Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 25 Tammi 2008, 16:03

itse uskon että näkee. koska siskoni tyttö aika pienenä juoksi äitinsä syliin ja huusi että äiti mummo seisoo eteisessä.. ja sisko ja hänen miehensä olivat saaneet jäämistöstä mummon vanhan peilipöydän johon tämä oli kiintynyt.
(mutta lapsi ei tätä tiennyt..)

ja toinen tapaus oli kun hän kommentoi että mitä tuo kuuro mies seisoo meidän ikkunan takana 3kerros kyseessä oli.. ja siskon miehen kuuro ukki (tätäkään lapsi ei tiennyt).

sitten itse kuulin aina vaeltelua askeleita huoneessani kun viellä kotona asuin (kyseessä oli kyllä hyväntahtoinen tapaus :mrgreen: ) minulla oli punakorva kilppari siihen aikaan ja se tunnisti minut aina ja ei pakoillut altaassaan mutta sitten illalla valot päällä ja tuttu tepsuttelu alkoi kuulua ja nostin katseen ja tepsuttelu jatkui altaan viereen ja kilppari sai hirveet sävärit meni muutaman kierroksen akvan ympäri ja rauhoittui.. :D itse istuin sängylläni kauempana akvasta.

kumpikin tapauksista oli kuollut tuolloin mummo ja ukki.. ja lapsi oli noin 1,5-2v kumminkin että puhui ja ymmärsi asioita :)
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: näkeekö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja ridikulous » 25 Tammi 2008, 16:11

Uskon minäkin että lapset on herkempiä yliluonnolliselle, ehkä siksi ettei pahemmin ennakkoluuloja vielä ole. Itse tunsin pienenä nukkumaan mentyäni, että joku kosketti kättäni. Saattoi olla mummoni, joka oli kuollut vajaa viikko aiemmin
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: näkeekö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 25 Tammi 2008, 16:26

myös muuten minulle kävin (vanhemmalla iällä tosin) niin että kuulin sitä normaalia tepsuttelua ja joku painoi käden käsivarrelleni.. sen jälkeen en tepsuttelua ole kuullu.. eli taisivat olla hiukan niinkun hyvästit. (mutta en tähänkään päivään mennessä viellä ole varma oliko sukulainen vai joku muu..) :roll:
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Burn
Alieni
Viestit: 115
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 16:00
Paikkakunta: Oulu

Re: näkeekö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Burn » 25 Tammi 2008, 16:34

Minun mielestäni lapset näkevät samallalailla kuin vanhemmat ihmiset henkiolentoja ja eläimet ainakin näkevät niitä herkästi, sillä TAPSissa ( tv- sarja jonka teema on kummittelu ) kissa reagoi yhteen nyrkkään yhtäkki ja alkoi sihistä ja laitteet näyttivät että siinä jtn. olisi : D. Ja blogissa jonkun kissa / koira oli alkanut sähistä "tyhjälle" ja netistä olen lukunet juttuja joissa elukat ovat reagoineet hengen läsnä olosta...
Varo mistä unelmoit, se voi toteutua.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: näkeekö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 25 Tammi 2008, 16:42

juu itsekkin seurailen tota tapsia:) netistä itseasiassa katsonut aika monta jaksoa :) ja nekin mitä jimiltä tulee aina kun olen muistanut.. olenkin miettinyt kun lapsilla ja eläimillä ei lienee se "ajattelen järkevästi" osasto ole niin kehittynyt kun aikuisella niin lapsi eläin "ei kiellä näkemäänsä järkevällä tasolla" kuten aikuiset.
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Sorrow
Kummitus
Viestit: 77
Liittynyt: 25 Tammi 2008, 17:49

Re: näkeekö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Sorrow » 25 Tammi 2008, 19:22

Pari viikkoa sitten, tuntui että joku olis koskettanut olkapäätäni. Ei voinu olla isoveli sillä se oli kylillä sillo. Ku broidi just tekee kaikkee piloi mulle.
The Bible is fiction and God is a lie

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Wespa » 26 Tammi 2008, 17:10

Lapset ovat herkempiä näkemään henkiä, koska niin kuin aikaisemmin mainittiin, niin ne ovat niin ennakkoluulottomia, sekä sen takia, että heille kaikki on mahdollista. Pienet lapset eivät myöskään ole käyneet vielä tietynlaista "aivopesua", jossa lapsen tullessa vaikka yöllä sanomaan "kaapissa on kummitus" vanhemmat sanovat, että kummituksia ei ole olemassa.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Werttinen
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 15:18
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Werttinen » 27 Tammi 2008, 16:49

Kerran ko olin vielä kotona ja yksin siellä kissojen kanssa tuntu koko ajan sellaselta ärsyttävltä ja siis mulla on kotona aina tollanen härnääntyny olo iha niiku mua seurattais koko ajan ja tää tunne on vahvempi ku oon yksin... no sillon sitten ku menin saunan ohi kissat oli siellä ja ne katto ja pyöri aivan ihmeissään jonkun perässä katoin siellä ei ollut mitään ötökkää tai muuta no annoin niitte sitten olla siinä ja menin hakeen varastosta nyrkkeily säkkiä... no sitten tuun nyrrkeily säkin kanssa ja ne molemmat sihisee ku mikkä ja kattoo kokoajan nurkkaan no siinä sitten yritän kattoa että mikä hemmetti niillä on ja koitan repiä niitä pos sieltä niin se meiän isompi kissa puras mua laitoin sen vessaan rauhottuun sit ku olin hakemassa toista kissaa se oli syömässä ruoka kupillaan :O iha niiku mitää ei tapahtunu ite vasta jälkeenpäin alkanu miettiin tätä tapausta että mahtoikohan se olla jokin henki ja kissat ajoivat sen nurkkaan :lol: ehkä kenties pieni lapsi tai jtn vastaava mutta jokatapauksessa onneks en asu siellä enää.
Viimeksi muokannut Werttinen, 27 Tammi 2008, 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eksyin kerran viisauden valtatielle.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Regendos » 27 Tammi 2008, 18:47

Pienistä lapsista en tiedä, mutta eläimillä on jotkin aistit parempia kuin meidän ihmisten, esimerkiksi kuulo -sekä hajuaisti. On luonnollista, että eläimet havaitsevat meitä enemmän kuulemalla tai haistelemalla, joten mikseivät ne voi havaita kummituksia siinä missä me jäämme arvuuttelemaan.

Pikkulapsiin sen vertaa, että riippuu myös missä ympäristössä on kasvanut ja mitkä asiat ollaan opetettu todellisiksi ja mitkä humpuukeiksi.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja tuputhy » 30 Tammi 2008, 21:17

ajoo,kyllä minunkin tyttö jotain kaksivuotiaana katsoi olohuoneeseen ja vilkutti. Itse en siellä ketään nähnyt.
Sitten kerran,kun olin riisumassa häneltä kuravaatteita saunan pukuhuoneessa,hän osoitti sormella saunan ovelle päin ja sanoi: kato äiti, täti tuolla. Hymyilee! :ghost:
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 31 Tammi 2008, 18:32

Kyllä mullakin on tollasta idean tynkää aivoissa kulkenut. Oon monesti nähnyt kun meiän kanit on käyttäytyny kun ne näkis jotain mitä mä en näe, ja eläimillä ylensäkin on ihmisiä herkemmät aistit, joten se on hyvin mahdollista, jos vain sitä jotain henkimaailmaa on olemassa.

Mun siskoni lapsi on kanssa, varsinkin pienempänä käyttäytyny kuin se olis nähny jotain hahmoja(ykskin kerta hän oli mennyt pelokkaana kertomaan siskolleni, eli äitilleen, että joku äijjä olisi olkkarissa ja kun siskoni oli menyt katsomaan, ei siellä ollut mitään. Sitten kun siskoni oli sanonut tälle, ettei siellä mitään ole, hän oli alkanut itkeä ja sanonut, että joku äijjä leikkaa äidin päätä. Pian sen jälkeen kyeisen vuokraasunnon ovi oli kolahtanut. Joku murhaajan kummitus voisi olla mahdollisesti ilmestynyt hänelle).

Tietysti lapsilla on vilkas mielikuvitus, mutta koska heidän mielensä on kehittymättömämpiä kuin aikuisten, jotka aina pyrkii selittämään kaiken loogisesti, niin ehkä siksi lapset näkevät haamuja sun muuta helpommin. Tietty kyse voi olla myös jonkin sortin piilevästä skitsofreeniasta tj, mutta oletetaan ettei kyse ole tästä.

Joten mun mielestä on hyvinkin mahollista, että lapset ja eläimet näkee jotain mitä varttuneeemmat eivät näe.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja ridikulous » 31 Tammi 2008, 19:47

Vic Rattlehead kirjoitti:Sitten kun siskoni oli sanonut tälle, ettei siellä mitään ole, hän oli alkanut itkeä ja sanonut, että joku äijjä leikkaa äidin päätä. Pian sen jälkeen kyeisen vuokraasunnon ovi oli kolahtanut. Joku murhaajan kummitus voisi olla mahdollisesti ilmestynyt hänelle).

Hitto, voi olla aika järkyttävä kokemus lapselle :(

Vic Rattlehead kirjoitti:Tietty kyse voi olla myös jonkin sortin piilevästä skitsofreeniasta tj, mutta oletetaan ettei kyse ole tästä.

Niinpä! :mrgreen:
yes, it may seem ridiculous.

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 03 Helmi 2008, 08:24

no juu ainahan on mahdollista myöskin tuo mielellinen sairaus.. mutta mutta.. joskus voi löytyä myöskin yllättäviä juttuja justiinsa että joku on murhattu ko kämppään tms.

esimerkiksi sillon kun viellä juniorina kävin koulua niin meidän luokalla oli poika jonka kotiin edellinen asukas oli murhannut miehensä joka yö tämän pojan äiti kuuli "outoa musiikkia" eli siis kukaan muu naapuri ei mitään kuullut eli se ei ollut naapurista kantautuvaa musiikkia :( ja hän sen kuvasi "ihan kun pirunkielillä soiteltas" hauska ilmaus sinänsä.. ja siis he ei tästä murhasta tienneet..

se on aika ikävää monestikkin mitä noita juttuja olen lukenut lapset on nähnyt jotakin pahaa :(

eli jos ette tiennyt (niin tossa skitsofreniassa on sellasia piirteitä että lähinnä jos salaliittoteorioista käy juttelemaan, on aivan varma että naapuri vainoaa, syyttää omaa läheistään ihan päättömästi vaikka mistä, näkee näkyjä, kuulee ääniä, ja on aivan varma että vakoillaan jostakin "esim pistorasioista" jne ja väittää kaikkia näitä todeksi ja uskoo oikeasti niihin yrittää mahd itsaria.. niin siinä on sitten piirteitä tohon tautiin)..

esim itse kyllä epäilen ja mietin pohdiskelen kokemuksia ja olen toisinaan sitä mieltä että ei ehkä sittenkään ole totta tai puoliunta jne. mutta jotkut tapahtumat on niin räikeitä että muutkin sen huomaa :D eli parissa tapauksessa itseäni koskien todistaja on ollut paikalla.
toisen roska voi olla toisen aarre.

Avatar
Ody
Valaistunut
Viestit: 38
Liittynyt: 03 Helmi 2008, 16:27
Paikkakunta: Oulu/Kempele

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Ody » 03 Helmi 2008, 17:08

Monesta paikasta olen lukenut, että hevoset reagoisivat herkimmin henkien ja muiden olentojen läsnä oloon. Itse kun olen ollut jonkin verran hevosten kanssa tekemisissä, olen huomannut, että hevoset saattavat ratsastettaessa tutussakin paikassa jäädä tuijottamaan esimerkiksi maneesin nurkkaa ja yrittää kiertää tätä paikkaa mahdollisimman kaukaa (tai sitten juosta toiseen päähän niin lujaa kun vaan ikinä pääsee). Pari kertaa olen nähnyt laitumella olevien hevosten tuijottavan kaikkien samaan suuntaan, vaikka kyseisessä suunnassa ei mitään näkysikään (tätä hetkeä seuraa usein kimeitä hirnahduksia tai "pako yrityksiä").

Oma kissani saa joskus kummallisia "kohtauksia" esim. juoksee ympäri taloa mouruten silmät suurina. Tälle löytyy joskus järkeväkin syy, kuten että pihalla on toinen kissa, mutta aina ei löydy mitään.
somebody's watching you.

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja tuputhy » 03 Helmi 2008, 19:53

Olin noin 5-6 vuotias, kun heräsin keskellä yötä ihan pirteänä. Nousin istumaan sängyssäni ja äkkiä huomasin, että joku mies kävelee sänkyni ohi. Sitten ihmettelin, että miksi ei kuulu askelten ääniä ja kurkkasin sen jalkoihin. Se käveli irti maasta! Mies oli kokonaan harmaa ja käveli keittiön sohvan viereen ja katsoi sohvalla nukkuvaa setääni, jonka jälkeen hävisi. En ollut koskaan kuullut mitään kummitusjuttuja sitä ennen, mutta tuon tapauksen jälkeen alkoi kuulua ääniä vintiltä. ( äiti ja isä kuulivat kävelyä, raahaamista yms. Minä en niihin herännyt)

Myöhemmin kuulimme, että talossa oli joku ihminen kuollut, mutta olosuhteita ei ole tiedossani.
Sekin on merkillistä, että näitä alkoi tapahtua vasta sen jälkeen, kun olimme päättäneet muuttaa pois.

Eli; kyllä lapset näitä näkee!
Jalat maassa, pää pilvissä

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja aavenainen » 07 Helmi 2008, 08:23

oma lapseni on kova vierastamaan ihmisiä.. meillä sattui sitten niin että aluksi lapsi istui tyytyväisenä ja hyvän tuulisena istuimellaan kun kävi sitten tuijottamaan sohvan tiettyä pistettä ja sitten itkemään ihan kuten vierastaessaankin ja vielläpä ihan tuosta noin vaan eikä kukaan perheen jäsenkään istunut lähelläkään ko paikkaa johon lapsi tuijotti.. :(

olen kyllä kuullut että tietty "kyky nähdä asioita" periytyy.. :)
toisen roska voi olla toisen aarre.

Tiia
Demoni
Viestit: 573
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 17:16

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Tiia » 09 Helmi 2008, 18:40

ihan varmasti pikkulapsetkin näkee niitä henkiolentoja, mut luulen et eläimet ei niinkään osaa välittää niistä välttämättä.

Avatar
DisposableTeen
Valaistunut
Viestit: 40
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 12:06
Paikkakunta: Oulu

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja DisposableTeen » 20 Helmi 2008, 12:16

uskon myös, että eläimet ja lapset näkevät/aistivat paremmin henkimaailman asioita kuin aikuiset. sitten myös uskon, että vanhukset iän myötä "taantuvat" samalla tasolle ja pystyvät myös aistimaan paremmin asioita.nyt en tarkoita dementoituneita yms. vanhuksia, vaan henkisesti aivan tässä päivässä eläviä vanhoja ihmisiä.

mummoni kertoi hänen lapsuudenkaveristaan,joka ennen kuolemaansa pelkäsi kovasti asua pienessä omakotitalossan.kyseinen mummo ei ollu dementoitunut,vaan hänen järkensä juoksi hyvinkin sukkelaan.vaan liikuntakyky oli mennyt huonoksi ja syövän takia myös muu yleiskunto oli heikkoa.häntä pelotti kovasti, koska sano näkevänsä tummia "olentoja".ne olivat ilkikurisia ja hyppivät hänen talonsa katolla.ne myös kurkistelivat tämän mummon ikkunoista sisään ja joskus ne jopa tulivat taloon sisälle :o .tällä mummolla oli vasta kuollut koira, joka myös ilmestyi hänelle säännöllisesti.

en tiedä, onko tämä vaan vanhan ihmisen houretta, mutta kyllä se silti pistää miettimään...
If you're strange,then you're one of us!

Avatar
hälinäkeiju
Kummitus
Viestit: 57
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 17:03
Paikkakunta: Ii
Viesti:

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja hälinäkeiju » 20 Helmi 2008, 17:53

Aika jännää tuo on kyllä..
mutta sinänsä hyvinki mahollista, koska pieniä lapsia ei ole tavallaan
"kasvatettu" tiettyyn uskomiseen ja niinpoispäin.
koska pienet eivät tiedä, että aaveita ei ole, mutta eivät kuitenkaan myöskään
tajua sitä, että niitä ei olisi, on totta että lapset näkevät henkiolentoja
todennäköisemmin. Eläimet myös hyvinkin mahdollisesti.
~never trust smiling hälinäkeiju. (;

Avatar
Werttinen
Maahinen
Viestit: 193
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 15:18
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Näkevätkö eläimet ja ihan pienet lapset henkiolentoja?

ViestiKirjoittaja Werttinen » 28 Helmi 2008, 17:10

Tällänen kumma juttu tapahtunu joskus 70 luvun loppupuolella :shock: mummoni oli kastelemassa kukkia puutarhassan siinä menee tie vierestä no mun vaaripuoli oli sairaalassa sillä oli syöpä sillon sekä rakas kissa kadonnut no sitten kun se kasteli niitä kukkia siitä ohi meni joku vanha mies ja se vaan totes että: "Kaksi Menee Yksi jää" tuon jälkeen vaaripuoli kuoli syöpään ja kissa katosi jonnekkin :( ei tietenkään heti tuon jälkee mutta kuitenkin tuo on pistäny ihmetyttään nii kummasti.
Eksyin kerran viisauden valtatielle.


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron