseni ovat menneet pieleen, että tämmöstä.
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESP

ViestiKirjoittaja Mya_ » 24 Syys 2008, 20:00

Itse uskon vahvasti ESp-kyvyn olemassaoloon, sillä juuri noita mainittuja välähdyksiä ja enneunia koen itsekin.
Mieleenpainuvin välähdys on varmaan ennen unitilaa, kun sain välähdyksen sellaisesta miehestä. En sit tunnistanut sitä ja mietin että mitähän tää tarkoitti. Kunnes seuraavana päivänä näin telkkarista ohjelman jossa Juice oli kuollut, ja oli muuten ihan samannäköinen kuin se mies siinä välähdyksessä.
Samantapaisia on sattunut mulle paljon enemmänkin, toi vaan oli ehkä merkittävin. Ja sitten just näitä ihme tunteita että jotain tapahtuu, tulee mulle usein. Samoin kuin sellaisia yhtäkkisiä aavistuksia, tai lähinnä sellaisia että yhtäkkiä vain joku ajatus tunkee päähäni tosi voimakkaana. Ja sitten niin tapahtuu.

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: ESP

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 24 Syys 2008, 20:37

Kyllä se varmaan on olemassa.

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: ESP

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 26 Syys 2008, 14:16

Mya_ kirjoitti:Itse uskon vahvasti ESp-kyvyn olemassaoloon, sillä juuri noita mainittuja välähdyksiä ja enneunia koen itsekin.
Mieleenpainuvin välähdys on varmaan ennen unitilaa, kun sain välähdyksen sellaisesta miehestä. En sit tunnistanut sitä ja mietin että mitähän tää tarkoitti. Kunnes seuraavana päivänä näin telkkarista ohjelman jossa Juice oli kuollut, ja oli muuten ihan samannäköinen kuin se mies siinä välähdyksessä.
Samantapaisia on sattunut mulle paljon enemmänkin, toi vaan oli ehkä merkittävin. Ja sitten just näitä ihme tunteita että jotain tapahtuu, tulee mulle usein. Samoin kuin sellaisia yhtäkkisiä aavistuksia, tai lähinnä sellaisia että yhtäkkiä vain joku ajatus tunkee päähäni tosi voimakkaana. Ja sitten niin tapahtuu.


Minulla on tapana nähdä samantyyppisiä välähdyksiä, tosin kuolemaan liittyvää en vielä ole nähnyt. Eli uskon siis.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Kojiro
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Syys 2008, 15:23

Re: ESP

ViestiKirjoittaja Kojiro » 26 Syys 2008, 18:03

Uskon, että on ihmisiä joilla on ESP-kyky. Uskon, että kaikilla on se, mutta joillakin se on vahvempi kuin toisilla. Itse olen kokeillut noita Zener-kortteja. Löysin muutama päivä sitten hauskat nettizener-kortit täältä. Korkeintaan olen arvannut yksitoista korttia. kahdestakymmenestäviidestä. Yleensä arvaan vain seitsemän tai enemmän (puhtaalla tuurilla viisi on lasten leikkiä). Olen myös kokeillut kortteja perinteisesti niin, että joku toinen ajattelee korttia, ja minä yritän arvata mitä korttia henkilö ajattelee. Tämä on mielestäni helpompaa. kuin koneella sekoilu. Hauska juttu oli myös, että mitä väsyneenpi olin, sitä paremmin arvasin.

Enneunia en muista nähneeni, mutta isosiskoni ja isäni ovat nähneet. Isäni ennusti siskonsa kuoleman, ja isosiskoni työkaverinsa vakipaikan. Toisaalta näin taanoin unen jossa Obama oli voittanut vaalit. :roll: . Omituista, että näin siitä unta, sillä en ole hirveän kiinnostunut kyseisestä asiasta tai muutenkaan ollut asialla päätäni vaivannut. Myöskään minkäälaisia välähdyksia tai pahoja aavistuksia en muista äkkiseltään kokeneeni.

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: ESP

ViestiKirjoittaja ninjani » 04 Marras 2008, 16:05

Kyllä alan taipumaan, että uskon ESPn olevan ja toimivan, mutta niihin kortteihin en oikeen usko. Mutta katsotaan vielä mikä on loppu tulos.
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

terminator
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Joulu 2008, 15:21

Re: ESP

ViestiKirjoittaja terminator » 01 Tammi 2009, 19:53

Kun yhdesti olin tulossa kotiin kaverilta, tuli yht'äkkiä mieleen, että vaari on kuollut.
Kun pääsin kotiin äiti kertoi minulle, että vaari on kuollut.

Avatar
viltsu
Vampyyri
Viestit: 861
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 14:34
Paikkakunta: Pahimmissa painajaisissasi

Re: ESP

ViestiKirjoittaja viltsu » 02 Tammi 2009, 10:42

Yleensä poliisi kertomuksissa kuten Sherlock Holmeseissa. Holmesilla on kyky tietää rikoksen tekijä ilman mitään todisteita. Jos oikein muistan tätä kutsutaan "siniseksi aistiksi".
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Jonii
Alieni
Viestit: 104
Liittynyt: 18 Loka 2008, 06:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESP

ViestiKirjoittaja Jonii » 02 Tammi 2009, 12:44

viltsu kirjoitti:Yleensä poliisi kertomuksissa kuten Sherlock Holmeseissa. Holmesilla on kyky tietää rikoksen tekijä ilman mitään todisteita. Jos oikein muistan tätä kutsutaan "siniseksi aistiksi".

Holmes sellaisena kun Doyle hänet kuvasi päätteli rikokset nimenomaan pienistä yksityiskohdista. Kirjojen loppuhuipennus oli melkein kliseisesti aina se, että Holmes kertaa jokaisen niistä pienistä huomioista ja todisteista joiden avulla hän pystyi päättelemään tapahtumien kulun ja syyllisen(Myös Christie, kuten monet muut myöhemmät dekkaristit, noudatti tätä kaavaa). Tuota kauemmaksi et tuosta 'ei todisteita' ilmauksestasi pääse.

Nämä humpuukimaakarit todella yrittävät tuota termiä 'blue sense' lanseerata, ja tuossa todella idea on se, että ilman todisteita arvaamalla pyritään rikoksia ratkoa("aaveet/telepaattinen aistini/menninkäiset kertovat että syyllinen oli hovimestari!!"). Sitä en sen enempää kommentoi.
It is better to grasp the universe as it really is than to persist in delusion, however reassuring
-Carl Sagan
All thinking men are atheists
-Ernest Hemingway

Avatar
hummingbird
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 16:32

Re: ESP

ViestiKirjoittaja hummingbird » 21 Huhti 2009, 17:32

Uskon, ei mulla oikeastaan ole mitään syytä miksi en uskoisi. Kaikki on mahdollista ja olen kuullut lukuisia kokemuksia asiasta muunmuassa muutamalta hyvältä ystävältä. Eräs oli nähnyt pienenä unta isänsä kuolemasta, kertonut äidillensä unesta yksityiskohtaisesti, ja tästä muutama päivä myöhemmin oli käynyt juuri pojan selittämällä tavalla.
Tuo on ehkä vaikuttavin näistä enneunitarinoista mitä olen kuullut.

Itse en ole enneunia nähnyt, mikä on ihan hyvä, ainakin enneunia näkevät ystäväni ovat puhuneet että se on aika raastavaa kun joutuu pelkäämään uniaan ja miettimään että olikohan tuo nyt enneuni vai ei. Mulle tulee kyllä niitä hetkiä, jolloin pystyn kertomaan mitä seuraavaksi tapahtuu. Esimerkiksi kesken jonkun tilanteen pystyn ennakoimaan sanatarkasti jonkun ihmisen seuraavan lauseen. Tällaisina hetkinä tuntuu usein samalta kun deja vussa, että olen elänyt hetken aikaisemmin, erona vaan se että sen lisäksi että tilanne tuntuu tutulta, tiedän mitä seuraavaksi tapahtuu. Näin kävi todella usein kun olin pieni, nykyään tämä on vähän harventunut.


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa